et
door eturkenburg May 28, 2015 om 09:24
Geldzaken & recht

Schade uitbetaling blijvend letsel

goedemorgen,
mijn vriendin heeft in september 2013 een zwaar ongeluk gekregen, en heeft daar blijvend letsel aan overgehouden. nu is zij eerst bijgestaan door de rechtsbijstand, nu zit zij bij een letselschade advocaat. nu is het zo dat zij heeft moeten revalideren en niet volledig meer kan werken. tot op de dag van vandaag heeft zij slechts een klein voorschot gekregen van de tegenpartij. maar zijn de kosten die zij heeft moeten betalen voor het vervoer naar het revalidatiecentrum en de ziekenhuisbezoeken. ook mist zij nu een deel van haar inkomen, en krijgen we al anderhalf jaar geen antwoord van de tegenpartij hoe ze dit willen gaan oplossen. alleen dat ze het willen afkopen voor een klein bedrag terwijl we alleen al meer kosten hebben gemaakt naar het revalidatiecentrum. wat kunnen wij hier nog aan doen zodat de tegenpartij eindelijk gaat vergoeden?

1321 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 28, 2015 om 09:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze moet die advocaat manen er flink werk van te maken. Desnoods met een gang naar de rechter. Als de verzekering van de tegenpartij weigert uit te keren is een klacht bij het Kifid misschien ook een mogelijkheid.

Zet deze vraag ook even door naar dit forum

rechtswinkel.nl

Daar stikt het van de letselschadespecialisten, die graag hun advies hier over geven.

emcede
door emcede - May 28, 2015 om 12:35
959 Antwoorden / 4 Vragen

Ergens klopt er iets niet. Als uw vriendin een letselschade-advocaat in de arm heeft genomen, dan moet deze haar belangen behartigen. Dat betekent soms ook het vragen om aanvullende voorschotten. U hoeft geen antwoord te krijgen van de tegenpartij, maar van uw advocaat!

Zet dus inderdaad de advocaat aan het werk, óf haal het dossier daar weg en zoek een goede belangenbehartiger. Voor de belangenbehartiging bij letsel hoef je trouwens niet specifiek een advocaat in te schakelen; een degelijk letselschadebureau kan hetzelfde bereiken.

ko
door koudstaal - Mar 5, 2016 om 09:41
5 Antwoorden / 4 Vragen

De advocaat moet ervoor zorgen dat er voldoende wordt bevoorschot. Mocht bevoorschotting achterblijven dan kan dat 'in rechte' worden afgedwongen (procederen in het kader van de Wet Deelgeschillen). Ik zou overigens eerst de rechtsbijstandverzkeraar contacten en daar het probleem voorleggen. Aan de basis zijn zij verantwoordelijk voor de dossierbehandeling.

marita567
door marita567 Mar 5, 2016 om 10:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@koudstaal , is een topic van bijna 1 jaar geleden .

ch
door chrisd1 - Mar 5, 2016 om 11:07
21 Antwoorden / 0 Vragen

ETURKENBURG schrijft: 'heeft zij slechts een klein voorschot gekregen van de tegenpartij'.
Aan het eind van de 1e alinea van deze post op een ander forum lees ik ook zoiets.
M.i. ziet de verzekeraar van wederpartij het z.g. voorschot zelf als algehele afkoop.
Weet iemand trouwens hou ik die gele achtergrond-kleur achter deze tekst wegkrijg??