Ik reis zelden (nooit) met het OV, mede omdat ik die OV-Chipkaart haat. Maar nu wil ik 45 euro op de chipkaart zetten en thuis betalen via iDeal. Bij een automaat kun je kiezen uit 10,20 of 50 euro. Bij OV-chipkaart.nl kun je alleen kiezen tussen 10 en 20 euro. Bij webshop.htm.nl/nl_NL/webshop/product kun je kiezen tussen 10 en 25 euro. Waarom kan nergens een eigen bedrag kiezen? Moet ik nu bij de ene site 20 euro en bij de andere site 25 euro opladen om op 45 euro te komen? En vervolgens naar een OV-automaat gaan om deze 2 bestellingen op de kaart te plaatsen? Wat een omslachtig gebeuren. Lijkt wel de 19e eeuw.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Of nog erger, als ik 55 euro er op wil, dat kan zelfs niet bij een automaat. Dat is maximaal 50. Moet ik dan eerst 10, dan 20 euro bij de ene site en dan 25 euro bij de andere site kopen. 3x een iDeal transactie doen? Dat is puzzelen hè. (Ik wil geen automatisch opladen hebben)
@Tijger1, Flinke reis? Nou ik moet ook terug en wil voldoende saldo hebben voor heen- en terug reis en onderweg niet nog eens saldo bij moeten kopen. Bovendien gaat het mij om het principe dat het zo moeilijk wordt gemaakt. Vroeger kocht je gewoon een retourkaartje voor 55 euro en klaar voor de rest van de dag...
Oh, tanteriet, wat ben ik het helemaal met u eens. En dat gezeur dat je niet meer over "vroeger" kan praten maakt mij helemaal van de leg. Vooral dat je gewoon niet meer kan kiezen wat men werkelijk wil. Dat gezeik dat je maar mee moet gaan in de toekomst, okay, maar er valt weinig te kiezen dan wat de andere 'partij' je voorschotelt. Dus vrije keuze? Nee, is er niet meer. Vooral het "commentaar" van tijger1 jaagt me in de gordijnen, geen empathie, maar dat is vooral omdat hij/zij zelf als senior telkens benadrukt dat zij met haar tijd meegaat. Is fijn, maar er zijn meer mensen in dit land die er ander over denken, net zoals u en ik.
Welk commentaar van mij jaagt u in de gordijnen? Vroeger kon je toch gewoon ern retourtje kopen? En dat is helaas volgens mij allang niet meer zo. Verder geen idee, want ik ben in 1993 voor het laatst met de trein geweest.
Ik ga helemaal niet met mijn tijd mee. Ik stap al meer dan 40 jaar in mijn auto als ik ergens naar toe wil.
En u hebt ook een auto, dus u bent daar ook niet van afhankelijk. Ik ben niet de baas van het openbaar vervoer, dus wat schiet men op met mijn empathie?
Men kan blijkbaar € 40 laden of € 50, maar wil € 45. Jammer dan, kies maar iets anders.
Waar kun je je saldo met 50 euro online opwaarderen? Ik zie alleen 10 en 20 euro. En op een enkele website 25 euro. Oh ja 2x25 = 50 en 2x20+1x10= 50 en 10+20+25=55. Dat bedoel ik met puzzelen. En als je 1e klas wilt reizen en met de tram verder wilt heb je misschien wel 95 euro nodig: 25+20+20+20+10 of zo? 5xiDeal? Of 2 maal 50 euro pinnen aan de NS automaat en iedereen daar ophouden want hier is maar 1 automaat op het station.
Waarom niet zelf het bedrag bepalen? Zodat als ik er 87,93 op wil zetten ik er 87,93 op kan zetten.
Oh ik bedenk net, als de terugreis duurder dan 20 euro is, 1e klas kan dan makkelijk, 2e klas haal ik dat ook, kun je dan beter niet uitchecken? 20 Euro is het starttarief en bij niet uitchecken blijft het daar toch bij?
Ja waar dan? 10 en 20. 50 is alleen bij automatisch opladen....
En E-ticket is inderdaad een goede optie als je allen met de trein gaat.. Maar niet als je verder met de tram, bus of metro wilt. Dan moet je zeker weer losse kaartjes bij de bestuurder kopen, als dat nog bestaat. Als ze de chipkaart zo promoten omdat die zo handig zou zijn, waarom maken ze dan het opwaarderen zo moeilijk?
Dit is echt zoeken naar problemen. Het argument dat je niet met het OV reist omdat je de OV-card haat is echt geweldig. Hoe verzin je het. Vroeger moest je eerst in de rij staan om zo;n achterlijke strippenkaart of een kaartje bij het loket te mogen kopen. Nu is het even de OV kaart tegen een paal aanhouden en je kunt de trein in. Dat is toch alleen maar een verbetering?
[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 07:12]Dit is echt zoeken naar problemen. Het argument dat je niet met het OV reist omdat je de OV-card haat is echt geweldig. Hoe verzin je het. Vroeger moest je eerst in de rij staan om zo;n achterlijke strippenkaart of een kaartje bij het loket te mogen kopen. Nu is het even de OV kaart tegen een paal aanhouden en je kunt de trein in. Dat is toch alleen maar een verbetering? 100 Procent mee eens! Ik vind het ideaal.
Maar TS kan ook een eenmalige chipkaart kopen als er met de trein gereisd moet worden, het kost alleen 1 Euro extra: Quote:
De eenmalige chipkaart (los treinkaartje)
Voor de incidentele reizigers en bijvoorbeeld toeristen die geen OV-chipkaart hebben, is er de zogenaamde eenmalige chipkaart (los kaartje). Dit is een papieren kaartje met chip die te koop is bij de NS-kaartautomaat (met bovenaan het blauwe bord met het NS-logo) en NS-servicebalie en is geldig bij alle treinvervoerders. U hoeft op dit kaartje geen saldo te laden. U checkt er wel mee in en uit.
U betaalt voor de eenmalige chipkaart altijd vol tarief. U kunt hiermee dus niet met korting reizen. Op de vier meest gebruikte producten (enkele reis, retour, dagkaart en het van AnaarBeter-kaartje) betaalt u een toeslag van € 1 om de meerkosten te dekken. U betaalt geen toeslag op de Railrunner, Dagkaart Fiets, Dagkaart Hond, ICE toeslag enkele reis, Euregioticket, Intercity direct Toeslagen en voor kaartjes (met of zonder korting) naar België, Luxemburg, Duitsland en Lille (Frankrijk). De extra balietoeslag is in zijn geheel komen te vervallen.
Met een eenmalige chipkaart reist u door per vervoerder in en uit te checken bij een poortje of paaltje en kunt u ook zónder OV-chipkaart probleemloos door de poortjes.
Goed om te weten: eenmalige chipkaarten zijn alleen te koop met de datum van vandaag. U kunt dus geen kaartje kopen met een datum die in de toekomst ligt. Uitzonderingen zijn de kaartjes naar Duitsland en België.
Bij deze automaat koopt u een eenmalige chipkaart:
Tanteriet en Tenormin, wat jullie zeggen, daar kan ik me helemaal in vinden. Is voor mij dan ook de reden om al helemaal geen gebruik meer te maken van de trein. En nee, ik ben niet van "gisteren ".
Maar misschien een tip voor uw eventuele reis. Waarom niet via de Blokker of Appie een goedkoop kaartje kopen. Er zijn regelmatig acties waarbij je een kaartje voor 17 of 15 euro kunt kopen en je dan een dag onbeperkt kunt reizen. Wel even de voorwaarden lezen want die kunnen per actie verschillen. Ben je meteen van een hoop gedonder met het opwaarderen af.
Dan nog maar weer eens wat echte ware feiten: 1.je kan nog steeds gewoon kaartjes kopen uit de automaat. Kost wel 1 eur meer als op saldo reizen. Die kaartjes hebben OOK een sjip erin en gelden 1 dag-enkel of retour. Je kan er de hele dag onbeperkt mee IN+UITsjekken, zowel langs de route als erbuiten. Dus je kan ook nog onderbreken zolang je wilt. 2.voor zo'n enorm bedrag moet Rietje toch wel een enorme reis maken. Loop dan eerst ff naar de AH en betaal 17 eur voor een bon waarmee je online een DAGkaart heel Nederland per trein (weliswaar pas na 9.00 ma-vr) kan ophalen. Voor die bespaarde 40 eurie hoef ik nu niks te hebben. 3.Als je gewoon een normale retour doet op chipsaldo, dan hoef je er enkel voor te zorgen, dat je voor de TERUGreis nog minimaal 16 eur op je kaart hebt. NS zegt wel 20, maar dat is geldinhalige ontkenning van feiten. 4. en: kan er nou werkelijk Niemand gewoon logies nadenken meer? Je hoeft dus helegaar niet precies in 1 keer het bedrag op je sjip te zetten-je kan het in 2-3-4 of wat je maar wilt doen. Bij het GVB-metro in AMSterdam kan je wel het bedrag kiezen-in hele euro's- maar ik weet niet het maximum. Dus als je nou perse 55 wil: 25+20+10-of elke andere combinatie. Je maakt hetzelf gewoon veel te moeilijk en projekteert dat allemaal op die kaart.
[quote=diemenees schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 19:00] Dus als je nou perse 55 wil: 25+20+10-of elke andere combinatie. Als je de reacties gelezen had, had je gemerkt dat we al zelf op dat idee gekomen waren. Weliswaar door op verschillende websites te kopen. Ik weet trouwens niet of dat mogelijk is: 3x kopen en dan in een keer je bestelling afhalen. Geen ervaring mee. Zag dat er ook 1 of 2 webshops van vervoerders zijn waar je wel 50 euro kunt opwaarderen met iDeal. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je 15 vervoerderswebsites gaat afzoeken om te kijken of er een bijzit waar je 50 euro kunt pinnen? Mijn idee zou zijn om de klant zelf te laten bepalen welk bedrag hij wil pinnen/opwaarderen.
Als jij bij een bank een geldautomaat zou mogen ontwerpen, zou je dan ook zeggen: hier kan alleen 10 en 20 euro worden gepind, en als u 200 euro wilt hebben moet u maar 10x20 euro pinnen.....zeer klantvriendelijk. Die tip van AH is trouwens wel aardig. Nog maar 2 dagen mogelijk. Dat is natuurlijk geen structurele oplossing. Dat E-ticket is wel een goede structurele oplossing..
[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 21 mrt 2015, 00:53]Wat is het voordeel aan thuis opwaarderen, wanneer je alsnog langs de automaat moet? Waarom bestaat deze optie? En ja, waarom moet je alsnog langs een automaat? Dat hadden ze beter kunnen ontwerpen.
Heb inmiddels gezien dat je ook meerdere keren saldo kunt kopen en dan alles in 1x met iDeal betalen. Dus niet 3 x 20 euro = 3 x iDeal. Dat hadden ze ook wel duidelijker kunnen maken.
Waarom toch al die moeite, u geeft aan zelden met het OV te reizen dus een OV chipkaart is dan niets voor u. Deze is alleen geschikt als u regelmatig met het OV reist.
U kunt gewoon een retourtje op het station kopen, en zoals al aangeven is dat 1 euro duurder. Dan in de bus, metro, tram etc. Koopt u ook een kaartje en klaar is kees.
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas
...
Lees meer
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer