fransmariet
door fransmariet Feb 27, 2015 om 22:32
Computers & telefonie

Schijfkontrolle

Waarom start er bijna dagelijks een schijfkontrolle bij het opstarten van mijn computer (windows7).
Hoe kan men dit of instellen of uitschakelen?

2054 22 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2015 om 23:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of het lukt via Start - zoeken - msconfig (intikken) - msconfig.exe (aanklikken), tabblad Opstarten aanklikken en uitvinken schijfcontrole als dat ertussen staat. Dan toepassen en ok.

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2015 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fransmariet,

Heb je die controle al eens het werk laten doen? Zo niet, dan begint-ie iedere keer opnieuw als je de computer opstart.
Daarna zou het vanzelf moeten stoppen.

Lees ook eens hier.

Suc6

fransmariet
door fransmariet - Feb 28, 2015 om 13:13
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zal komende week jullie antwoorden uit proberen,dus dan zal ik wat
laten horen hoe het resultaat is na het weekend

gr.fransmariet

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2015 om 13:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volg dan eerst het advies van @edrick3, dus die controle laten doen. Beslist niet onderbreken, misschien heeft u dat eerder wel gedaan en begint het daarom steeds opnieuw als u de pc opstart.

fransmariet
door fransmariet - Feb 28, 2015 om 14:01
16 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo auror1dit heb ik vaker laten doorgaan,want je moet binnen een
aantal sec. hebben gereageerd anders kan je de schijfkontrolle niet meer
stoppen en dan het is tot 100% en dan start de comp. weer opnieuw.
Dus even wachten tot komende week.

gr.fransmariet

ro
door ron530 - Feb 28, 2015 om 14:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een pc of laptop past schijfcontrole pas toe als de pc of laptop niet op normale wijze uitgezet wordt. Het besturingsprogramma bepaald de wijze van afsluiten omdat wijzigingen dan opgeslagen kunnen worden. Als u tijdens het opstarten steeds weer schijfcontrole te zien krijgt moet u de procedure afmaken de pc of of laptop zal na controle weer normaal opstarten en geen melding meer laten zien.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2015 om 21:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laat die schijfcontrole anders eens volledig lopen in veilig modus.

fransmariet
door fransmariet - Mar 2, 2015 om 11:10
16 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo allemaal.
Ik had zondag en vandaag steeds weer schijfkontrolle bij het opstarten.
En ik heb deze steeds laten uit lopen,dus daarna werd de comp.steeds
opnieuw opgestart, ik heb ook volgens aurora1gezocht naar schijfkontrolle
om deze uit te schakelen zonder succes.Misschien is er nog een oplossing.
Ik heb nogmaals de comp.opgestart en jawel weer een schijfkontrolle.
Ik heb deze binnen 7 sec. onderbroken,toen heb ik het opnieuw geprobeert
en nu was alles normaal,dus eens gaat het goed dan weer niet ik kan er
eigenlijk niks mee,ik wacht af misschien komt het toch nog eens goed.
Toch alvast dank aan alle voor jullie moeite.

gr.fransmariet

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 11:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u die schijfcontrole al eens in de veilige modus laten lopen?
Lees daarvoor klik hier.
Als dit probleem van vrij recente datum is kunt u eventueel proberen met systeemherstel terug te gaan naar een datum van voordat het optrad. U kunt dat eventueel naderhand weer ongedaan maken.

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 13:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fransmariet,

Je zou het volgende nog eens kunnen proberen:
Start - uitvoeren en typ:
chkdsk /x /f (denk om de spaties)
En geef Enter.

ro
door ron530 - Mar 2, 2015 om 13:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

In Windows 7, ga naar "deze computer" zet de muisaanwijzer op systeemschijf en klik met de rechtermuisknop, daarna op "eigenschappen" daarna op de schijf controleren klikken. In het volgende tabblad vink je beide opties aan klik op start en de controle gaat beginnen. Blijft het probleem bestaan dan is waarschijnlijk de harde schijf beschadigd.

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2015 om 14:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nog een andere optie van:
http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-system/schijfcontrole-bij-opstarten-windows-7/909b0572-7b71-e011-8dfc-68b599b31bf5

"....
.Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires
.Klik met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren.
.Type of plak fsutil dirty query C: en druk op Enter.
Als wordt aangegeven dat station C niet schoon is, voer dan het volgende in:
fsutil dirty set C:
chkdsk /r C:

Vervolgens zal worden aangegeven dat het station niet kan worden gecontroleerd omdat het in gebruik is. Kies de J van ja en druk weer op Enter. Herstart vervolgens de pc om nog eenmaal de schijfcontrole uit te laten voeren. Herstart daarna nogmaals de pc om te controleren of het probleem verholpen is..."

fransmariet
door fransmariet - Mar 2, 2015 om 16:24
16 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo allen.
Ik heb inmiddels vele suggesties uit geprobeerd,met een mededeling
dat de C schijf schoon is en verder heb ik intussen al zeker 4keer opnieuw
opgestart en er is geen schijfkontrolle meer geweest,dus ik zal even afwachten
wat de komende dagen gaat gebeuren dus tot horen,alvastbedankt voor
alle goede bedoelingen.

gr.fransmariet.

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... en er is geen schijfkontrolle meer geweest,.....
Mooi zo.
Houden zo.
(Toch benieuwd wat de oplossing gebracht heeft.)

rberkers
door rberkers - Mar 4, 2015 om 12:29
17 Antwoorden / 0 Vragen

Als de schijfcontrole terugkomt kan het betekenen dat er gewoon iets aan de hand is met de harde schijf en misschien vervangen moet worden.

Dat uberhaubt die schijfcontrole opstartte is al een vaag teken. Ik zou ervoor zorgen dat er goede backup's van de belangrijke gegevens op die computer zijn. Persoonlijk zou ik een heftig wantrouwen tegen die harde schijf hebben.

fransmariet
door fransmariet - Mar 25, 2015 om 15:39
16 Antwoorden / 4 Vragen

Graag wil er aan toevoegen betreffende mijn schijf controle probleem.
Als deze terug komt staat er bij er is in een eerder stadium
een schijf controle gepland,dit vind ik zo raar want ik kan
nergens iets vinden van een planning want ik heb alles geprobeerd
maar het komt geregeld terug, en alles gaat nog steeds goed.

Gr. Frans

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2015 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fransmariet,

Als die boodschap bij het opstarten komt dan zou je die controle gewoon eens moeten laten uitvoeren. Daarna ben je van die boodschap af.

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2015 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders eens klik hier het verhaal over de taakplanner door.

fransmariet
door fransmariet - Jun 15, 2015 om 14:56
16 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=rberkers schreef op woensdag 4 mrt 2015, 12:29]Als de schijfcontrole terugkomt kan het betekenen dat er gewoon iets aan de hand is met de harde schijf en misschien vervangen moet worden.

Dat uberhaubt die schijfcontrole opstartte is al een vaag teken. Ik zou ervoor zorgen dat er goede backup's van de belangrijke gegevens op die computer zijn. Persoonlijk zou ik een heftig wantrouwen tegen die harde schijf hebben.

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2015 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=fransmariet schreef op maandag 15 jun 2015, 14:56][quote=rberkers schreef op woensdag 4 mrt 2015, 12:29]Als de schijfcontrole terugkomt kan het betekenen dat er gewoon iets aan de hand is met de harde schijf en misschien vervangen moet worden.

Dat uberhaubt die schijfcontrole opstartte is al een vaag teken. Ik zou ervoor zorgen dat er goede backup's van de belangrijke gegevens op die computer zijn. Persoonlijk zou ik een heftig wantrouwen tegen die harde schijf hebben.

?????
Alleen een quote na zo'n kleine 3 maanden?
Of bedoel je dat je een andere harde schijf hebt aangeschaft?

fransmariet
door fransmariet - Jun 15, 2015 om 15:28
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden,er was een vinkje geplaatst bij het programma Glary Utilities 5 onder algemene instellingen[schijf kontrole C],Dus alle suggesties die binnen kwamen waren goed bedoeld, alsnog bedankt aan alle voor jullie goede bedoelingen.

Gr.Frans

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2015 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fransmariet,

OK
Mooi zo, dus toch opgelost.
Bedankt voor het terugmelden.