lf
door lfvaalst Oct 19, 2014 om 16:06
Auto & vervoer

Roestprobleem

Ik heb een Renault Megane Estate van oktober 2011. Een paar maanden geleden is tijdens de servicebeurt roest geconstateerd in de nummerplaatverlichting en deze moest worden vervangen. Na aandringen kreeg ik een coulance van 50%.
Een klacht ingediend bij Renault Nederland, maar die vindt dat de garage correct heeft gehandeld en boden ter genoegdoening een tegoedbon van € 75,-- voor onderhoudskosten aan.
Ik ben echter van mening dat roestvorming bij een auto van nog geen 3 jaar oud niet hoort en dat een volledige coulance op zijn plaats is.
Hebben meer mensen deze klacht? Is er reden voor een terugroepactie van de fabriek?

6816 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2014 om 16:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

klik hier
Leest u onder punt 3.

sw
door swat1500 - Oct 19, 2014 om 22:58
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Nummerplaatverlichting valt m.i. niet onder de term "plaatwerk".
Coulance lijkt mij ook niet de juiste term.

Het lijkt mij dat dergelijke roestvorming niet verwacht mag worden bij een auto van 3 jaar. U moet dus een beroep doen op non conformiteit. Daarvoor moet u bij de leverancier (verkoper) zijn en niet bij de fabrikant/importeur.

door 1953 - Oct 20, 2014 om 02:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Roestvorming van binnenuit valt wel onder de carrosseriegarantie van pakweg 10 jaar.

labren
door labren - Oct 20, 2014 om 15:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

dit snap ik echt niet?????? die auto,s beginnen al te roesten als ze de fabriek uit rijden !!!!! dan moet je een auto laten maken van alleminuim of plastik dat materiaal roest niet

labren
door labren - Oct 20, 2014 om 15:15
862 Antwoorden / 0 Vragen

1953 hahahahahahahahaha garantie van 10 jaar op een auto hahahahahahahahaha de auto,s worden gemaakt op 5 jaar dan is het meestal over , carroserie garantie is over zogauw je ermee de garage waar je hem heb gekocht uitrijd hahahahahaha

br
door brixsel - Oct 20, 2014 om 16:46
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hebben meer mensen klachten? Waarschijnlijk is na verlaten van fabriek schade hersteld. Bij voorbeeld na schade op opslag terrein of tijdens transport.
Materiaal kwaliteit en verf behandeling Peugeot, Renault en Citroën (één concern) is dermate goed dat roest niet meer voor komt.
Ook mijn huidige Citroën BX, nu 22 jaar heeft nergens roest. Ik zou de dealer die de auto verkocht heeft hier nogmaals op aanspreken.

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2014 om 16:56
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 20 okt 2014, 15:15]1953 hahahahahahahahaha garantie van 10 jaar op een auto hahahahahahahahaha de auto,s worden gemaakt op 5 jaar dan is het meestal over , carroserie garantie is over zogauw je ermee de garage waar je hem heb gekocht uitrijd hahahahahaha

Mag ik ook even "meelachen"? Mijn 14-jaar oude Renault Clio heeft nog geen enkele roestplek. U heeft kennelijk geen idee waar u over schrijft, dit in tegenstelling tot @brixsel. Hij verwoord het prima.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 21, 2014 om 00:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Fout gedacht 1953,
nummerplaatverlichting behoort niet tot de carrosserie.
Renault geeft plaat en lak garantie.
Daar valt een lamphouder niet onder.
++++++++++++++++++++++++===========

=1953 schreef op maandag 20 okt 2014, 02:29: Roestvorming van binnenuit valt wel onder de carrosseriegarantie van pakweg 10 jaar.

pi
door pieterwolters - Oct 21, 2014 om 09:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een terugroepactie is alleen maar zinvol als het een structureel probleem is. Dat blijkt niet uit de beschrijving van het probleem.

pi
door pieterwolters - Oct 21, 2014 om 09:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 21 okt 2014, 00:41]Fout gedacht 1953,
nummerplaatverlichting behoort niet tot de carrosserie.
Renault geeft plaat en lak garantie.
Daar valt een lamphouder niet onder.
++++++++++++++++++++++++===========

En als de roest komt door frictie tussen armatuur en lak is het ook geen roest van binnenuit.

lf
door lfvaalst - Oct 21, 2014 om 09:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een terugroepactie genoemd juist om er achter te komen of meer mensen dit probleem hebben.
Ik vind het onbegrijpelijk dat een nummerplaatverlichting wel zou mogen roesten en de rest van de carrosserie niet. Geneuzel met kleine lettertjes.
Vroeger stonden auto's al te roesten in de showroom, maar tegenwoordig is het probleem behoorlijk terug gedrongen. Daarom blijf ik het een vreemde actie van Renault vinden.
Zou Renault Nederland de dealer (VKV Rotterdam) de hand boven het hoofd willen houden?

jo
door joentje1978 - Oct 21, 2014 om 18:07
367 Antwoorden / 6 Vragen

labren hahahahahahahahahaha, Toyota geeft bijvoorbeeld 12 jaar carrosseriegarantie, hahahahahaha.
Zie hier

Dus zo raar vind ik die 10 jaar van 1953 niet.

h.
door h.terpstra - Nov 11, 2014 om 22:10
202 Antwoorden / 1 Vragen

Ifvaalst,

Ik heb al jaren een Renault estate D, van 2004. 275 D op de klok. Geen spoor van roest. Ondanks dat er soms water in de rechter voorportier staat. Zet ik mijn tuinslang er zacht of hard op, geen drup.
Maar roest, neen.!

Hieruit mag u concluderen Vaalst dat er sprake is van een fout. Niet de uwe.

Er zat m.i. een lek in de nummerplaat verlichting. Vocht en zonlicht (Verdamping) is dodelijk in een dergelijk geval.

U heeft m.i. recht op gratis herstel . Die 75 euro is dom en een bekentenis van schuld.

Zo duur zal een dergelijk armatuur niet zijn lijkt me. De weigering van betalen geeft de arrogantie aan van Renault op garantie. DOM BELEID.

Mercedes geeft DERTIG jaar garantie op roest. Nieuwe bussen van twee jaar roesten binnen al zoals de Fiat in de zestiger jaren al op de folder. Maar Mercedes geeft niet thuis.!!!

Ik sprak enige jaren geleden op vakantie een gepensioneerd direktie lid van Mercedes. Zijn uitspraak spreekt boekdelen. " Waren onze auto's maar zo goed als hun imago".

Let wel; de laatste maanden schijn de kwaliteit van M. verbeterd te zijn