elgaotico
door elgaotico Jun 11, 2010 om 10:25
Huishouden & energie

Schilderijen ophangen.

Beste experts,
Weet iemand een andere manier om 2 schilderijtjes(canvas op doek)op te hangen op (draag)muur zonder met boormachine gaten te boren?

Mvg,Elgaotico

41049 20 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 11, 2010 om 10:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Spijker erin slaan ?!

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 11, 2010 om 10:44
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Blokker of Hema kan je van die plak handdoekhaakjes kopen, misschien is dat wat.
Zelf heb ik ook zoiets, die zijn er speciaal voor om iets op te hangen, die plak je op de muur (of waar je maar wilt), maar geen idee waar je die kan kopen.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2010 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tweezijdig plakband?
Klittenband?

stacey
door stacey - Jun 11, 2010 om 10:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je kunt overigens best een gaatje boren in een draagmuur hoor,
zolang je er geen gatenkaas van maakt ;-)

Als het betonmuur is moet je even speciale betonspijker halen als je er een spijker in wilt slaan.

Je hebt ook ophangsystemen voor schilderijen, dan moet je er wel even opletten dat je het ophangsysteem voor plafondbevestiging hebt ipv het wandbevestigingssysteem als je dat perse niet wilt.
Je kunt ook een haakje in planfond draaien en met een plastic draad schilderijen ophangen, naddeel is dan dat het nooit helemaal plat tegen de muur zit, je zou het nog wel tegen de muur kunnen krijgen door strip dubbelzijdig tape erachter te plakken, maar is afhankelijk van muur(bekleding) of dat houd..........

elgaotico
door elgaotico - Jun 11, 2010 om 10:51
39 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo stacey,

Wat ik in mijn vraag al aangaf,het betreft een (draag)muur,spijker zou ik krom slaan en dan heb je een beschadiging aan je muur en dat probeer ik nu juist te voorkomen,ben net verhuist en muren zijn nieuw....

Mvg,Elgaotico

stacey
door stacey - Jun 11, 2010 om 11:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=elgaotico schreef op vrijdag 11 jun 2010, 10:51]Hallo stacey,

Wat ik in mijn vraag al aangaf,het betreft een (draag)muur,spijker zou ik krom slaan en dan heb je een beschadiging aan je muur en dat probeer ik nu juist te voorkomen,ben net verhuist en muren zijn nieuw....
Mvg,Elgaotico

Daar zijn wel speciale spijkers voor te krijgen, als je weet wat voor muur het is, ik gebruik zelf betonspijkers in betonmuur hier, dat gaat prima.

Maar hang dan een schilderijrails aan/langs het plafond zou ik zeggen dan zit je ook niet vast aan 1 ophangplaats of ophanghoogte.

elgaotico
door elgaotico - Jun 11, 2010 om 11:57
39 Antwoorden / 14 Vragen

Stacey,sonjaatje,edrick3,

Bedankt voor jullie reacties,vragensteller was een beetje dom(:-) :-),had nog wat rolletjes dubbelzijdig plakband over,krijg je ervan als alles n.a.v verhuizing op een andere plaats ligt....maar goed 2 canvas op doek schilderijtjes hangen naar alle tevredenheid dmv het eerder genoemde plakband.
Wens een ieder een prettig weekend!

Mvg,Elgaotico

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2010 om 11:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elgaotico,

Zo zie je maar dat iets simpel op te lossen is.
Bedankt voor het terugmelden
Ook een prettig weekend.

Met vr.gr.

st
door stasphs - Nov 29, 2011 om 10:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste elgaotico,

Onder het mom van beter laat dan nooit...
Mocht het ophangen met plakband niet gelukt zijn, of als je schilderijen onverhoopt naar beneden gevallen zijn:
je kunt ook een ophangsysteem gebruiken.
Dit werkt met een eenvoudig te monteren railsysteem. Door middel van de bijbehorende ophanghaken en koorden kun je schilderijen verplaatsen of verwisselen zonder dat je daar gereedschap, schroeven of spijkers voor nodig hebt!
Kijk maar eens op http://www.stas.nl/schilderij-ophangsysteem

freya
door freya - Nov 29, 2011 om 10:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stasphs schreef op dinsdag 29 nov 2011, 10:37]Beste elgaotico,

Onder het mom van beter laat dan nooit...
Mocht het ophangen met plakband niet gelukt zijn, of als je schilderijen onverhoopt naar beneden gevallen zijn:
je kunt ook een ophangsysteem gebruiken.
Dit werkt met een eenvoudig te monteren railsysteem. Door middel van de bijbehorende ophanghaken en koorden kun je schilderijen verplaatsen of verwisselen zonder dat je daar gereedschap, schroeven of spijkers voor nodig hebt!
Kijk maar eens op http://www.stas.nl/schilderij-ophangsysteem
SPAM??????

Bovendien, dat railsysteem 'spuug' je dan tegen de muur? TS vroeg om een oplossing waarbij er niet geboord hoefde te worden........

Freya

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 29, 2011 om 10:57
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie toch duidelijk schroeven in de muur waar de rail aan hangt.

st
door stasphs - Nov 29, 2011 om 10:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een ophangsysteem is in mijn optiek een heel duurzame oplossing. Toegegeven, je moet 1x boren om de rail te bevestigen. De gaten zitten dan in ieder geval niet midden op je muur. De rail blijft zo lang je er woont zitten waar hij zit. Dus zul je daar geen last van hebben.
Daarna kun je zo vaak je maar wilt zonder midden op je muur een gat te hoeven boren schilderijen verplaatsen, bijvoegen, etc.
Dubbelzijdige plakband mag van mij ook, maar of dat wel zo handig of mooi is?
ALs je het schilderij wil verplaatsen zit je met een lelijke vlek waar het plakband heeft gezeten of komt je stucwerk los als je het eraf peutert.
Of erger nog, je schilderij komt naar beneden gevallen...

Spam? Gewoon een stuk advies van mijn kant...

zwemmer
door zwemmer - Nov 29, 2011 om 11:13
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Met een licht inslaan van een of 2 kleine kopspijkertjes in de muur kun je dit ook oplossen. Als er een ijzerdraadje of zoiets achter de schilderrijtjes zit tenminste. Er bestaan/bestonden ook plastic haakjes met die spijkerpuntjes om in de muur te slaan die je hiervoor kunt/kon gebruiken.

Zwemmer

elgaotico
door elgaotico - Nov 29, 2011 om 11:40
39 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Experts,

Nieuwe antwoorden op mijn vraag is niet meer nodig,de 2 canvas op doek schilderijtjes hangen al ruim anderhalf jaar naar alle tevredenheid,nu nog reageren op dit oude topic is niet meer nodig....

Met vriendelijke groet,
Elgaotico

zwemmer
door zwemmer - Nov 29, 2011 om 11:51
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Die staphs toch....10:37.Niet gezien.

zwemmer
door zwemmer - Nov 29, 2011 om 12:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

off topic.

Stasphs, ik zie dat je je een nieuwe beantwoorder bent. Het mag je nu misschien een beetje duidelijk zijn dat vragen hier een poosje blijven staan nadat ze beantwoord zijn. Kun je ook niet weten. Toch goed om naar de datum waarop de vraag gesteld is te kijken voordat je een antwoord geeft dat inmiddels niet meer nodig schijnt te zijn.

Zwemmer

freya
door freya - Nov 29, 2011 om 12:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@zwemmer:

Ik denk dat je dat toch verkeerd ziet. Iemand die zich hier als stasphs (stas ophangsysteem?) aanmeldt, komt hier niet als 'beantwoorder', maar om z'n eigen producten te promoten.....

Iets dat volgens de forumregels niet is toegestaan......

Freya

st
door stasphs - Nov 29, 2011 om 13:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had niet verwacht dat er ophef zou ontstaan op mijn reactie.

Mijn oprechte excuses hiervoor, ik was echt niet op de hoogte dat je geen producten kenbaar mag maken op het forum.

Ik dacht omdat mijn reactie compleet on-topic was èn in mijn ogen een prima oplossing, ook voor andere bezoekers van deze pagina op het forum, dat dit geen probleem zou zijn...

zwemmer
door zwemmer - Nov 29, 2011 om 13:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat mensen zo zienloos ingewikkeld doen had ik nog niet ingecalculeerd. Dat weet ik dan nu.

zwemmer
door zwemmer - Nov 29, 2011 om 13:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen

NB."zienloos" is dus eigenlijk "zinloos" hierboven.