zwemmer
door zwemmer Jul 28, 2014 om 16:35
Computers & telefonie

Sanitaire hulp gevraagd

Weet iemand een trucje om een zeer vastzittend doucheputje (plastic,grijs) los te krijgen? Er is iets waardevols in gevallen en de woningbouw heeft momenteel wel andere zaken aan het hoofd..

3459 17 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 28, 2014 om 16:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

WD40.

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2014 om 17:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Een breipen of iets dergelijks in het midden ombuigen en aan de uiteinden 2 haken maken. Met de steel van een hamertje voorzichtig op het dekseltje tikken en gelijktijdig met de haken door een gaatje aan het dekseltje trekken. Moet volgens mij dan lukken.

gompy2
door gompy2 - Jul 28, 2014 om 17:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het dekseltje met de gaatjes bedoeld wat vast zit, een schroevendraaier wat net door een gaatje gaat steken en ietsje omwrikken, niet te ver.
Dan steeds een gaatje 1 voor 1 verder doen, de schroevendraaier in een gaatje steken en omwippen.
Het dekseltje komt dan steeds iets verder los.
Voor het weer terug plaatsen de rand van het putje goed schoon krabben en de rand van het dekseltje.

zwemmer
door zwemmer - Jul 28, 2014 om 17:45
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Bedankt voor jullie inzet, ik ga het een na het ander proberen.'.

Prettige avond, zwemmer

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2014 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ligt een beetje aan het soort 'dekseltje'.
Als je de achterkant - is omgebogen - van bv. een vleesvork door een gleufje kunt krijgen kun je kracht uitoefenen door te trekken.
Probeer in ieder geval iets van een hefboomwerking te krijgen.

Suc6

gs
door gscager - Jul 30, 2014 om 13:15
200 Antwoorden / 110 Vragen

als er aan de rand twee rechthoekige gaatjes zitten dan in elk een schroeven draaier , dan kun je hem als het goed is opwippen, kan vast zitten

berjozki
door berjozki - Jul 30, 2014 om 15:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Voor dit klusje gebruik ik (in elke hand één) TWEE Veter-trekkers (voor Schaatsen); heel simpel, kost vrij weinig. - - - Zie (o.a.):
http://www.vrijbuiter.nl/winterstore/winter-accessoires/schreuders-sport-vetertrekker/

blok
door blok - Jul 30, 2014 om 21:48
79 Antwoorden / 8 Vragen

putdekseltje is natuurlijk fluitje van een cent.
maar duurder zal zijn wat er in gevallen is en dan nog heel klein ook.
rara hoe krijg je dát eruut ? ...
vertel me dat es.

Cookies
door Cookies - Jul 30, 2014 om 23:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=blok schreef op woensdag 30 jul 2014, 21:48]putdekseltje is natuurlijk fluitje van een cent.
maar duurder zal zijn wat er in gevallen is en dan nog heel klein ook.
rara hoe krijg je dát eruut ? ...
vertel me dat es.

Da's niet zo moeilijk, want dat ligt bovenop de dikke smurrie, aangezien het putje blijkbaar nooit wordt schoongemaakt.

zwemmer
door zwemmer - Aug 3, 2014 om 20:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het putje wordt regelmatig met bleekmiddel gespoeld, maar nu is er iets waardevols ingevallen zoals ik bij de basisvraag schreef en moet het echt een keertje open. Dat zal morgen door een bevriende professional gebeuren.
Carola bestrijd toch je negativiteit die naar ik aanneem een dieper liggende oorzaak heeft.

door 1953 - Aug 4, 2014 om 00:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Deed het circa twee jaar terug met een platte schroevendraaier aan de uiteinde, de rand, loswrikken en daarna met een tangetje bij de afvoergaten het lostrekken.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 4, 2014 om 00:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Zwemmer,
laat u nog even weten hoe die professionele putjes opener het voor elkaar heeft gebracht.
Enneoja, wilt u mij, en iedereen vertellen wat voor een kostbaarheid door zo'n klein doucheputgaatje kan verdwijnen ?

zwemmer
door zwemmer - Aug 4, 2014 om 15:16
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 4 aug 2014, 00:58]Beste Zwemmer,
laat u nog even weten hoe die professionele putjes opener het voor elkaar heeft gebracht.
Enneoja, wilt u mij, en iedereen vertellen wat voor een kostbaarheid door zo'n klein doucheputgaatje kan verdwijnen ?

Sorry, ik ben er nog niet aan toegekomen. En het terugvinden van een contactlens daarvoor is het nu wel te laat.

blok
door blok - Aug 4, 2014 om 16:07
79 Antwoorden / 8 Vragen

eeeeeeeh .... ja.
waarom zouden wij ons druk maken als u dat niet doet vraag ik me af.

zwemmer
door zwemmer - Aug 4, 2014 om 16:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=blok schreef op maandag 4 aug 2014, 16:07]eeeeeeeh .... ja.
waarom zouden wij ons druk maken als u dat niet doet vraag ik me af.

Stel je voor, er kan wel eens onverwachts iets tussen komen. Zo gaat dat in het keven. Gelukkig loopt de informatie niet weg.

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2014 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Je hebt doucheputjes en doucheputjes.

Sommige gaan als een hoedje over een uitstekend pijpje, zodat hij werkt als een stankafsluiter. Die kan je optillen en als je wilt het putje rondom het pijpje schoonmaken.

Maar bijvoorbeeld in een douchebak met een sifon eronder is het niet de bedoeling dat je het roostertje losmaakt.

En die maak ne dus niet schoon.

Redacteur
door Redacteur - Aug 6, 2014 om 09:43
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Vanwege de uitwisseling van onvriendelijkheden en het grote aantal off topic bijdragen wordt dit topic gesloten.

De redactie