willem021
door willem021 Apr 13, 2014 om 14:50
Computers & telefonie

Schademelding

mijn laptop was verzekerd bij actua verzekeringen, en het werd binnen 1 jaar gestolen; dit was het antwoord wat ik kreeg , toen ik een beroep deed op deze verzekering
Beste relatie,

Uw schademelding is afgewezen om de volgende reden:

In artikel 3 sub o van de uitsluitingen is geregeld dat uw verzekering geen dekking biedt als gevolg van, wij citeren; "als gevolg van het niet in acht nemen van de normale voorzichtigheid om schade te voorkomen;"
U verklaart dat u uw tas naast u heeft neergezet in de KFC. U geeft aan het appraat voor het laats gezien te hebben om 22:15 en aantal minuten later merkte u op dat hij weg was. In de beschreven situatie heeft u niet de normale voorzichtigheid in acht genomen zoals bedoeld in bovenstaande polisvoorwaarde doordat u gedurende langere tijd geen constant visueel danwel fysiek contact heeft onderhouden met uw apparaat in de openbare eetgelegenheid. Genoemde uitsluiting is van toepassing des te meer daar van u in de beschreven situatie (openbare eetgelegenheid) kan en mag worden verlangd dat u rekening houdt met een verhoogde kans op diefstal
Voor de goede orde wijzen wij u er op dat de verzekering m.b.t. het verzekerde object is komen te vervallen in verband met het feit dat het verzekerde object niet langer in bezit is.

Wij vertrouwen erop u vooralsnog voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Afdeling schade

Actua Groep
Rivium Oostlaan 1
2909 LL Capelle aan den IJssel
Postbus 849
3000 AV Rotterdam
T: 010-4477150
F: 010-4471393
@ schade@actua.org
W www.actua.nl
kan dit zomaar???

1061 16 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 13, 2014 om 14:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja uit het oog uit het hart dat is het artikel waar men alles aan op kunnen hangen.

ho
door hopetobehelping - Apr 13, 2014 om 15:04
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem021,

hoe zuur dan ook, maar ja dit kan zo maar.
Als ik de passage over 'KFC' lees dan kan ik actua verzekeringen geen ongelijk geven. Mijns inziens is het dan ook terecht dat men uw schademelding afwijst.

Ik ga er vanuit dat u aangifte gedaan heeft bij de politie. Hopelijk doet men er iets mee, bij KFC heeft men wellicht camerabeelden van de diefstal.

willem021
door willem021 - Apr 13, 2014 om 15:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 13 apr 2014, 15:04]Beste Willem021,

hoe zuur dan ook, maar ja dit kan zo maar.
Als ik de passage over 'KFC' lees dan kan ik actua verzekeringen geen ongelijk geven. Mijns inziens is het dan ook terecht dat men uw schademelding afwijst.

Ik ga er vanuit dat u aangifte gedaan heeft bij de politie. Hopelijk doet men er iets mee, bij KFC heeft men wellicht camerabeelden van de diefstal.

willem021
door willem021 - Apr 13, 2014 om 15:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 13 apr 2014, 15:04]Beste Willem021,

hoe zuur dan ook, maar ja dit kan zo maar.
Als ik de passage over 'KFC' lees dan kan ik actua verzekeringen geen ongelijk geven. Mijns inziens is het dan ook terecht dat men uw schademelding afwijst.

Ik ga er vanuit dat u aangifte gedaan heeft bij de politie. Hopelijk doet men er iets mee, bij KFC heeft men wellicht camerabeelden van de diefstal.

Er is aangifte gedaan al, als het goed is zijn er ook camera beelden
Ik had zicht op mijn tas toch is het de dieven gelukt op de 1 of andere manier mijn laptop te stelen.

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2014 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo willem021,

.....kan dit zomaar???.....
Nou, zomaar.....
Ze verwijzen - m.i. terecht - naar de polisvoorwaarden en daarin het artikel betreffende het in acht nemen van de normale voorzichtigheid om schade te voorkomen.
Het los naast je stoel neerzetten van een laptoptas met inhoud is geen 'normale voorzichtigheid'.
Hartstikke jammer voor je, maar neem wel aan dat je de restantpremie terugbetaald krijgt.
(Voor de goede orde wijzen wij u er op dat de verzekering m.b.t. het verzekerde object is komen te vervallen in verband met het feit dat het verzekerde object niet langer in bezit is.)

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Apr 13, 2014 om 15:27
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=willem021 schreef op zondag 13 apr 2014, 15:17][

Er is aangifte gedaan al, als het goed is zijn er ook camera beelden
Ik had zicht op mijn tas toch is het de dieven gelukt op de 1 of andere manier mijn laptop te stelen.

Goed dat u aangifte heeft gedaan, ik hoop voor u dat ze gepakt worden.
Waarschijnlijk heeft u daarmee uw laptop niet terug maar men moet gewoon van andermans spullen afblijven. Het helpt niet en misschien ben ik te voorzichtig maar wat ik vaak doe als ik een tas met draagband bij me heb is mijn voet in de draagband plaatsen zodat de tas niet zomaar in een keer gepakt kan worden (alhoewel de gespen losmaken dan nog kan). Maar dan nog, een laffe diefstal is gebeurd voordat je er erg in hebt.

kanty
door kanty - Apr 13, 2014 om 15:41
284 Antwoorden / 69 Vragen

Deze brief aan u terug is zo lachwekkend. We moeten dus onze apparaten 's avonds afkoppelen en mee nemen naar bed. Te triest voor woorden. Succes meneer.
Vr gr Kanty.

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2014 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kanty,

Deze keer geef je een beetje een onzinnige reactie die nergens op slaat.

Natuurlijk hoef je geen apparaten af te koppelen en mee naar bed te nemen. Als je huis afgesloten is, is dat voldoende.

In dit geval zat TS in een openbare eetgelegenheid en zette de laptop naast de stoel!

Vanzelfsprekend is het triest dat zoiets blijkbaar niet kan, maar in deze heeft de verz.my m.i. gelijk.

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2014 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lekkerisdat,

Ben ik dus niet met je eens:

Dat er geen cq onvoldoende aandacht aan de laptop geschonken is blijkt wel uit het feit dat-ie gestolen is.

En nee, ik werk niet bij Actua.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 17:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 13 apr 2014, 17:51]Ben ik dus niet met je eens:

Dat er geen cq onvoldoende aandacht aan de laptop geschonken is blijkt wel uit het feit dat-ie gestolen is.
Schenk je wel altijd genoeg aandacht aan de laptop, dan wordt hij nooit gestolen.

In beide gevallen is zo'n verzekering dus totaal waardeloos.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 17:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens TS is ook gewoon veel te eerlijk geweest tegen de verzekeraar, dat valt te prijzen natuurlijk, maar of het verstandig is?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 18:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit artikel geeft dus feitelijk aan dat u nooit recht zult hebben op een vergoeding. Op alle mogelijk manieren kan dit artikel van toepassing zijn.

Niet opgeven blijven klagen dat dit soort voorwaarden ronduit belachelijk zijn, aangezien niemand dan ook niemand aan kan voldoen.

Oja en logischerwijs even jouw eventueel andere verzekeringen bij actua.nl opzeggen.

kanty
door kanty - Apr 13, 2014 om 18:58
284 Antwoorden / 69 Vragen

Edrick: bij wijze van spreken. Niks geen onzinnig gedoe.

Ja
door JanvanAlles - Apr 13, 2014 om 19:36
328 Antwoorden / 1 Vragen

Een laptop, je portemonnee kortom alles van waarde, ook je boodschappen en desnoods je schoonmoeder dien je buitenshuis altijd elke seconde in de gaten te houden. Dat men van je eigendommen moet afblijven staat buiten kijf maar een kwaadwillende heeft slechts 1 seconde nodig en wég. Dat is al jaren zo dus de verzekering mag in deze dus niet zorgvuldig gedrag verwijten.
Daarom hou ik altijd mijn tas met draagriem, met of zonder laptop op schoot en de draagriem waar die voor bedoeld is als ik even ga lunchen. Niet bijster handig zo'n tas op schoot en erg dat het nodig is maar het bespaard wel een hoop ellende.

Tip, indien plek altijd ergens achter in een hoek gaan zitten waar niemand je spullen kan, dat scheelt serieus echt.

Ja
door JanvanAlles - Apr 13, 2014 om 19:39
328 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 13 apr 2014, 17:56]Overigens TS is ook gewoon veel te eerlijk geweest tegen de verzekeraar, dat valt te prijzen natuurlijk, maar of het verstandig is?

Zou u willen dat we allemaal maar niet eerlijk zijn? Dan barst het straks van de klachten dat de verzekeringen nóg duurder gaan worden.
(ik spuug ook op verzekeringsoplichters want onder andere door zulke lieden zijn de premies zo hoog en de voorwaarden zo streng.
Persoonlijk heb ik uitstekende ervaringen mijn mijn verzekering( zeker na de diefstal van notabene al mijn tuinmeubelen over een hek van 1.80, allemaal 100% vergoed)

crewmember
door crewmember - Apr 14, 2014 om 09:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou inderdaad blijven zeiken richting Actua, ze hebben wel deels gelijk maar wie weet kan je het verhaal nog in jouw voordeel draaien.
Ik geef je niet heel veel kans,vanuit mijn werk heb ik wel meer slechte ervaringen met Actua gehad. (Wij sloten dit soort meuk verzekeringen van hun af in de winkel)

Alleen telefoonverzekeringen zijn nog slechter.