na
door nadia_89 Feb 20, 2015 om 18:25
Voeding & gezondheid

Schade aan kleding door een ander

Hoi, vandaag in de ah reed er een mevr met een scootmobiel over een tube mayonaise dat op de grond lag. Als resultaat dat mijn rok, panty, laarzen (suede), tas, jas, kinderwagenbekleding en broek van me partner helemaal onder kwamen te zitten. Dit direct gewassen en er blijft een olieachtig vlek op zitten op meerdere plekken. Heb alle gegevens van die mevrouw nog. Kan dit door haar verzekering vergoed worden of wie moet ik hier aansprakelijk voor stellen. graag jullie mening of ervaringen

4188 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 20, 2015 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadia 89, was er niemand bij de AH waar je je ook gemeld hebt? Jammer, want er horen natuurlijk geen tube(s) mayonaise op de grond te liggen. Zou in eerste instantie dus AH aansprakelijk stellen. Als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt kun je die gebruiken door AH aan te spreken of met de bij jou bekende gegevens van de betreffende mevrouw in de scootmobiel. Ook jammer dat er onmiddellijk "aan de schoonmaak" is begonnen, maar goed, dat is gebeurt.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2015 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees: rechtsbijstand verzekering. Dom, sorry!

ve
door verwijderd - Feb 20, 2015 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij ook meer voor de hand liggen om in eerste instantie AH aansprakelijk te stellen hiervoor.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2015 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik mocht bij de ah kantine alles schoonmaken. ik zat namelijk egt letterlijk helemaal onder. Heb dit ook gemeld bij de ah en die verwezen mij door naar de wasbak en gaven me een rol wc papier haha. Verder heb ik wel alle gegevens van die mevrouw genoteerd voor het geval dat. Maar moet uik nu dus bij de ah beginnen of kan ik rechtsstreeks naar die mevrouw?\

tenormin schreef op vrijdag 20 feb 2015, 18:35: @nadia 89, was er niemand bij de AH waar je je ook gemeld hebt? Jammer, want er horen natuurlijk geen tube(s) mayonaise op de grond te liggen. Zou in eerste instantie dus AH aansprakelijk stellen. Als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt kun je die gebruiken door AH aan te spreken of met de bij jou bekende gegevens van de betreffende mevrouw in de scootmobiel. Ook jammer dat er onmiddellijk "aan de schoonmaak" is begonnen, maar goed, dat is gebeurt.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2015 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft de mevrouw dan aangegeven dat ze verzekering heeft en deze zou willen aanspreken? Ik zou bij AH beginnen, die kunnen de schade makkelijk dragen en uiteindelijk gebeurde het in hun winkel met een product van hun.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2015 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt die mevrouw niet aanspreken voor de veroorzaakte schade. Zij heeft u tenslotte niets aangedaan. Er horen geen tubes mayonaise op de grond te liggen, dus AH is aansprakelijk.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2015 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat was en is ook mijn idee: AH is aansprakelijk. En om je nu met een rol toiletpapier "het bos" in te sturen is natuurlijk van de zotte met zo'n vet product. Appie zal voor dit soort dingen best wel verzekerd zijn, dus op naar AH. Ze zijn n.l. ook aansprakelijk als iemand uitglijd over een kapot gevallen pot appelmoes en moeten de knip trekken (dat heb ik dan zelf meegemaakt).

ve
door verwijderd - Feb 21, 2015 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

"mijn rok, panty, laarzen (suede), tas, jas, kinderwagenbekleding en broek van me partner helemaal onder kwamen te zitten."

Twee volwassenen en ook nog een kind in kinderwagen, allemaal helemaal onder .En dat kwam allemaal uit één tube mayonaise van ca. 150 gram.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2015 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jugenstil, als men er vanuit gaat dat iedereen liegt kan men het forum net zo goed sluiten.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2015 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op zaterdag 21 feb 2015, 16:59: "mijn rok, panty, laarzen (suede), tas, jas, kinderwagenbekleding en broek van me partner helemaal onder kwamen te zitten."

Twee volwassenen en ook nog een kind in kinderwagen, allemaal helemaal onder .En dat kwam allemaal uit één tube mayonaise van ca. 150 gram.

@jugensstil,

U plaatst het woord "helemaal" helemaal verkeerd, maar als een tube onder de druk van een wiel van een, in dit geval scootmobiel, in één keer wordt leeg geperst, dan spat het werkelijk alle kanten op.
Het is dus helemaal niet zo vreemd dat er van alles in de naaste omgeving is bevuild en het zal niet alleen bij de bevuiling van de door Ts aangemerkte kleding etc zijn gebleven.

Maar als u twijfelt is het misschien een idee om het eens uit te proberen ;-))), maar doe het dan wel op een afgelegen plekje zodat niemand anders er schade van zal ondervinden.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2015 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

nadia_89 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 18:25: Kan dit door haar verzekering vergoed worden of wie moet ik hier aansprakelijk voor stellen. graag jullie mening of ervaringen

Aansprakelijkheid ontstaat pas als er een schuldigheid is vast te stellen. Ik betwijfel of iemand in een scootmobiel kan zien als ze in een winkel rijdt waar meer klanten zijn kan zien of er iets op de grond ligt. Als ze tegen u was aangereden zou het misschien anders liggen. Of AH aansprakelijk is ook niet vast te stellen, het zal geen beleid zijn tubes mayonaise in de gangpaden neer te leggen om de kleding van klanten te besmeuren. Ik veronderstel dat personeel instructies heeft rondzwervende artikelen op te ruimen.
U heeft mijns inziens gewoon pech gehad. Deelnemen aan het maatschappelijk verkeer brengt nu eenmaal risico's met zich mee.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2015 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

geen mayo maar . Dus nogmaals voor de 'ongelovigen onder U: AH betaalt in heel veel gevallen wel uit, is mijn ervaring. Dus A.H. is, zoals al veel geschreven, het aanspreekpunt.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2015 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal, contact gehad met ah en zijn hier gewoon voor verzekerD. Vriendelijke manager geaproken. Heb er niet eens om .moeten vragen. nu heb ik as woensdag een afspraak om de kosten te bespreken en een schadeformulier in te vullen. Bedankt allemaal.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2015 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadia-89 BedankT ;-) voor het terug melden. Wist 't al wel hoor!

ve
door verwijderd - Feb 22, 2015 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig dat AH dit op zich wilt nemen. Mochten zij nee zeggen is het aan u om te bewijzen dat er inderdaad de tube daar lag, maar ook hoe lang het daar lag en of er personeel is geweest die dit gezien heeft en verzuimd heeft om het op te ruimen.

Mocht nl blijken dat bv bij het passeren van de scootmobiel de tube is gevallen en onder het wiel is terecht gekomen heeft u geen poot om op te staan.

Gelukkig is AH klantvriendelijk, verdiend een pluim.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2015 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ketenaansprakelijkheid AH!

U had AH en die mevrouw in haar scootmobiel direct, dus onmiddellijk, beiden aansprakelijk moeten stellen voor de geleden en te lijden schades als gevolg van die tube mayonaise,

U woont jammer genoeg in Nederland, in de USA zou u naar de 'Court of Claim' kunnen gaan voor Amerikaanse normen schadeloosstelling.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2015 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op zondag 22 feb 2015, 12:39: Ketenaansprakelijkheid AH!

U had AH en die mevrouw in haar scootmobiel direct, dus onmiddellijk, beiden aansprakelijk moeten stellen voor de geleden en te lijden schades als gevolg van die tube mayonaise,

U woont jammer genoeg in Nederland, in de USA zou u naar de 'Court of Claim' kunnen gaan voor Amerikaanse normen schadeloosstelling.

Zeker niet alles gelezen!. Probleem is al opgelost en ik denk dat de TS heus niet in de U.S.A. zou willen wonen, alleen om een schadeclaim te kunnen incasseren die vele malen hoger daar ligt dan hier. Ik zou zeggen: gelukkig.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2015 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

janf43 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 20:10: U heeft mijns inziens gewoon pech gehad. Deelnemen aan het maatschappelijk verkeer brengt nu eenmaal risico's met zich mee.

Uw sombere voorspellingen komen in het geheel niet uit.