mo
door moniquevhetten Dec 11, 2014 om 09:22
Auto & vervoer

Ruilen bij Action

Ik heb al twee keer een product bij Action gekocht, dat bij thuiskomst kapot bleek te zijn. Ik kon dit product niet terugbrengen of ruilen voor een goed product. Action zegt dat het de verantwoordelijkheid van de klant is om producten te controleren voordat de winkel wordt verlaten. Dit is m.i niet altijd mogelijk. Handelt Action juist of in strijd met de regelgeving?

46539 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2014 om 09:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Is het iets van glas of aardewerk? Daarover staat nl op de site dat die voor het verlaten van de winkel gecontroleerd moeten worden en dat Action geen breukgarantie geeft.
Kijk anders eens bij veelgestelde vragen op die site.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 10:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo moniquevhetten,

Dat ligt er maar aan wat voor product het geweest is (zie hierboven).
Heb geen problemen gehad bij het ruilen van een niet-werkend product.
Heb je wel naar de bedrijfsleider gevraagd?

Kan ik aangekochte artikelen ruilen of retourneren bij Action?

Ja, artikelen ruilen/retourneren kan binnen acht dagen bij alle filialen (Nederland, België, Duitsland en Frankrijk) van Action, op vertoon van de kassabon. Het artikel dient in de originele, ongeopende en onbeschadigde verpakking te zitten. Meldt u zich bij de kassa of servicebalie alvorens de winkel te betreden. Voor artikelen die retour komen, kunt u een vervangend artikel uitzoeken of ontvangt u uw geld terug.
Er zijn artikelen welke niet geruild kunnen worden. Dit staat aangegeven bij de artikelen in het filiaal.
In verband met hygiëne worden ondergoed (ook sets), sokken, maillots en panty’s waarvan de verpakking open is gemaakt niet geruild.

Mogen gebroken artikelen van glas en/of aardewerk geruild worden?

Action geeft geen breukgarantie op artikelen van glas en/of aardewerk, u dient deze zelf te controleren voordat u het filiaal verlaat. Deze artikelen mogen wel geruild worden als ze onbeschadigd zijn. Ruilen kan alleen op vertoon van het aankoopbewijs.

Met vr.gr.



ekiem
door ekiem - Dec 11, 2014 om 16:31
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met het ruilen bij Action. En heb dit toch enige keren moeten doen. Altijd keurig geholpen en netjes geld terug.

Weet echter wel dat je nooit ondergoed, wat ik logisch vind, mag ruilen. Daarnaast moet je ook altijd een aankoop bon kunnen overhandigen.

Ekiem

valerius-2
door valerius-2 - Dec 11, 2014 om 17:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als het in de winkel mogelijk is lijkt mij dit wel, maar dan zou dit wel kenbaar gemaakt moete zijn.

bu
door burgos - Dec 11, 2014 om 17:24
96 Antwoorden / 7 Vragen
0


Strijkijzer terug gebracht,geen enkel probleem.

komsja
door komsja - Dec 11, 2014 om 17:36
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@moniquevhetten
Ook ik heb nooit problemen gehad bij het omruilen van een kapot product,ook niet bij een product wat zodanig verpakt is dat je dat bij thuiskomst pas open maakt,en ook niet bij een breekbaar product waar bij thuiskomst een stukje glas of aardewerk blijkt afgebroken te zijn denk dat u te maken heeft met een ietwat te strenge filiaal manager of zo (streepjesjager) en die handelt naar de letter van de eventuele voorwaarden.Want normaal gesproken doet men daar niet zo moeilijk.

ki
door kitti33 - Feb 4, 2015 om 18:45
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb net bij action blikje verf en andere producten gekocht.
Loop net de winkel uit constateer ik dat mijn blik verf lekt en heel mijn tas met nieuwe aankoop ligt onder de verf en zelfs mijn kleding. Ik ga naar klantenservice legt het uit en zij belt hoofdkantoor om te vragen wat ze moet doen.
Zei zeggen tegen haar dat zodra ik uit de winkel loop ik zelf verantwoordelijk ben en dat ik het bij de kassa had moeten zien. Dit alles terwijl ik 1 min na aankoop klaag. Ik vraag de medewerker weer te bellen en vraag of ik ze zelf mag spreken, want vind niet correct dat ze mij een blik verf verkopen die lekt of deksel niet goed zit en nu krijg ik geen nieuwe en ook niet mijn andere aankopen die onder het verf zit. Wat was hun argument" we weten niet wat er is gebeurd, misschien heeft u zich per ongeluk gestoten ergens aan". Even serieus in 1 min tijd? Ik ga morgen ombudsman bellen voor advies. Heeft iemand nog een ander idee?

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2015 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als dat binnen één minuut is gebeurd, moet toch ook de plek bij de kassa onder de verf zitten?

ja
door janf43 - Feb 4, 2015 om 19:19
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=kitti33 schreef op woensdag 4 feb 2015, 18:45] Ik ga morgen ombudsman bellen voor advies.

Dat heeft weinig zin. De ombudsman kunt u alleen inschakelen bij klachten over de overheid/

ne
door neodutchio - Feb 4, 2015 om 19:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

Waar is die Action waar je binnen 1 minuut je aankoop kan uitzoeken, af kan rekenen en naar buiten kan? De gemiddelde wachttijd voor de kassa is al een flink aantal minuten in de Action's waar ik altijd kom.
Lijkt me sterk dat u een dichte pot uit het schap haalt en ook bij de kassa geen verfsporen nalaat, maar in uw tas wel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer