an
door annita1967 Jul 18, 2014 om 09:15
Computers & telefonie

Samsung s4 zwart scherm

Ik heb sinds iets langer dan een half jaar een samsung galaxy s4 ik had daarop een garantie van een half jaar maar een paar dagen later na het vervallen van die garantie (hij werd mij te duur bijstand) kreeg mijn scherm van het ene moment op het andere een groene streep en vervolgens werd deze zwart en deed niks meer alleen trillen.
Ik naar de phonehouse een aantal keer kost parkeergeld benzine enz. uiteindelijk opgestuurd zou 7 tot 10 dagen duren het is nu bijna 5 weken later en opgestuurd en na veel telefoontjes wordt er gezegd dat er een onzichtbare barst in het scherm zit kan dat nu allemaal maar zo?
Toen ik de telefoon inleverde heeft die jongen een briefje geschreven met daarop: 'scherm gaat niet meer aan. niet gevallen of iets dergelijks. toestel trilt nog wel , dus gaat nog wel aan is niet gevallen.
Wat kan ik hier verder nog mee?

5518 9 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jul 18, 2014 om 10:46
3778 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft recht op garantie, echter na 6 maanden ligt de bewijslast, als de garantie claim wordt afgewezen, dat het defect u niet te verwijten is bij u.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 18, 2014 om 10:52
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het kan prima dat er een barst zit onder de "glasplaat" op het paneel zelf. Vaak ( 99% ) is dit door gebruik ontstaan.

Een telefoon kan niet tegen een broekzak, deze zal dan buigen en daardoor kan een barst ontstaan. Telefoons horen eigenlijk thuis in een tas, om de nek of in een borstzakje ( zelfs daar niet ). Iedereen doet hem in de broekzak, ik ook, maar het hoort niet, zeggen de fabrikanten. Lang leve de buigbare telefoons in de toekomst, zijn we ook van die stugge chocolade repen af ;)

Helaas kunt u er niet veel aan doen, behalve hem te laten repareren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 19, 2014 om 14:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je zult moeten bewijzen dat het een ondeugdelijk product is. Dit kan bijvoorbeeld door er foto's van te nemen en te laten zien dat er geen beschadigingen zijn.

Echter zullen ze centjes vragen, om jouw telefoon weer in handen te krijgen, wie weet hebben ze hem daar vakkundig iets verbogen..

Je zult terug moeten naar de verkoper en erop wijzen dat bij inleveren geen beschadigingen geconstateerd zijn en dit vol blijven houden. Eventueel stel je ze hierna schriftelijk in gebreke.

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2014 om 15:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe komt het dat er maar een half jaar garantie op zit? Is het geen nieuwe toestel toen u het kocht? Doorgaans zit er altijd 2 jaar garantie op een toestel.

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2014 om 16:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie ook bij Phonehouse

U heeft standaard twee jaar fabrieksgarantie op uw toestel.

Dus ik snap niet waarom u dan maar een half jaar had.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 19, 2014 om 16:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat TS doelt op 'n aanvullende verzekering en deze beëindigd heeft en nu dus denkt geen garantie meer te hebben.

mahadma
door mahadma - Jul 19, 2014 om 16:34
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb sinds iets langer dan een half jaar een samsung galaxy s4 ik had daarop een garantie van een half jaar

Was dit een nieuwe telefoon (al of niet bij een abonnement)? Zo ja, wanneer gekocht?
Was dit een gebruikte telefoon (met een garantie van 6 maanden?) waar je een sim only ingezet hebt?

met antwoorden op deze vragen komen we verder, mijn kristallen bol ziet u alleen mist.

an
door annita1967 - Aug 12, 2014 om 14:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nu het is een nieuw toestel met garantie erbij genomen voor een half jaar die was net enkele dagen verlopen.
Ze zeggen gewoon dat het toestel bekneld heeft gezeten en er een onzichtbare barst is ontstaan

an
door annita1967 - Aug 12, 2014 om 14:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het was dus en is een nieuwe telefoon t in december 2013 met abonnement van twee jaar op Tele2