mgvrkn
door mgvrkn Sep 21, 2008 om 17:22
Huishouden & energie

Schema kattenverjager

Hallo,

Daar ik nogal last heb van katten bij mijn vogels ben ik op zoek naar een schema om zelf een kattenverjager te maken om te proberen of dit wel werkt.Deze zijn wel te koop maar ik wil het eerst zelf uitproberen want ze zijn niet echt goedkoop(vanaf ong.€50)Heeft iemand ervaring ermee of een schema dan zie ik dat graag.            b.v.d.

Mvg  Cor

4152 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kun je uitleggen wat je precies bedoeld of een link naar apparaat dat je hebt gezien dan weet er misschien iemand een antwoord........

Zag iets met een bewegingsmelder, bedoel je zoiets?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een electronische schakeling die een hoge toon boven 20kHz uitzend waar een kat voor weg moet vluchten,maar ik weet niet of dit werkt ,dus wil ik dat proberen.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke uitdaging Cor.

Kijk eens op de volgende link, voorheen hadden ze altijd allerlei schemaatjes voor zelfbouw in de elektronica. Misschien nu nog wel.

Elektor, het vroegere Elektuur

Kan je het niet op de site vinden neem dan eens contact met ze op, het zou mij verbazen als ze niet ergens zo'n schema hebben liggen.
Succes, Rebel

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

wel forum;

-         ELEKTOR.nl - info kattenverjager

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschuwing:

Als er kinderen wonen,, die ook last hebben van de Mosquito  een verjaag apparaat met hoge tonen voor tieners... dan kun je een klacht verwachten!
Het mag niet zomaar, geluidsoverlast!
Ook de kat van jou buren mag in Haar tuin zitten en die zou dan niet meer daar kunnen?

Soms is zelf een luie oude kat nemen het beste, een die andere niet wil...
en de vogels zijn aan dit luie vloerkleed snel gewend!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas Rebellier en Stacey deze site had ik al geprobeerd en ook al een schema gedownload en daar had ik een paar vragen over.  Heb hierop nog geen antwoord gekregen.Wacht hierop.Is schema van 2003.Heb weinig vertrouwen dat ik hierop nog antwoord krijg na verschillende ervaringen.

Intussen bedankt voor jullie reactie!                                          Gr. Cor

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moet je dan eens gaan denken aan sprinkler installatie of iets in die richting, katten hebben schurft aan water ;-)

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sprinkler werkt niet bij Stacey!

Voorzichtig met muizen AUBeetje...

ve
door verwijderd - Sep 24, 2008 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas beste mensen dit ales was mij al bekend.Misschien komen er nog reacties.Intussen bedank ik jullie voor de reacties

Mvg  Cor

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hadden, ja ja hadden, last van onze buurt-katten. Zelf een hondje die erop af ging, maar daar hadden ze maling aan. In onze tuin staat een voliere en wij hebben uiteindelijk de oplossing: wij hebben REIGER-schrik  (Pond protector) aangeschaft en zie daar.... geen kat meer te bekennen. Het is een draadje dat rond loopt en een schokje afgeeft zodra het aangeraakt wordt. Het is dier-vriendelijk, dwz de diertjes krijgen alleen de schrik en verder geen naweeen. Afgelopen winter in een "kale"tuin aangelegd, deze zomer met volop bloemen de stroom eraf en toch geen katten meer. Ze weten het.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hilda

Ook schrikdraad heb ik gedeeltelijk langs de tuin maar ze komen waarschijnlijk via het dak van de schuur v/d buren naar mijn schuur bij de vogels dus dit werkt ook maar gedeeltelijk!!                     Toch bedankt voor uw reactie

Mvg  mgvrkn

ve
door verwijderd - May 24, 2009 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

In GEEN geval de Catstop / kattenverjager kopen! Het werkt niet, de katten liggen er gewoon naast en voor vele mensen is het verschrikkelijk irritant; de ontzettend hoge harde piep die hij uitstoot is onverdraaglijk!