ho
door hoojoe11 Nov 20, 2015 om 00:07
Geldzaken & recht

Schade door malafide dakdekkersbedrijf/bouwbedrijf

Goedendag,

Ik heb een vraag over het verhalen van schade.

Afgelopen augustus heb ik voor het repareren van schade aan mijn dak een dakdekkersbedrijf ingeschakeld. Omdat dit bedrijf aangaf dat het goedkoper was om mijn beide daken (hoofdbouw en aanbouw) te vervangen, ben ik akkoord gegaan met een offerte voor het vervangen van de dakbedekking en boeibeplating van mijn woning. De werkzaamheden, die slechts een week zouden duren, zijn momenteel nog steeds in uitvoering. Het bedrijf heeft mijn dak gestript en is vervolgens niet weergekomen. Wel hebben zij mijn aanbetaling gehouden.Het gevolg is dat ik met een open dak zit en de ene na de andere lekkage heb inclusief vervolgschade. Het bedrijf reageert niet meer op mijn berichten en inmiddels weet ik dat ik niet de enige klant ben die zo is achtergelaten. De site van het bedrijf is professioneel van opzet, het bedrijf heeft een kvk nummer, maar ik vrees dat ik ten prooi ben gevallen aan een oplichter. Nu is mijn vraag: wat kan ik hiermee? Ik heb inmiddels een advocaat en deze wil het gooien op wanprestatie. Het bedrijf reageert laconiek op de brieven van de advocaat (sommaties) en geeft aan dat ze als bv niet aansprakelijk zijn en in geval van een procedure het bedrijf failliet zullen laten verklaren? Nu is mijn vraag: wat kan ik hiermee? Ik heb zelf reuma, kom rond van een uitkering rond bijstandsniveau en heb zelf geen geld om het te laten repareren. Weet iemand hoe ik dit bedrijf/deze eigenaar kan stoppen en mijn geld + schade vergoed kan krijgen?Zijn er misschien stichtingen/fondsen die mij kunnen helpen? Ik voel me hopeloos door deze situatie.

2239 6 Rapporteer

door 1953 - Nov 20, 2015 om 03:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De offerte bevatte ook het bestek van de werkzaamheden?

U kunt het dakbedekkersbedrijf ingebreke stellen en het aanmanen de aangenomen opdracht in perfectie te doen uitvoeren conform het omschreven bestek binnen ... dagen uitgevoerd moet zijn. Boeteclausule aanwezig? Datum einde uitvoering van de uitvoering?

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Nov 20, 2015 om 08:02
174 Antwoorden / 1 Vragen

Altijd ervaringen met een bedrijf op internet checken alvorens er zaken mee te doen. Dit voorkomt een hoop ellende. Helaas heeft u er niets meer aan. Uit uw verhaal lijkt mij dat u van doen heeft met een oplichter als er zo makkelijk over een faillisement gesproken wordt.

zoekster
door zoekster - Nov 20, 2015 om 09:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste is om toch de advocaat zijn werk te laten doen. Omdat u een bijstandsuitkering heeft heeft u hem via gesubsidieerde rechtsbijstand, neem ik aan. Die dakdekker kan wel schermen met een faillissement, maar hij is nog niet failliet, waarom laat hij zich niet meteen failliet verklaren? Volgens mij heeft hij nog geen zin in het faillissement zolang hij nog door kan gaan met zijn oplichterspraktijken.

Naar de rechter dus. Dat is de enige manier. Een fonds voor dit soort dingen is er niet.

Cookies
door Cookies - Nov 20, 2015 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent blijkbaar met een regelrechte beunhaas / oplichter in zee gegaan.

Heeft hij een reden gegeven waarom de klus niet wordt afgemaakt?

Over welk bedrijf gaat het?

Lijkt mij een goed topic voor de Belbus van Kassa. Mail dit verhaal naar belbus@vara.nl

marita567
door marita567 - Nov 20, 2015 om 11:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Kijk of uw in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand ook daar zijn kosten aan verbonden klik hier

Of klik hier

marita567
door marita567 - Nov 20, 2015 om 11:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@zoekster ,

Sorry uw antwoord had ik niet goed gelezen , zag ik te laat kon ik niet meer tegen houden ik had al geklik op reageren .