barnhoorn
door barnhoorn Nov 5, 2014 om 21:41
Computers & telefonie

Schokkerige beelden na converteren met Freemake

Ik heb een aantal dvd's omgezet naar .avi bestanden. Ik doe dat met Freemake Video Converter. Mij valt op dat het resultaat als .avi nogal een schokkerig beeld geeft. De ene keer meer dan de andere keer. Weet iemand hoe dat kan komen?

3253 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2014 om 08:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo barnhoorn,

Al eens een andere converter geprobeerd?

Suc6

barnhoorn
door barnhoorn - Nov 6, 2014 om 09:28
336 Antwoorden / 288 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 6 nov 2014, 08:30]Hallo barnhoorn,

Al eens een andere converter geprobeerd?

Suc6

Nee niet echt, wel gekeken, maar ik weet niet zo goed welke min of meer vergelijkbaar is. Deze is vrij simpel met (naast de schokken) goed resultaat. Vaak moet je van alles instellen, waardoor je als leek snel verkeerde keuzes kan maken. Heb je een voorstel?

varabas
door varabas - Nov 6, 2014 om 11:23
450 Antwoorden / 35 Vragen

barnhoorn,

Ik maak altijd gebruik van Freemake, vanwege gemak en kwaliteit.
Als je converteert naar avi kun je diverse instellingen wijzigen (klik op het sterretje/wieltje), framemaat, bitrate, videocodec en framesnelheid.

Mijn instellingen:

Videocodec: XVID
Framemaat: Origineel
Framesnelheid: Origineel
Bitratetype: Automatisch

Met deze instellingen gaat het bij mij altijd goed!

Succes
Bassie (heeft altijd de juiste instelling)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 6, 2014 om 11:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat voor 'n soort DVD's zet je om en waar wil je het avi bestandje voor gebruiken?

barnhoorn
door barnhoorn - Nov 6, 2014 om 23:27
336 Antwoorden / 288 Vragen

[quote=varabas schreef op donderdag 6 nov 2014, 11:23]barnhoorn,

Ik maak altijd gebruik van Freemake, vanwege gemak en kwaliteit.
Als je converteert naar avi kun je diverse instellingen wijzigen (klik op het sterretje/wieltje), framemaat, bitrate, videocodec en framesnelheid.

Mijn instellingen:

Videocodec: XVID
Framemaat: Origineel
Framesnelheid: Origineel
Bitratetype: Automatisch

Met deze instellingen gaat het bij mij altijd goed!

Succes
Bassie (heeft altijd de juiste instelling)

Dit werkt inderdaad wel goed voor zover ik nu kan nagaan, dank je! Heb je ook nog een oplossing voor het niet synchroon lopen van beeld en geluid. De DVD gaat keurig gelijk op maar zodra het avi is loopt het uit elkaar vandaan.

varabas
door varabas - Nov 7, 2014 om 09:14
450 Antwoorden / 35 Vragen

barnhoorn,

Dank voor je reactie, goed te lezen dat het beeld nu wel goed gaat.
Wat het niet synchroon lopen van beeld en geluid betreft, dat heb ik nog niet meegemaakt.
Misschien moet je wat uitproberen met de audio-instellingen bv de audiocodec veranderen van b.v ac3 naar mp3.

Mijn instellingen:

Audio codec: MP3
Kanalen : Stereo
Sample rate 48000 Hz
Bitrate: 320 kbps

Als dit geen verbetering geeft weet ik het ook niet en zal je eens moeten "googelen"

Succes,

Bassie (heeft weleens de klok "geluid")

barnhoorn
door barnhoorn - Nov 7, 2014 om 15:53
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik kom er met de audio nog niet goed uit. De instellingen die Bassie opgeeft geven geen verbetering. Ook googelen geeft geen duidelijke antwoorden. Wat ik wel ontdekt heb ik dat bij de eigenschappen van origineel de bitsnelheid op 480 staat en bij het resultaat in eerste instantie 224 en bij de instellingen van Bassie 320. Maar 480 kan ik niet kiezen. Zou dat de vertraging kunnen veroorzaken?

varabas
door varabas - Nov 7, 2014 om 17:25
450 Antwoorden / 35 Vragen

barnhoorn,

Jammer dat het niet lukt.
Misschien moet je wat "experimenteren" met de voorkeuze en een andere proberen bv "HD 1080p" of "zoals de bron"
Of een keer proberen om te zetten naar MP4 of MPEG, gaat wel weer veel tijd in zitten maar je weet maar nooit.

Succes,

Bassie

aurora1
door aurora1 - Nov 7, 2014 om 22:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor andere gratis conversie software naast Freemake klik hier. Op diverse sites zie je nogal eens FormatFactory genoemd.
Als je op download daarvan klikt zie je eerst een screenprint en nog extra informatie, vervolgens nog eens op download klikken en je wordt doorgeleid naar de site van de ontwerper.
Misschien eens 1 dvd daarmee proberen te converteren?