pa
door paula_1 Nov 22, 2004 om 18:42
Voeding & gezondheid

Rookworst

Veel mensen zeggen dat de rookworst van de Hema erg vet is, maar wat is de voedingswaarde van deze verse worst? Ik kan dit nrgens vinden.

28423 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 22, 2004 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, uit de test blijkt dat deze het lekkerst is,(zie Kassa nieuwsbrief) door veel mensen zo beoordeeld. Ik denk, dat je er vanuit moet gaan, dat alle worsten vet zijn.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2004 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb eens wat sites vergeleken en gekeken wat ik nog in de kast had liggen een beetje rookworst komt dan per 100gr uit tussen de 320 kcal en de 340 kcal, en zo'n beetje rond de 30 gr vet waarvan 12 gr verzadigd vet en de rest enkelvoudig en meervoudig onverzadigd vet.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 22, 2004 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook nog eens even bij een rookworst van de HEMA gekeken, maar op het labeltje staat alleen, hoe je deze moet verwarmen. Er is totaal geen product informatie bij. Ik denk, dat je dan (net zoals bij het t.v. programma Keuringsdienst van Waren ) het HEMA informatienummer moet bellen, om te weten te komen wat er in zit en welk vetpercentage de wordt per xxxgram heeft.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2004 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het nog eens even nagekeken, de HEMA heeft een site, waar je je vragen kunt insturen. Klik maar eens op HEMA .

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Keuringsdienst van waarde, niet van waren van de RVU dindsdagavond 09.30

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rookworst van de HEMA is uitzonderlijk vet, voor een halve rookworst
van de hollandsche eenheidsprijzen maatschappij kan je ongevee 2
krokketen eten.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Interessant ! En hoeveel bamihapjes ?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een ontzettend gezeur.

Een HEMA-worst eet je voor je plezier of omdat ie zo lekker knapt. Of omdat ie lekker is, veel lekkerder dan die Unox-herrie, bijvoorbeeld.

Moeten we nou alle Dolle Pret gaan verpesten met dit soort fundamentalistisch kalorieën en aan-vet-ga-je-dood gedram ? Binnenkort moeten we van De Grote Bemoeial in Den Haag nog worst gaan eten met een condoom (om de worst) !

Doe gewoon jezelf een plezier en loop je HEMA uit, de regen in, met in een papieren zakkie een heerljke halve worst .............

Dan wordt je maar geen 100, de laatste 20 vallen meestal tegen ...

joep

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joep, groot gelijk. Mijn opmerking was dan ook grapje want het zal met worst wezen hoeveel calorieën in zo'n ding zitten. Gewoon dat ding in je mik steken maar wel uitkijken dat bij het happen het gloeiende ver niet in je oren spuit. Eet smakelijk ! PML

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel dus het gloeiende vet; Dat heb je als je met een mond vol hete Hema worst praat :-)  PML

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tjongejonge, Chong, wat is dat nou voor een reactie.

Waarom denk jij dat Hema Rookworst uitzonderlijk vet is ? Uitzonderlijk in vergelijking met wat? Bloemkool ?

Goh, vetter dan twee kroketten. Mensen, ALARM, kroketten zijn uitzonderlijk vet. Meteen verbieden...

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paula, hieronder informatie uit De EetMeter 2002, een uitgave van Voedingscentrum en Consumentenbond.

Ik ben zelf een Hema-worstliefhebber en kan niet langs de Hema lopen zonder een halve worst te happen. Maar na mijn uitzoekwerk zal ik dit veel minder gaan doen.

Rookworst is lekker, maar uitermate ongezond. Een halve worst staat gelijk aan de calorieen van 3 kroketten of 5 sneetjes brood. Echter wanneer je alleen het vetgehalte bekijkt dan zit er in een halve rookworst net zoveel vet als in 10 sneetjes brood.

halve worst (435 calorieen) bestaat uit:

Vet 40 gram, waarvan 14 gr. verz. vet

Cholesterol 43 mg

Eiwit 19 gr

Water 72 gr

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Morris

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

JA en doodgaan aan een hartkwaal ook, is heel erg leuk, vooral vet
blijven eten, toch maar de extra vette rookworst (volgens de gegevens
van de eetwijzer gemmideld 30% vetter dan de rookworst van de
keurslager) in plaats van de wat gezondere. vooral voor je plezier
blijven eten, en lekekr veel

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs de kroketten-experts Chong en Morris zijn het niet eens. De een waardeert de halve Hema worst op twee kroketter en de ander alweer op drie kroketten. Dat is 50% verschil en dat is veel op zo'n aantal. Maar waar maakt iedereen zich toch druk om, met name Chong ? Het is alsof iedereen de hele dag kroketten van de Hema naar binnen loopt te slaan. Ik denk dat het reuze meevalt. Iedereen zal zo nu en dan best wel eens zo'n worst eten en denk je nu werkelijk dat je daarvan onmiddellijk een hartkwaal krijgt ? Morris is zo vriendelijk geweest de worst vakkundig te ontleden qua voedingswaarde dus iedereen kan daar kennis van nemen en al dan niet besluiten in plaats van zo'n vette worst twee of drie kroketten te nemen. Of helemaal niets natuurlijk. :-)  PML

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi PMLOBBE

Verschil van inzicht tussen twee so-called  experts

Voor de duidelijkheid een stuk warme worst staat in de eetmeter van het voedingscentrum genoteerd voor 85 gram. Dat is de hoeveelheid die je normaal gesproken bij een bord boerenkool of zuurkool eet. Echter een halve worst weegt ongeveer 135 gram. Met andere woorden, wanneer je een halve worst eet is dat t.o.v. een  stuk worst ongeveer de helft meer aan kroketten (dus 3) en andere ‘voedingsstoffen’. Dit het verschil tussen de twee experts!

Toch blijf ik een liefhebber van de enige sappige vette ongezonde  knapperige verrukkelijke Hema-worst, maar niet meer elke week.

Gr. Morris

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Morris, Paula vraagt naar de voedingswaarde van de befaamde Hema rookworst. Er zijn dan een aantal mensen die proberen deze vraag inhoudelijk te beantwoorden door het noemen van getallen of het verwijzen naar b.v. de Hema site. Plotseling fietst er dan iemand doorheen met de nietszeggende opmerking dat de worsten 'uitzonderlijk vet zijn' en ze vergelijkt met twee kroketten. De lollige opmerkingen zijn dan het gevolg. Vervolgens kom jij met een uiterst gedetailleerde opgave van de voedingswaarde en dat is nu precies waar Paula om heeft gevraagd. Dus geen enkele kritiek mijnerzijds op jouw prima antwoord. Maar helaas vergelijk je de worst vervolgens weer met drie kroketten en toen schoot ik even in de lach omdat een andere warme worstexpert zich op twee van die maggistaven baseert. Vandaar mijn lacherige reaktie. Nogmaals: jouw antwoord is uitstekend maar die drie kroketten waren en nu net één teveel :-) Groeten - PML

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 kroketten hoeveel Fricandellen zouden dat zijn

En is dat dan zonder of met mosterd op de kroketten en met mayo op de fricandellen.

Ik heb overigens wel eens geprobeert om twee halve worsten na elkaar te nuttigen maar bij de tweede kwam ik niet verder dan de helft veel te machtig.

Las overigens ook nog vandaag dat de Hema worst uit de Fabriek van Unox komt uit Oss.

Op zich niets mis mee hij moet tenslotten ergens gemaakt worden,als het recept maar hetzelfde blijft.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi van den Berg een Heer van stand werd er drie jaar geleden al vet van .

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Joep, de hema worst blijkt gewoon van unox te komen.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb niet het idee dat je bij dit soort voedsel over voedingswaarde moet praten, maar geniet er van en eet het niet te vaak.....

ve
door verwijderd - Nov 12, 2007 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Echt,elke keuken/kok,kan je vertellen dat je zonder vet niet lekker kunt koken,vandaar dat mensen met 'smaak'daar niet over zeuren en op iets anders matigen?

ve
door verwijderd - Nov 12, 2007 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag uit 2004?

Overigens Hema rookworst blijkt unox te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!