beijerland
door beijerland Dec 8, 2013 om 15:08
Computers & telefonie

Samsung tablet

Ik denk dat ik per ongeluk mijn samsung mini 3 gesynchroniseerd heb met mijn samsung tablet.
Het uiterlijk van mijn tablet is nu gelijk aan mijn telefoon, maar dat wil ik niet.
Vraag kan ik dat herstellen en zo ja hoe?

Alvast heel erg bedankt.

2919 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2013 om 19:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een vergelijkbare vraag is hier al eens langs gekomen maar die kan ik niet terug vinden, ik herinner me de oplossing ook niet.
Wat je kunt doen is opnieuw een achtergrond instellen op de tablet via instellingen - Display - Achtergronden (neem ik aan). Verder (gokje) eens kijken wat er zoal synchroniseert via instellingen - account en synchronisatie. Dat er mogelijk meer bij (aangevinkt) staat dan bijv. alleen Gmail. Of dat je een app geïnstalleerd hebt waarop je o.a. ook met de tablet kunt synchroniseren en dan daar de instellingen nakijken. Op beide apparaten dat controleren.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2013 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was dit misschien wat u zocht?

Klik hier

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2013 om 20:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, het ging om hetzelfde probleem maar dan pc en tablet dacht ik, en er was nog een vergelijkbare vraag. In ieder geval dank voor het zoeken.

macwouter
door macwouter - Dec 9, 2013 om 05:05
825 Antwoorden / 9 Vragen

Zet op alle apparaten onder instellingen -- Stop Autosync---Dan moet het over zijn. Auto sync.

beijerland
door beijerland - Dec 9, 2013 om 13:00
18 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest.
Als je een samsung tablet ziet staat er onderop b.v. dat je een foto kan maken van je bureaublad en je batterijgegevens onderop
Bij mij staat nu de batterij gegevens als bij een telefoon:
En ik wil mijn tablet uiterlijk weer terug.
Ga ik er natuurlijk wel van uit dat ik zelf iets heb verkeerd gedaan.
Alvast hartelijk dank

beijerland
door beijerland - Dec 9, 2013 om 14:30
18 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt hulpdiensten en ook voor de snelle reacties.
Ik denk dat ik zelf de oplossing heb gevonden.
Er is een update uitgebracht in Android naar 4.2.2 en volgens een aantal mensen op Tweakers hebben deze nu hetzelfde probleem.
Hopelijk komt er een update om dit weer te herstellen we blijven afhankelijk van de software fabrikanten.

aurora1
door aurora1 - Dec 9, 2013 om 15:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden. Ik las ook (op een ander forum) dat die update problemen met de e-mail app kan geven. De bedoelde site van Tweakersnet heb ik niet kunnen vinden, zou je een linkje kunnen plaatsen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 9, 2013 om 17:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is correct voor de 10" tab is er inderdaad een update geweest, velen zijn daar niet echt gelukkig mee.

Het beste kun je automatisch updaten uitzetten en reacties van andere afwachten. Aangezien een update onomkeerbaar is.
Verder is synchroniseren ook af te raden al was het alleen al uit het punt van de privacy.

@aurora1
Ook dit is juist, dat probleem kun je verhelpen, althans bij een groot deel werkt het, door jouw mail account geheel te verwijderen en opnieuw in te stellen. Logischerwijs verlies je hiermee wel de e-mails.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 9, 2013 om 17:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"Aangezien een update onomkeerbaar is."

Moet ik dit verder definiëren of komt er gewoon niemand zeggen dat het wel kan? ;-)

beijerland
door beijerland - Dec 10, 2013 om 11:40
18 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo aurora bij dezen de url:

http://tweakers.net/nieuws/93043/samsung-gaat-update-uitbrengen-voor-mailproblemen-galaxy-tab-2.html

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2013 om 17:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo @beijerland,
Dank, ik heb het gelezen. Dat met de a.s. fix de interface/het uiterlijk weer terug zal gaan naar zoals het voorheen was denk ik overigens niet.
Wat ikzelf zou proberen indien een back-up (met Kies) gemaakt is, eerst van de huidige situatie een back-up maken met Kies en erna proberen om de oude back-up via Kies weer terug te zetten. Ik weet overigens niet of dat werkt om weer de vorige versie terug te krijgen.
Ik heb op mijn android gsm op achtergrond synchroniseren/automatisch synchroniseren uitgeschakeld dus krijg nooit van iets automatisch updates of meldingen erover. Updaten doe ik handmatig en wacht altijd eerst een poosje en doe het pas na eerst op internet gezocht te hebben of een update veel negatieve reacties geeft. Bij apps kijk ik dan bij de recensies bij Google Play.
Voor Samsung controleer ik af en toe via Kies of er een update is en als die er
is dan ga ik eerst op internet zoeken of er negatieve reacties over te vinden zijn. Misschien dus een idee voor de toekomst.
Overigens was de site die ik gelezen had deze (klik)