livetime
door livetime Jul 30, 2014 om 10:32
Huishouden & energie

Rolgordijn voor draai/kiepraam

Weet iemand een alternatief voor een Luxaflex rolgordijn voor een kunststof draaikiep raam?

Wij vinden Luxaflex wel erg duur.

38725 8 Rapporteer

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2014 om 12:43
676 Antwoorden / 100 Vragen

U heeft gelijk want Velux is inderdaad erg duur. Wij hebben de ondertussen de nodige rolgordijnen geprobeerd en zijn uiteindenlijk toch bij Velux beland.

Voor ons was goedkoop , duurkoop. Na 3 keer allerlei toestanden heben we nu alweer ruim 15 jaar plezier van dat velux rolgordijn.
Mischien dat er nu ondertussen betere op de markt zijn. Ik meen me te herinneren dat je die dingen goed moest opmeten. Die van velux hebben we op maat gekocht.

Ekiem

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2014 om 14:22
676 Antwoorden / 100 Vragen

Zie net dat ik het heb over Velux en u had een vraag over Luxaflex. Maar ook met deze heb ik ervaring.
Jarenlange ervaringen met Luxaflex en ik kan alleen maar zeggen dat deze zeer goed en duurzaam zijn. Alle ramen op de boven verdieping.

In de keuken hangt een neppert, maar ja de boel vervuilt er snel i.v.m kookplaat er vlakbij. Daardoor vind ik het zonde om er zo'n dure van Luxeflex te hangen. Maar ja, er is wel kwaliteits verschil.

Die velux rolgordijn zit op kiepraam op de vliering. Ik denk dat Velux en Luxeflex kwalitatief gelijkwaardig zijn.

Ekiem

livetime
door livetime - Jul 30, 2014 om 19:48
18 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 30 jul 2014, 14:22]Zie net dat ik het heb over Velux en u had een vraag over Luxaflex. Maar ook met deze heb ik ervaring.
Jarenlange ervaringen met Luxaflex en ik kan alleen maar zeggen dat deze zeer goed en duurzaam zijn. Alle ramen op de boven verdieping.

In de keuken hangt een neppert, maar ja de boel vervuilt er snel i.v.m kookplaat er vlakbij. Daardoor vind ik het zonde om er zo'n dure van Luxeflex te hangen. Maar ja, er is wel kwaliteits verschil.

Die velux rolgordijn zit op kiepraam op de vliering. Ik denk dat Velux en Luxeflex kwalitatief gelijkwaardig zijn.

Ekiem

livetime
door livetime - Jul 30, 2014 om 19:49
18 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 30 jul 2014, 14:22]Zie net dat ik het heb over Velux en u had een vraag over Luxaflex. Maar ook met deze heb ik ervaring.
Jarenlange ervaringen met Luxaflex en ik kan alleen maar zeggen dat deze zeer goed en duurzaam zijn. Alle ramen op de boven verdieping.

In de keuken hangt een neppert, maar ja de boel vervuilt er snel i.v.m kookplaat er vlakbij. Daardoor vind ik het zonde om er zo'n dure van Luxeflex te hangen. Maar ja, er is wel kwaliteits verschil.

Die velux rolgordijn zit op kiepraam op de vliering. Ik denk dat Velux en Luxeflex kwalitatief gelijkwaardig zijn.

Ekiem

Bedoel je niet een tuimelraam?

Wij hebben een kunststof draai/kiepraam dat is wat anders dan een tuimelraam.

Ook wij hebben ervaring met Luxaflex en de kwaliteit is goed maar de offerte viel ons erg tegen dus we zijn op zoek naar een goede vervanger.

pa
door paul27 - Jul 30, 2014 om 19:52
13 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Praxis zijn Easy-click rolgordijnen en jaloezieen te koop, die zonder boren op kantel- en kiepramen kunnen worden geplaats.

Zie bij voorbeeldd de link:
http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/raamdecoratie/rolgordijnen/effen-rolgordijnen/intensions-rolgordijn-easy-verduisterend-blauw-90-x-170cm/5273866

livetime
door livetime - Jul 30, 2014 om 19:53
18 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=paul27 schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:22]Bij Praxis zijn Easy-click rolgordijnen en jaloezieen te koop, die zonder boren op kantel- en kiepramen kunnen worden geplaats.

Zie bij voorbeeldd de link:
http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/raamdecoratie/rolgordijnen/effen-rolgordijnen/intensions-rolgordijn-easy-verduisterend-blauw-90-x-170cm/5273866
Hallo Paul,

Bedankt voor de tip, ga ik zeker naar kijken. Heb je er toevallig ervaring mee?

pa
door paul27 - Jul 31, 2014 om 12:42
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=livetime schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:53][quote=paul27 schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:22]Bij Praxis zijn Easy-click rolgordijnen en jaloezieen te koop, die zonder boren op kantel- en kiepramen kunnen worden geplaats.

Zie bij voorbeeldd de link:
http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/raamdecoratie/rolgordijnen/effen-rolgordijnen/intensions-rolgordijn-easy-verduisterend-blauw-90-x-170cm/5273866
Hallo Paul,

Bedankt voor de tip, ga ik zeker naar kijken. Heb je er toevallig ervaring mee?

pa
door paul27 - Jul 31, 2014 om 12:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er één geplaatst op een naar binnen openslaand raam, maar daar heb ik apart te leveren plakbevestiging voor gebruikt omdat de rand van het raam te dun was om de bijgeleverde bevestiging overheen te plaatsen.
Dat zit er nu bijna 3 jaar op zonder problemen.