gm
door gmgerbracht Jul 29, 2015 om 17:07
Computers & telefonie

Samsung s4 herkent simkaart niet meer

Sinds de laatste update van samsung s4, moet ik tientallen malen per dag mijn gsm opnieuw opstarten omdat de simkaart niet herkent wordt. Ik dacht eerst dat dat aan mijn toestel la, maar een rondje googelen leerde mij dat heel veel mensen dat zelfde probleem hebben.

41020 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Hallo gmgerbracht,

Cache legen?
Terug naar fabrieksinstellingen?

Kijk eens hier ter info.

Suc6

gm
door gmgerbracht - Jul 29, 2015 om 18:58
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Allemaal gedaan. Ik ben niet de enige die er last van heb. Via Google kwam ik tientallen tegen met hetzelfde probleem. Instaan bij de laatste update van android

ho
door hopetobehelping - Jul 29, 2015 om 21:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gmgerbracht,

u zou het volgende kunnen proberen:
1. probeer of uw simkaart het wel doet in een ander toestel
2. probeer of een andere simkaart het wel doet in uw toestel.

Als zowel 1. als 2. positief uitvallen dan zou het aan de 'toestel/sim kaart' combinatie kunnen liggen. In dat geval zou ik als u was contact opnemen met uw mobiele aanbieder en om een nieuwe simkaart vragen. Ook als alleen 2 positief uitvalt zou ik als u was een nieuwe simkaart bij uw mobiele aanbieder aanvragen.

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2015 om 21:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u al een andere simkaart geprobeerd?
Of toestel uit, simkaart eruit (eventueel wat schoonmaken), een paar minuten wachten, sim er weer in en toestel weer opstarten?

gm
door gmgerbracht - Jul 29, 2015 om 22:41
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Al deze goedbedoelde adviezen zijn allemaal uitgeprobeerd en vind je overal op Internet terug. Nogmaals ik ben lang niet de enige met dit probleem. Dit is duidelijk een bug in Android. Instaan bij de laatste update. Wanneer komt Samsung met de oplossing

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 11:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@gmgerbracht,

.....Wanneer komt Samsung met de oplossing....
Al eens bij Samsung geïnformeerd? Klik Even chatten of zo.

Met vr.gr.

rv
door rvannierop_1 - Jul 31, 2015 om 16:21
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb sinds de vorige update exact hetzelfde probleem.
Al een oplossing gevonden?

wa
door waarom0411 - Nov 18, 2015 om 10:20
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

we zitten al in December 2015 ik heb reeds een 4g simkaart vantele 2 gekregen heb precies hetzelfde problem iemand al een oplossing gevonden alle andere simkaarten werken behalve tele 2 hoor graag een reactive tegemoed

wa
door waarom0411 - Nov 18, 2015 om 10:21
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=gmgerbracht schreef op woensdag 29 jul 2015, 17:07]Sinds de laatste update van samsung s4, moet ik tientallen malen per dag mijn gsm opnieuw opstarten omdat de simkaart niet herkent wordt. Ik dacht eerst dat dat aan mijn toestel la, maar een rondje googelen leerde mij dat heel veel mensen dat zelfde probleem hebben.

ro
door ropek Jan 18, 2016 om 23:17
1 Antwoorden / Vragen

Ik kreeg hetzelfde probleem ineens na ruim een jaar zonder problemen. Bij mij werd het probleem veroorzaakt door vervuilde contactjes in de simkaarthouder op het toestel. Daar kun je niet goed bijkomen door het metaal wat erover heen zit, maar je kunt wel een lang strookje schuurpapier met korrel 220 van 2 cm breed pakken, in de lengte dubbelvouwen zodat je 1 cm breedte overhoudt met schuurpapier aan beide zijden en dan een paar keer in en uit de simkaarthouder schuiven. Zo worden de contactjes licht schoongeschuurd. Daarna een paar keer goed blazen, liefst met een spuitbusje luchtspray (o.a. verkrijgbaar bij Staples). Voor alle zekerheid heb ik de simkaartje ook nog even licht opgeschuurd. Mijn toestel werkt alweer 2 weken probleemloos en het heeft me geen cent gekost...

ro
door ropek - Jan 18, 2016 om 23:24
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik kreeg hetzelfde probleem ineens na ruim een jaar zonder problemen. Bij mij werd het probleem veroorzaakt door vervuilde contactjes in de simkaarthouder op het toestel. Daar kun je niet goed bijkomen door het metaal wat erover heen zit, maar je kunt wel een lang strookje schuurpapier met korrel 220 van 2 cm breed pakken, in de lengte dubbelvouwen zodat je 1 cm breedte overhoudt met schuurpapier aan beide zijden en dan een paar keer in en uit de simkaarthouder schuiven. Zo worden de contactjes licht schoongeschuurd. Daarna een paar keer goed blazen, liefst met een spuitbusje luchtspray (o.a. verkrijgbaar bij Staples). Voor alle zekerheid heb ik het simkaartje ook nog even licht opgeschuurd. Mijn toestel werkt alweer 2 weken probleemloos en het heeft me geen cent gekost...

sa
door sabine molleman - Jun 27, 2016 om 15:09
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb het probleem ook. Heb zelf een nieuwe sim lezer erin laten plaatsen naar zonder gewenst resultaat.... wat kun je eraan doen?

da
door dardo groeneveld - Jul 1, 2016 om 23:09
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb het zelfde probleem. Heb ook het internet afgezocht en alles wat ik vind is in mijn ogen stierenstront. Mijn telefoon is geroot met de resurection rom erop android 6. Ik heb zelf het printje van de simkaart en sdkaart al vervangen, mijn 2e simkaart en nog heb ik het probleem. Als laatste poging ga ik de connector waar het printje opaangesloten wordnog vervangen om te zien of dat helpt. Maar word er zo langzamerhand gek van. 2 tot 3 x per dag opnieuw opstarten soms vaker en uitgerekend wanneer je net je telefoon echt nodig hebt heb je die melding.

er
door eric72 - Jul 13, 2016 om 11:27
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hier hetzelfde. En niet met één Galaxy S4 maar met twee! Simkaart lezer van één toestel twee keer vervangen, nieuwe simkaart erin en nog om de haverklap "simkaart verwijderd". En vaak bij opnieuw opstarten de melding dat er geen simkaart inzit.
Duidelijk probleem in toestel, wellicht moederbord maar waarschijnlijker is het de software. Problemen begonnen na een update.
Gisteren een 2e S4 aangeschaft via MP.
Kreeg echter binnen een uur wéér de melding "simkaart verwijderd". Om uit te sluiten dat het toevallig ook aan de nieuwe simkaart zou kunnem liggen heb ik vanochtend voor 1 euro een Hema prepaid simkaart gekocht. Deed het dik een uur en toen.... "simkaart verwijderd"!

Dussss.....

1e toestel is nu bij Yourfix, die gaan het toestel helemaal nakijken. (kosteloos want garantie na kaartlezer vervangen, maar vooral ook omdat ze dagelijks S4's krijgen met dit probleem en nu graag willen weten waar het aan ligt, en dat verwachtte ik van Samsung maar die laat je barsten)

Ondertussen gebruik ik de 2e S4 voor internet en WhatsApp,  en bel ik met een oude Nokia.
Nokia. ....die telefoons maakte die zelden stukgingen, een week met een batterij toe konden en die tegen een stootje konden....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer