jo
door joskaa Jan 5, 2015 om 21:39
Voeding & gezondheid

Scheerzeep/schuim voor zeer gevoelige huid

zoon 21 jr heeft een zeer gevoelige gezichtshuid, heeft veel merken scheerschuim voor gevoelige huid inmiddels geprobeerd maar hij blijft de dagelijkse scheerbeurt een crime vinden hierdoor

4570 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2015 om 22:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kan hij dan niet beter elektrisch gaan scheren?

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2015 om 22:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Deze ook al eens geprobeerd, klik hier,

jo
door joskaa - Jan 5, 2015 om 23:03
80 Antwoorden / 44 Vragen

Elektrisch scheren heeft hij al vaker geprobeerd maar ook daarvan raakt zijn huid heel erg geïrriteerd.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2015 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij kan altijd nog een baard laten groeien, als zijn huid zo overgevoelig is.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 6, 2015 om 00:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

DSAt is voor mij de reden geweest om over te gaan naar elektrisch scheren.

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2015 om 01:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee of uw zoon iedere dag flinke baardgroei heeft, zo niet dan heb ik als advies: Veet gezichtshaar verwijdering. Ja, is voor vrouwen maar als het niet "veel" is; dan is Veet een optie. Drie á vier minuten op gezicht smeren met spatel, met dezelfde spatel het spul eraf halen en met lauw water afspoelen. In de tussentijd kan hij gemakkelijk tanden poetsen. En geloof me, ik maak geen grapje. Hij moet, door gevoelige huid, wel een crème gebruiken, maar ook dat is tegenwoordig "in" voor mannen.

pi
door pieterwolters - Jan 6, 2015 om 10:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ben je al eens bij een speciaalzaak geweest? De supermarkt heeft meestal maar een beperkt assortiment scheerzeep maar bij een speciaalzaak hebben ze een scala aan verschillende soorten scheerzeep. Ook hebben ze daar andere middeltjes die je kan toepassen voor het scheren (olie bijvoorbeeld om de huid voor te bewerken).

Een simpele truc die ook kan helpen (kost niets, dus gewoon even proberen): maak een kleine handdoek nat met heet kraanwater, en leg die ca. 30 seconden op je gezicht. De porieen gaan dan open en scheren gaat veel makkelijker met minder irritaties.

costnix
door costnix - Jan 6, 2015 om 13:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is voor mij de reden geweest om mijn baard en snor te laten slaan. Geen enkel spul wis voor mijn zeer gevoelige huid geschikt. Elektrisch scheren was ook een drama

re
door respondent - Jan 6, 2015 om 14:01
73 Antwoorden / 8 Vragen

Een andere optie is wellicht laserontharing. Hoef je nooit meer te scheren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 7, 2015 om 19:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt ook nat scheren met een elektrisch apparaat, waarbij je dan gewoon scheergel gebruikt i.p.v. wat je bij dat systeem mag gebruiken (goedkoper).

Dit is minder gevoelig voor de huid, dan met 'n mesje of droogscheren.

komsja
door komsja - Jan 9, 2015 om 19:26
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@joskaa
Er is uit de Kassa test gekomen (getest door barbiers) dat het scheerschuim van appie als beste uit de bus komt,maar ook het scheermesje is niet onbelangrijk want die hele goedkope scheermesjes is ook drie keer helemaal niks
Ik scheer me afwisselend nat en droog (apparaat) en nat met de scheerschuim van appie en de scheermesjes van de Lidl die zijn niet extreem goedkoop maar ook niet te duur en werkt perfect,maar 1 ding staat vast en dat is:hoe meer mesjes hoe beter het scheert en des te minder huidklachten.

ho
door hopetobehelping - Jan 9, 2015 om 19:37
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joskaa,

herken de gevoeligheid voor het scheermes van vroeger.
Zoals ook al door anderen aangegeven levert elektrisch scheren over het algemeen minder problemen op voor een gevoelige huid (heb ik destijds ook gedaan). Helaas is dat voor uw zoon blijkbaar niet het geval. Een jongere huid is nu eenmaal zachter en gevoeliger en is dus ook eerder geïrriteerd.

Ondanks dat het kan branden bij het aanbrengen is het gebruik van een goede after shave niet onverstandig ben ik van mening. Naast het geur effect heeft het ook een des-infecterend karakter. Voor mij persoonlijk werkt after shave ook voor het sneller verdwijnen van irritatie, oneffenheden, vet bultjes etc. Geen idee of uw zoon een after shave gebruikt, wellicht een idee om dat in ieder geval een paar weken vol te houden.

jo
door joskaa - Jan 9, 2015 om 21:56
80 Antwoorden / 44 Vragen

Jullie allen bedankt voor het meedenken en de goede tips; mijn zoon gaat ze allemaal proberen om tot de beste oplossing te komen.

ma
door malhy2 - Jan 11, 2015 om 10:12
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik wil U nog even vertellen dat ik mij altijd onder de douche scheer zonder schuim en dat bevalt mij prima. ik heb eigenlijk maar 1 bus gebruikt en vond het helemaal niets. verstopte scheermesjes enzo.
Misschien ook het proberen waard.
Gr Ed