ja
door jans8310 Jan 15, 2015 om 16:56
Computers & telefonie

Schermrotatie laptop

Heb Windows 8.1, gebruik op ACER laptop . Zou graag de schermrotatie uitzetten maar dat lukt niet ook niet na zoeken op Google. De gegeven raad zit niet op het programma. Bij Ctrl en Alt, en gelijktijdig de pijltjes naar boven of beneden gebruiken, draait het scherm. Dit gebruik ik in een Tomb Raider spelletje. Wie kan mij helpen. Lukt het inderdaad om uit te zetten of is dit ook weer een Windowsziekte?

7361 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 15, 2015 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jans8310,

Zit er een 'vergrendeling' op je laptop?
Zo ja, vergrendelen aanzetten.
Kijk eens hier.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2015 om 17:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of u met de zoekfunctie met het intikken van Scherm een optie te zien krijgt van Schermstand wijzigen en of het scherm dan in te stellen valt.
Kijk anders ook eens klik hier.
Mogelijk staat er iets over in de gebruiksaanwijzing van de laptop?

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2015 om 18:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Charmbalk te voorschijn halen, die aan de rechterkant van het scherm. Kies Instellingen, kies Scherm, je ziet dan een balk om de helderheid te regelen, daarboven zit het icoon om het scherm te vergrendelen, als je daar op 'klikt' veranderd het pijltje in een slotje en is het scherm vergrendeld.

bestespellen
door bestespellen - Jan 16, 2015 om 11:14
46 Antwoorden / 13 Vragen

Open het Intel HD Graphics controlepaneel (rechts klikken op een leeg stuk bureaublad en dan de optie grafische eigenschappen), ga naar het submenu sneltoetsen. Daar kunt u sneltoetsen om het scherm te draaien (control+alt+pijltje) uitschakelen.

zw
door zwaardvis - Jan 16, 2015 om 11:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Deze optie kende ik niet. Maar kan inderdaad zoals Bestespellen zegt worden uitgeschakeld via de grafische opties->sneltoesten. Ook als je geen Intel beeldscherm adapter hebt. Klik gewoon rechts op het bureaublad.

Een andere optie, waarmee iedere gewenste toets of toetscombinatie kan worden uitgeschakeld of een andere functie kan worden gegeven is met het programmaatje Autohotkey (gratis te downloaden)
Met een speciaal AHK-script kan iedere toets(combinatie) worden omgeprogrammeerd. In dit geval:
^!Up::return
^!Down::return
^!Right::return
^!Left::return
Wat betekent: Ctrl+Alt+Up-pijl doet niets meer (return). enz.