t0
door t001 Nov 14, 2013 om 17:09
Geldzaken & recht

Ruim binnen de garantie Bol.com maar toch reparateur betalen

In mei hebben wij een wasmachine gekocht bij Bol.com. Deze heeft altijd goed gewerkt tot aan afgelopen weekend waarin de wasmachine verschrikkelijk rammelde tijdens het centrifugeren.
Omdat bij onze vorige wasmachine dit regelmatig gebeurde en de machine daarna stuk ging had ik mijn twijfels of dit wel goed was.
Daarop heb ik bij Bol.com een reparatieaanvraag gedaan (dit valt binnen de garantie van 2 jaar). Uiteindelijk werd ik gebeld door Electrolux voor een afspraak en heb ik nogmaals gevraagd of dit binnen de garantie valt en ik geen kosten hoef te betalen. Antwoord was ja en nee geen kosten.
Vanmiddag kwam de reparateur langs en kon hij geen mankement vinden. Omdat er geen mankement is moet IK de rekening betalen, was er wel een mankement dan werd dit gewoon vergoed.
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Als ik dit van te voren had geweten had ik wel beter nagedacht of ik een reparatie zou aanvragen.

Hoe sta ik hier in mijn recht?
Ik ga sowieso een mail sturen naar de consumenten belangen van Electrolux maar ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of jullie zoiets ook hebben meegemaakt.

1984 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 14, 2013 om 17:15
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

ergens is het logisch, want een defect kunnen zij declareren en daar krijgt de monteur voor betaald. Nu heeft u tijd verspild van deze monteur zonder dat dit nodig was, dus zult u de kosten moeten betalen.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het kan zijn dat het goed niet goed verdeeld was in de wasmachine, waardoor de trommel rammelde. Dan is het advies stoppen met het programma, het goed uit elkaar halen en opnieuw centrifugeren.

Als de monteur geen probleem ontdekt, is er natuurlijk niets wat onder de garantie valt en zijn de kosten voor u.

zwemmer
door zwemmer - Nov 14, 2013 om 17:26
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Tja, dit is inderdaad nu eenmaal zo. Soms lopedn de dingen wat ongelukkig, maar het is een bekend verhaal. Als de storing zich niet voordoet ten tijde van het bezoek van de monteur zijn er kosten verschuldingd. Het voelt wat naar, maar zo is de regelgeving.

Zwemmer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer