li
door linnepien May 29, 2013 om 09:06
Auto & vervoer

Ruitschade herstel door autotip

Drie(!) jaar geleden heb ik mij op een parkeerplaats bij een supermarkt over laten halen om een putje in mijn autoruit te laten repareren. Het zou door mijn verzekering vergoed worden maar ik krijg nu een brief met de rekening en het dringende verzoek te betalen. Er wordt ook gedreigd met incassokosten. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

28472 237 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 29, 2013 om 09:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb helaas tijdelijk voor zo'n bedrijf gewerkt, en ze verdienen over de rug van de consumenten, en wel als volg:

Ze krijgen van elke verzekering een x bedrag voor elk putje of krasje ( of te wel, je kon lekker binnen lopen op een ruit met 3 stuks )
De meeste verzekeringen zijn gestopt met vergoeden voor reparaties van deze bedrijfjes, de kosten voor de reparatie moeten dan dus betaald worden door de consument, omdat de verzekering het niet meer dekt!
Je hebt je handtekening gezet, en omdat hun declareren bij de verzekering krijg jij de rekening weer van je verzekeraar.
Je zult helaas moeten betalen, anders krijg je een incasso op je dak ( minstens 40 euro )

Wat ze vaak ook doen, is werknemers een bonus geven als je per duo meer dan 10 reparaties had gedaan. Ik moet zeggen ik heb die zomer wel even flink binnen gelopen, maar toen ik van boze mensen hoorde dat ze een rekening kregen ben ik gestopt, dat ging me te ver! er was mij ook beloofd dat de verzekering het dekte dus ik ging er toen vol voor.
Ik ben zelf een keer weg gegaan omdat ons busje werd bekogeld met flesjes en stenen, zo boos waren de mensen in dat dorp, daar waren collega's een paar maanden eerder geweest...

Dus gewoon betalen om meer ellende te voorkomen, en NOOIT meer je ruit laten maken, altijd eerst met de verzekering overleggen en bij een erkend bedrijf!

me
door mein33 - May 29, 2013 om 09:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De reactie van @kaasbroodje is de dagelijkse realiteit.
Als die reparatie destijds door uw verzekering is betaald dan heeft u daar zeker bericht over ontvangen.
Zo niet dan heeft uw verzekering niet betaald en zult u zelf de kosten moeten betalen.

zoekster
door zoekster - May 29, 2013 om 10:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vrees dat u moet betalen, maar vraag voor de zekerheid nog even bij het juridisch loket (0900 8020) wat u met deze nota aanmoet. Het kan zijn dat er bij u een redelijk vertrouwen is gewekt dat de rekening is voldaan.Ondanks dat een vordering nog niet verjaard is kan een schuldeiser in bepaalde situaties de vordering toch niet innen. Hiervan is sprake wanneer het innen van de vordering, vanwege de voorafgaande houding en gedragingen van de schuldeiser, in strijd is met de redelijkheid en billijkheid. Dit wordt wel rechtsverwerking genoemd.
bron

In ieder geval heeft u recht op een gespecificeerde rekening, want u heeft indertijd niet de kans gehad om het eens of oneens met de rekening te zijn. Heeft u die nu niet gekregen, dan kunt u daar eerst om verzoeken. Er zijn waarschijnlijk vooraf geen prijsafspraken gemaakt over de uiteindelijke rekening? Dus u heeft sowieso geen kans gehad om ermee in te stemmen. Ook vraag ik me af of u indertijd die rekening heeft ingediend bij de verzekeraar, of dat dat via het reparatiebedrijf is gegaan. Als dat via het reparatiebedrijf is gegaan, dan hadden zij u m.i. toen moeten vertellen dat de claim werd afgewezen.

Kortom, genoeg dingen om uit te zoeken, voor u de rekening betaalt. Heeft u een rechtsbijstandverzekering, laat die er dan ook even naar kijken.

Niet zomaar de handdoek in de ring gooien :-)

@kaasbroodje, mooi eerlijk verhaal. Daar help je anderen ook weer mee.

hutch
door hutch - May 29, 2013 om 10:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja, Kaasbroodje laat u in de keuken kijken bij dit soort malafide 'bedrijfjes'.

Maar een niet geheel onbelangrijke vraag:
van wie heeft u die rekening gekregen? Van uw verzekeringsmaatschappij of van dat bedrijf?

li
door linnepien - May 29, 2013 om 10:46
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de rekening van het autotip zelf gekregen, het bedrijf die de reparatie heeft uitgevoerd. Wat ik niet begrijp is dat deze rekening na meer dan 3 jaar gestuurd is. In de brief staat dat zij hebben geprobeerd het bedrag bij mijn verzekeringsmaatschappij te claimen. Ik heb destijds toestemming gegeven de reparatie uit te voeren in de wetenschap dat de reparateurs mij eerlijk hadden voorgelicht.
Het lijkt mij logisch als mijn verzekeringsmaatschappij niet wil uitkeren dat ze vrij snel de rekening naar de klant sturen! Dit is toch een aanwijzing dat het administratief een zooitje is bij autotip?
Natuurlijk is dit een ervaring en zal ik er nooit meer intrappen.
Als ik deze mensen ooit weer klanten zie werven zal ik de eventuele klanten waarschuwen en de politie bellen.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 29, 2013 om 10:50
937 Antwoorden / 2 Vragen

ik zou zeggen doe wat zoekster ook al zei, bel het juridisch loket

k vrees dat u moet betalen, maar vraag voor de zekerheid nog even bij het juridisch loket (0900 8020) wat u met deze nota aanmoet. Het kan zijn dat er bij u een redelijk vertrouwen is gewekt dat de rekening is voldaan.

tot15karakters
door tot15karakters - May 29, 2013 om 11:29
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou niet betalen of reageren.
Vermoedelijk is al betaald en de belofte was dat ze rechtstreeks bij Uw verzekeraar die toen nog vergoede zouden claimen.

Nu zij dit pas 3 jaren later doen mag U er ter goeder trouw vanuit gaan dat dit reeds betaald is.
De kans bestaat dat U nu elders verzekerd is.

Verder moeten dergelijke claims binnen een bepaalde tijd binnen komen wegens Uw No Claim korting dus te laat.

Zij hadden eerder U moeten benaderen als de betaling geweigerd is.

Zelf heb ik afgelopen 3 jaren;
1 Verhuist.
2 Andere verzekeraar.
3 Andere auto...

Dus ze zijn gewoon te laat en te traag en ik zou een dergelijke claim niet eens meer kunnen afhandelen.
Dus gewoon melden dat ze te laat zijn.

Verder vallen ze door te laat indienen onder de huidige regels en die vergoeden dit bedrijf vermoedelijk niet meer.
Ze proberen nu te overleven door rekening 2e keer in te dienen en vraag eventueel een bewijs van afwijzing door Uw verzekeraar.
Stuur geen gegevens van de verzekeraar want die horen ze nog te hebben.

hutch
door hutch - May 29, 2013 om 12:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=linnepien schreef op woensdag 29 mei 2013, 10:46]Ik heb de rekening van het autotip zelf gekregen, het bedrijf die de reparatie heeft uitgevoerd.

Om een voorbeeld te geven hoe sommige 'bedrijfjes' ook te werk kunnen gaan, leest u ** (en **) maar eens.

Wat is het adres / telefoonnummer van dat 'bedrijfje'?

hutch
door hutch - May 29, 2013 om 12:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Vooral ook om het feit dat dat 'bedrijfje' meteen al begint te dreigen met een incassobureau (direct dan wel indirect).
Dan gaan bij mij direct al de alarmbellen te rinkelen.......

me
door mein33 - May 29, 2013 om 13:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de reparatie reeds is betaald door de verzekerings maatschappij dan had linnepien hiervan zeker bericht gekregen.
Even contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij om te verifiëren of er destijds een betaling op deze claim is gedaan.

dearagain
door dearagain - May 29, 2013 om 13:20
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dit komt veel voor

*in feite moet je de hand in eigen boezem steken

*reparaties met mooie praatjes op een parkeerterrein moet/kun je nu eenmaal niet vertrouwen

getty
door getty - May 29, 2013 om 18:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Mogelijk is de rekening al verjaard. Mijn inziens valt dit onder de consumentenkoop en dan is er sprake van een verjaring na 2 jaar.

st
door stoutjej - May 29, 2013 om 20:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Pas op!!!! Ik zou en ga niets betalen!!

ik heb geen reparatie laten uitvoeren op een parkeerterrein, maar een ruit laten vervangen door Carglass. Ik krijg nu ook een factuur, gadateerd 2010. Internet adres bestaat niet. Ze suggeren in Bodegraven gehuisvest te zijn. Op de factuur staat schoutendreef, op het begeleidind schrijven Akkermunt. Het mailadres is woerden en de brief is in Den Haag gepost.
Het begeleidend schrijven is niet op briefpapier. Genoeg stof tot zeer grote bedenkingen.

Ik denk dat hier ergens data is misbruikt.

dearagain
door dearagain - May 29, 2013 om 21:04
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=getty schreef op woensdag 29 mei 2013, 18:12]Mogelijk is de rekening al verjaard. Mijn inziens valt dit onder de consumentenkoop en dan is er sprake van een verjaring na 2 jaar.

*dit lijkt me geen consumentenprodukt, maar eerder een dienst en dan is de verjaringstermijn 5 jaar

st
door stoutjej - May 29, 2013 om 21:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

excuus de ruitvervanging was bij mijn andere auto. Deze autotip actie kan ik me niet meer herrineren. Dus vergeet even de kreet dat er data is misbruikt.

Feit blijft dat er geen fluit van het schrijven klopt.

st
door stoutjej - May 29, 2013 om 21:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

volgens kvk zijn ze gehuisvest op akkermunt 13 in Bodegraven, volgens telefoongids touwslagerweg in woerden. komplete chaos rondom dit bedrijf

ma
door marjolein59 - May 30, 2013 om 11:43
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi nou ik heb precies hetzelfde, ook een rekening ontvangen gisteren van Autotip, exact hetzelfde verhaal als linnepien... Heb direct mn rechtsbijstand verzekering gebeld, wat ik hiermee moet.. Ze adviseren de vordering te betwisten en vooralsnog niet te betalen.. moet dit wel als een "wijze les" zien... Werd me ook geadviseerd een aangetekende brief naar autotip te sturen met n beklag, maar kost ook weer 10,- dus heb nu een mail gestuurd... zal ik ws wel geen antwoord op krijgen... Vooral de zin met binnen 5 dgn betalen anders incasso deden bij mij de haren rechtovereind staan! Wat een achterlijk bedrijf zeg! Ik lees even de reacties mee, want weet nu nog niet of ik ga betalen... maar heb ook geen zin in 47,- incasso kosten....

hutch
door hutch - May 30, 2013 om 16:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=marjolein59 schreef op donderdag 30 mei 2013, 11:43]Wat een achterlijk bedrijf zeg! Ik lees even de reacties mee, want weet nu nog niet of ik ga betalen... maar heb ook geen zin in 47,- incasso kosten....

Juist... en daar hoopt dat 'bedrijf' ook op.

Maar welk 'bedrijf' is dat precies? Adres, telefoonnummer?

zoekster
door zoekster - May 30, 2013 om 17:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@hutch

van Google

Autotip Bodegraven

Akkermunt 13
2412AE Bodegraven

ro
door robski - May 30, 2013 om 18:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde verhaal, bedrag is destijds wel uitgekeerd door de verzekeraar.
Geprobeerd te bellen maar op verschillende nummers geen reactie... OPLICHTERS!

Heeft er iemand nog nieuws/informatie?

ma
door marjolein59 - May 30, 2013 om 18:20
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 30 mei 2013, 16:56][quote=marjolein59 schreef op donderdag 30 mei 2013, 11:43]Wat een achterlijk bedrijf zeg! Ik lees even de reacties mee, want weet nu nog niet of ik ga betalen... maar heb ook geen zin in 47,- incasso kosten....

Juist... en daar hoopt dat 'bedrijf' ook op.

Maar welk 'bedrijf' is dat precies? Adres, telefoonnummer?

Autotip Autoglas Specialisten met idd het adres zoals "zoekster" vermeld..
het adres op de faktuur is anders dan op de bon... wel allebei in Bodegraven...

zoekster
door zoekster - May 30, 2013 om 18:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit klinkt allemaal heel vreemd. Als er ook mensen worden benaderd waarbij de verzekering heeft uitgekeerd, lijkt het op een schot hagel en dan hopen ze maar dat iemand geraakt wordt en gaat betalen.
Komt heel duister over.

ro
door robski - May 30, 2013 om 18:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sowieso vreemd! Meerdere adressen en telefoonnummers, geen contact mee te krijgen.
Vreemde brief zonder briefpapier etc. Bedrag op de factuur is 69 euro, bedrag uitgekeerd door de verzekeraar ligt rond de 131 euro. Toendertijd ook nooit een rekening o.i.d. gezien.

Ik ga in ieder geval niks betalen.

hutch
door hutch - May 30, 2013 om 20:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gezien het feit dat er meer hondjes zijn die Fikkie heten, wilde ik het even zeker weten.
Vandaar dat ik het van TS of een ander slachtoffer wilde weten.

Meneer 'Autotip' is verhuisd van een flatje naar een nieuwbouwbuurt en zal nu wel een financieel probleempje hebben. Mogelijk vandaar dat hij dit soort geintjes uithaalt.

Eerst zijn slachtoffers voorliegen en dan jaren later het lef hebben om ze nog een keer te belazeren. Hoe aso kun je zijn........

ma
door marjolein59 - May 31, 2013 om 09:10
12 Antwoorden / 0 Vragen

Het bedrijf is telefonisch niet bereikbaar, op mijn email reageren ze niet, ik heb besloten NIET te betalen..... er misschien komt er dan een incassobrief.. dan zie ik wel weer... stelletje aso's... Het is vast zoals hutch zegt... adres op de bon is een flat en op de factuur een nieuwbouwwijk... die man heeft dringend geld nodig! .. pff wie niet tegenwoordig!

ma
door marjolein59 - May 31, 2013 om 09:29
12 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, en zo mógen helemaal niet bij een 1e factuur "dreigen" met incasso!... officieel moet er dan eerst nog een "betalingsherinnering" gestuurd worden... werd mij gezegd door mn rechtsbijstand verzekering die ik heb gebeld hierover...
nou ja.. we zien wel...

tot15karakters
door tot15karakters - May 31, 2013 om 12:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U hoeft niets te betalen, want deze incasso kwam met normale niet aangetekende post.
Hier op het forum is genoeg te lezen over Post NL en de andere die ook bezorgen en zij moeten aantonen dat naast versturen deze ook is ontvangen en juist is bezorgd.

Dus doe of je niets hebt ontvangen en laat ze lekker met hun geen idee wat hun adres is het maar uitzoeken.

su
door summertime - May 31, 2013 om 13:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb drie en een half jaar na dato een factuur ontvangen. Omdat er geen naam onder stond, maar wel een vage handtekening met daaronder Directie, lijkt het mij niet pluis. De brief is eveneens gepost in Den Haag, was het bedrijf Autotip in 2009 gevestigd aan de Schoutendreef 51 en nu kennelijk op Akkermunt 13 in Bodegraven. Omdat ik regelmatig in Bodegraven kom, ben ik op de twee adressen gaan kijken. Het zijn gewone huisadressen met nergens een bord of garage met het logo Autotip. Op internet vind ook nergens een website, openingstijden of wie of wat Autotip is. Ook niet bij de KvK. Klopt helemaal niets van. Niet betalen is mijn devies.

ma
door marjolein59 - May 31, 2013 om 13:43
12 Antwoorden / 0 Vragen

Summertime, heb jij toen wel een incasso brief gehad, nadat je niet betaald had? Hoe is dat verder afgelopen?

su
door summertime - May 31, 2013 om 19:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marjolein59 schreef op vrijdag 31 mei 2013, 13:43]Summertime, heb jij toen wel een incasso brief gehad, nadat je niet betaald had? Hoe is dat verder afgelopen?

Ik heb tot op heden geen incassotarief gekregen en verwacht die ook niet.

me
door merced - Jun 4, 2013 om 13:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook net zo'n rekening ontvangen. Omdat ik voor de reparatie twijfelde of ik verzekerd was, heeft de medewerker in mijn papieren gekeken en zei dat het vergoed zou worden. Dus toen wij de rekening kregen was ik zeer verbaasd en hebben wij contact opgenomen met onze tussenpersoon. Nu blijkt dat de rekening wel door de verzekering is betaald. Mijn tussenpersoon heeft ons een kopie gestuurd. Factuurnummers precies hetzelfde, alleen waren de bedragen verschillend. In 2010 heeft de verzekering 136,85 betaald aan Autotip en onze rekening, die we net ontvangen hebben, bedraagt 69, 98. Mijn tussenpersoon raadde ons aan om contact op te nemen met Autotip maar die zijn telefonisch niet te bereiken.

Als ik U was zou ik maar eens navraag doen bij de verzekering want ik heb het gevoel dat de rekeningen wel betaald zijn maar dat dit pure oplichterij is van de kant van Autotip. Ik denk er dan ook aan om aangifte te doen.

zoekster
door zoekster - Jun 4, 2013 om 13:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt dit ook bij de consumentenbond melden. Die kunnen dan een algemene waarschuwing laten uitgaan. En dien tevens via consuwijzer een klacht in bij de ACM
klik HIER

hutch
door hutch - Jun 4, 2013 om 14:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als men goed gaat googelen, komt men op een gegeven moment uit bij 2 personen, met de familienaam A. Beiden wonen/woonden in Bodegraven op verschillende adressen.

Deze hebben/hadden beiden een 'bedrijf' in autoglasreparatie en dan met name op parkeerplaatsen. Er zijn al meerdere klachten hierover te vinden.

Mijn advies is om de rekeningen, waarover het hier gaat, niet te betalen.
Zoals Merced ook al aangeeft, klopt er van alles niet. En dat ook nog eens in combinatie met het feit dat 'Autotip' telefonisch niet te bereiken is (wat ik zelf ook al meerdere keren geprobeerd heb), is het een louche zaak.

tr
door trnl - Jun 4, 2013 om 17:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ook een zelfde rekening ontvangen. Dagtekening 29 mei. Was op mijn oude adres gestuurd.
16 oktober 2009 hebben ze zich van Autotip enorm aan mij opgedrongen en mij nadat ik het wel 3 keer gevraagd had, ervan verzekerd dat het allemaal vergoed werd door mijn verzekering. Ze hebben ook bij mij mijn verzekeringspapieren nog ingekeken.
Nu, 3 jaar en 8 maanden jaar later, krijg ik ineens een rekening van 69,98.
Heb mijn verzekering gebeld en die beweren dat zij dit niet vergoeden. Heb ze gevraagd om te kijken of er wel wat is ingediend door Autotip en dat was wel het geval. Daarbij gaf de mevrouw die ik aan de lijn had van CB-Achmea dat ik in november 2009 een brief ontvangen heb met de mededeling dat zij dat niet betalen. Die brief heb ik dus nooit gehad. En zij beweerde van wel, tot ze in het papieren dossier ging kijken en me vertelde dat de brief daar dus niet tussen zat. Heb er meteen op gewezen dat zij dus fout zaten. Ze begon steeds zachter en onduidelijker te praten en vroeg of het rekeningnummer dat ze noemde mijn rekeningnummer en vertelde dat het bedrag daarop over werd gemaakt en ik het zelf maar met Autotip moest gaan regelen. Vond ik ook best een vreemd verhaal. Ik merk wel of de verzekering het op mijn rekening bijschrijft. Maar vandaag is het dus 'de 5e werkdag' en zou het dus op hun rekening moeten staan.

Verder gaf de verzekering aan dat zij aan zijn gesloten bij andere bedrijven, zoals Carglass etc. dus dat ik dat soort schade altijd daar moet laten repareren. Ehm, ja dat snap ik nu wel na dit domme geintje.

Belde net Autotip ook even. Maar geen gehoor. Het eerste nummer is totaal niet meer bereikbaar, het andere nummer gaat over, maar krijg de voicemail.
Ik vind het belachelijk! Maar of dit oplichterij is??? Of dat het slim gespeeld is... Ik heb namelijk wel zelf mijn handtekening gezet en toestemming gegeven om het uit te voeren. Ook heb ik volgens mij niet naar de prijs gevraagd. Wel hebben de medewerkers van Autotip gelogen. Zij hebben letterlijk gezegd dat mijn verzekeraar 100% de schade zou vergoeden. En dat ik dus echt niet hoefde te betalen. Maarja, wat doe je daar tegen?

Komt iedereen die hier nu schrijft toevallig ook uit de Duin-en-Bollenstreek?

mo
door monicavangr - Jun 4, 2013 om 17:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde verhaal.
Vandaag kreeg ik de factuur van april 2010 door de bus.
Ik heb in 2010 al contact gehad met dit bedrijf, samen met mijn verzekering.
Autotip had mij namelijk wijs gemaakt dat mijn verzekeraar dit zou vergoeden.
Autotip had in mijn geval de factuur rechtsstreeks naar mijn verzekeraar gestuurd.
Vervolgens kreeg ik bericht van mijn verzekeraar dat dit niet gedekt werd door mijn WA verzekering.
Na heen en weer gebel is mij (en mijn verzekeraar) toen verteld dat dat de factuur vernietigd werd en dat de persoon die mij 'geholpen' had een reprimande had gekregen.
Tot mijn stomme verbazing valt er nu dus weer een factuur in de bus.
Ik heb mijn toenmalige verzekering gebeld en samen met hen naar een kloppend telefoonnummer gezocht.
Uiteindelijk heb ik een telefoonnummer gevonden en ze namen op!
Het was een van de volgende nummers:
Vervolgens werd mij doodleuk verteld dat er geen enkele aantekening was gemaakt bij mijn factuur en ik dus gewoon moest betalen, anders ging ik de incassoprocedure in.
Mijn verzekeraar gaat nog uitzoeken of er bij hen wel een notitie van is gemaakt.

De brief is inderdaad juridisch helemaal niet kloppend!
Dus zeker niet binnen die 5 dagen betalen!!

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2013 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@trnl

Centraal Beheer vergoedde al jarenlang niet de ruitreparaties die door anderen dan Carglass verricht werden. Dat staat ook duidelijk op uw verzekering vermeld. Zij hebben daar jaren geleden, toen ik daar nog verzekerd was een brief als aanhangsel bij de polis voor gestuurd.

Het staat ook op uw groene kaart.

catwomen
door catwomen - Jun 10, 2013 om 12:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier precies hetzelfde. In Berkel en Rodenrijs op 12-03-2010 op een parkeerplaats een sterretje in mijn voorruit laten repareren. Gratis werd er mij verteld nadat ze op mijn groene kaart hadden gekeken.
Ik krijg nu een rekening van bijna € 70, betalen binnen 5 dagen anders wordt er een incassobureau ingeschakeld. Ik heb mijn verzekering gebeld, Centraal beheer, die keren idd niet uit omdat het een niet bij hun erkend bedrijf is gebeurt. Hun advies was Niet betalen. Ze zouden er een aantekening van maken, meer niet. Maar zit ik straks niet met nog meer oplopende kosten vraag ik me af?

mo
door monicavangr - Jun 10, 2013 om 12:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog steeds niets gehoor t.n.t.
Je zult echt niet ineens hoge kosten krijgen.
Ze zijn wettelijk verplicht eerst een 14 dagen herinneringsbrief te sturen.
Anders is er geen enkel incassobureau dat actie kan en mag ondernemen.

ma
door marjolein59 - Jun 10, 2013 om 13:29
12 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik heb ook niet betaald en niets gehoord tot nu toe... ze mogen je niet gelijk met een incasso belasten, moet eerst inderdaad een betalingsherinnering gestuurd worden... misschien gaat dat ook weer 3 jr duren ;-) ALS ik wel een incasso aanmaning krijg is in dit forum gezegd dat die officieel aangetekend verstuurd moet worden.... we zullen zien....

Zou dit bedrijf niet officieel aangeklaagd kunnen worden door de verzekeringsmijen?? ze geven echt valse informatie door tegen iedereen te zeggen dat "Uw verzekering betaald" ...

hutch
door hutch - Jun 10, 2013 om 14:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een bedrijf is in principe een 'ze' of 'zij'.

In dit geval betreft het één manspersoon, die (aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) verhuisd is van een flatje naar een nieuwbouwwoning. Na wat googelen heb ik een volledige naam gevonden. Ook zijn broertje zit/zat in deze 'handel'.

En als ik alles zo lees, zit hij waarschijnlijk op 'zwart zaad', en probeert op deze misselijke wijze nog wat geld binnen te sprokkelen. En daarbij hoopt meneer dat er in ieder geval een fiks aantal wel zullen betalen, vanwege dreigen met een incassobureau.

cy
door cyclone078 - Jun 12, 2013 om 12:17
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag deze brief binnen gehad.
Een beetje vreemd om na 3,5 jaar pas te reageren.
Volgens hun medewerker die ik aan de telefoon had (0633448837) hebben ze destijds de factuur ingediend bij mijn verzekeraar van destijds.
Deze heeft niet betaald omdat zij geen contracten met dit bedrijf hebben.
Het bedrijf heeft echter destijds wel aangegeven contracten met mijn verzekeraar te hebben en heb zelf ook aangegeven aan de medewerker dat alleen de reparatie mocht plaatsvinden wanneer zij een contract hebben en dat het anders voor hun eigen risico is.

Onlangs hebben zij weer de reparatie ingediend (na 3 jaar ??????????) en de verzekeraar, welke niet meer mijn verzekeraar is wil niet betalen, wat logisch is.

Nu dreigen ze met incasso, wat op zich ook al heel vreemd is na ruim 3 jaar.

Ook de opgestuurde papieren zijn heel vreemd en de handtekening is heel vaag.

Gewoon niet meer reageren naar hen, zij hebben het risico genomen dus die moeten ze nu dragen ook.

he
door hetgaatnietgoed - Jun 12, 2013 om 12:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

12 juni. Ook ik heb gisteren een brief gekregen. Met een adresstickertje schuin over het bestaande adres geplakt. Of ik binnen 5 dagen wil betalen, anders krijg ik een incassobureau op mijn dak! Het gaat om een herstel van 3 jaar geleden, gepleegd door Wouter op een parkeerterrein. Hij wist mij ervan te overtuigen dat de verzekering de kosten betaalt.

Nu deze brief. Ik heb meteen gebeld, kreeg antwoordapparaat met de mededeling dat ik niks kon inspreken. Vandaag weer gebeld, met ene Jordi gesproken. Brief is van een incassobureau. Ik zei dat het niet kon: een gekopieerde handtekening van de directie! Kan niet, moet van een directeur zijn, met zijn echte naam eronder en een echte handtekening. Ook de dreiging dat ik binnen 5 dagen moet betalen is onacceptabel en daarbij de dreigende taal die men bezigt. Nergens een excuus: sorry dat we pas na drie jaar bij u aankloppen. Wat moeten we doen?

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2013 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@het gaatnietgoed

Lees alle voorgaande reacties. Niet betalen. Dat bedrijfje is hartstikke fout bezig.

Als u wilt reageren, ga langs het Juridisch Loket of bel, zie Google, zij kunnen u helpen en doen dat graag en gratis.

ma
door marjolein59 - Jun 12, 2013 om 13:08
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een klacht ingediend bij consuwijzer.nl die gaan het voor me uitzoeken... misschien moeten we dat allemaal doen? weet niet of je er wat mee bereikt, maar deze mensen mogen gewoon niet meer "opereren"... het zijn gewoon oplichters!

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2013 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=marjolein59 schreef op woensdag 12 jun 2013, 13:08]Ik heb een klacht ingediend bij consuwijzer.nl die gaan het voor me uitzoeken... misschien moeten we dat allemaal doen? weet niet of je er wat mee bereikt, maar deze mensen mogen gewoon niet meer "opereren"... het zijn gewoon oplichters!

Pas op met de term oplichters. Daar kunt u last mee krijgen.

ma
door marjolein59 - Jun 12, 2013 om 14:32
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 12 jun 2013, 13:53][quote=marjolein59 schreef op woensdag 12 jun 2013, 13:08]Ik heb een klacht ingediend bij consuwijzer.nl die gaan het voor me uitzoeken... misschien moeten we dat allemaal doen? weet niet of je er wat mee bereikt, maar deze mensen mogen gewoon niet meer "opereren"... het zijn gewoon oplichters!

Pas op met de term oplichters. Daar kunt u last mee krijgen.

ma
door marjolein59 - Jun 12, 2013 om 14:35
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 12 jun 2013, 13:53][quote=marjolein59 schreef op woensdag 12 jun 2013, 13:08]Ik heb een klacht ingediend bij consuwijzer.nl die gaan het voor me uitzoeken... misschien moeten we dat allemaal doen? weet niet of je er wat mee bereikt, maar deze mensen mogen gewoon niet meer "opereren"... het zijn gewoon oplichters!

Pas op met de term oplichters. Daar kunt u last mee krijgen.

Nou die term heb ik al een paar keer langs zien komen hier... zou ook even geen andere benaming weten... maar goed.. dat ze niet "eerlijk" handelen moge duidelijk wezen..

bi
door biker-girl - Jun 16, 2013 om 10:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik heb dus afgelopen vrijdag (14-06-13) ook zo'n zelfde brief binnen gehad. Dreigen met incasso enz. Ik zeg op mijn beurt: Waar is mijn oorspronkelijke eerste rekening/nota? En de 1e en 2e herinnering? En de aanmaning? Hij mag geen betalingstermijn aanhouden van 5 dagen, lijkt mij. Ik heb dus tegen mijn vriend gezegd dat we niet gaan betalen. Mijn vriend zegt op zijn beurt, "Ik betaal, en ik ben er van af." Maar dan krijgt deze persoon toch wat hij/zij wil? Heeft er iemand van hier (die niet betaald heeft) al een brief gehad van een incasso bureau? Er is volgens mij namelijk geen inc.bureau die dit aanneemt omdat je dus maar 5 werkdagen hebt om te betalen.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2013 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@biker-girl

Er zullen best wel incassobureaus zijn die dit aannemen, maar wat dan nog. Als de nota onterecht is, omdat die bijvoorbeeld al door de verzekeraar is betaald, kunt u dat t.z.t. aan het incassobureau laten weten en dan klaar.

zoekster
door zoekster - Jun 16, 2013 om 10:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=biker-girl schreef op zondag 16 jun 2013, 10:24] Mijn vriend zegt op zijn beurt, "Ik betaal, en ik ben er van af." .
De houding van je vriend is precies de reden dat dit soort duistere praktijken altijd maar blijven doorgaan.

catwomen
door catwomen - Jun 16, 2013 om 10:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een klacht ingediend bij de ACM ,(consumentenwijzer) Ze hebben mij terug gebeld. En hun advies was NIET BETALEN. Waarschijnlijk hoor je hier nooit meer iets van.
Mocht hij wel verdere stappen ondernemen kun je altijd nog betalen.

hutch
door hutch - Jun 16, 2013 om 13:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Ik betaal, en ik ben er van af."

En daar gokt/hoopt K.A. ook op.
Wat K.A. doet is gewoon crimineel gedrag.

Ik raad iedereen aan om absoluut niet te betalen.

mo
door monicavangr - Jun 17, 2013 om 10:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

@biker-girl

Ik heb de brief 3 juni gehad en t.n.t. (na 14 dagen) niets vernomen.
Incassobureaus nemen deze vorderingen niet in behandeling; Een 14 dagen herinneringsbrief is namelijk sinds 2012 wettelijk verplicht!

bi
door biker-girl - Jun 17, 2013 om 22:16
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriend heeft contact gehad met de verzekerings maatschappij. Het bedrag wat ik nu "moet" betalen is € 69,98. Het bedrag wat destijds bij de verzekering is gedeclareerd was iets van € 89,49. Dit is niet betaald aan autotip omdat deze niet aangesloten was / is. Mijn vriend heeft gemaild naar de fraude helpdesk en die bellen binnen 3 werkdagen terug. Ik hou jullie op de hoogte.

ma
door marjo50 - Jun 19, 2013 om 12:20
7 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag

Ooik wij hebben net zo'n rekening gehad. aangezien ik et wel heel vreemd vond een rekening van iets repareren van 5 november 2009. ... Gelijk dreigen met inccasso. stickertje op de envelop. Handtekening die schijnbaar gekopieerd is? Dacht hier zit een luchtje aan.. even 06 innummer ingetikt bij google en ha hoor kom gelijk hier terecht.

Heb net gebeld naar hem, neemt op met de naam Jordy... ook al vreemd voor een bedrijfje :) Heb hem wel de waarheid gezegd, wil van hem da afwijzing zien van de verzekering. Heft hij niet meer hahaha

Nou ik betaal niks

ma
door marjo50 - Jun 19, 2013 om 17:58
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marjolein59 schreef op woensdag 12 jun 2013, 13:08]Ik heb een klacht ingediend bij consuwijzer.nl die gaan het voor me uitzoeken... misschien moeten we dat allemaal doen? weet niet of je er wat mee bereikt, maar deze mensen mogen gewoon niet meer "opereren"... het zijn gewoon oplichters!

Ook ik heb vandaag gereageerd bij consuwijzer
Hopelijk gaan er meer mensen reageren en niet zo maar klakkeloos betalen.

jo
door johnvanveen - Jun 20, 2013 om 15:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ook ik heb zo'n fijne factuur ontvangen met brief of ik even binnen 5 dagen wil betalen
Ik ben dat niet van plan. Zie onderstaand verjaringsregel volgens Jurofoon, juridische informatie

Verjaring bij consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren. Na twee jaar kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 20, 2013 om 15:49
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=johnvanveen schreef op donderdag 20 jun 2013, 15:47]Hoi, ook ik heb zo'n fijne factuur ontvangen met brief of ik even binnen 5 dagen wil betalen
Ik ben dat niet van plan. Zie onderstaand verjaringsregel volgens Jurofoon, juridische informatie

Verjaring bij consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren. Na twee jaar kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen

Je hebt gelijk dat je niet betaald, maar je onderbouwing klopt niet in dit geval, het zou gaan om een dienst, en die verjaren na 5 jaar ;) verder klopt het wel, alleen dit bedrijf doet dat als dienst, niet als verkoop ( ik kan weten, kijk maar naar de eerste post van mij )

bv
door bvde - Jun 21, 2013 om 18:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zo'n rekening ontvangen. Heb ruim drie jaar geleden mijn ruit idd laten maken en er is mij verteld dat dit verhaald zou worden op de verzekering.
een maand later kreeg ik een brief van mijn verzekeringsmaatschappij (fortis asr) dat zij de claim hebben afgewezen omdat het bedrag " onder het eigen" zou vallen. Zij schreven dat het bedrijf autotip dit vooraf had moeten melden en dat hebben ze niet gedaan. Fortis asr adviseerde mij om aangifte te doen van misleiding bij de politie indien zij bij mij zouden komen met de factuur. En om Fortis asr dit te laten weten.
Drie jaar later dus de factuur.
Heb contact opgenomen met de verzekering en zij zeggen NIET BETALEN. Autotip moet mij aantonen dat zij mij vooraf hebben laten weten dat dit " onder het eigen zou kunnen vallen" daarnaast hoor je idd 2 herinneringen te krijgen voordat de incasso ingeschakeld wordt.

ACM is inmiddels ook op de hoogte en zij gaan een onderzoek instellen. Op een enkele verzerkeringssite staat ook NIET betalen.
dus dat doen we dan maar niet

hutch
door hutch - Jun 21, 2013 om 19:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De eigenaar van het 'bedrijf' 'Autotip' is genaamd: K.A.

Het telefoonnummer van het 'bedrijf' Autotip (06-12974064), wordt in verband gebracht met een ander autoglasbedrijf: klik * * (Google momentopname van 3 juni 2013).

En om aan te tonen dat dit niet toevallig is, klik * * eens, vervolgens klikken op
'Adres en Contact'. Daar ziet u K.A. als contactpersoon voor dat autoglasbedrijf, waarbij hij uiteraard gebruik maakt van het emailadres en het telefoonnummer van dat autoglasbedrijf.

Misschien kunnen alle slachtoffers van het 'bedrijf' Autotip eens contact opnemen met dat andere autoglasbedrijf en vragen naar K.A., om vervolgens om uitleg te vragen.

Mocht hij daar (héél toevallig.....?) niet meer werken, kunnen ze daar waarschijnlijk wel aangeven waar hij nu (weer) 'werkt' of verblijft....

li
door linnepien - Jun 21, 2013 om 19:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn een aantal weken verder en verder niks meer van dit fijne bedrijfje gehoord. Onze verzekeringsmaatschappij heeft geadviseerd niet te betalen. Het zijn boefjes.

hutch
door hutch - Jun 21, 2013 om 19:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=linnepien schreef op vrijdag 21 jun 2013, 19:39]Het zijn boefjes.

Wel erg zacht uitgedrukt. Wat dacht u van: criminelen......?

li
door linnepien - Jun 21, 2013 om 20:06
5 Antwoorden / 1 Vragen

Boefjes was de term die de contactpersoon van onze verzekeringsmaatschappij noemde. Ik noem ze anders, maar die term past hier niet ;-)

co
door correbor - Jul 1, 2013 om 11:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook vorige maand een factuur ontvangen van autotip, eergisteren een herinnering. Ik vond het meteen al een vage factuur met verschillende adressen en telefoonnummers die niet te bereiken zijn. Ze hebben mij toen ook gezegd dat de rekening voor 100% vergoed zou worden.
Niet betalen dus!

ma
door marjolein59 - Jul 1, 2013 om 15:49
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook klacht ingediend bij consuwijzer... kijk.. het discussiepunt is: we zijn allemaal vals voorgelicht, omdat die jongens ons verteld hebben dat onze verzekering de kosten dekt... maar.... deze valse voorlichting is dus niet te bewijzen... lastig, lastig.

Mijn verzekering heeft niets betaald (wordt immers niet gedekt) maar autotip heeft ons wél een dienst geleverd die betaald moet worden... slimme boefjes...?

hutch
door hutch - Jul 1, 2013 om 16:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=marjolein59 schreef op maandag 1 jul 2013, 15:49].... slimme boefjes...?

'Slimme boefjes' ??

De 'Dikke van Dale' heeft daar een mooi en beter woord voor: (achterbaks)
(slechte mensen)

su
door superton - Jul 1, 2013 om 23:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb kortgeleden een rekening ontvangen van Autotip uit 2009. Ook hier het verhaal dat mijn verzekering dit niet dekte. Ik heb dit uitgezocht, en wat blijkt,
mijn verzekering heeft in 2009 Autotip uitbetaald. Dus naar mijn mening een staaltje van oplichting. En ook de meegestuurde kopie (werkbon) klopte voor geen meter.
Dus mensen ik kan maar één ding concluderen, hier zijn oplichters bezig.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2013 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt wel alsof iemand daar jaren administratie boven water gehaald heeft en nu gewoon nota's gaat sturen,

En alles wat binnen komt is binnen.

ma
door mams157 - Jul 4, 2013 om 10:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog een gedupeerde.
Ook een factuur uit 2010 ontvangen, met bedrag van 68,98 €. Hier over gemaild, geen reactie terug.
Nogmaals gemaild, en weer geen reactie terug.
Vreemd bedrijfje. Wij hadden al besloten dat we dit niet gingen betalen, en nu al helemaal niet.
Hier zit toch echt een luchtje aan.

ma
door marjolein59 - Jul 4, 2013 om 11:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad mams157, hier zit een luchtje aan en volgens mij betaald ook niemand die hier op het forum meepraat... wat me opvalt is dat iedereen een rekening van 68,98 heeft ontvangen, terwijl ik andere (hogere) bedragen heb gelezen die ze aan de verzekeringsmaatschappijen hebben gedeclareerd 3 jr geleden... ze doen gewoon maar wat....

hutch
door hutch - Jul 4, 2013 om 11:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=mams157 schreef op donderdag 4 jul 2013, 10:00]Hier zit toch echt een luchtje aan.
Ik noem het een wandelende rioolput...... :-)

Maar.... heeft iemand (van de gedupeerden) dat andere bedrijf al gebeld en gevraagd naar 'dhr.' K.A. (eigenaar van Autotip)?
Zoals aangegeven is (of was?) hij bij dat bedrijf een contactpersoon en praktijkopleider.

ma
door marjolein59 - Jul 5, 2013 om 17:17
12 Antwoorden / 0 Vragen

en ja hoor.. vandaag de herinneringsfactuur voor 68,98 ontvangen... nu echt wel binnen 5 dgn betalen, want anders..... incasso dreiging weer... wordt er een btje moe van...

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2013 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lekker laten gaan.

ad
door adevalk - Jul 9, 2013 om 14:47
14 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, ondertussen het bekende verhaal met autotip.

Ik heb in mei ook een factuur gekregen van een reparatie uit 2010. Ik krijg nu ook een herinnering van autotip. Ik heb geprobeerd zowel telefonisch als per email contact met hun op te nemen. Maar email zijn onbezorgbaar en het ene telefoonnummer is alleen maar in gesprek en de andere voicemail.
De brief met het verzoek tot betalen vond ik zeer amateuristisch, waardoor ik twijfelde over de echtheid hiervan. Enkele voorbeelden: De bedrijfsnaam op de brief is anders gespeld als op de factuur, ander adres weergegeven, ander telefoonnummer weergegeven, BTWnummer ontbreekt, KvKnummer ontbreekt, omschrijving werkzaamheden in brief komen niet overeen 'werkformulier', geen officieel briefpapier gebruikt, en zo kan ik nog wel even doorgaan).

Heeft een van jullie al iets of iemand advies gekregen hoe hierop te reageren??

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2013 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@adevalk

Ik zou zeggen, lees het topic eens door. Adviezen genoeg. Het komt erop neer, niet reageren en niet betalen.

ca
door carloss - Jul 9, 2013 om 15:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb op 16/06/13 een rekening voor werkzaamheden uitgevoerd in 2009.
Zelfde bedrag (€ 69,98) en verder de zelfde werkwijze als hier op het forum vermeld.
Vandaag een herinnering, binnen 5 dagen betalen anders incasso.

Ik begrijp dat de mensen die hier geen slachtoffer van zijn, zeggen "niet betalen!" Dat is ook mijn eerste idee en strookt het best met mijn gevoel voor rechtvaardigheid.
Echter hoe sterk staan we echt, als er toch hoge incassokosten uit voortkomen.
Ook ik heb flink de pest in, maar nu kost het 'nog maar' 7 tientjes. Maar waar eindigt dit?
En welke incasso regels zijn hier op van toepassing? De oude regels, omdat de reparatie 3 jaar terug heeft plaatsgevonden of de nieuwe regels die sinds 01/06/12 van toepassing zijn omdat de rekening pas dit jaar verzonden zijn?

ad
door adevalk - Jul 9, 2013 om 15:29
14 Antwoorden / 0 Vragen

@ tijger1

Ik heb alle 6 de pagina's met reacties doorgelezen, maar de reactie 'niet reageren en niet betalen' (wat ik ook zeker niet van plan ben) wordt nergens juridisch onderbouwd, waardoor je ook kan aantonen dat je in je recht staat wanneer je niet betaald....

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2013 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@avdvalk

Als u nu uw eigen vraag eens terugleest, dan ziet u vanzelf de juridische onderbouwing.

Er klopt helemaal niets aan die factuur. Alles wat er op hoort te staan ontbreekt. En de herinnering stemt niet overeen met de factuur.

Is aan u gezegd dat de verzekering zou betalen? Hebt u een en ander nagevraagd of zij betaald hebben? .ga anders naar het Juridisch Loket, ook zij zullen u adviseren niet te betalen.

@carlos

Ik weet niet aan welke nieuwe regels u refereert, maar een nota voor een dienst vervalt pas na vijf jaar, als u dat soms bedoelt.

Dit is een louche bende of persoon die bezig is. Elke cent die binnenkomt, is gewoon verdiend.

hutch
door hutch - Jul 9, 2013 om 16:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals ik al eerder gevraagd heb:

heeft iemand de 'eigenaar' van dit malafide bedrijf (Autotip), genaamd: Khalid A., al eens proberen te bereiken via dat andere autoglasbedrijf in Bodegraven, waar hij contactpersoon en praktijkopleider is/was?

Als hij daar niet meer werkt, weten zij vast wel meer over hem.

Klik * * voor verdere info. Daarna op 'Adres en Contact' klikken. (Google cachegeheugen d.d. 25 juni 2013).

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2013 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Iedereen zit te bibberen voor dat louche bedrijfje en neemt geen actie.

En daar hopen die figuren op.

bi
door biker-girl - Jul 9, 2013 om 17:44
5 Antwoorden / 0 Vragen

En ja hoor. Wij ook vandaag een herinnering binnen. Met het verzoek binnen 5 dagen te betalen. In de brief zijn 2 verschillende lettertypen gebruikt. Ben ik de enige die dit raar vind?

ca
door carloss - Jul 9, 2013 om 17:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger1: Ik heb het over de wijziging in de incassowet per 01/07/2012

Kleine samenvatting->
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/veel-mensen-duurder-uit-door-nieuwe-incassowet

bi
door biker-girl - Jul 9, 2013 om 17:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

In de eerste brief word er ook nog gesproken van een incassobureau en in de tweede over een deurwaarder.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2013 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carloss

Dat lijkt met het minst belangrijke.

In de voorgaande reactie zijn al tips gegeven wat te doen en waar u een klacht kunt indienen. Dus dat maar doen en verder afwachten. Die club gaat heus niet naar de rechter met hun vorderingen.

ca
door carloss - Jul 9, 2013 om 18:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kwam overigens dit nog tegen:

"Autotip Autoglasspecialisten uit Bodegraven belaagt momenteel veel mensen met facturen, veelal uit 2010. Bij uitblijven van de betaling dreigt zij meteen met het inschakelen van een deurwaarder. Maar laat u zich niet van de kaart brengen, u hoeft de factuur niet te betalen! Wij staan garant voor u en wij zullen ons namens al onze klanten aanmelden bij Autotip. Vooralsnog is Autotip op geen enkele manier bereikbaar en is haar telefoonnummer afgesloten. Ook op het forum van Kassa! wordt er over gesproken, en niet in de meest positieve bewoordingen.Inmiddels hebben verschillende verzekeraars melding gedaan van de activiteiten van Autotip bij het Verbond van Verzekeraars. Ook haar advies is de facturen niet te betalen. Heeft u vragen over dit onderwerp? Dan kunt u ons het beste bellen via 072- 5 180 160."

Bron:zelf.nl

jo
door johnvanveen - Jul 9, 2013 om 20:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kaasbroodje zegt enige tijd bij dat bedrijf werkzaam te zijn geweest. Hij kent ongetwijfeld meerdere collega's uit die tijd, die genoemde ruitreparaties hebben gedaan. Eén verklaring hebben we al. Nog een aantal erbij m.b.t. hoe zij hun klanten moesten benaderen en het maakt ons sterker. In ieder geval als onderbouwing om niet te betalen. Ik blijf erbij, niet betalen omdat er sprake is van misleiding en dwaling als de monteurs hiervan ook geen kennis hadden.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2013 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@johnvanveen

Kaasbroodje zegt dat hij voor "zo'n bedrijf" heeft gewerkt. Niet DIT bedrijf.

sn
door snorrewiets2 - Jul 10, 2013 om 19:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ook vandaag een sherrinnering op een "spookfactuur"gehad.

Niet betalen zegt mijn verzekering, ze hebben er stapels van ontvangen,
zelfde bedrag Eur 69,98, kopie voor jezelf maken en het origineel opsturen.

Laat die "deurwaarder"maar komen.

Leuk ding voor Radar, opdoeken zulke mallefiede bedrijven en de verantwoordelijken
werkstraf geven in een strafkamp.

Groet,
Snor

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2013 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@snorrewiets2

Leuk ding voor Radar, opdoeken zulke mallefiede bedrijven en de verantwoordelijken
werkstraf geven in een strafkamp.

Misschien wel, maar u zit hier op het Kassa forum. :-)

consument69
door consument69 - Jul 11, 2013 om 13:28
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook lastig gevallen met een nepfactuur van deze oplichters! Even de verzekering gebeld en adviseerde zeker niet te betalen. Er zijn meerdere bedrijfjes werkzaam op deze manier. Centraal beheer neemt graag de strijd over mochten ze na incasso echt over gaan tot dagvaarden. Maar zover liet dit malafide bedrijfje het waarschijnlijk niet komen.

Het is een doorn in het oog in verzekeringsland. Dus advies is niet betalen en negeren. Bij mij is de naam van de verzekering niet juist en handtekening is erg vaag. BTW en KvK nummer ontbreken alsmede een fatsoenlijke naam onder de brief. En ga zo maar door. Mochten ze in zee gaan met een incasso bureau dan moet ie ook malafide zijn.

Mocht je hier energie in willen steken, doe dan aangifte bij de politie!

consument69
door consument69 - Jul 11, 2013 om 13:55
8 Antwoorden / 0 Vragen

Zie mijn reactie op pagina zes. Onzinnig factuur die je niet moet betalen. Neem contact op met de verzekeraar van de betreffende auto en meldt de fraude. Zij zijn op de hoogte!

ma
door markiemarc - Jul 11, 2013 om 19:35
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet de ''boe-man'' zijn. Maar alle mensen die ooit geholpen zijn door boven genoemd bedrijf hebben een akte van sessie getekend. Zo een akte van sessie is ten alle tijden binden.

bi
door biker-girl - Jul 12, 2013 om 23:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb na mijn herinnering van een paar dagen geleden nog steeds niet betaald. Als je bij een "eerlijk" bedrijf niet betaald hebt nadat je een rekening niet betaald hebt, krijg je inderdaad een brief binnen van een incassobureau. Dit heb ik nl al eens meegemaakt bij iemand anders.
Maar na de herinnering met nog een dreigement over een deurwaarders kantoor ipv een brief van een inc.burau is nu ook mijn vriend zover dat hij nu niet meer zegt: "Ik betaal en ik ben er van af." Afwachten maar weer.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2013 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@biker-girl

Ik heb persoonlijk geen ervaringen met incassobureaus en/of deurwaarders, maar dit bedrijf hangt van frauduleuze handelingen aan elkaar.

Ik ben blij dat u vriend nu ook het licht heeft gezien.

consument69
door consument69 - Jul 18, 2013 om 15:06
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hier toch weer herinnering gekregen en deze is ook erg ongeloofwaardig. Gelijk dreigen met een deurwaarder. Natuurlijk.....
Reageren op mijn mailtjes doen ze niet!
Het enige waar ik van baal is dat deze criminelen wel ons adres hebben!

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 00:33
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al eerder op dit topic gereageerd en kan het niet laten om nogmaals te reageren en mijn eerdere post te onderbouwen.

De personen die ooit geholpen zijn door Autotip, en of dat nou op een goeie manier of op een foute manier is geweest aten we even in het midden, hebben een zogenaamde ''Akte van sessie'' getekend. Met de ondertekening van zo een akte geef je aan naar behoren geholpen te zijn en tevreden te zijn met de reparatie. Daarbij is het zo dat alle mensen die geholpen zijn door Autotip ook nog eens hebben aangegeven WA-Plus of beter verzekerd te zijn. Wat dan weer uiteindelijk helemaal niet zo was, vandaar dus de factuur die zij jullie nu opsturen. Dus ga allereerst bij jezelf te raden over wat jij als klant verkeerd hebt gedaan en niet gelijk gaan roepen wat voor oplichters het allemaal wel niet zijn. Zij hebben een dienst geleverd en dat geeft hen het recht om kosten te rekenen. Anders had je je maar niet moeten laten helpen aan dat sterretje in de voorruit. Dus betaal die factuur of niet, dat's geheel jullie eigen keuze, maar beticht hen niet van oplichterij als ze helemaal niets doen wat niet door de beugel kan op wettelijk gebied.

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2013 om 02:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stik met je akte van cessie. Autotip stuurt willekeurige rekeningen op naar iedereen die eens klant was, of de verzekeraar nu uitgekeerd had of niet.

Maar verzekeraars zitten er al achteraan en als meneertje Autotip wil gaan procederen zal hij toch moeten opboksen tegen de batterij van advocaten en juristen die juist schadeverzekeraars tot hun beschikking hebben.

Dit zegt Zelf.nl erover

Autoglasspecialisten uit Bodegraven belaagt momenteel veel mensen met facturen, veelal uit 2010. Bij uitblijven van de betaling dreigt zij meteen met het inschakelen van een deurwaarder. Maar laat u zich niet van de kaart brengen, u hoeft de factuur niet te betalen! Dit zijn namelijk oplichters.Stuur de factuur maar door naar ons. Wij lossen het voor u op. Vooralsnog is Autotip op geen enkele manier bereikbaar en is haar telefoonnummer afgesloten. Ook op het forum van Kassa! wordt er over gesproken, en niet in de meest positieve bewoordingen.Inmiddels hebben verschillende verzekeraars melding gedaan van de oplichtersactiviteiten van Autotip bij het Verbond van Verzekeraars. Ook haar advies is de facturen niet te betalen. Heeft u vragen over dit onderwerp? Dan kunt u ons het beste bellen via 072- 5 180 160.

bron KLIK

Dat is echt geweldig hoor het Verbond van Verzekeraars achter je broek aan hebben! Mocht meneer Autotip meelezen, dan moet hij zich nog maar eens goed achter de oren krabbelen.

ro
door robski - Jul 19, 2013 om 07:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

@markiemarc

Wel als ze facturen sturen die reeds voldaan zijn door de verzekeraar.
Wanneer je zelf niet hier de dupe van bent kun je er ook niet over mee praten lijkt mij.

Verder als jij een dienst levert en of facturen stuurt is wel het minste dat moet is dat je de klanten te woord staat. Wanneer je telefonisch helemaal niet bereikbaar bent zegt mij dat toch wel genoeg.

hutch
door hutch - Jul 19, 2013 om 07:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er is hier 2x gereageerd door iemand, waarvan de gebruikersnaam wel heel erg veel lijkt op de voornaam van de eigenaar van een autoglasbedrijf in Bodegraven........

Kan natuurlijk ook heel 'toevallig' zijn.......

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2013 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Dat zou wel heel dom zijn.

@markiemarc

Als een klant werkelijk Autotip voorgespiegeld heeft dat hij een WA extra of Casco verzekering heeft en dat niet zo is, kreeg Autotip natuurlijk niet betaald door de verzekeringsmaatschappij. En is Autotip gerechtigd de klant alsnog een nota te sturen.

Maar dat moet dan wel een echte nota zijn met alle correcte gegevens.

Daar is hiervan natuurlijk geen sprake. Ze sturen maar wat rond onder het motto "Niet geschoten altijd mis".

li
door linnepien - Jul 19, 2013 om 10:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat hier om een bedrijf wat stelselmatig de klanten verkeerd voorlicht. Natuurlijk zou je als klant eerst alles na moeten trekken, deze boefjes profiteren ervan dat mensen dat niet altijd doen.
Het feit blijft wel dat er pas na 3 jaar herinneringen worden verstuurd, wat geeft dat voor indruk van de organisatie van het bedrijf? Het rammelt aan alle kanten, en als we het woord oplichters niet mogen noemen, dan zijn het nog altijd mensen die niet op een eerlijke manier zaken doen!

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 12:32
44 Antwoorden / 0 Vragen

@Zoekster

Doe maar navraag bij JuroFoon als je niet geloofd dat zo een akte van sessie binden is. Overigens, het stukje van vanelf.nl , waar jij het over hebt, is maar een stukje van een persoon en niet van welke verzekeraar dan ook.

@Robski

Dat eerste ben ik wel met je eens ja. Maar wat betreft het opnemen van telefoon of antwoorden van mail zou kunnen liggen aan het feit dat het vakantieperiode is denk ik zo.

Dus, zoals ik al eerder én daarvoor heb gezegd, en ik zal het nogmaals herhalen. Een akte van sessie is bindend in alle gevallen. Of je nou goedschiks of kwaadschiks geholpen bent. Er zijn kosten gemaakt en die moeten worden vergoed.

En ohja, ik vergeet het bijna, @Hutch, ik weet niet wat je probeert te insinueren maar als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2013 om 12:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]@Zoekster

Doe maar navraag bij JuroFoon als je niet geloofd dat zo een akte van sessie binden is. Overigens, het stukje van vanelf.nl , waar jij het over hebt, is maar een stukje van een persoon en niet van welke verzekeraar dan ook.

@Robski

Dat eerste ben ik wel met je eens ja. Maar wat betreft het opnemen van telefoon of antwoorden van mail zou kunnen liggen aan het feit dat het vakantieperiode is denk ik zo.

Dus, zoals ik al eerder én daarvoor heb gezegd, en ik zal het nogmaals herhalen. Een akte van sessie is bindend in alle gevallen. Of je nou goedschiks of kwaadschiks geholpen bent. Er zijn kosten gemaakt en die moeten worden vergoed.

En ohja, ik vergeet het bijna, @Hutch, ik weet niet wat je probeert te insinueren maar als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.
Dat een akte van cessie bindend is betwist ik totaal niet, maar deze persoon heeft zomaar een schot hagel op zijn hele vroegere klantenbestand afgevuurd, zonder zelf enig idee te hebben of er ooit wat is betaald of niet. En die persoon van zelf.nl geeft informatie die je heel makkelijk kunt natrekken, gewoon bellen. Doe dat zelf even Markiemarc. Jij bent duidelijk niet op vakantie.

Verder ben je of van Autotip of een of andere naieve idioot die denkt dat het zal liggen aan de vakantieperiode, dat er niet wordt opgenomen of gereageerd.
Je probeert gewoon mensen ertoe te zetten om te betalen. GEEF MAAR TOE!!!

We wachten toch rustig de deurwaarder af van deze meneer? Met een dagvaarding mag je aannemen, want er zal toch eerst een rechtszaak moeten komen en gewonnen worden door Autotip, voordat de vordering kan worden geïnd. De verzekeraars staan voor hem klaar.
En een deurwaarder zonder vonnis is net zo machtig als de groenteboer om de hoek, maar dat wist je vast al.

consument69
door consument69 - Jul 19, 2013 om 12:52
8 Antwoorden / 0 Vragen

@ markiemarc .... Ben jij ook door deze criminelen gedupeerd of doe je gewoon mee aan t gesprek?

Verder staat de site van Radar ook helemaal vol met dit soort praktijken alleen hebben de bedrijfjes een andere naam. Daar zijn wel eens mensen van gepakt en die criminelen moesten dik 4 ton terug betalen aan de verzekeraars.

Ik ben nogal thuis in deze materie en geloof me dat er geen enkel incassobureau die aangesloten is bij de NVI hier aan mee werkt. Laat staan dat een deurwaarder hier zijn medewerking aan verleent.

Verder verschuilen ze zich achter facturen, nep-akte van sessies en een hoop gedreig. Post is altijd gepost in Den Haag........ Verder zijn ze niet bereikbaar!

Jammer dat je ze niet face to face kan spreken....

consument69
door consument69 - Jul 19, 2013 om 12:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ach Markiemarc als je niet van Autotip bent en alleen heel graag mee doet aan dit gesprek kan ik maar een ding zeggen......We zullen wel zien of deze akte van sessie zo bindend is!!!!!!!!
We laten het je wel weten!

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 13:45
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb niks te maken met Autotip of welk bedrijf dan ook. Ik ben gewoon net als jullie iemand die gewoon aangeeft wat ik vind. Das mijn goed recht.

@Zoekster; Je hebt toch een dienst afgenomen van Autotip, dan moet je ook de kosten daarvoor dragen vind ik. En dat zal een rechter, als het eenmaal zover komt ook vinden. En wat betreft de aantijging dat ik mensen probeer aan te zetten om toch te betalen... Ik ben geen tovenaar of wat dan ook. Als je wilt betaal je die factuur en als je dat niet doet dan is dat een ieders eigen keuze.

@Consument69; Ik ben niet zomaar iemand die even ''mee wil doen'' én heb verder ook geen banden met Autotip of welk bedrijf dan ook. Ik ben puur en alleen begonnen met reageren omdat ik vond dat er zoveel onzin en leugens werden verkondigd dat ik het noodzakelijk vond om te reageren.Er zullen toch ook wel mensen tussen zitten die wél correct geholpen zijn. Die zal je niet horen, vandaar dat ik zo reageer.
En even voor de goede orde, als de factuur reeds is betaald door de verzekering dan geeft dat Autotip zeker NIET het recht om mensen met allerlei brieven te bestoken en te dreigen met deurwaarders e.d.

hutch
door hutch - Jul 19, 2013 om 14:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]En ohja, ik vergeet het bijna, @Hutch, ik weet niet wat je probeert te insinueren maar als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

Ik geloof je best als je zegt niets met Autotip te maken te hebben.
Echter je naam heeft heel veel gelijkenis (toevallig?) met de naam van de eigenaar van een (ander) autoglasbedrijf in Bodegraven, daar waar K.A. ook werkt/gewerkt heeft (aantoonbaar!!)......

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 14:21
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 19 jul 2013, 14:08][quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]En ohja, ik vergeet het bijna, @Hutch, ik weet niet wat je probeert te insinueren maar als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

Ik geloof je best als je zegt niets met Autotip te maken te hebben.
Echter je naam heeft heel veel gelijkenis (toevallig?) met de naam van de eigenaar van een (ander) autoglasbedrijf in Bodegraven, daar waar K.A. ook werkt/gewerkt heeft (aantoonbaar!!)......

Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet. Fijn dat je gelooft dat ik niets met hen te maken heb. Als dat wel zo was dan was ik daar gewoon voor uit gekomen

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2013 om 14:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]
En ohja, ik vergeet het bijna, @Hutch, ik weet niet wat je probeert te insinueren maar als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 14:21]Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet. Fijn dat je gelooft dat ik niets met hen te maken heb. Als dat wel zo was dan was ik daar gewoon voor uit gekomen
Jij zult ook niet in je eerste leugentje gestikt zijn.

Ben nu wel heel nieuwsgierig hutch wat de naam van die eigenaar is. Kun je dat niet gewoon hier neerzetten? Maakt het uit...

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 14:35
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jul 2013, 14:28][quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]
En ohja, ik vergeet het bijna, @Hutch, ik weet niet wat je probeert te insinueren maar als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 14:21]Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet. Fijn dat je gelooft dat ik niets met hen te maken heb. Als dat wel zo was dan was ik daar gewoon voor uit gekomen
Jij zult ook niet in je eerste leugentje gestikt zijn.

Ben nu wel heel nieuwsgierig hutch wat de naam van die eigenaar is. Kun je dat niet gewoon hier neerzetten? Maakt het uit...

@Zoekster

Ik wordt een beetje moe van het feit dat jij me nog steeds beticht van het feit dat ik banden zou hebben met bovengenoemd bedrijf. Misschien is het vreemd dat een buitenstander, die niet geholpen is door Autotip het min of meer toch voor ze op neemt. Maar ja, dat daar gelaten

consument69
door consument69 - Jul 19, 2013 om 14:42
8 Antwoorden / 0 Vragen

@ markiemarc...ook toevallig trouwens dat zoveel mensen massaal ongehoorzaam zijn en de rekening niet betalen!!
Dat zoveel mensen aangifte doen en dat verzekeraars, zeker de mijne, stapels van deze krankzinnige facturen hebben!
Dat soortgelijke bedrijfjes al zijn opgedoekt en berecht! En wat helemaal toevallig is dat jij de enige bent die op basis van niks hen verdedigd. Want niks is wat ze hebben!
De enige schuld die ik heb is de hypotheek en elke akte van sessie wordt door mij keurig betaald. Deze nu niet en nooit niet !

Laat de rechter maar beslissen hahahahhahahaaaahahahahahhaaaaaaaaaaaa

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2013 om 14:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 14:35][quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jul 2013, 14:28][quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]
En ohja, ik vergeet het bijna, @Hutch, ik weet niet wat je probeert te insinueren maar als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 14:21]Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet. Fijn dat je gelooft dat ik niets met hen te maken heb. Als dat wel zo was dan was ik daar gewoon voor uit gekomen
Jij zult ook niet in je eerste leugentje gestikt zijn.

Ben nu wel heel nieuwsgierig hutch wat de naam van die eigenaar is. Kun je dat niet gewoon hier neerzetten? Maakt het uit...

@Zoekster

Ik wordt een beetje moe van het feit dat jij me nog steeds beticht van het feit dat ik banden zou hebben met bovengenoemd bedrijf. Misschien is het vreemd dat een buitenstander, die niet geholpen is door Autotip het min of meer toch voor ze op neemt. Maar ja, dat daar gelaten
Lekker moe worden toch? Is dat mijn probleem? Ik zie dat je eerst het ene zegt en dan het andere. En dat hutch vertelt dat jouw pseudoniem (of is het nu toch weer je eigen naam?) erg lijkt op de naam van de eigenaar waar die Autotippelaar bij heeft gewerkt.

Dat zijn de feiten.

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 14:50
44 Antwoorden / 0 Vragen

@Consument Ik neem het niet voor ze op. Ik geef alleen aan dat een akte van sessie altijd bindend is. Hoe bedoel je op basis van niks? Heb ook wel eens een sterretje laten repareren en dat was ook gewoon naar behoren. Als dat niet zo was geweest had ik ook wel geklaagd. @Zoekster je kan er gewoon niet tegen dat jezelf hebt getekend

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 14:52
44 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je naar behoren bent geholpen. En nu er Kosten bij komen wil je niet betalen. Gratis is altijd beter zeker?

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2013 om 15:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 14:50]
@Zoekster je kan er gewoon niet tegen dat jezelf hebt getekend
Hahahahahahaaaa!!!

Ik heb helemaal niets getekend, nooit van Autotip gehoord voordat dit topic werd gestart. Ik ben gewoon een forumlid dat lekker meedoet aan de 'discussie'. Had je kunnen weten als je echt alle antwoorden had gelezen.
Maar blijf je vooral opwinden over mijn reacties.

consument69
door consument69 - Jul 19, 2013 om 15:05
8 Antwoorden / 0 Vragen

Kopie akte van sessie heb ik niet getekend....dit is knutselwerk....waar is het origineel??
Waarom zegt mijn verzekeraar de strijd op zich te nemen mocht die er komen......zeggen ze niet voor niets! Anders zouden ze wel hetzelfde zeggen als markiemarc....
Je antwoorden zijn idd dubieus....of je weet er alles van of je mengt je in een discussie waar je te weinig van af weet!
Naar behoren geholpen.....GA TOCH WEG JOH!

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 15:11
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jul 2013, 15:01][quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 14:50]
@Zoekster je kan er gewoon niet tegen dat jezelf hebt getekend
Hahahahahahaaaa!!!

Ik heb helemaal niets getekend, nooit van Autotip gehoord voordat dit topic werd gestart. Ik ben gewoon een forumlid dat lekker meedoet aan de 'discussie'. Had je kunnen weten als je echt alle antwoorden had gelezen.
Maar blijf je vooral opwinden over mijn reacties. [/quote

Op die manier. Dat staat je geheel vrij om te reageren. Daar heb ik verder ook niks over gezegd. Ik ga niet alle antwoorden aandachtig lezen. Heb wel wat beters te doen.

ma
door markiemarc - Jul 19, 2013 om 15:14
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=consument69 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 15:05]Kopie akte van sessie heb ik niet getekend....dit is knutselwerk....waar is het origineel??
Waarom zegt mijn verzekeraar de strijd op zich te nemen mocht die er komen......zeggen ze niet voor niets! Anders zouden ze wel hetzelfde zeggen als markiemarc....
Je antwoorden zijn idd dubieus....of je weet er alles van of je mengt je in een discussie waar je te weinig van af weet!
Naar behoren geholpen.....GA TOCH WEG JOH!

Dat komt door het dubbelzijdige papier wat ze gebruiken. Al die bedrijven gebruiken dat papier. Dat drukt zo door op 3 blaadjes. Misschien was ie daarom vaag? Het origineel zullen ze toch wel ergens hebben liggen denk ik? Hoe bedoel je dat dubieus dan? Ik ben wel benieuwd wat jij dan dubieus vind. Ik ga helemaal nergens heen, met je ga toch weg.... Hahahaah

ap
door appieachter - Jul 19, 2013 om 17:13
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag een envelop met factuur binnengekregen. Baal hier als een stekker van. De persoon die de reparatie heeft uitgevoerd zei nog wel dat het gratis was. Is er iemand die al stappen heeft ondernomen of dit van plan is? Denk er namelijk ook over om stappen te gaan ondernemen tegen deze boefjes, want dat zijn het. Hoor graag wat van een van de mensen die ook op dit forum hebben gereageerd...

consument69
door consument69 - Jul 19, 2013 om 17:39
8 Antwoorden / 0 Vragen

@appieachter.....verzekering ervan op de hoogte stellen, aangifte politie zou je kunnen doen maar het kan zijn dat ze al zoveel aangiftes hebben en dan noteren ze het alleen maar.
En laat je niet gek maken!

ap
door appieachter - Jul 19, 2013 om 17:44
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=consument69 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 17:39]@appieachter.....verzekering ervan op de hoogte stellen, aangifte politie zou je kunnen doen maar het kan zijn dat ze al zoveel aangiftes hebben en dan noteren ze het alleen maar.
En laat je niet gek maken!

Oke! Aangifte doen heeft dus geen zin zo te horen. Heeft er wel al iemand face-to-face contact gehad met de eigenaar/eigenaren van Autotip of dat ook niet. Nee zal me zeker niet gek laten maken. Ik betaal niet. Laat ze maar lekker met een deurwaarder komen.kan die gelijk weer terug naar hen. Is er by the way al eens iemand bij hen langs geweest op kantoor of niet?

cy
door cyclone078 - Jul 20, 2013 om 12:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

En ja hoor, vandaag weer een herinnering binnen van die boefjes.
Een tweede brief erbij dat als er niet binnen 5 dagen wordt betaald ze uit handen gaan geven aan een deurwaarder.
Deze kosten zouden dan op mij verhaald gaan worden.

Mogelijk weer een belofte die ze niet waar gaan maken, net zoals dat de rekening door de verzekering betaald zou worden 3 JAAR GELEDEN.

Heb de brief maar weer door de shredder gedaan, goed voor de verenigingen die oud papier ophalen :-)

Is het niet mogelijk gezamenlijk aangifte te gaan doen tegen deze praktijken van dit bedrijf ?

ap
door appieachter - Jul 20, 2013 om 19:16
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cyclone078 schreef op zaterdag 20 jul 2013, 12:23]En ja hoor, vandaag weer een herinnering binnen van die boefjes.
Een tweede brief erbij dat als er niet binnen 5 dagen wordt betaald ze uit handen gaan geven aan een deurwaarder.
Deze kosten zouden dan op mij verhaald gaan worden.

Mogelijk weer een belofte die ze niet waar gaan maken, net zoals dat de rekening door de verzekering betaald zou worden 3 JAAR GELEDEN.

Heb de brief maar weer door de shredder gedaan, goed voor de verenigingen die oud papier ophalen :-)

Is het niet mogelijk gezamenlijk aangifte te gaan doen tegen deze praktijken van dit bedrijf ?

Ik zou zeker aangifte doen als ik jou was! Lees de stukken die reeds op dit forum gepost zijn maar terug. Deze dieven moet gestopt worden en snel

hutch
door hutch - Jul 25, 2013 om 08:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen
ca
door carloss - Jul 25, 2013 om 08:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ook op nu.nl

Verzekeraars waarschuwen voor fraude autoruitschade

Verzekeraars waarschuwen automobilisten voor herstelbedrijven van autoruitschade die sjoemelen met rekeningen.

Verzekeringsbedrijven hebben tientallen meldingen binnengekregen van mensen die een nota ontvingen voor de werkzaamheden terwijl die kosten ook al door de verzekeraar waren betaald.
Dat liet het Verbond van Verzekeraars donderdag weten. Het gaat vaak om bedrijven die hun diensten aanbieden op parkeerplaatsen van bijvoorbeeld supermarkten of bouwmarkten.
De ondernemers, die door heel Nederland rondtrekken, opereren op die plekken vanuit tenten met spandoeken waarop staat dat sterretjes gratis uit de ruit kunnen worden gehaald. Klanten moeten een machtiging tekenen waarin staat dat het schadebedrag op hun verzekering wordt verhaald.
Rekening
Nadat ze het bedrag bij de verzekeraar hebben gedeclareerd, krijgt de autobezitter echter ook nog eens eens rekening met de mededeling dat deze binnen een paar dagen moet worden betaald omdat de kosten niet waren gedekt.
''Soms zit er wel 2 tot 3 jaar tussen de betaling door een verzekeraar en het indienen van een rekening bij de klant'', aldus een woordvoerder van het Verbond van Verzekeraars.
''Daarbij wordt vaak direct gedreigd met een incassobureau als niet binnen enkele dagen wordt betaald. We vermoeden, omdat het vaak niet om hele grote bedragen gaat, dat veel mensen het geld zonder meer overmaken.''
Advies
Het Verbond van Verzekeraars adviseert automobilisten die geconfronteerd worden met een oude rekening niet meteen te betalen, maar het herstelbedrijf te verzoeken eerst de afwijzing van de verzekeraar te tonen. Als dat niet lukt moet direct de fraudehelpdesk ingeschakeld worden
Door: ANP/Novum

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2013 om 11:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In dit bericht komt duidelijk naar voren waar de bewijslast ligt. De klant hoeft niet aan te tonen dat zijn verzekeraar wel (of niet) heeft betaald, Autotip moet de afwijzing van de verzekeraar tonen. Het aloude adagium 'wie eist bewijst'.
Het is duidelijk dat Autotip geen idee heeft wie wel of niet heeft betaald, dus is duidelijk niet in het bezit is van afwijzingen van verzekeraars. Erger Autotip is helemaal niet bereikbaar voor commentaar. Dus er komt nooit een rechtszaak, want ze hebben geen bewijsstukken om de vordering kracht bij te zetten.

ma
door marjo50 - Jul 25, 2013 om 11:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ook de herinnering gekregen
Aangezien ik hem toen gelijk gemaild had en hem om de afwijzing van mijn verzekeraar had gevraagd, hij heeft nooit op mijn mail zelfs gereageerd.
Dus deze 2e brief leg ik gewoon naast mij neer.

Wat Markiemark ook schrijft hier. krijg namelijk ook een beetje de indruk dat markiemark wel heel graag wil dat wij betalen

Dit zaakje rammelt aan alle kanten.

Hij gokt er gewoon op dat mensen bang worden en toch gaan betalen.

Eerst binnen 5 dagen betalen anders een incassobureau en na ruim een maand de herinnering en nu een deurwaarder!

Ja hoor Autotip ben erg onder de indruk..... niet dus.

ma
door markiemarc - Jul 25, 2013 om 14:33
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marjo50 schreef op donderdag 25 jul 2013, 11:08]Vandaag ook de herinnering gekregen
Aangezien ik hem toen gelijk gemaild had en hem om de afwijzing van mijn verzekeraar had gevraagd, hij heeft nooit op mijn mail zelfs gereageerd.
Dus deze 2e brief leg ik gewoon naast mij neer.

Wat Markiemark ook schrijft hier. krijg namelijk ook een beetje de indruk dat markiemark wel heel graag wil dat wij betalen

Dit zaakje rammelt aan alle kanten.

Hij gokt er gewoon op dat mensen bang worden en toch gaan betalen.

Eerst binnen 5 dagen betalen anders een incassobureau en na ruim een maand de herinnering en nu een deurwaarder!

Ja hoor Autotip ben erg onder de indruk..... niet dus.

Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik graag zou willen hebben dat je betaald. Laat mij vrij koud. Ik kom alleen met feiten, namelijk, dat zo een ''akte van sessie'' bindend is. Vraag maar na bij JuroFoon

ap
door appieachter - Jul 25, 2013 om 14:52
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dat dit nu in de media terecht komt kan alleen betekenen dat het om Autotip gaat, lijkt mij. Zoals ik al eerder gevraagd heb zonder antwoord te krijgen, heeft er al iemand aangifte gedaan en zo ja, wat werd er toen verteld over wat er moet gebeuren om daadwerkelijk een zaak tegen Autotip rond te kunnen krijgen. Deze criminelen moeten snel opgepakt worden en alles tot de laatste cent terug betalen...

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@appieachter

Waarom zou u een zaak tegen ze beginnen? Laat hen maar beginnen, kost ze goud, dus dat zal niet gebeuren.

ap
door appieachter - Jul 25, 2013 om 15:14
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 15:11]@appieachter

Waarom zou u een zaak tegen ze beginnen? Laat hen maar beginnen, kost ze goud, dus dat zal niet gebeuren.. Als niemand aangifte doet zullen de praktijken van deze persoon/personen nooit stoppen. Hebben ze geen kantoor of iets dergelijks waar we langs kunnen om verhaal te halen?

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2013 om 15:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Autotip Bodegraven

Akkermunt 13
2412AE
Bodegraven

Voor als je langs wilt gaan.

Maar ik vraag me af of er iemand thuis is, meneer Autotip zit vast in een zonnig land het geld van klanten die wel hebben betaald te verbrassen ;-)

ad
door adevalk - Jul 25, 2013 om 16:01
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ieder van ons er melding van heeft gemaakt bij zijn of haar verzekeringsmaatschappij. Toen ik dit heb gedaan hebben zij mij verzocht om alles naar hun door te sturen en hun zouden het "netjes" afhandelen met Autotip.

Autotip maakt geen schijn van kans tegen het advocatenleger van grote verzekeringsmaatschappij's!

@ marciemarc
akte van sessie of niet, betaald is betaald! Als je vandaag een beetje het nieuws hebt gevolgd, dan heb je gehoord dat ze personen voor de tweede keer aanschrijven het geld is allang binnen. Ze hopen op mensen die gaan beven bij de woorden incassobureau en deurwaarden en daardoor maar betalen.

ma
door marjo50 - Jul 25, 2013 om 17:04
7 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad vandaag ook in het nieuws te zien op TV.

Denk dat er nu wel mensen zijn die spijt hebben als ze toch betaald hebben.

cy
door cyclone078 - Jul 25, 2013 om 17:21
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag aangifte gedaan via Fraudehelpdesk. Mogelijk dat jullie dit allemaal ook kunnen doen of al reeds gedaan hebben.
Op deze manier kunnen ze dit soort bedrijven laten stoppen met deze praktijken zodat bedrijven die wel eerlijk hun geld willen verdienen wel de kans krijgen.

Meldingen worden doorgegeven aan o.a. Politie, justitie, AFM, Belastingdienst etc.

ma
door markiemarc - Jul 25, 2013 om 18:25
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=adevalk schreef op donderdag 25 jul 2013, 16:01]Ik denk dat ieder van ons er melding van heeft gemaakt bij zijn of haar verzekeringsmaatschappij. Toen ik dit heb gedaan hebben zij mij verzocht om alles naar hun door te sturen en hun zouden het "netjes" afhandelen met Autotip.

Autotip maakt geen schijn van kans tegen het advocatenleger van grote verzekeringsmaatschappij's!

@ marciemarc
akte van sessie of niet, betaald is betaald! Als je vandaag een beetje het nieuws hebt gevolgd, dan heb je gehoord dat ze personen voor de tweede keer aanschrijven het geld is allang binnen. Ze hopen op mensen die gaan beven bij de woorden incassobureau en deurwaarden en daardoor maar betalen. . Als de factuur reeds betaald is geeft dat autotip inderdaad niet het recht om met dit soort praktijken te konen. Als er echter niet betaald is door de verzekeraar dan hebben ze ergens toch wel recht want zij hebben ook kosten gemaakt voor de reparatie

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan moeten ze dus de afwijzing van de verzekeraar kunnen laten zien.

ma
door markiemarc - Jul 25, 2013 om 18:37
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:30]Maar dan moeten ze dus de afwijzing van de verzekeraar kunnen laten zien.

Dat is waar. Die zullen ze, neem ik aan, vast wel ergens in de administratie hebben liggen

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2013 om 18:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:37][quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:30]Maar dan moeten ze dus de afwijzing van de verzekeraar kunnen laten zien.

Dat is waar. Die zullen ze, neem ik aan, vast wel ergens in de administratie hebben liggen
Dat aannemen van jou, daar ga je nu juist mee de mist in.

Het is evident dat Autotip die niet in de admin heeft liggen, anders zouden ze niet hun hele klantenbestand met dreigbrieven lastigvallen. Het is iedereen duidelijk dat ze die afwijzingen niet hebben, dat blijkt uit de hele handelswijze van deze club.

Alleen bij jou wil dat kwartje maar niet vallen.

Merkwaardig........ je vraagt je (ik niet overigens) af waarom dat is.

ma
door markiemarc - Jul 25, 2013 om 18:54
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:45][quote=markiemarc schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:37][quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:30]Maar dan moeten ze dus de afwijzing van de verzekeraar kunnen laten zien.

Dat is waar. Die zullen ze, neem ik aan, vast wel ergens in de administratie hebben liggen
Dat aannemen van jou, daar ga je nu juist mee de mist in.

Het is evident dat Autotip die niet in de admin heeft liggen, anders zouden ze niet hun hele klantenbestand met dreigbrieven lastigvallen. Het is iedereen duidelijk dat ze die afwijzingen niet hebben, dat blijkt uit de hele handelswijze van deze club.

Alleen bij jou wil dat kwartje maar niet vallen.

Merkwaardig........ je vraagt je (ik niet overigens) af waarom dat is.

Waarom ga je er al in eerste instantie vanuit dat ze die niet hebben. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje onbegonnen werk om alle mensen die ze ooit geholpen hebben zo een brief te sturen. Hoelang bestaat dat hele bedrijf überhaupt?

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ze korter dan drie jaar zouden bestaan, hoe kunnen ze mensen dan nota's sturen van werk van drie jaar geleden? En wat is er simpelere om een kopie van de afwijzing van de verzekeraar bij te voegen bij de nota?

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2013 om 19:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:54][quote=zoekster schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:45][quote=markiemarc schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:37][quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 18:30]Maar dan moeten ze dus de afwijzing van de verzekeraar kunnen laten zien.

Dat is waar. Die zullen ze, neem ik aan, vast wel ergens in de administratie hebben liggen
Dat aannemen van jou, daar ga je nu juist mee de mist in.

Het is evident dat Autotip die niet in de admin heeft liggen, anders zouden ze niet hun hele klantenbestand met dreigbrieven lastigvallen. Het is iedereen duidelijk dat ze die afwijzingen niet hebben, dat blijkt uit de hele handelswijze van deze club.

Alleen bij jou wil dat kwartje maar niet vallen.

Merkwaardig........ je vraagt je (ik niet overigens) af waarom dat is.

Waarom ga je er al in eerste instantie vanuit dat ze die niet hebben. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje onbegonnen werk om alle mensen die ze ooit geholpen hebben zo een brief te sturen. Hoelang bestaat dat hele bedrijf überhaupt?
Eerlijk gezegd bleek het helemaal geen onbegonnen werk. Het is niet voor niets dat de verzekeringsmaatschappijen overspoeld zijn met klachten over deze club. Je hebt zeker (ahum) het nieuws vandaag gemist.

En hoelang dat bedrijf bestaat zul jij wel beter weten dan ik.......

ma
door markiemarc - Jul 25, 2013 om 19:08
44 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger1 Ik kan toch niet ruiken hoelang ze bestaan. Klopt! Als ze echt zo een afwijzing hebben gekregen dan geeft dat hen het recht niet om zoiets te doen. Echter, vind ik het wel vreemd dat er dan niemand echt concrete stappen heeft ondernomen naar Justitie of iets dergelijks. Iets waardoor ze echt stoppen met deze praktijken.

@Zoekster

Nee hoor, heb het nieuws wel meegekregen. Begin je me nou al weer te betichtte van partijdigheid. Ja, ik was/ben partijdig, maar das puur omdat er ook wel een positief geluid over Autottip op dit forum mag zijn. Er zullen vast tig andere mensen zijn die wel op de correcte manier geholpen zijn en die geen klachten hebben over autotip. Dus ik vraag je vriendelijk om mij NIET te betichte van het feit dat ik meer zou weten dan ik zeg. Vriendelijk bedankt!

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt de reacties niet gelezen?

De mensen reclameren uiteraard als eerste bij hun verzekeraar, want Autotip is niet te bereiken en dan melden velen het bij het fraudemeldpunt.

Uiteraard zegt de politie dat het een civiele zaak is.

Maar nu het zelfs op het nieuws geweest is, zal er door de verzekeraars wel actie ondernomen worden.

jo
door johnvanveen - Jul 25, 2013 om 19:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat een akte van cessie bindend is moet eerst de vraag gesteld worden
of de akte niet stand gekomen is door dwaling of misleiding?
Ik voel mij misleid en bedrogen.
Mijn verzekeraar zou betalen. Zij hadden overeenkomsten met de meeste verzekeraars. Mijn groene kaart gaf de maatschappij aan bij wie ik verzekerd was Het was OK. Echter nu blijkt dat ik in het ootje genomen ben en vele van jullie met mij.

Misleiding:
1) Bedriegerij 2) Begoocheling 3) Bedrog 4) Bedotterij 5) Circumventie 6) Fopperij 7) Formaliteit 8) Fake 9) Leugen 10) List 11) Mystificatie 12) Misleidende vraag 13) Oplichterij 14) Verblinding 15) Vervalsing 16) Wassen neus 17) Zwend 18) Zwendel "

Dwaling:
Bij dwaling is er sprake van een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten. De wettelijke regeling van dwaling voor het Nederlands burgerlijk recht staat in artikel 228 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek (art. 6:228 BW). Met de wederpartij wordt in dit artikel degene bedoeld, die een onjuiste voorstelling van zaken geeft en de vernietigbare rechtshandeling verricht

ap
door appieachter - Jul 25, 2013 om 19:20
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johnvanveen schreef op donderdag 25 jul 2013, 19:16]Voordat een akte van cessie bindend is moet eerst de vraag gesteld worden
of de akte niet stand gekomen is door dwaling of misleiding?
Ik voel mij misleid en bedrogen.
Mijn verzekeraar zou betalen. Zij hadden overeenkomsten met de meeste verzekeraars. Mijn groene kaart gaf de maatschappij aan bij wie ik verzekerd was Het was OK. Echter nu blijkt dat ik in het ootje genomen ben en vele van jullie met mij.

Misleiding:
1) Bedriegerij 2) Begoocheling 3) Bedrog 4) Bedotterij 5) Circumventie 6) Fopperij 7) Formaliteit 8) Fake 9) Leugen 10) List 11) Mystificatie 12) Misleidende vraag 13) Oplichterij 14) Verblinding 15) Vervalsing 16) Wassen neus 17) Zwend 18) Zwendel "

Dwaling:
Bij dwaling is er sprake van een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten. De wettelijke regeling van dwaling voor het Nederlands burgerlijk recht staat in artikel 228 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek (art. 6:228 BW). Met de wederpartij wordt in dit artikel degene bedoeld, die een onjuiste voorstelling van zaken geeft en de vernietigbare rechtshandeling verricht

Dat klinkt niet goed voor de mensen van autotip.
Maar zolang er te weinig aangiftes zijn, gebeurt er niks. Ik was vandaag ook op t bureau, werd gezegd dat er pas een zaak is als er meerdere aangiftes binnenkomen. Dus ik roep jullie hierbij allemaal op om aangifte te doen, misschien worden deze boefjes dan eindelijk opgepakt

ad
door adevalk - Jul 25, 2013 om 20:53
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet zeker dat hij betaald is, want ik heb hem in 2010 al zelf betaald omdat de verzekering de rekening niet vergoeden! Echter heb ik toen 136€ betaald! En ik kan het aantonen. Hij zijn gewoon een stelletje oplichters die mensen geld afhandig proberen te maken!

hutch
door hutch - Jul 25, 2013 om 21:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam."

"Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet."

"Ja, ik was/ben partijdig, maar das puur omdat er ook wel een positief geluid over Autottip op dit forum mag zijn. Er zullen vast tig andere mensen zijn die wel op de correcte manier geholpen zijn en die geen klachten hebben over autotip. Dus ik vraag je vriendelijk om mij NIET te betichte van het feit dat ik meer zou weten dan ik zeg."

"Als de factuur reeds betaald is geeft dat autotip inderdaad niet het recht om met dit soort praktijken te konen. Als er echter niet betaald is door de verzekeraar dan hebben ze ergens toch wel recht want zij hebben ook kosten gemaakt voor de reparatie"

"Waarom ga je er al in eerste instantie vanuit dat ze die niet hebben. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje onbegonnen werk om alle mensen die ze ooit geholpen hebben zo een brief te sturen. Hoelang bestaat dat hele bedrijf überhaupt?"

'Markiemarc'...... of kan ik beter 'Marco' schrijven......

het valt wel een beetje op dat u het wel erg opneemt voor dat malafide 'bedrijf' Autotip van Khalid A. Ook weet u wel wat over autoglasbedrijven..... Heeft u ook een autoglasbedrijf?......... ;-)

En mocht Autotip toch fout zijn (volgens u), dan probeert u de zaak te sussen en schrijft u: "geeft dat autotip inderdaad niet het recht om met dit soort praktijken te konen.", om vervolgens weer op de oude voet verder te gaan en het voor Autotip op te nemen.

Het is zo langzamerhand wel heel erg duidelijk dat u de kant van Autotip kiest.
De vraag is: waarom?

ma
door markiemarc - Jul 25, 2013 om 21:11
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 25 jul 2013, 21:01]"als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam."

"Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet."

"Ja, ik was/ben partijdig, maar das puur omdat er ook wel een positief geluid over Autottip op dit forum mag zijn. Er zullen vast tig andere mensen zijn die wel op de correcte manier geholpen zijn en die geen klachten hebben over autotip. Dus ik vraag je vriendelijk om mij NIET te betichte van het feit dat ik meer zou weten dan ik zeg."

"Als de factuur reeds betaald is geeft dat autotip inderdaad niet het recht om met dit soort praktijken te konen. Als er echter niet betaald is door de verzekeraar dan hebben ze ergens toch wel recht want zij hebben ook kosten gemaakt voor de reparatie"

"Waarom ga je er al in eerste instantie vanuit dat ze die niet hebben. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje onbegonnen werk om alle mensen die ze ooit geholpen hebben zo een brief te sturen. Hoelang bestaat dat hele bedrijf überhaupt?"

'Markiemarc'...... of kan ik beter 'Marco' schrijven......

het valt wel een beetje op dat u het wel erg opneemt voor dat malafide 'bedrijf' Autotip van Khalid A. Ook weet u wel wat over autoglasbedrijven..... Heeft u ook een autoglasbedrijf?......... ;-)

En mocht Autotip toch fout zijn (volgens u), dan probeert u de zaak te sussen en schrijft u: "geeft dat autotip inderdaad niet het recht om met dit soort praktijken te konen.", om vervolgens weer op de oude voet verder te gaan en het voor Autotip op te nemen.

Het is zo langzamerhand wel heel erg duidelijk dat u de kant van Autotip kiest.
De vraag is: waarom?

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik neem het voor Autotip op omdat er ook wel een positief geluid op dit forum over autotip mag staan. In al die jaren dat ze bestaan zullen er vast ook wel mensen op de juiste manier geholpen zijn, maar die hoor je natuurlijk niet. Voor de rest heb ik nog nooit van Autotip gehoord. Kwam alleen via via op die forum terecht en dacht bij mezelf, laat ik eens iets positiefs zeggen over Autotip. Die mensen van die BV weten zelf ook wel dat er ook tig mensen op de juiste manier geholpen zijn. Maar let wel, als zij zoals wel vaak gemeld op dit forum echt iets verkeerds hebben gedaan, dan moeten ze daar zeker voor gestraft worden...

ma
door marjo50 - Jul 26, 2013 om 20:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als meneer autotip nu eens zijn problemen met zijn klanten oplost en zijn excuus zou aanbieden voor de onterechte rekeningen dan zou ik hier ook een positief bericht hier kunnen plaatsen.

Waarom reageert hij niet op een mail van 19 juni en van eergisteren de mail ook niet.

Ik snap echt Markiemarc niet hoor. Je zegt zelf niet benadeeld te zijn door meneer autotip waarom dan steeds maar weer voor hem opkomen?

Het is in het nieuws geweest, wat voor bewijzen tegen deze autotip moet je nog meer hebben.

ma
door markiemarc - Jul 26, 2013 om 21:21
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marjo50 schreef op vrijdag 26 jul 2013, 20:39]Als meneer autotip nu eens zijn problemen met zijn klanten oplost en zijn excuus zou aanbieden voor de onterechte rekeningen dan zou ik hier ook een positief bericht hier kunnen plaatsen.

Waarom reageert hij niet op een mail van 19 juni en van eergisteren de mail ook niet.

Ik snap echt Markiemarc niet hoor. Je zegt zelf niet benadeeld te zijn door meneer autotip waarom dan steeds maar weer voor hem opkomen?

Het is in het nieuws geweest, wat voor bewijzen tegen deze autotip moet je nog meer hebben.

Nee, ik ben zeker niet benadeeld door Autotip. De enigste reden dat ik het min of meer voor hem/hen opneem is omdat ik vind, dus dat is MIJN mening, dat er ook wel plaats mag zijn voor een positief geluid. Daarbij heb ik altijd al gezegd dat als Autotip iets verkeerds gedaan heeft, dat ze daar voor gestraft moeten worden. Dat het in het nieuws was afgelopen week, betekend toch niet dart het daadwerkelijk om hen ging, lijkt me?

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2013 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@majrkiemarc

Misschien loopt er nog wel zo'n boevenbende in het land. Maakt niet uit. Als die dan in het nieuws waren, krabt Autotip zich misschien wel achter de oren waar ze mee bezig zijn.

ma
door markiemarc - Jul 26, 2013 om 21:27
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 26 jul 2013, 21:24]@majrkiemarc

Misschien loopt er nog wel zo'n boevenbende in het land. Maakt niet uit. Als die dan in het nieuws waren, krabt Autotip zich misschien wel achter de oren waar ze mee bezig zijn.

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn

ap
door appieachter - Jul 29, 2013 om 14:22
14 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn er nog ontwikkelingen of kunnen deze dieven gewoon hun praktijken voortzetten?

cy
door cyclone078 - Jul 31, 2013 om 19:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste appieachter,

Zoals ik al heb laten weten heb ik aangifte gedaan bij de Fraudehelpdesk.
Ook heb ik mijn toenmalige verzekeringsmaatschappij benadert en die kwamen met het volgende antwoord:

Wij ontvangen om dit moment veel vragen over autotip. Autotip is echter geen glasgarant aangesloten glasherstelbedrijf en is hierdoor uitgesloten van dekking op uw autoverzekering.

U kunt de factuur gewoon negeren en niet betalen, uit ervaring weten wij dat het bedrijf er verder niet meer op terugkomt.
Mocht dit wel zo zijn dan horen wij graag van u.

Dus ze zijn bekend bij hen, en bij vele andere verzekeringen.
Ook heb ik uit de media begrepen dat de maatschappijen bezig zijn alles te inventariseren en hierop stappen willen ondernemen.

Mogelijk is het een kwestie van de langste adem hebben maar ik ga ervan uit dat op den duur Autotip en soortgelijke bedrijven toch hun laatste adem uit gaan blazen ;-).

Het is gewoon een kwestie van afwachten en zeker niet de factuur gaan betalen aan deze lieden.

ap
door appieachter - Jul 31, 2013 om 19:14
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cyclone078 schreef op woensdag 31 jul 2013, 19:09]Beste appieachter,

Zoals ik al heb laten weten heb ik aangifte gedaan bij de Fraudehelpdesk.
Ook heb ik mijn toenmalige verzekeringsmaatschappij benadert en die kwamen met het volgende antwoord:

Wij ontvangen om dit moment veel vragen over autotip. Autotip is echter geen glasgarant aangesloten glasherstelbedrijf en is hierdoor uitgesloten van dekking op uw autoverzekering.

U kunt de factuur gewoon negeren en niet betalen, uit ervaring weten wij dat het bedrijf er verder niet meer op terugkomt.
Mocht dit wel zo zijn dan horen wij graag van u.

Dus ze zijn bekend bij hen, en bij vele andere verzekeringen.
Ook heb ik uit de media begrepen dat de maatschappijen bezig zijn alles te inventariseren en hierop stappen willen ondernemen.

Mogelijk is het een kwestie van de langste adem hebben maar ik ga ervan uit dat op den duur Autotip en soortgelijke bedrijven toch hun laatste adem uit gaan blazen ;-).

Het is gewoon een kwestie van afwachten en zeker niet de factuur gaan betalen aan deze lieden.

Oke! Ik heb zo een voorgevoel dat dit dus echt een zaak wordt die voor de rechter zal worden bepaald. Wat doet zo een fraudehelpdesk uiteindelijk met je klacht? Aangifte bij politie of iets dergelijks? Dus gewoon niet betalen en lekker laten voor wat het is.

cy
door cyclone078 - Jul 31, 2013 om 19:20
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste appieachter,

De Fraudehelpdesk verzamelt de klachten en doet aangifte bij Politie, justitie, AFM, Belastingdienst etc.. Dus het zal nog wel een flinke staart krijgen.
Heb je zelf al aangifte gedaan ?
Gewoon niet betalen dus

ap
door appieachter - Jul 31, 2013 om 20:31
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cyclone078 schreef op woensdag 31 jul 2013, 19:20]Beste appieachter,

De Fraudehelpdesk verzamelt de klachten en doet aangifte bij Politie, justitie, AFM, Belastingdienst etc.. Dus het zal nog wel een flinke staart krijgen.
Heb je zelf al aangifte gedaan ?
Gewoon niet betalen dus . Fijn om te horen dat er wat wordt gedaan om deze mensen aan te pakken. Ben benieuwd hoe en wat er vanaf nu gaat gebeuren met deze mensen.

am
door amyh - Aug 7, 2013 om 09:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb gisteren een brief ontvangen van Autotip.
Of ik binnen 5 dagen wil betalen en idd, zo niet dan zullen zij een deurwaarder op mij afsturen waarbij de kosten voor mijn rekening zijn.

De brief is opgemaakt op 2 augustus 2013.
De factuur staat op 14-10-2013 (jawel we leven in de toekomst???)
De ruitschade is 'gemaakt' op 14-10-2009.
Mijn naam staat verkeerd geschreven.
Mijn adres staat verkeerd geschreven.
Mijn telefoonnummer staat verkeerd geschreven.
De handtekening die erop staat is niet van mij.

Ook is de factuur door verschillende mensen ingevuld omdat de kleuren van de pennen die zij hebben gebruikt niet hetzelfde is en er is met minimaal 2 verschillende handschriften geschreven waarvan niet een van mij zelf!

Ik kan mij niet herinneren dat ik deze ruitschade heb laten maken en al helemaal niet als zij 4 jaar later hiermee komen.

Wat raden jullie aan? Verzekering bellen, direct politie inschakelen of naar autotip bellen?

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 09:56
14 Antwoorden / 0 Vragen

@amyh, je kan autotip proberen te bereiken, maar ik kan je nu al vertellen dat die niet thuis zijn (en mailtjes aan dat emailadres zijn onbezorgbaar). Je kan het denk ik het beste melden bij je verzekering, de meeste verzekeringsmaatschappijen handelen het voor je af. Ze zijn bekend met autotip!

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2013 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@amyh

Als u de voorgaande reacties hebt gelezen, dan weet u toch allang wat u moet doen.

hutch
door hutch - Aug 7, 2013 om 11:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=amyh schreef op woensdag 7 aug 2013, 09:46]Of ik binnen 5 dagen wil betalen en idd, zo niet dan zullen zij een deurwaarder op mij afsturen waarbij de kosten voor mijn rekening zijn.
Wat raden jullie aan? Verzekering bellen, direct politie inschakelen of naar autotip bellen?
Laat u niet gek maken.

Khalid A. (klik op 'Adres en Contact'), de eigenaar van het malafide 'bedrijf' Autotip, is alléén maar aan het bluffen en hoopt dat er een x-aantal wel zullen betalen.
Stel dat bijv. 25% van zijn slachtoffers (!) wel betaalt, dan is dat weer mooi meegenomen.

Dit onbetrouwbare figuur volgt dit topic ook wel, maar durft gewoon niet te reageren.
Zijn huidige kompaan ((ex-)werkgever?) reageert hier wel, maar daar wordt gewoon doorheen geprikt. Op deze reactie zal hij ook wel weer reageren, maar alleen met de bedoeling om Khalid A. te helpen.

Wat betreft uw angst voor een deurwaarder: wees niet bang. Het enige wat dat figuur zou kunnen doen is de zaak voor de rechter brengen (meestal via een -in dit geval obscuur- incassobureautje).

Pas als de rechter in uw nadeel beslist, komt er een deurwaarder om de hoek kijken.
Maar dat figuur vergeet ook eventjes, dat het niet reageren op klachten, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, alleen maar in zijn nadeel werkt, mocht het (.....) tot een rechtzaak komen.

Sterkte verder..... gr. Hutch

cy
door cyclone078 - Aug 7, 2013 om 11:49
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nog iets grappigs wat totaal niet klopt:

Bij de Informatie Leerbedrijf staat namelijk vervangen autoruiten. Repareren wordt niet over gesproken.
Vreemd, zij zeggen toch dat ze ook repareren. Is toch iest anders dan vervangen. Misschien een klein detail maar toch.

groeten,

Cyclone

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 14:17
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 7 aug 2013, 11:01][quote=amyh schreef op woensdag 7 aug 2013, 09:46]Of ik binnen 5 dagen wil betalen en idd, zo niet dan zullen zij een deurwaarder op mij afsturen waarbij de kosten voor mijn rekening zijn.
Wat raden jullie aan? Verzekering bellen, direct politie inschakelen of naar autotip bellen?
Laat u niet gek maken.

Khalid A. (klik op 'Adres en Contact'), de eigenaar van het malafide 'bedrijf' Autotip, is alléén maar aan het bluffen en hoopt dat er een x-aantal wel zullen betalen.
Stel dat bijv. 25% van zijn slachtoffers (!) wel betaalt, dan is dat weer mooi meegenomen.

Dit onbetrouwbare figuur volgt dit topic ook wel, maar durft gewoon niet te reageren.
Zijn huidige kompaan ((ex-)werkgever?) reageert hier wel, maar daar wordt gewoon doorheen geprikt. Op deze reactie zal hij ook wel weer reageren, maar alleen met de bedoeling om Khalid A. te helpen.

Wat betreft uw angst voor een deurwaarder: wees niet bang. Het enige wat dat figuur zou kunnen doen is de zaak voor de rechter brengen (meestal via een -in dit geval obscuur- incassobureautje).

Pas als de rechter in uw nadeel beslist, komt er een deurwaarder om de hoek kijken.
Maar dat figuur vergeet ook eventjes, dat het niet reageren op klachten, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, alleen maar in zijn nadeel werkt, mocht het (.....) tot een rechtzaak komen.

Sterkte verder..... gr. Hutch

Beste Hutch,

Zoals ik al meerdere malen aan je heb aangegeven heb ik helemaal niets met Autotip te maken. Ik snap nog altijd niet waarom je dan ook steeds weer met deze aantijgingen komt. Ergens denk ik dat dat te maken heeft met het feit dat jij het liefst alleen maar negatieve reacties leest op dit topic. Hoe dan ook amyh heeft een dienst afgenoten van Autottip waarvan zij vast heeft gezegt WA-Plus of beter verzekerd te zijn. Als dat niet zo is, wat ik denk, want anders had Autotip geen factuur gestuurd dan moet de persoon die de akte van sessie heeft getekend opdraaien voor de kosten. Dat is toch iets heel normaals. Autotip is toch geen liefdadigheidsvereniging of iets dergelijks die gratis te werk gaat.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 14:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 14:17]
Als dat niet zo is, wat ik denk, want anders had Autotip geen factuur gestuurd dan moet de persoon die de akte van sessie heeft getekend opdraaien voor de kosten. Dat is toch iets heel normaals. Autotip is toch geen liefdadigheidsvereniging of iets dergelijks die gratis te werk gaat.
Jij hebt echt een plaat voor je kop, Marco.

Maar geeft toch niets, ze gaan al achter Khalid aan, dus die krijgt zijn portie nog wel. Je weet dat verzekeraars uitmuntende juristen in huis hebben, die werkelijk het onderste uit de kan zullen halen?

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 14:37
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 14:30][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 14:17]
Als dat niet zo is, wat ik denk, want anders had Autotip geen factuur gestuurd dan moet de persoon die de akte van sessie heeft getekend opdraaien voor de kosten. Dat is toch iets heel normaals. Autotip is toch geen liefdadigheidsvereniging of iets dergelijks die gratis te werk gaat.
Jij hebt echt een plaat voor je kop, Marco.

Maar geeft toch niets, ze gaan al achter Khalid aan, dus die krijgt zijn portie nog wel. Je weet dat verzekeraars uitmuntende juristen in huis hebben, die werkelijk het onderste uit de kan zullen halen? [/quote

Aha! Jij bent er ook nog :). Toch wel erg grappig dat jullie allemaal doen als of jullie Einstein zijn die alles beter weet en dan niet eens te weten kunnen komen dat ''markiemarc'' niets met ''marco'' te maken heeft maar de bijnaam is van een bekende Amerikaan. Dat zal allemaal wel meevallen, Autotip staat in haar recht aangezien er kosten gemaakt zijn er toch iemand voor die kosten moet opdraaien.

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2013 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Autotip draait er echt zelf voor op".

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 14:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Marco, dat wachten we dan toch rustig af? Geduld is een schone zaak.

Kun je niet aan Khalid vragen de telefoon eindelijk eens op te nemen, of is hij 'm gepeerd naar een far off country?

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 14:46
14 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je hem ook weer hor met je ' autotip staat volledig in z'n recht'. Rot toch op met die onzin, het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn dat dat niet zo is..!!! In ieder geval, heel NL ziet dat zo, incl de mensen die er verstand van hebben, behalve markiemarc!

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 14:57
44 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger1 @Zoekster @adevalk

Het is nogal grappig dat iemand die met een naam die ongeveer gelijk is aan de naam ''Marco'' gelijk beticht wordt van het feit dat hij dan ook die persoon is. Die discussie heb ik hier al 1000 x gevoerd en als het voor jullie dan nog steeds niet duidelijk is dat ik NIET Marco ben dan is dat heel jammer, voor jullie. Ik ben net als jullie lid van Kassa en dacht hé laat ik ook maar eens reageren. Verder heb ik gezegd nooit wat met autotip te maken gehad te hebben én ook geen partij voor hen te trekken. Het enigste wat al die keren dat ik reageerde gezegd heb, is dat de akte van sessie die iedereen die geholpen is door autotip binden is. En misschien is dat jullie reden, uit pure frustratie omdat jullie het liefste alleen maar negatieve berichten zien omtrent Autotip. Al die andere mensen die WEL correct geholpen zijn zul je hier niet horen. Alleen maar de negatieve reacties en de reacties van mensen die vrijwel niks te doen hebben zullen langs komen. Zie mij maar als een vertegenwoordiger van de gene die niet positief willen reageren of helemaal geen weet hebben van dit topic. Dus ja, je kan je wel de hele tijd fixeren op het feit dat ik Marco ben, maar das zonde van de energie. Dus kom met wat nieuwe feiten of zwijg.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 15:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Marco, je moet je niet uit je tent laten lokken, niet door mij en ook niet door niemand anders. Natuurlijk trek je geen partij. Het idee alleen al!! En ik vind het heel nobel dat jij die zwijgende meerderheid vertegenwoordigt.

Maar... wil je echt niet even met Khalid bellen? Voor mij, please?

Overigens laat ik me door niemand vertellen dat ik dit of dat moet doen en anders zwijgen. Ik beroep me daarbij op de bescherming van de rechten van de mens (EVRM) en ik ben ook lid van Amnesty International.

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2013 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet iedereen die alsnog een nota van dat Autotip heeft gekregen reageert uiteraard hier. De meesten zullen bij hun verzekeraar aankloppen, of uit angst betalen. Sommigen zetten hun post op het Radar forum, of andere klachtenfora.

Of u Marco bent, of niet, dat kan mij niet schelen. Maar ik kan u wel verzekeren dat Autotip met deze handelwijze niet zomaar wegkomt.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 15:17
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:13]Marco, je moet je niet uit je tent laten lokken, niet door mij en ook niet door niemand anders. Natuurlijk trek je geen partij. Het idee alleen al!! En ik vind het heel nobel dat jij die zwijgende meerderheid vertegenwoordigt.

Maar... wil je echt niet even met Khalid bellen? Voor mij, please?

Overigens laat ik me door niemand vertellen dat ik dit of dat moet doen en anders zwijgen. Ik beroep me daarbij op de bescherming van de rechten van de mens (EVRM) en ik ben ook lid van Amnesty International.

Op het eerste stukje uit je schrijven kan ik niet antwoorden want ik ben GEEN MARCO voor de 1000000x. Ik trek zeker geen partij. Ik ken die hele Khalid niet eens. Zag een poosje geleden op dit topic allerlei telefoon nummers staan. Probeer die. Das je goed recht! Wat ik met dat zwijgen bedoelde was dat er al zo vaak het zelfde is gezegd dat t irritant was. Bedoelde daar verder niets mee :)

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 15:19
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:14]Niet iedereen die alsnog een nota van dat Autotip heeft gekregen reageert uiteraard hier. De meesten zullen bij hun verzekeraar aankloppen, of uit angst betalen. Sommigen zetten hun post op het Radar forum, of andere klachtenfora.

Of u Marco bent, of niet, dat kan mij niet schelen. Maar ik kan u wel verzekeren dat Autotip met deze handelwijze niet zomaar wegkomt.

Oké! Als ze wat doen wat echt niet door de beugel kan dan zullen ze daar wel voor aangesproken worden. Ik snap dan niet wat ze al dan niet verkeerd zouden doen. Er is een dienst geleverd die tot op heden niet is betaald. Dan mag je zeker wel achter de kosten aan gaan om deze als nog te verhalen

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 15:34
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg niet dat jij Marco bent, of iets met autotip te maken hebt. Maar als het uitgebreid wordt uitgelicht in het nieuws dat ze onschuldige (naïeve) mensen doelbewust belazeren, dan zullen wij toch wel gelijk hebben?!
Plus ik weet zeker dat ze mij willen belazeren, want ik kan namelijk aantonen die die rekening gewoon betaald is! en het zou wel heeeeeel toevallig zijn dat ze zo massaal een "foutje" hebben gemaakt dat ze honderden mensen per ongeluk een foutieve factuur hebben gestuurd!

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 15:40
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:34]Ik zeg niet dat jij Marco bent, of iets met autotip te maken hebt. Maar als het uitgebreid wordt uitgelicht in het nieuws dat ze onschuldige (naïeve) mensen doelbewust belazeren, dan zullen wij toch wel gelijk hebben?!
Plus ik weet zeker dat ze mij willen belazeren, want ik kan namelijk aantonen die die rekening gewoon betaald is! en het zou wel heeeeeel toevallig zijn dat ze zo massaal een "foutje" hebben gemaakt dat ze honderden mensen per ongeluk een foutieve factuur hebben gestuurd![/quote

Mooi! Daar kan ik me wat bij voorstellen, je kan het in dit topic meermalen terug lezen, ik heb altijd gezegd dat indien autotip mensen heeft bestookt met factuurtjes die al betaald zijn door de verzekering dat zij fout zijn. Heb je wel al contact met hen gehad om te melden dat de factuur reeds is betaald? Nu worden zij op dit topic wel afgeschilderd als doorgewinterde criminelen maar als je ze attendeert op t feit dat de rekening al betaald is zullen ze vast wel over de brug komen met een of andere oplossing

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2013 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marciemark

U bent echt een grapjas. Ze zijn niet te bereiken.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 15:50
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:47]@marciemark

U bent echt een grapjas. Ze zijn niet te bereiken.

Nou, dat is ook attent van je, nu ben ik weer een grapjas. Waarom zouden ze niet te bereiken zijn? Heb, zoals ook al eerder gezegd, meerdere malen telefoonnummers van Autotip zien langskomen.

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 15:51
14 Antwoorden / 0 Vragen

Oké! Als ze wat doen wat echt niet door de beugel kan dan zullen ze daar wel voor aangesproken worden. Ik snap dan niet wat ze al dan niet verkeerd zouden doen. Er is een dienst geleverd die tot op heden niet is betaald. Dan mag je zeker wel achter de kosten aan gaan om deze als nog te verhalen

Het gaat om het feit dat in 2010 de regelgeving mbt ruitschade vergoeding is aangepast. Voor die tijd werden facturen van ieder bedrijfje vergoed, maar de verzekeringsmaatschappijen hebben dit veranderd omdat de autoruitschaden bedrijfjes daar misbruik van maakten. En al die bedrijfjes wisten dat maar al te goed dat het na een bepaalde datum niet meer vergoed werd. Maar de gewone burger die niet iedere dag de voorwaarden van de verzekering naleest wist dit niet. En de werknemers hebben consumenten doelbewust misleid door te zeggen dat ze het hebben nagekeken en dat het 100% zeker door de verzekeraar vergoed zou worden.

Daar komt nog eens bij dat de meeste mensen nu wel op hoogte zijn dat nu niet meer iedere rekening door hun verzekering wordt vergoed. En weer spelen die autoruitschaden bedrijfjes hier heel handig op in door mensen een factuur te sturen van een reparatie zo ongeveer rond die periode (want niemand weet natuurlijk meer iets in detail wat zich ruim 3.5 jaar geleden heeft afgespeeld) in de hoop dat mensen alsnog betalen, ook al is die voor die bepaalde datum dus al wel door de verzekering betaald! (En ik geloof niet dat autotip de enige is die zich met deze praktijken bezig houdt, maar die is gewoon toevallig hier de pineut op dit forum!)

DAT HEET DE BOEL DOELBEWUST BELAZEREN EN DAAR IS GEEN EXCUUS VOOR!

NB. Als je mee wil praten over een onderwerp, moet je wel waar het over gaat en anders gewoon lekker je mond houden!

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 15:57
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:40][quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:34]Ik zeg niet dat jij Marco bent, of iets met autotip te maken hebt. Maar als het uitgebreid wordt uitgelicht in het nieuws dat ze onschuldige (naïeve) mensen doelbewust belazeren, dan zullen wij toch wel gelijk hebben?!
Plus ik weet zeker dat ze mij willen belazeren, want ik kan namelijk aantonen die die rekening gewoon betaald is! en het zou wel heeeeeel toevallig zijn dat ze zo massaal een "foutje" hebben gemaakt dat ze honderden mensen per ongeluk een foutieve factuur hebben gestuurd![/quote

Mooi! Daar kan ik me wat bij voorstellen, je kan het in dit topic meermalen terug lezen, ik heb altijd gezegd dat indien autotip mensen heeft bestookt met factuurtjes die al betaald zijn door de verzekering dat zij fout zijn. Heb je wel al contact met hen gehad om te melden dat de factuur reeds is betaald? Nu worden zij op dit topic wel afgeschilderd als doorgewinterde criminelen maar als je ze attendeert op t feit dat de rekening al betaald is zullen ze vast wel over de brug komen met een of andere oplossing

Jij kan ook op dit topic teruglezen dat autotip onbereikbaar is! Telefoonnummer bestaan niet, of zijn altijd in gesprek, of je krijgt een voicemail. Maar er wordt nooit gereageerd op terugbel verzoeken. Mails op het emailadres zijn onbezorgbaar... Zolang hun niet thuis geven en mij wel blijven bestoken met facturen blijf ik hun afschilderen als 'doorgewinterde criminelen'!

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 15:57
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:40][quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:34]Ik zeg niet dat jij Marco bent, of iets met autotip te maken hebt. Maar als het uitgebreid wordt uitgelicht in het nieuws dat ze onschuldige (naïeve) mensen doelbewust belazeren, dan zullen wij toch wel gelijk hebben?!
Plus ik weet zeker dat ze mij willen belazeren, want ik kan namelijk aantonen die die rekening gewoon betaald is! en het zou wel heeeeeel toevallig zijn dat ze zo massaal een "foutje" hebben gemaakt dat ze honderden mensen per ongeluk een foutieve factuur hebben gestuurd![/quote

Mooi! Daar kan ik me wat bij voorstellen, je kan het in dit topic meermalen terug lezen, ik heb altijd gezegd dat indien autotip mensen heeft bestookt met factuurtjes die al betaald zijn door de verzekering dat zij fout zijn. Heb je wel al contact met hen gehad om te melden dat de factuur reeds is betaald? Nu worden zij op dit topic wel afgeschilderd als doorgewinterde criminelen maar als je ze attendeert op t feit dat de rekening al betaald is zullen ze vast wel over de brug komen met een of andere oplossing

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 15:57
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:51]

Oké! Als ze wat doen wat echt niet door de beugel kan dan zullen ze daar wel voor aangesproken worden. Ik snap dan niet wat ze al dan niet verkeerd zouden doen. Er is een dienst geleverd die tot op heden niet is betaald. Dan mag je zeker wel achter de kosten aan gaan om deze als nog te verhalen

Het gaat om het feit dat in 2010 de regelgeving mbt ruitschade vergoeding is aangepast. Voor die tijd werden facturen van ieder bedrijfje vergoed, maar de verzekeringsmaatschappijen hebben dit veranderd omdat de autoruitschaden bedrijfjes daar misbruik van maakten. En al die bedrijfjes wisten dat maar al te goed dat het na een bepaalde datum niet meer vergoed werd. Maar de gewone burger die niet iedere dag de voorwaarden van de verzekering naleest wist dit niet. En de werknemers hebben consumenten doelbewust misleid door te zeggen dat ze het hebben nagekeken en dat het 100% zeker door de verzekeraar vergoed zou worden.

Daar komt nog eens bij dat de meeste mensen nu wel op hoogte zijn dat nu niet meer iedere rekening door hun verzekering wordt vergoed. En weer spelen die autoruitschaden bedrijfjes hier heel handig op in door mensen een factuur te sturen van een reparatie zo ongeveer rond die periode (want niemand weet natuurlijk meer iets in detail wat zich ruim 3.5 jaar geleden heeft afgespeeld) in de hoop dat mensen alsnog betalen, ook al is die voor die bepaalde datum dus al wel door de verzekering betaald! (En ik geloof niet dat autotip de enige is die zich met deze praktijken bezig houdt, maar die is gewoon toevallig hier de pineut op dit forum!)

DAT HEET DE BOEL DOELBEWUST BELAZEREN EN DAAR IS GEEN EXCUUS VOOR!

NB. Als je mee wil praten over een onderwerp, moet je wel waar het over gaat en anders gewoon lekker je mond houden!

Na hoelang verjaard zo een factuur eigenlijk? In feiten heeft het helemaal niks met belazeren van de boel te maken. Want er zijn toch kosten gemaakt? Wie vergoed die kosten dan als je ze niet verhaald bij de consument. Ik weet zeer goed waar ik het over heb dus ik houdt mijn mond niet. U bent weer nummer zoveel in het rijtje die het niet kan hebben dat ik het min of meer voor hen opneem

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 15:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:50][quote=tijger1 schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:47]@marciemark

U bent echt een grapjas. Ze zijn niet te bereiken.

Nou, dat is ook attent van je, nu ben ik weer een grapjas. Waarom zouden ze niet te bereiken zijn? Heb, zoals ook al eerder gezegd, meerdere malen telefoonnummers van Autotip zien langskomen.
Ik heb net gebeld, er neemt niemand op.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 15:59
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:58][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:50][quote=tijger1 schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:47]@marciemark

U bent echt een grapjas. Ze zijn niet te bereiken.

Nou, dat is ook attent van je, nu ben ik weer een grapjas. Waarom zouden ze niet te bereiken zijn? Heb, zoals ook al eerder gezegd, meerdere malen telefoonnummers van Autotip zien langskomen.
Ik heb net gebeld, er neemt niemand op.

Heb je alle vier de nummers geprobeerd die terug te vinden zijn op dit topic

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 15:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen
ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:01
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 16:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo.

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 16:06
14 Antwoorden / 0 Vragen

Doelbewuste misleiding zijn de kernwoorden in dit verhaal, daar gaat het om!

Ik weet heus wel dat het verjaringstermijn volgens het burgelijk wetboek 5 jaar is.

Maar als ze bij autotip netjes alles volgens de regels doen, waarom adviseert het Verbond van Verzekeraars dan niet te betalen ?!

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:07
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:03][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo. Dat is apart. Ik denk dat je t gewoon moet blijven proberen. Op een gegeven moment nemen ze wel op.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:10
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:06]Doelbewuste misleiding zijn de kernwoorden in dit verhaal, daar gaat het om!

Ik weet heus wel dat het verjaringstermijn volgens het burgelijk wetboek 5 jaar is.

Maar als ze bij autotip netjes alles volgens de regels doen, waarom adviseert het Verbond van Verzekeraars dan niet te betalen ?!

Ben ik niet met je eens. In wat voor opzicht zou je dan misleid zijn? Precies! En wat de wet voorschrijft is dat wat geldt.

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 16:11
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:07][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:03][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo. Dat is apart. Ik denk dat je t gewoon moet blijven proberen. Op een gegeven moment nemen ze wel op.

Ik hoef niet aan te tonen dat ik niet hoef te betalen. Hun moeten aantonen dat ik wel moet betalen. Is ook zo bij wet geregeld!

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 16:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:07][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:03][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo. Dat is apart. Ik denk dat je t gewoon moet blijven proberen. Op een gegeven moment nemen ze wel op.
Hoe weet je dat?

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 16:12
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:10][quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:06]Doelbewuste misleiding zijn de kernwoorden in dit verhaal, daar gaat het om!

Ik weet heus wel dat het verjaringstermijn volgens het burgelijk wetboek 5 jaar is.

Maar als ze bij autotip netjes alles volgens de regels doen, waarom adviseert het Verbond van Verzekeraars dan niet te betalen ?!

Ben ik niet met je eens. In wat voor opzicht zou je dan misleid zijn? Precies! En wat de wet voorschrijft is dat wat geldt.

Ik, en vele vele, andere zijn misleid doordat hun garanderen dat de verzerkering betaald, terwijl zij weten dat dat niet het geval was!

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:14
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:11][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:07][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:03][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo. Dat is apart. Ik denk dat je t gewoon moet blijven proberen. Op een gegeven moment nemen ze wel op.

Ik hoef niet aan te tonen dat ik niet hoef te betalen. Hun moeten aantonen dat ik wel moet betalen. Is ook zo bij wet geregeld!

Als zij een bon hebben met je handtekening dan lijkt me nog al logisch dat je moet betalen

ad
door adevalk - Aug 7, 2013 om 16:14
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:14][quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:11][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:07][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:03][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo. Dat is apart. Ik denk dat je t gewoon moet blijven proberen. Op een gegeven moment nemen ze wel op.

Ik hoef niet aan te tonen dat ik niet hoef te betalen. Hun moeten aantonen dat ik wel moet betalen. Is ook zo bij wet geregeld!

Als zij een bon hebben met je handtekening dan lijkt me nog al logisch dat je moet betalen

Niet dus!

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:14
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:12][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:07][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:03][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo. Dat is apart. Ik denk dat je t gewoon moet blijven proberen. Op een gegeven moment nemen ze wel op.
Hoe weet je dat?

Omdat de aanhouder altijd wint. Wat dacht je dan? Was je al weer allemaal spanende complot theorieën aan het maken in je hoofd?

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:16
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:12][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:10][quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:06]Doelbewuste misleiding zijn de kernwoorden in dit verhaal, daar gaat het om!

Ik weet heus wel dat het verjaringstermijn volgens het burgelijk wetboek 5 jaar is.

Maar als ze bij autotip netjes alles volgens de regels doen, waarom adviseert het Verbond van Verzekeraars dan niet te betalen ?!

Ben ik niet met je eens. In wat voor opzicht zou je dan misleid zijn? Precies! En wat de wet voorschrijft is dat wat geldt.

Ik, en vele vele, andere zijn misleid doordat hun garanderen dat de verzerkering betaald, terwijl zij weten dat dat niet het geval was!

Ja, zij garanderen dat de verzekeraar betaald, minst je wa-plus of beter verzekerd bent. Als je dat niet bent, dan draai je natuurlijk zelf voor de kosten op. Das toch logisch?

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:18
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:14][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:14][quote=adevalk schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:11][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:07][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:03][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 15:59]Ja.

Lijkt me sterk dat ze dan al die nummers niet opnemen
Toch is het zo. Dat is apart. Ik denk dat je t gewoon moet blijven proberen. Op een gegeven moment nemen ze wel op.

Ik hoef niet aan te tonen dat ik niet hoef te betalen. Hun moeten aantonen dat ik wel moet betalen. Is ook zo bij wet geregeld!

Als zij een bon hebben met je handtekening dan lijkt me nog al logisch dat je moet betalen

Niet dus!

Hoe weet je dat ze geen bon hebben dan? Jij kunt toch niet kijken in hun administratie. Jij hebt ook een bon van hen gekregen lijkt me. Of is dat niet zo? Overigens, die bonnen die zij gebruiken bestaan uit een drievoud. Die gebruiken al die reparatie bedrijven, zelf de grootste

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 16:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:18]
Hoe weet je dat ze geen bon hebben dan? Jij kunt toch niet kijken in hun administratie. Jij hebt ook een bon van hen gekregen lijkt me. Of is dat niet zo? Overigens, die bonnen die zij gebruiken bestaan uit een drievoud. Die gebruiken al die reparatie bedrijven, zelf de grootste

Grinnik. Hij geeft zich bloot.

Marcomarc, onze toevallige voorbijganger op het forum, je voert een achterhoedegevecht. Je kunt hier met al je praatjes aankomen, maar wat je ook beweert en hoe je ook probeert, niemand gaat betalen. Als Khalid zijn grote gelijk wil binnen halen, moet hij nu dan maar de rechtszaak starten. Met die overweldigende bewijzen die hij heeft, wordt dat ongetwijfeld een fluitje van een cent.

Vertel hem dat maar, als je hem aan de lijn krijgt. Jij kunt hem dan zeker wel bereiken. Je komt over als een echte aanhouder dus dat zal vast wel lukken.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:36
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:31][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:18]
Hoe weet je dat ze geen bon hebben dan? Jij kunt toch niet kijken in hun administratie. Jij hebt ook een bon van hen gekregen lijkt me. Of is dat niet zo? Overigens, die bonnen die zij gebruiken bestaan uit een drievoud. Die gebruiken al die reparatie bedrijven, zelf de grootste

Grinnik. Hij geeft zich bloot.

Marcomarc, onze toevallige voorbijganger op het forum, je voert een achterhoedegevecht. Je kunt hier met al je praatjes aankomen, maar wat je ook beweert en hoe je ook probeert, niemand gaat betalen. Als Khalid zijn grote gelijk wil binnen halen, moet hij nu dan maar de rechtszaak starten. Met die overweldigende bewijzen die hij heeft, wordt dat ongetwijfeld een fluitje van een cent.

Vertel hem dat maar, als je hem aan de lijn krijgt. Jij kunt hem dan zeker wel bereiken. Je komt over als een echte aanhouder dus dat zal vast wel lukken.

Ik voer helemaal geen gevecht. Of er nou wel of niet betaald wordt laat me koud. Ik kan hem niks vertellen want ik ken die hele man niet eens. Je kunt het gewoon niet hebben dat er mensen zijn die het min of meer voor Autotip opneemt dus kom je iedere keer met dezelfde argumenten en aantijgingen.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 16:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:36]

Of er nou wel of niet betaald wordt laat me koud. .
Het laat je niet koud.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 16:41
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:39][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:36]

Of er nou wel of niet betaald wordt laat me koud. .
Het laat je niet koud.

Oh jawel hoor. Ook daarvoor, als het me daadwerkelijk wat boeide, zou voor uit gekomen zijn..

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 16:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:41][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:39][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:36]

Of er nou wel of niet betaald wordt laat me koud. .
Het laat je niet koud.

Oh jawel hoor. Ook daarvoor, als het me daadwerkelijk wat boeide, zou voor uit gekomen zijn..
Dat heb ik al eerder van je gehoord.

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]

als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

Om even later te beweren

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 14:21]
Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet.

Nee, marcomarc, daar trappen we niet meer in. Dat als van jou is geen stuiver waard.

Het boeit je en het kan je schelen. Je komt er overigens al de hele tijd voor uit, impliciet staat het continue in je teksten, maar je hebt het van jezelf zeker niet door.

li
door linnepien - Aug 7, 2013 om 17:00
5 Antwoorden / 1 Vragen

Laten we elkaar nu niet in de haren vliegen hier. Dit topic is opgestart om te zien of
Er meerdere mensen benadeeld zijn door de firma autotip. Dit is dus duidelijk het geval.
Mochten er mensen zijn die uit eigen ervaring wel positief zijn over dit bedrijf dan hoor ik dat ook graag.
Maar als je hier niet mee te maken hebt gehad lijkt me dit topic niet van toepassing.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 17:01
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:57][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:41][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:39][quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 16:36]

Of er nou wel of niet betaald wordt laat me koud. .
Het laat je niet koud.

Oh jawel hoor. Ook daarvoor, als het me daadwerkelijk wat boeide, zou voor uit gekomen zijn..
Dat heb ik al eerder van je gehoord.

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 2013, 12:32]

als ik echt iets met Autotip te maken zou hebben, dan had ik me wel op die manier aangemeld ipv met mijn eigen naam.

Om even later te beweren

[quote=markiemarc schreef op vrijdag 19 jul 14:21]
Ik ''noem'' mijzelf markiemarc. Dat is een pseudoniem. Je begrijpt natuurlijk dat ik in t dagelijks leven niet zo heet.

Nee, marcomarc, daar trappen we niet meer in. Dat als van jou is geen stuiver waard.

Het boeit je en het kan je schelen. Je komt er overigens al de hele tijd voor uit, impliciet staat het continue in je teksten, maar je hebt het van jezelf zeker niet door. . Nou denk jij dan maar wat jij wilt. Diep van binnen weet je dat ik gelijk heb

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 17:03
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=linnepien schreef op woensdag 7 aug 2013, 17:00]Laten we elkaar nu niet in de haren vliegen hier. Dit topic is opgestart om te zien of
Er meerdere mensen benadeeld zijn door de firma autotip. Dit is dus duidelijk het geval.
Mochten er mensen zijn die uit eigen ervaring wel positief zijn over dit bedrijf dan hoor ik dat ook graag.
Maar als je hier niet mee te maken hebt gehad lijkt me dit topic niet van toepassing.. Nee dat gebeurt zeker niet. We houden het netjes en beschaafd. Maar dat is t nou juist de positieve reacties zal hier niet lezen denk ik zo

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 17:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markiemarc schreef op woensdag 7 aug 2013, 17:01]

Nou denk jij dan maar wat jij wilt. Diep van binnen weet je dat ik gelijk heb
Nee, alweer zit je ernaast, je weet duidelijk helemaal niets van mijn binnenste af, het is weer giswerk. Net zoals bij Autotip. Daar heb je ook al zo'n verkeerde voorstelling van. Maar relax. Wacht nou maar gewoon de gebeurtenissen af. De verzekeraars zitten er bovenop, dus komt allemaal goed.

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 17:11
44 Antwoorden / 0 Vragen

@Zoekster. Oke! Dan wachten we het allemaal wel af.

hutch
door hutch - Aug 7, 2013 om 20:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat ik mij nog steeds afvraag:

wat heeft het telefoonnummer van Autotip (06-12974064) te maken met het telefoonnummer van Autoglas-Bodegraven, waar de eigenaar van Autotip (Khalid A.) ook werkt (of gewerkt heeft), zoals reeds eerder aangetoond.

Er is namelijk een direct (!) verband met deze 2 telefoonnummers, en dat via een persoon die zich 'Jerbi' noemt. Deze (zich noemende) 'Jerbi', gebruikt tegelijkertijd (!) deze 2 telefoonnummers en verklaart ook nog eens: "Het is een vak apart die autoruiten.... Voor mij geen probleem aangezien ik in de autoruiten zit."

ap
door appieachter - Aug 7, 2013 om 20:29
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 7 aug 2013, 20:22]Wat ik mij nog steeds afvraag:

wat heeft het telefoonnummer van Autotip (06-12974064) te maken met het telefoonnummer van Autoglas-Bodegraven, waar de eigenaar van Autotip (Khalid A.) ook werkt (of gewerkt heeft), zoals reeds eerder aangetoond.

Er is namelijk een direct (!) verband met deze 2 telefoonnummers, en dat via een persoon die zich 'Jerbi' noemt. Deze (zich noemende) 'Jerbi', gebruikt tegelijkertijd (!) deze 2 telefoonnummers en verklaart ook nog eens: "Het is een vak apart die autoruiten.... Voor mij geen probleem aangezien ik in de autoruiten zit."

Wie is die hele ''Jerbi'' dan eigenlijk? En wat heeft hij überhaupt te maken met Autotip? Autoglas Bodegraven is toch een heel ander bedrijf

ma
door markiemarc - Aug 7, 2013 om 20:32
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 7 aug 2013, 20:22]Wat ik mij nog steeds afvraag:

wat heeft het telefoonnummer van Autotip (06-12974064) te maken met het telefoonnummer van Autoglas-Bodegraven, waar de eigenaar van Autotip (Khalid A.) ook werkt (of gewerkt heeft), zoals reeds eerder aangetoond.

Er is namelijk een direct (!) verband met deze 2 telefoonnummers, en dat via een persoon die zich 'Jerbi' noemt. Deze (zich noemende) 'Jerbi', gebruikt tegelijkertijd (!) deze 2 telefoonnummers en verklaart ook nog eens: "Het is een vak apart die autoruiten.... Voor mij geen probleem aangezien ik in de autoruiten zit."

Wie is die ''Jerbi'' dan?

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 20:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is de spin in het web!

ap
door appieachter - Aug 7, 2013 om 20:49
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 20:44]Dat is de spin in het web!

Nu snap ik er ook niks meer van hoor. Wie is jerbi nou weer en wat is zijn rol in het geheel. Heet hij Jerbi in het dagelijkse leven of hoe zit dat allemaal?

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 20:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=appieachter schreef op woensdag 7 aug 2013, 20:49][quote=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 20:44]Dat is de spin in het web!

Nu snap ik er ook niks meer van hoor. Wie is jerbi nou weer en wat is zijn rol in het geheel. Heet hij Jerbi in het dagelijkse leven of hoe zit dat allemaal?
Ik maakte maar een grapje. Ik ken Jerbi ook niet, maar Hutch is een goede speurneus, dus die kan ons nog wel eens verrassen met iets interessants.

Maakt verder niet uit. Het is niet aan jullie om opsporingswerk te verrichten. Jullie houden gewoon je poot stijf en op een gegeven moment, valt of het hele zaakje stil. Of de verzekeraars gaan er achter aan. Achter Khalid of Jerbi of wie dan ook.

Dit topic is ook alweer van 29 mei en afgezien van wat gedreig met brieven is er verder helemaal niets gebeurd.

ma
door marjo50 - Aug 9, 2013 om 09:31
7 Antwoorden / 0 Vragen

Markiemarc.

Zoals je weet is dit een klachtenforum.

Je hebt je hier 13 juni geregistreerd, en reageert alleen maar in dit topic.

Als je zelf niks te maken hebt met autotip. geen klacht over hun heb.. waarom reageer je dan eigenlijk.

Oh ja, je wilt voor hun opkomen....maar waarom reageer je dan nooit bij andere topics hier op het forum

En ik ben ook iemand die dus niet betaald. Ik heb hem meerdere v ragen in de mail gestuurd. hij doet net of die gek is.. er wordt niet op gereageerd.

ma
door markiemarc - Aug 9, 2013 om 10:29
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marjo50 schreef op vrijdag 9 aug 2013, 09:31]Markiemarc.

Zoals je weet is dit een klachtenforum.

Je hebt je hier 13 juni geregistreerd, en reageert alleen maar in dit topic.

Als je zelf niks te maken hebt met autotip. geen klacht over hun heb.. waarom reageer je dan eigenlijk.

Oh ja, je wilt voor hun opkomen....maar waarom reageer je dan nooit bij andere topics hier op het forum

En ik ben ook iemand die dus niet betaald. Ik heb hem meerdere v ragen in de mail gestuurd. hij doet net of die gek is.. er wordt niet op gereageerd.

. Ik reageer op welk forum of topic dat ik wil. Dat mag!

hutch
door hutch - Aug 9, 2013 om 20:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een voorbeeld hoe Autotip te maken heeft met Autoglas-Bodegraven (heb dit al eerder aangetoond d.m.v. de eigenaar van Autotip die werkt(e) bij/voor 'Autoglas-Bodegraven'):

Klik ''.

Scroll naar beneden en daar staat........ de grote onbekende 'Jerbi' uit..... Bodegraven.
Hij heeft een advertentie geplaatst in mei 2013 met o.a. de (beginnende) tekst: "Autoglas bodegraven levert orginele ruiten voor al uw auto's.vandaag bellen direct geplaats waar u wilt. Geen voorrijkosten…".

Klik vervolgens op de naam 'Jerbi' en zie daar een advertentie staan (MB te koop) waarbij hij het telefoonnummer (06-12974064) gebruikt. En raad eens door wie dit nummer nog meer gebruikt:
Khalid A., eigenaar van Autotip.

Zoals Zoekster al aangaf op 30 mei j.l.:
Autotip Bodegraven, Akkermunt 13, 2412AE Bodegraven, 06-12974064.

Zou 'Jerbi' een alter ego van Khalid A. zijn?

ma
door marbar - Aug 12, 2013 om 10:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Linnepien (en anderen),

Jouw bericht op Kassa.vara.nl is alweer even geleden maar het is exact hetzelfde als mijn verhaal en daarom wil ik toch even reageren. 3,5 jaar geleden heb ik op een parkeerterrein mijn ruit laten maken. Er werd mij verteld dat mijn verzekeraar dit zou vergoeden en daarop heb ik besloten de reparatie te laten uitvoeren. Uiteindelijk kreeg ik een brief van mijn verzekeraar dat zij de kosten van autotip niet vergoeden. Ik heb toen gemaild met Autotip en de rekening zou komen te vervallen door een misverstand over de vergoeding. nu 3,5 jaar later krijgen wij een rekening met een totaal ander bedrag en inderdaad direct dreigementen met incassobureaus etc. Ik betaal helemaal niks. Ik heb de mails bewaard die ik destijds van autotip kreeg en heb ze opnieuw naar hen opgestuurd. In die mails geven zij aan dat er inderdaad iets fout is gegaan en dat ze me verkeerd hebben geïnformeerd.
Ze blijven ons latig vallen/bestoken met zogenoemde aanmaningen. Ik word daar niet nerveus van. De rekening is verjaard plus dit bedrijf klopt van geen kant.

ps
door pslui - Aug 12, 2013 om 12:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens het Burgerlijk Wetboek 7
Artikel 28
Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren....
Dus kijk even naar de datum waarop de ruit is aangepakt.
Twee jaar na dato is het dus niet meer mogelijk om te claimen.
Groeten,
Peter

ma
door markiemarc - Aug 12, 2013 om 12:36
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pslui schreef op maandag 12 aug 2013, 12:33]Volgens het Burgerlijk Wetboek 7
Artikel 28
Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren....
Dus kijk even naar de datum waarop de ruit is aangepakt.
Twee jaar na dato is het dus niet meer mogelijk om te claimen.
Groeten,
Peter

Het gaat hier echter om een geleverde dienst door bovengenoemd bedrijf. Daarom is het verjaringstermijn geen 2 jaar o.i.d. maar 5 jaar.

zoekster
door zoekster - Aug 12, 2013 om 12:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is inderdaad een dienst en die verjaart na 5 jaar.

Overigens een algehele waarschuwing, heeft zijdelings met dit topic te maken.

Autobezitters mogen niet zelf kiezen bij wie ze hun autoruit laten repareren of vervangen als ze schade hebben. Verzekeraars bepalen zelf dat door de schade niet of maar voor een klein deel te vergoeden als de autoruit wordt gerepareerd of vervangen door niet-gecontracteerde reparateurs.

Dat blijkt uit een analyse van Independer die de polisvoorwaarden van de grootste autoverzekeraars doorspitte, die samen 72%* van de markt in handen hebben.

Alleen gecontracteerde reparateurs
Vrijwel alle verzekeraars sturen hun verzekerden voor ruitschadeherstel naar grote, bekende glasreparateurs met wie ze een contract hebben. Alleen dan vergoeden ze (bij reparatie) 100% van de schade. Automobilisten hebben dus veelal geen vrije keuze als ze ruitschade hebben opgelopen. Veel verzekerden zijn zich daar niet van bewust bij het afsluiten van een autoverzekering en merken dat pas bij reparatie of vervanging van een ruit.

Geen vergoeding of eigen risico
Op grote parkeerplaatsen bieden niet-gecontracteerde glasreparateurs regelmatig hun diensten aan. Autobezitters die daar hun ruit laten repareren of vervangen krijgen dit vrijwel nooit helemaal vergoed van hun verzekeraar. Negen verzekeraars vergoeden bij reparatie niets, andere laten hun verzekerden een eigen risico van minimaal 135 euro betalen. Slechts vier verzekeraars vergoeden de reparatie in dit geval helemaal. Moet de ruit worden vervangen dan betaalt slechts één verzekeraar de ruit als je naar een niet-aangesloten reparateur gaat.

bron

Dus wees gewaarschuwd! Niet zomaar je autoruit laten herstellen door bedrijfjes op parkeerplaatsen! Juist van die bedrijven kun je verwachten dat ze niet zijn gecontracteerd. Ook al suggereren ze dat ze dat wel zijn!

ma
door marjo50 - Aug 12, 2013 om 17:16
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=markiemarc schreef op maandag 12 aug 2013, 12:36][quote=pslui schreef op maandag 12 aug 2013, 12:33]Volgens het Burgerlijk Wetboek 7
Artikel 28
Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren....
Dus kijk even naar de datum waarop de ruit is aangepakt.
Twee jaar na dato is het dus niet meer mogelijk om te claimen.
Groeten,
Peter

Het gaat hier echter om een geleverde dienst door bovengenoemd bedrijf. Daarom is het verjaringstermijn geen 2 jaar o.i.d. maar 5 jaar.

Markiemarc, kom eens met wat nieuws. we weten nu wel hoe jij er over denkt.

Zolang "meneer" Autotip niet reageert op mijn e-mails. waar moet ik mij dan druk over maken.
Hij reageert nergens op. als je hem al eens aan de foon krijgt kan die alleen maar dreigen met incasso of deurwaarder, ik heb hem 2 keer gebeld, en wil het een en ander van hem weten maar daar gaat hij niet op in via de mail.

Zit nu dus op de deurwaarder te wachten zit te bibberen hier..

Het is allemaal zo in het nieuws al geweest. verzekeringsmaatschappijen zitten er ook boven op. hoop dat hij goed aangepakt gaat worden.

bg
door bgr - Aug 28, 2013 om 14:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op woensdag 29 mei 2013, 09:13]Ik heb helaas tijdelijk voor zo'n bedrijf gewerkt, en ze verdienen over de rug van de consumenten, en wel als volg:

Ze krijgen van elke verzekering een x bedrag voor elk putje of krasje ( of te wel, je kon lekker binnen lopen op een ruit met 3 stuks )
De meeste verzekeringen zijn gestopt met vergoeden voor reparaties van deze bedrijfjes, de kosten voor de reparatie moeten dan dus betaald worden door de consument, omdat de verzekering het niet meer dekt!
Je hebt je handtekening gezet, en omdat hun declareren bij de verzekering krijg jij de rekening weer van je verzekeraar.
Je zult helaas moeten betalen, anders krijg je een incasso op je dak ( minstens 40 euro )

Wat ze vaak ook doen, is werknemers een bonus geven als je per duo meer dan 10 reparaties had gedaan. Ik moet zeggen ik heb die zomer wel even flink binnen gelopen, maar toen ik van boze mensen hoorde dat ze een rekening kregen ben ik gestopt, dat ging me te ver! er was mij ook beloofd dat de verzekering het dekte dus ik ging er toen vol voor.
Ik ben zelf een keer weg gegaan omdat ons busje werd bekogeld met flesjes en stenen, zo boos waren de mensen in dat dorp, daar waren collega's een paar maanden eerder geweest...

Dus gewoon betalen om meer ellende te voorkomen, en NOOIT meer je ruit laten maken, altijd eerst met de verzekering overleggen en bij een erkend bedrijf!

Ook wij hebben nu te maken met herinneringen 3,5 jaar na dato. De eerste rekening was al ruim een half jaar na de reparatie. Los van alle fouten in de rekeningen, staat ons ook vooral bij dat er bij de doorslag die meegestuurd werd, nu "opeens" wel een duidelijke disclaimer boven de handtekening staat voor het geval de verzekeraar niet vergoedt. Dit kunnen wij ons niet herinneren op de bovenste pagina, dus bij het ondertekenen op de parkeerplaats. @ kaasbroodjes, gezien je open antwoord: kan onze indruk kloppen dat de doorslag niet identiek is aan het origineel dat je invult??? ik zou echt moeten zoeken om die oude stukken weer terug te vinden...

ma
door marianz48 - Sep 12, 2013 om 17:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zijn wij ook de dupe van Autotip.
op mails reageren ze niet en de telefoon nummers veranderen steeds.
het nummer nu is 0633448837.
ze blijven dreig brieven sturen. Wat kunnen we hier aan doen.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2013 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=marianz48 schreef op donderdag 12 sep 2013, 17:27]Helaas zijn wij ook de dupe van Autotip.
op mails reageren ze niet en de telefoon nummers veranderen steeds.
het nummer nu is 0633448837.
ze blijven dreig brieven sturen. Wat kunnen we hier aan doen.

Lees alle 15 pagina's met reacties eens door. Dan weet u het.

cyberbabe
door cyberbabe - Nov 21, 2013 om 13:15
25 Antwoorden / 34 Vragen

Gisteren werd ik op een parkeerplaats in Zoetermeer benaderd door een mannetje van Autoglas Bodegraven met de vraag of ik mijn ruit wilde laten repareren. Nou wil het toeval dat ik mijn ruit wil laten vervangen. Maar niet op een parkeerplaats. Ik heb een flyer van de man meegekregen. Daarop staat bij opmerking monteur: "Wij halen tot 150 euro van uw eigen risico weg, u betaald bij ons niks". (inclusief die foute "betaald").

Volgens de flyer zijn ze aangesloten bij Focwa.

Ik heb even gebeld met mijn verzekeraar, de ANWB. Of het klopt dat ik mijn ruit daar kan laten vervangen, dat zij het dan vergoeden.De dame in kwestie moest het wel even uitzoeken, want het moet wel een Focwa garage zijn met een ruitlicentie (ze noemde een ander woord, maar weet even niet meer wat dan wel precies). Het viel haar nog op dat het Focwa logo op de website wat wazig was, vond ze vreemd. Ze ging even informeren en even later kreeg ik te horen dat ze gewoon zaken deden met dit bedrijf. En dat ik daar dus mijn ruit kon laten repareren. Ik zou dan wel een eigen risico hebben van 150 euro (ipv 75 als ik naar Carglass of Autotaal zou gaan).

Maar dat zou dan door Autoglas Bodegraven betaald worden. Omdat ik dat toch wel een beetje al te mooi vond klinken, toch hen ook maar even gebeld. Op een "gewoon" nummer. Werd ook gewoon opgenomen.
De verklaring was dat zij liever veel ruiten voor minder geld repareren dan nauwelijks ruiten voor veel. Op deze manier maken ze per ruit minder winst, maar hebben ze wel handel. En de schoorsteen moet wel blijven roken in deze tijd, zei de man aan de telefoon.
Hmmm, klinkt ook plausibel.

Maar toch ....

Dus even op internet gesnuffeld, of er negatieve verhalen over deze club waren. En toen kwam ik hier terecht. Al die pagina's over Autotip gelezen, zo heten ze dus niet. Maar helemaal aan het eind kom ik dus toch een verwijzing tegen in het bericht van Hutch.

En nu dus toch weer twijfel: wel of niet doen?

Nou ja, daar denk ik nog maar even over na. Maar misschien dat er mensen zijn die ik kan verblijden met de gegevens van Autoglas Bodegraven? Als dat inderdaad dezelfde lui zijn....

Autoglas Bodegraven
Tjalk 8
2411 NZ Bodegraven
tel: 0172 617 642
www.autoglas-bodegraven.nl
info@autoglas-bodegraven.nl

=hutch schreef op vrijdag 9 aug 2013, 20:10: Een voorbeeld hoe Autotip te maken heeft met Autoglas-Bodegraven (heb dit al eerder aangetoond d.m.v. de eigenaar van Autotip die werkt(e) bij/voor 'Autoglas-Bodegraven'):

Klik ''.

Scroll naar beneden en daar staat........ de grote onbekende 'Jerbi' uit..... Bodegraven.
Hij heeft een advertentie geplaatst in mei 2013 met o.a. de (beginnende) tekst: "Autoglas bodegraven levert orginele ruiten voor al uw auto's.vandaag bellen direct geplaats waar u wilt. Geen voorrijkosten…".

Klik vervolgens op de naam 'Jerbi' en zie daar een advertentie staan (MB te koop) waarbij hij het telefoonnummer (06-12974064) gebruikt. En raad eens door wie dit nummer nog meer gebruikt:
Khalid A., eigenaar van Autotip.

Zoals Zoekster al aangaf op 30 mei j.l.:
Autotip Bodegraven, Akkermunt 13, 2412AE Bodegraven, 06-12974064.

Zou 'Jerbi' een alter ego van Khalid A. zijn?

ma
door markiemarc - Nov 21, 2013 om 13:31
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cyberbabe schreef op donderdag 21 nov 2013, 13:15]Gisteren werd ik op een parkeerplaats in Zoetermeer benaderd door een mannetje van Autoglas Bodegraven met de vraag of ik mijn ruit wilde laten repareren. Nou wil het toeval dat ik mijn ruit wil laten vervangen. Maar niet op een parkeerplaats. Ik heb een flyer van de man meegekregen. Daarop staat bij opmerking monteur: "Wij halen tot 150 euro van uw eigen risico weg, u betaald bij ons niks". (inclusief die foute "betaald").

Volgens de flyer zijn ze aangesloten bij Focwa.

Ik heb even gebeld met mijn verzekeraar, de ANWB. Of het klopt dat ik mijn ruit daar kan laten vervangen, dat zij het dan vergoeden.De dame in kwestie moest het wel even uitzoeken, want het moet wel een Focwa garage zijn met een ruitlicentie (ze noemde een ander woord, maar weet even niet meer wat dan wel precies). Het viel haar nog op dat het Focwa logo op de website wat wazig was, vond ze vreemd. Ze ging even informeren en even later kreeg ik te horen dat ze gewoon zaken deden met dit bedrijf. En dat ik daar dus mijn ruit kon laten repareren. Ik zou dan wel een eigen risico hebben van 150 euro (ipv 75 als ik naar Carglass of Autotaal zou gaan).

Maar dat zou dan door Autoglas Bodegraven betaald worden. Omdat ik dat toch wel een beetje al te mooi vond klinken, toch hen ook maar even gebeld. Op een "gewoon" nummer. Werd ook gewoon opgenomen.
De verklaring was dat zij liever veel ruiten voor minder geld repareren dan nauwelijks ruiten voor veel. Op deze manier maken ze per ruit minder winst, maar hebben ze wel handel. En de schoorsteen moet wel blijven roken in deze tijd, zei de man aan de telefoon.
Hmmm, klinkt ook plausibel.

Maar toch ....

Dus even op internet gesnuffeld, of er negatieve verhalen over deze club waren. En toen kwam ik hier terecht. Al die pagina's over Autotip gelezen, zo heten ze dus niet. Maar helemaal aan het eind kom ik dus toch een verwijzing tegen in het bericht van Hutch.

En nu dus toch weer twijfel: wel of niet doen?

Nou ja, daar denk ik nog maar even over na. Maar misschien dat er mensen zijn die ik kan verblijden met de gegevens van Autoglas Bodegraven? Als dat inderdaad dezelfde lui zijn....

Autoglas Bodegraven
Tjalk 8
2411 NZ Bodegraven
tel: 0172 617 642
www.autoglas-bodegraven.nl
info@autoglas-bodegraven.nl

[quote=hutch schreef op vrijdag 9 aug 2013, 20:10]Een voorbeeld hoe Autotip te maken heeft met Autoglas-Bodegraven (heb dit al eerder aangetoond d.m.v. de eigenaar van Autotip die werkt(e) bij/voor 'Autoglas-Bodegraven'):

Klik ''.

Scroll naar beneden en daar staat........ de grote onbekende 'Jerbi' uit..... Bodegraven.
Hij heeft een advertentie geplaatst in mei 2013 met o.a. de (beginnende) tekst: "Autoglas bodegraven levert orginele ruiten voor al uw auto's.vandaag bellen direct geplaats waar u wilt. Geen voorrijkosten…".

Klik vervolgens op de naam 'Jerbi' en zie daar een advertentie staan (MB te koop) waarbij hij het telefoonnummer (06-12974064) gebruikt. En raad eens door wie dit nummer nog meer gebruikt:
Khalid A., eigenaar van Autotip.

Zoals Zoekster al aangaf op 30 mei j.l.:
Autotip Bodegraven, Akkermunt 13, 2412AE Bodegraven, 06-12974064.

Zou 'Jerbi' een alter ego van Khalid A. zijn?

Aller eerst, voordat andere mensen op dit forum gaan roepen hoe partijdig ik wel niet ben, wil ik even kwijt dat zo is máár dat mag! Of ik nou wel of geen ervaring heb met bovengenoemde bedrijven. Om antwoord te geven op je vragen; Ik zou zeker je ruit laten vervangen bij hen aangezien zij 150 euro van het eigen risico betalen ipv de 75 bij de andere vervangingsbedrijven. Nou is het zo dat er op dit forum bijna alleen maar negatieve reacties zijn maar daar moet je je niet door laten sturen. De mensen die wel positieve ervaringen hebben met bovengenoemde bedrijven zal je hier nooit tegenkomen. En aangezien je verzekering ook akkoord geeft lijkt er naar mijn mening geen enkel probleem te zijn.

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2013 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@cyberbabe

Als ik u was zou ik mij nog maar even bedenken, voordat u daar die reparatie laat uitvoeren. Als je even rekent, kan er toch geen hout van kloppen.

Mocht u het toch daar laten doen, bewaar dan de bon en de verklaring van de verzekeringsmaatschappij heel goed in uw kluis, want over drie jaar of zo krijgt u een aanmaning, omdat u nog niet betaald hebt.

cyberbabe
door cyberbabe - Nov 21, 2013 om 13:59
25 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet het niet, Tijger1. Ze zijn Focwa aangesloten, de verzekeringsmaatschappij doet al zaken met ze, ze zijn normaal telefonisch bereikbaar, zitten niet meer in een woonhuis maar op een industriegebied. Klinkt allemaal een stuk beter dan wat ik in de voorgaande 14 pagina's reacties gelezen heb.
Hutch, weet jij zeker dat het dezelfde mensen zijn?

ap
door appieachter - Nov 21, 2013 om 15:56
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cyberbabe schreef op donderdag 21 nov 2013, 13:59]Ik weet het niet, Tijger1. Ze zijn Focwa aangesloten, de verzekeringsmaatschappij doet al zaken met ze, ze zijn normaal telefonisch bereikbaar, zitten niet meer in een woonhuis maar op een industriegebied. Klinkt allemaal een stuk beter dan wat ik in de voorgaande 14 pagina's reacties gelezen heb.
Hutch, weet jij zeker dat het dezelfde mensen zijn?

Andere leden van dit forum zullen wel weer zeggen dat ik iets te maken zou hebben met bovengenoemde bedrijven, maar dat is niet zo. Als je verzekeraar toch zaken met hen doet, waarom nog verder zoeken? Andere vervangingsbedrijven, die hier op t forum ook voorbij zijn genoemd bij naam nemen niet hetzelfde bedrag van het ER over. AB. zoals jij zelf al aangaf, doet dat dus wel.

ap
door appieachter - Nov 21, 2013 om 15:59
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cyberbabe schreef op donderdag 21 nov 2013, 13:59]Ik weet het niet, Tijger1. Ze zijn Focwa aangesloten, de verzekeringsmaatschappij doet al zaken met ze, ze zijn normaal telefonisch bereikbaar, zitten niet meer in een woonhuis maar op een industriegebied. Klinkt allemaal een stuk beter dan wat ik in de voorgaande 14 pagina's reacties gelezen heb.
Hutch, weet jij zeker dat het dezelfde mensen zijn?

Ik wou er nog aan toevoegen dat dat wel vaker gebeurt op dit forum. Dat er mensen te horen krijgen dat ze partijdig zijn

ma
door markiemarc - Nov 21, 2013 om 16:02
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=appieachter schreef op donderdag 21 nov 2013, 15:59][quote=cyberbabe schreef op donderdag 21 nov 2013, 13:59]Ik weet het niet, Tijger1. Ze zijn Focwa aangesloten, de verzekeringsmaatschappij doet al zaken met ze, ze zijn normaal telefonisch bereikbaar, zitten niet meer in een woonhuis maar op een industriegebied. Klinkt allemaal een stuk beter dan wat ik in de voorgaande 14 pagina's reacties gelezen heb.
Hutch, weet jij zeker dat het dezelfde mensen zijn?

Ik wou er nog aan toevoegen dat dat wel vaker gebeurt op dit forum. Dat er mensen te horen krijgen dat ze partijdig zijn

Wat je zegt, Appieachter. Ik spreek uit ervaring; Als je te positief bent wordt je gelijk als partijdig bestempeld

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2013 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@appieachter

En hoe is uw kwestie dan uitgepakt die u hier in juli naar voren hebt gebracht?

ap
door appieachter - Nov 21, 2013 om 16:13
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 21 nov 2013, 16:10]@appieachter

En hoe is uw kwestie dan uitgepakt die u hier in juli naar voren hebt gebracht?. Ze zijn naderhand langsgeweest en hebben de reparatie "nogmaals" uitgevoerd omdat t in eerste instantie niet correct was gedaan. Ik herroep hierbij mijn eerder geposte reacties.

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2013 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@appieachter.

En dat moeten wij geloven? U bent een grapjas.

hutch
door hutch - Nov 22, 2013 om 00:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Markiemarc' is de enige die wel heel erg positief is over Autoglas Bodegraven. Sterker nog, hij maakt reclame voor dat bedrijf. En wat ik heel vreemd vind.....dat bedrijf reageert zelf totaal niet.
In mijn ogen is hij de eigenaar van dat bedrijf.

En een eigenaar is per definitie partijdig......

En wat betreft die Khalid: hij werkt of werkte bij dat bedrijf. Dat heb ik al zeer duidelijk aangetoond. Duidelijker kan niet. Dus die twee kennen elkaar.

Persoonlijk zou ik niets met een bedrijf te maken willen hebben, welke willens en wetens iemand in dienst heeft genomen, dan wel (samen) werkt met iemand zoals aangegeven door TS.

Cyberbabe, lees al mijn bijdragen eens goed door, inclusief de door mij geplaatste linkjes.
Wat u doet moet u uiteraard zelf weten.

Succes, gr. Hutch

cy
door cyclone078 - Oct 1, 2014 om 11:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is rustig hier. Zou Autotip ter ziele zijn ?

Graag even een minuutje stilte ..........

(ach een beetje respect kan geen kwaad toch ? Mogelijk leert Autotip daar iets van.)

HA HA HA

Zo en dan nu weer de orde van de dag