fr
door frankv1971 Apr 23, 2015 om 22:32
Elektronica & tv

Samsung ecobubble wasmachine

In maart 2013 hebben wij een Samsung ecobubble wasmachine gekocht. In januari 2014 ging die voor de eerste keer kapot. Machine werd gerepareerd maar binnen een week hadden we weer dezelfde storing dus wederom reparatie. Vorige week kwamen we boven en bleek de machine herrie te maken bij het centrifugeren.

Storing aangemeld en vandaag kwam de monteur. Blijkt een lager defect. Dit vermoedde ik al en had ik ook al doorgegeven. Monteur had niet het juiste gereedschap en ook geen nieuwe trommel (want blijkbaar wordt de trommel gesloopt bij het vervangen van het lager).

Op de vraag van mijn vrouw hoe het kan dat zo'n lager al na 2 jaar kapot kan gaan kreeg ze te horen dat de monteur vermoed dat de machine te vol geladen was of anders te vaak gebruikt. Beiden heb ik zo mijn twijfels over. Het betreft een machine voor 8kg en ik weet zeker dat we daar niet aan komen met wassen. Dan moet jever echt wel heel veel in proppen. Toen mijn vrouw aangaf dat we ongeveer 1x per dag een was draaien vond de monteur dat wel erg veel.

Nu vraag ik me af is 1x per dag echt zo vaak? We zijn een gezin met 3 kinderen waarvan de jongste nog in de luiers zit.

Ook vraag ik me af of het terecht is dat we 136 euro direct contant moeten betalen voor de reparatie omdat de machine 1 maand over de 2 jaar garantie heen zit. Is dit in Nederland niet anders geregeld wat garantie betreft.

40139 35 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 24, 2015 om 00:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is best mogelijk dat er teveel of met teveel wasgoed gewassen wordt. De monteur wordt er niet wijzer van om sprookjes te vertellen hij krijgt zij salaris toch wel betaalt.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 00:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is juist een te lege trommel die een wasmachine eerder doet slijten. Als hij vol is er minder kans dat het meeste van de lading aan een kant gaat zitten. Dat heeft een monteur, die er verder geen belang bij had, mij verteld.
Verder hebben bijna alle wasmachines tegenwoordig een balancesysteem en die Samsung waarschijnlijk ook.

Waar u op doelt is de wettelijke garantie, dat is iets anders dan de handelsgarantie die u van Samsung heeft gekregen, u had daarvoor naar de verkoper gemoeten.

klik HIER voor verdere uitleg.
U had dus naar de verkoper moeten gaan met uw klacht.

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2015 om 00:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nee natuurlijk is een was draaien per dag niet ongewoon, en een kind wat in "de luiers" zit draagt niet bij tot extra was (aannemend dat de Pampers of wat dan ook) niet worden mee gewassen. Verhaal van 'te vol geladen' 8 kilo per dag lijkt me ook niet relevant. Maar ja, u zit een maandje buiten de garantie dus proberen ze er onderuit te komen. Dus, zoals zoekster al stelt: terug naar de zaak waar de Samsung is gekocht. Met gezwinde spoed.

door 1953 - Apr 24, 2015 om 03:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"I hate Samsung!"

U had tenminste een 25ste deel van de factuur moeten betalen, d.w.z. dat uw wasmachine een economische levensduur van 10 jaar heeft, dan wordt 25/120x€136,00 berekend - dit als voorbeeld.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 06:17
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 24 apr 2015, 00:14]Het is juist een te lege trommel die een wasmachine eerder doet slijten. Als hij vol is er minder kans dat het meeste van de lading aan een kant gaat zitten. Dat heeft een monteur, die er verder geen belang bij had, mij verteld.
Verder hebben bijna alle wasmachines tegenwoordig een balancesysteem en die Samsung waarschijnlijk ook.

Waar u op doelt is de wettelijke garantie, dat is iets anders dan de handelsgarantie die u van Samsung heeft gekregen, u had daarvoor naar de verkoper gemoeten.

klik HIER voor verdere uitleg.
U had dus naar de verkoper moeten gaan met uw klacht.

De verkoper heeft ons juist doorgestuurd naar Samsung. Die hebben zelf blijkbaar geen reparatiedienst. Was vorig jaar bij de eerste reparatie niet anders.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 06:23
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 03:36]"I hate Samsung!"

U had tenminste een 25ste deel van de factuur moeten betalen, d.w.z. dat uw wasmachine een economische levensduur van 10 jaar heeft, dan wordt 25/120x€136,00 berekend - dit als voorbeeld.

Blijkbaar hanteren ze bij EC repair iets andere tarieven. De de factuur zou volgens hun uitkomen op 362 euro, omdat de machine een maand over de garantie was en 600 euro had gekost (hier werd expliciet naar gevraagd) moesten we daar 136 euro zelf van betalen. Het was coulance van Samsung dat we de rest niet moesten betalen.

Ik vind het nog steeds vreemd dat een kogellager van een machine die 8 kg was kan hebben en 1600 toeren kan maken binnen iets meer dan 2 jaar kapot gaat. Je zou verwachten dat daar iets stevigere kogellagers gebruikt worden.

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2015 om 07:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ongeacht de omstandigheden is 1 was per dag natuurlijk best veel, elk apparaat slijt sneller bij intensief gebruik. Neemt niet weg dat je van een wasmachine mag verwachten dat deze langer meegaat dan twee jaar, maar bij bijvoorbeeld om de dag wassen zou de machine misschien al vier jaar mee gaan.

sl
door slobberbone - Apr 24, 2015 om 07:54
508 Antwoorden / 2 Vragen

1 was per dag van 8 kilo is echt veel, dat is 7 in de week x8 56 kilo wasgoed dat is gigantisch veel.

Hier redden wij het met 3 soms 4 met een 5 kilo machine dus nooit meer dan 20 kilo.Oh hier 4 kinderen allen in de smeerfase :)

Dat is dus reden om geen meer dan 5 kilo machine te nemen ze zijn niets zwaarder uitgevoerd dus gaat ten koste van levensduur.

8 kilo of meer en machine is dan net 60 kilo en hier was mijn oude Miele voorlader 106 kilo :)

crewmember
door crewmember - Apr 24, 2015 om 09:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een toevoeging:

Samsung wasmachines staan echt zeer slecht bekend.
(Bron: ik heb ze verkocht)

Doe jezelf een lol en koop een Bosch of Miele hierna.
AEG en Siemens gaan ook nog wel.

di
door digioma - Apr 24, 2015 om 09:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vraagsteller geeft juist aan dat hij GEEN 8 kilo wasgoed tegelijk in de machine stopt.
Staat de machine wel waterpas? Als dat niet zo is kan dat namelijk ook slijtage aan het lager veroorzaken. Was je er wel eens dekbedden of slaapzakken in? Die zijn vederlicht als ze droog zijn, maar nat/verzadigd met water echt heel zwaar en als die tijdens het centrifugeren aan één kant in de trommel komen te liggen hoor je het bonken van de trommel omdat die uit balans is en dat is niet zo best voor je lager(s).

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 10:04
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=digioma schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:44]Vraagsteller geeft juist aan dat hij GEEN 8 kilo wasgoed tegelijk in de machine stopt.
Staat de machine wel waterpas? Als dat niet zo is kan dat namelijk ook slijtage aan het lager veroorzaken. Was je er wel eens dekbedden of slaapzakken in? Die zijn vederlicht als ze droog zijn, maar nat/verzadigd met water echt heel zwaar en als die tijdens het centrifugeren aan één kant in de trommel komen te liggen hoor je het bonken van de trommel omdat die uit balans is en dat is niet zo best voor je lager(s).

De machine staat waterpas. Is door de leverancier zelf geplaatst (en daarna nog 2x door een monteur bij latere reparaties ;-) )

We stoppen echt niet 8 kg per keer in de machine. Zou ook niet gaan met bv synthetisch spul.

We doen er wel eens een dekbed in. Dat mag ook volgens de handleiding. Dat is ook geen probleem. De machine heeft beladingssensoren en ook detectoren als de was niet goed verdeeld is waardoor het centrifugeren of afgebroken wordt of helemaal niet start.

Is wel geinig om te zien dat de meningen verdeeld zijn over of 1 was per dag veel is of niet. Bij ons is het in elk geval echt wel nodig.

De kleren van de jongste zijn misschien niet het grootst maar hij moet met zijn knoeien etc toch echt wel elke dag schone kleren aan. Zijn zus en broer zijn een stuk ouder en zorgen toch echt behalve voor het dagelijks vieze ondergoed ook voor een setje vieze was elke 2 dagen. Idem voor mij en mijn vrouw. Daarnaast de werkkleding van mijn vrouw en dan de andere spullen zoals handdoeken, theedoeken, beddengoed etc. Zou niet weten waar we daar moeten bezuinigen zodat het minder was wordt.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 24, 2015 om 10:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Eerst op lage toeren centrifugeren!

Als je eerst op 800 doet is het droger!
Dan nogmaals als de was klaar is volle toeren en dan hoeft hij bij 1400 toeren niet gelijk
het volle gewicht te draaien maar de reeds lichter geworden was....

Gelijk vol op 1400 toeren, dat is erg zwaar voor lagers bij alle merken.
Ik centrifugeer daarom altijd eerst op 800 en pas later op hogere stand alleen centrifugeren...

En als je niet 1x maar 2x dat doet is de was droger dus bespaar je op droog kosten/tijd.

Door op 800 toeren na de was in te stellen is deze nog vochtige ook minder kreukelig dan gelijk op 1400 toeren want tussen wassen en uithalen zit soms hele nacht.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 10:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat doen alle verkopers, je meteen doorsturen naar de fabrikant/toeleverancier. Het beste kunt u nu in gesprek gaan met de verkoper en daar aandringen op gratis herstel.
Wel vervelend dat u al heeft betaald, maar ik zou dat toch doen als ik u was. Nu u bent doorgestuurd via de verkoper heeft u de juiste weg bewandeld.

Een gezin met drie kinderen dan is het heel normaal dat je iedere dag een was draait.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 10:42
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 24 apr 2015, 10:39]Ja, dat doen alle verkopers, je meteen doorsturen naar de fabrikant/toeleverancier. Het beste kunt u nu in gesprek gaan met de verkoper en daar aandringen op gratis herstel.
Wel vervelend dat u al heeft betaald, maar ik zou dat toch doen als ik u was. Nu u bent doorgestuurd via de verkoper heeft u de juiste weg bewandeld.

Een gezin met drie kinderen dan is het heel normaal dat je iedere dag een was draait.

We hebben nog niets betaald want de machine is nog niet gerepareerd! De monteur was er gisteren en kon onverrichter zaken vertrekken. Niet het juiste gereedschap en niet alle reserve onderdelen bij zich die hij denkt nodig te hebben (waaronder een nieuwe trommel omdat hij verwacht dat deze stuk gaat bij het loshalen van een schroef).

Dinsdag 2e reparatiepoging.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 10:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is goed nieuws, nu meteen contact opnemen met de verkoper. Samsung hoeft nl niets meer voor u te doen na 2 jaar, omdat dan de handelsgarantie voorbij is.
De verkoper daarentegen is er verantwoordelijk voor dat u een deugdelijk product krijgt, dat strekt langer dan de handelsgarantie.
Dan kom je in het gebied wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten van een wasmachine.

ro
door ron530 - Apr 24, 2015 om 11:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

1 wasbeurt per dag is intensief gebruik van de machine dat dan weer wel. Dat het lager kapot gaat komt vaak door een lekkende keerring, water dringt het lager binnen met als gevolg slijtage van het kogellager. Die keerring krijgt heel wat te verduren tijdens een wasbeurt zoals een langzame opwarming van het materiaal tijdens de warme was cyclus en een snelle afkoeling bij het spoelen van de was. Ook het gebruik van te veel wasmiddel verkort het meegaan van de keerring want het materiaal lost door verzeping langzaam op met als gevolg zwarte vlekken op het wasgoed. Hoe dan ook als u met betaling van 136 euro een compleet nieuwe kuip/trommel gemonteerd krijgt is dat uit coulance oogpunt zeer genereus te noemen want de boel kan weer voor 730 wasbeurten mee.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 11:21
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 11:11]1 wasbeurt per dag is intensief gebruik van de machine dat dan weer wel. Dat het lager kapot gaat komt vaak door een lekkende keerring, water dringt het lager binnen met als gevolg slijtage van het kogellager. Die keerring krijgt heel wat te verduren tijdens een wasbeurt zoals een langzame opwarming van het materiaal tijdens de warme was cyclus en een snelle afkoeling bij het spoelen van de was. Ook het gebruik van te veel wasmiddel verkort het meegaan van de keerring want het materiaal lost door verzeping langzaam op met als gevolg zwarte vlekken op het wasgoed. Hoe dan ook als u met betaling van 136 euro een compleet nieuwe kuip/trommel gemonteerd krijgt is dat uit coulance oogpunt zeer genereus te noemen want de boel kan weer voor 730 wasbeurten mee.

Wij hebben geen zwarte vlekken op het wasgoed. Dat die trommel vervangen moet worden was nog niet bekend toen de prijsbepaling gedaan werd. En als die dan weer maar 730 wasbeurten mee gaat dan is het echt wel belachelijk. Samsung geeft 10 jaar garantie op de motor dus je mag verwachten dat de rest van de machine net zo lang mee gaat!

Wat betreft waspoeder we gebruiken wat volgens de wasvoorschriften op de verpakking staat dus ik neem aan niet teveel.

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2015 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Samsung geeft 10 jaar garantie op de motor dus je mag verwachten dat de rest van de machine net zo lang mee gaat!......

Dat is natuurlijk niet zo. De huidige wasmachines (en andere elektronica) zijn er helemaal niet meer op gebouwd om 10 jaar mee te gaan. Met 7 wassen per week mag je blij zijn als een wasmachine 5 jaar mee gaat.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 11:34
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 11:28].......Samsung geeft 10 jaar garantie op de motor dus je mag verwachten dat de rest van de machine net zo lang mee gaat!......

Dat is natuurlijk niet zo. De huidige wasmachines (en andere elektronica) zijn er helemaal niet meer op gebouwd om 10 jaar mee te gaan. Met 7 wassen per week mag je blij zijn als een wasmachine 5 jaar mee gaat.

Als ik deze site mag geloven dan gaat een machine van Samsung zo'n 2200 wasbeurten mee. Dat kan wel kloppen want hun handleiding gaat uit van 220 wasbeurten per jaar bij het bepalen van het gemiddelde jaarverbruik (dus 10 jaar). Door ons "intensief" gebruik zou dit dus zo'n 6 jaar worden.

Als de machine echter na +/- 750 wasbeurten kapot gaat kom ik nog een kleine 1500 wasbeurten te kort.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 11:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

site weg gevallen http:// witgoedreparatietips. nl/levensduur.php

ro
door ron530 - Apr 24, 2015 om 12:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Mooi al die tabellen maar kloppen ze ook? ik lees nergens dat een machine binnen de "levensduur" niet kapot mag gaan. Nu heel simpel, uw wasmachine is mede door het intensieve gebruik defect gegaan u krijgt een zeer redelijke coulance maar omdat u een niets zeggende tabel hanteert bent u het met de oplossing niet eens.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 13:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De monteur zei tegen mij toen ik mijn Zanussi kocht dat hij ongeveer 2500 beurten mee zou moeten gaan. (leek mij erg veel, maar goed, dat ding leeft nog steeds)

Naar Ron503 moet u gewoon niet luisteren. Die zit hier altijd mensen van hun rechten af te houden. Hij leidt dat wel vaak in met: Helaas (alsof hij het betreurt). Dat mis ik nu wel een beetje.

U krijgt helemaal geen redelijke coulance, die wasmachine gaat echt veel te vroeg stuk. Doe een beroep op de wettelijke garantie, waarin u recht heeft op een deugdelijk product, dan heeft u recht op kosteloos herstel. U moet daarvoor wel bij de verkoper zijn.

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2015 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Als ik deze site mag geloven dan gaat een machine van Samsung zo'n 2200 wasbeurten mee.......

Staat er ook dat hij zonder ook maar 1 reparatie 2200 wasbeurten mee gaat?

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 13:07
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 13:01]........Als ik deze site mag geloven dan gaat een machine van Samsung zo'n 2200 wasbeurten mee.......

Staat er ook dat hij zonder ook maar 1 reparatie 2200 wasbeurten mee gaat?

Nou van een deugdelijk product zou ik dat wel verwachten ja. En als je goed gelezen had, had je gelezen dat de machine na 9 maanden al de eerste 2 reparaties gehad heeft.

Dit is dus de 3e reparatie in 2 jaar en 1 maand!

Daar komt bij dat dit een vrij essentieel onderdeel is (zonder lager draait de trommel nu eenmaal erg moeilijk) dus die zou ik verwachten dat die zeker een bepaalde levensduur heeft.

Overigens om nog even terug te komen op een opmerking hierboven over de coulance mbt de trommel vervangen. Als deze stuk gaat bij het los maken van een schroef is er volgens mij meer aan de hand. De monteur stond letterlijk met zijn voeten in de trommel om de schroef los te maken (en dat lukte ook nog niet).

crewmember
door crewmember - Apr 24, 2015 om 13:20
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=frankv1971 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 11:37]site weg gevallen http:// witgoedreparatietips. nl/levensduur.php

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je hier compleet geen rechten aan kan ontlenen. Aangezien dit een random schatting is van een random reparatiebedrijfje.

Maar goed, misschien is het inderdaad handig om coulance bij de verkoper af te dwingen.
Melden dat je het op kassa/radar/klachtcompass/hebt gezet wil ook nog wel eens helpen.

[quote=frankv1971 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 13:07]

Overigens om nog even terug te komen op een opmerking hierboven over de coulance mbt de trommel vervangen. Als deze stuk gaat bij het los maken van een schroef is er volgens mij meer aan de hand. De monteur stond letterlijk met zijn voeten in de trommel om de schroef los te maken (en dat lukte ook nog niet).

Was er roest ofzo te zien op de schroef/trommel?

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2015 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Dit is dus de 3e reparatie in 2 jaar en 1 maand!.....

Dat had ik gelezen. Je moet, zoals gezegd, proberen je recht te halen bij de verkoper, niet bij Samsung.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 13:28
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 24 apr 2015, 13:20][quote=frankv1971 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 11:37]site weg gevallen http:// witgoedreparatietips. nl/levensduur.php

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je hier compleet geen rechten aan kan ontlenen. Aangezien dit een random schatting is van een random reparatiebedrijfje.

Maar goed, misschien is het inderdaad handig om coulance bij de verkoper af te dwingen.
Melden dat je het op kassa/radar/klachtcompass/hebt gezet wil ook nog wel eens helpen.
[/quote

Is inmiddels in gang gezet.

[quote

Was er roest ofzo te zien op de schroef/trommel?

Nee trommel was/is piekfijn maar volgens de monteur is de kans heel groot (99%) dat die hem sloopt bij het losmaken van eea.

fr
door frankv1971 - Apr 24, 2015 om 13:29
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 13:25].....Dit is dus de 3e reparatie in 2 jaar en 1 maand!.....

Dat had ik gelezen. Je moet, zoals gezegd, proberen je recht te halen bij de verkoper, niet bij Samsung.

Is in gang gezet.

waarom kan ik verdorie mijn eigen posts niet editten :(

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 24, 2015 om 13:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=frankv1971 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 13:29]waarom kan ik verdorie mijn eigen posts niet editten :(
Dat geld gaat al op aan andere veel belangrijkere zaken (NSFW!) ;-).

ro
door ron530 - Apr 24, 2015 om 13:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

In theorie kan de machine 10 jaar of 2200 wasbeurten mee echter in de praktijk is dat vaak niet het geval. Zoekster kan het met mij oneens zijn maar ik vraag me af of zij wel eens een wasmachine van binnen gezien heeft.

fr
door frankv1971 - Apr 30, 2015 om 12:44
11 Antwoorden / 1 Vragen

De leverancier heeft aangegeven dat ze samen met ons naar een oplossing gaan kijken zodra de machine gerepareerd is. Helaas is dat nl nog niet gebeurt. De 2 eerste pogingen zijn mislukt.
Vandaag is poging nr 3.

Wat betreft het aantal wasbeurten. Ook hierover heb ik contact gehad met de leverancier en dit is zijn antwoord.

De uitspraak van de monteur vinden wij ook zeer vreemd, dus ook hier hebben wij navraag over gedaan.
Volgens Samsung is het apparaat geschikt voor meerdere wasbeurten op een dag, elke dag van de week. De stelling van de monteur is dus niet juist.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 12:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=frankv1971 schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:44]De leverancier heeft aangegeven dat ze samen met ons naar een oplossing gaan kijken zodra de machine gerepareerd is. Helaas is dat nl nog niet gebeurt. De 2 eerste pogingen zijn mislukt.
Vandaag is poging nr 3.

Wat betreft het aantal wasbeurten. Ook hierover heb ik contact gehad met de leverancier en dit is zijn antwoord.

De uitspraak van de monteur vinden wij ook zeer vreemd, dus ook hier hebben wij navraag over gedaan.
Volgens Samsung is het apparaat geschikt voor meerdere wasbeurten op een dag, elke dag van de week. De stelling van de monteur is dus niet juist.

Verheugend dat u dit nog even terugkoppelde en dat er oplossingsgericht het probleem wordt aangepakt.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2015 om 13:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Erg vervelend voor u dat tot 2x toe reparatie is mis gelopen, maar mooi voor u dat het probleem binnenkort echt opgelost schijnt te worden.

pi
door pieterwolters - Apr 30, 2015 om 17:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:41]Nog een toevoeging:

Samsung wasmachines staan echt zeer slecht bekend.
(Bron: ik heb ze verkocht)

Doe jezelf een lol en koop een Bosch of Miele hierna.
AEG en Siemens gaan ook nog wel.

Zoeken op Miele op dit forum lever "About 1,500 results (0.11 seconds)" op. Ook niet zaligmakend dus.

di
door dickster - May 12, 2015 om 21:23
69 Antwoorden / 2 Vragen

@frank: als je Samsung weer eens kapot gaat(wat dan nog verder buiten de garantie valt dus nog duurder is) overweeg dan eens een Beko. Zorg wel dat je een model neemt zonder koolborstels(want een beko met koolborstelmotor zal je met jouw wasfrequentie slecht bevallen) denk bijvoorbeeld aan de beko wmb81443(o.a. bij bcc en mediamarkt) of de beko wmb71440l(bij wehkamp) die zijn kwalitatief echt 10 keer beter als de samsung die je nu hebt, misschien halen ze de 10 jaar ook niet maar toch zeker 7 of 8 jaar.