ta
door tamarvo Sep 16, 2014 om 17:58
Geldzaken & recht

Schoenen niet gerepareerd en niet terug

Eind 2010 zijn er laarzen gekocht in een winkel t.w.v. €. 250,00 met een bepaalde verwachting. Van de laarzen zijn na enkele keren gebruik de stiksels los gegaan. Eenmaal terug bij de winkel zijn deze vervangen voor een nieuw paar laarzen. Bij dit tweede paar bleek het zich kort daarna weer voor te doen. De schoenmaker heeft aangegeven dat het een productfout betreft. Wederom terug bij de schoenwinkel begin 2011 wordt het paar ingenomen voor overleg met de agent / importeur. Zij hebben de klacht (onterecht) afgewezen. Wij hebben voorgesteld een ander paar laarzen te kiezen, al dan niet met bijbetaling. Hierop is afwijzend gereageerd. Tot twee keer toe is er geprobeerd de laarzen die ter reparatie cq beoordeling zijn aangeboden terug te ontvangen. Na een verhit telefoongesprek met de winkelier is er tussen medio 2013 en heden geen contact geweest. Onlangs ben ik na lange tijd weer terug gegaan naar de winkel incl. het bewijs dat de laarzen ter reparatie / beoordeling zijn ingenomen. Nu blijkt dat deze reeds geruime tijd zoek zijn. Vermoedelijk is het daarom telkens afgehouden. Nu wil ik een definitieve oplossing: mijn laarzen terug, geld terug, andere laarzen t.w.v. ongeveer het aankoopbedrag.
De winkelier blijft onbereikbaar en weigerachtig. Wat is mijn positie hierin; is er sprake van verduistering ?

278 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 16, 2014 om 18:18
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

U heeft een reçu voor de in reparatie gegeven laarzen. Maar u heeft wel erg lang geduld gehad, 15 maanden na het laatste contact.

Stuur een email en dezelfde brief aangetekend naar de leverancier en schrijf dat u binnen 2 weken uw laarzen/vergoeding daarvoor/vervanging wenst te ontvangen. Vergezeld van een kopie uw reçu.

alfatrion
door alfatrion - Sep 17, 2014 om 09:50
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je hebt recht op ontbinding d.w.z. je geld terug.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer