door 181266ti Oct 21, 2014 om 20:23
Auto & vervoer

Schoolfoto's vernield door sorteercentrum post-nl

Schoolfoto's besteld, komen gescheurd aan, in folie verpakt met schrijven van post-nl; excuses voor ongemak, de beschadiging is waarschijnlijk veroorzaakt in sorteermachine. Ik bellen. Ze noteren de klacht maar doen verder niets. Zijn zij niet verantwoordelijk voor deze vernieling? Ik moet maar contact opnemen met de schoolfotograaf, deze vindt het sneu en stuurt de foto's nogmaals gratis op. Mijn vraag: is het wel terecht dat post-nl hun fout laat oplossen door een ander? (De gedupeerde en de fotograaf)

2749 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 181266ti,

Nee, dat lijkt me niet terecht.
Als ze zelf al aangeven dat het (waarschijnlijk) door de sorteermachine komt, dan zouden ze ook voor de kosten moeten opdraaien.
Als je een klacht meldt bij Post.nl en ze reageren niet naar wens, dan zou ik deze klacht (ook) melden op Klachtenkompas. Klik hier.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fotograaf moet een klacht indien, niet u. De fotograaf is de opdrachtgever/klant.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij post.nl gaat genoeg fout. En in dit geval hebben ze dat eens toegegeven. In basis is de afzender = de fotograaf verantwoordelijk voor de verzending. Dus dat post.nl de schuld effe gemakshalve afschuift naar de fotograaf = grof!

Ik zou de fotograaf dankbaar zijn voor zijn service en hem adviseren om post.nl een stevige rekening te sturen. Aan excuses heeft u en hij niets, ik heb thuis alle muren in alle kamers al 4 lagen dik met post.nl excuses vol behangen.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang de Postwet post en pakket bedrijven blijft beschermen zal er heel weinig gebeuren.
Zelfs al zou het verzekerd verzonden zijn dan is er nog steeds een bedrag dacht €50 eigen risico en misschien kosten de foto`s niet eens €50

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

post nl hoort dat netjes te vergoeden daar zijn ze voor verzekerd

de fotograaf is dan heel netjes om ze opnieuw op te sturen

maar die moet ook als opdrachtgever de klacht neerleggen bij post nl

die zijn verplicht beschadigde post te vergoeden !

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

181266ti schreef op dinsdag 21 okt 2014, 20:23: Schoolfoto's besteld, komen gescheurd aan, in folie verpakt met schrijven van post-nl; excuses voor ongemak, de beschadiging is waarschijnlijk veroorzaakt in sorteermachine.

Mijn vraag: is het wel terecht dat post-nl hun fout laat oplossen door een ander? (De gedupeerde en de fotograaf)

Quote:

Kom ik in aanmerking voor een schadevergoeding bij beschadigde of gestolen post?

Wanneer de inhoud of verpakking van uw brief of pakket beschadigd is, geheel of gedeeltelijk ontbreekt, kunt u in aanmerking komen voor een schadevergoeding. U dient de schade binnen één week door te geven aan de klantenservice. Dit kan onder enkele voorwaarden

U bent de verzender en maakt gebruik van een van de volgende diensten:

Brief Aangetekend: 50 euro
Pakket Aangetekend: 500 euro
Brief met Betaalservice: 500 euro
Pakket met Betaalservice: 500 euro
Brief met Verzekerservice: 500 euro
Pakket met Verzekerservice: de opgegeven waarde van de inhoud tot een maximum van 5.500 euro

Voor brieven en pakketten die niet verzekerd zijn, kunt u geen schadevergoeding aanvragen. U kunt wel melding maken van de beschadigde post, zodat wij de betrokken postbezorger kunnen aanspreken.

Bron, klik-> Hier

ronbear schreef op woensdag 22 okt 2014, 12:59: post nl hoort dat netjes te vergoeden daar zijn ze voor verzekerd

de fotograaf is dan heel netjes om ze opnieuw op te sturen

maar die moet ook als opdrachtgever de klacht neerleggen bij post nl

die zijn verplicht beschadigde post te vergoeden !

Je kunt beter eerst je huiswerk gaan doen eer je onzin op een forum gaat dumpen.
Wat je nu schrijft heeft niemand wat aan.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gompy2 heeft gelijk. U heeft geen recht op schadevergoeding wanneer de brief niet aangetekend of niet verzekerd is verzonden.

Wel mag u blij zijn dat de post nog is aangekomen, zij het beschadigd. En dat u wist dat deze post zou komen alsmede dat er nog wat in de enveloppe zat. (Ik kreeg onlangs een lege, gescheurde, enveloppe en, daarna een -andere- gescheurde enveloppe met excuses en de (op mijn advies binnen de enveloppe vastgeplakte inhoud) er gelukkig nog in.

PostNL (brievenpost) is sinds enkele jaren erg onbetrouwbaar. Gelukkig brengen goedwillende mensen mijn (verkeerd bezorgde) post naar mij toe en breng ik de (bij mij) verkeerd ontvangen post naar de respectievelijke adressen toe. Ik heb zelfs een extra huisnummer boven de brievenbus geplaatst.
Probleem gaat ontstaan wanneer de post niet aankomt en je niet weet dat post naar je verzonden is.

Ergo: Zaken van enige waarde (financieel of emotioneel) kan je eigenlijk niet meer met gewone brievenpost laten verzenden.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk mag je dus alleen waardeloze spullen met een bedrijf versturen wat als ze schade maken die niet vergoeden. Als heel NL zou werken als dit bedrijf is NL failliet.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

lamb schreef op woensdag 22 okt 2014, 16:42:
PostNL (brievenpost) is sinds enkele jaren erg onbetrouwbaar.

Ergo: Zaken van enige waarde (financieel of emotioneel) kan je eigenlijk niet meer met gewone brievenpost laten verzenden.

Niet alleen bij brievenpost moet je je hart vasthouden, ook bij pakketten of kleinere pakjes gaat het vaak mis zo te lezen.
Bij brievenpost heb ik een paar keer bankafschriften niet gekregen, dat is op zich niet zo erg, online kan ik het ook zien en eventueel zelf uit printen.

Met pakketten en pakjes wordt het anders.
Ik probeer dat, indien mogelijk, op te lossen door ze te laten bezorgen d.m.v Pakjegemak, of Kiala of andere afhaalpunten bij supermarkten of andere bedrijven.
Er komen er steeds meer en er zijn steeds meer webshops waarbij men de mogelijkheid heeft ze zelf ergens af te halen.
Het is erg vandaag de dag dat je dan alles zelf op moet gaan halen, maar liever dat als een oneindig getouwtrek met een leverancier als een pakje verdwenen is en dat is schering en inslag, zie internet.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De pakketpost hebben ze voor het bezorgen ervan uitbesteed voor het grootste deel.
Bij briefpost is en groot deel van die vaste bezorgers vervangen door geef het maar een naam bv. kerstboom postbezorger of loempia postbezorger.
Daardoor gaat het met die briefpost tegenwoordig vaak mis.
Blijkbaar mag iedereen tegenwoordig post rondbrengen. Laatst was er 1 die naar een straat vroeg met een hele lading op zijn fiets. In een straal van 30 km nooit van gehoord. Thuisgekomen heb ik het opgezocht, hij was slechts 70 km uit de route.
Vind het niet zo vreemd meer dat ik regelmatig aanmaningen krijg , omdat de eerste nooit aangekomen is. Was vroeger zelden. Zal wel niet de enige zijn.
Vraag mij af hoeveel schade Post NL door hun bezuinigen daarmee veroorzaken.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al eens een gescheurde envelop ontvangen. Gelukkig was de inhoud nog intact. Maar niet Post NL maakt fouten. Ook Sandd kan er wat van. Vrijdag 3 oktober ontvingen wij post voor huisnummer 4 en 4A. Wij wonen op nummer 4. Gemaild of de buren de post wilden komen halen(zij wonen zo'n 150 meter bij ons vandaan). De buurjongen was net weg en toen werd ook post in de brievenbus gedaan voor nummer 5 en 6. Tevens brief met een heel andere postcode. Vrijdag 10 oktober: Eerst stopte een meisje post in de bus en ze liep naar haar fiets en kwam terug en deed nog meer post in de brievenbus. Ik ging snel kijken en ja hoor. Post voor nummer 4, 4A, 5 en 6. Ze was helaas al weg. Gemaild naar Sandd en een boos telefoontje gepleegd. Ze zouden er achteraan gaan. Ik ben geen postbode en hoef dit dat dan ook niet te bezorgen. Wel de buren even gebeld dat er weer post voor hun bij ons was bezorgd. Lezen is moeilijk hoor!

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn op ons adres, waar wel gek genoeg de belastingpost binnenkomt, brieven en briefpakketjes teruggestuurd omdat (nee, niet gaan lachen) "ons adres niet bestaat"......... door post.nl. Dit is uiteindelijk opgelost door een keer te gaan posten en de postbode een keer bij de lurven te pakken, die zitten in de buurt van je kladden en ter hoogte van je hurken, en onze brievenbus eens in persoon aan te wijzen. Sindsdien snappen ze het. En daar betaal je nog postzegels voor ...........

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg eens Moos is het u zo kleine moeite om het naar je buren te brengen.
Voordeel je leert ook je buren dan kennen.
Is eens weer wat anders dan dat mooi weertje hé en dan snel doorlopen.
Met een beetje geluk heb je dan koffie of thee in plaats je kwaad maken via de telefoon met de nodige kosten erbij.
Onder die bezorgers heb je van die lamstralen , gelukkig niet veel.
Maar wat wil je voor dat loon wat ze ontvangen.
Als je wilt mekkeren doe je dat bij de top want die krijgen daar die centen voor.
Bij andere bedrijven is dat ook zo.
De meeste helpdesks zijn afpoeier centrales. Die daarboven kunnen ze je wel verder helpen.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 22 okt 2014, 21:46: een keer bij de lurven te pakken, die zitten in de buurt van je kladden en ter hoogte van je hurken...

Fout! Helemaal fout, je hurken zitten veel lager, want daar zit je altijd op...

ve
door verwijderd - Oct 23, 2014 om 02:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De schoolfotograaf is als afzender verantwoordelijk voor de verzending van het product. Deze blijkbaar niet gekozen voor enig verzekerd vervoer.

U moet niets, afzender moet maar aantonen dat PostNL schuldig verzuim heeft gepleegd jegens de verzending van het product.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2014 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, toen PTT nog een staatsbedrijf was, was het ook altijd zeuren. Er deugde niets aan die rijksambtenaren. Die verdiende hun geld te gemakkelijk was het idee. Jalours werd altijd gekeken naar de werktijden van de toenmalige postbestellers. Maar postbestellen was toen nog een vak! PTT bood nog een opleiding voor al z'n personeel. Het was vroeg beginnen, eerst sorteren en dan de straat op. Het stratenplan was bekend. Ik ken postbodes die van de hele straat wisten wie er woonden op welk nummer. Toen was het nog not done om post weg te gooien. Het idee alleen al. Eerder andersom. Bij slecht geaddresseerde post werd alles uit de kast getrokken om deze toch te kunnen bezorgen. Lukte altijd. Zelfs post met enkel een naam en een plaatsnaam.

In het buitenland ging het toen ook nog zo. Ik heb wel eens post retour gehad uit India toen ik zelf nog bij KPN werkte. Na een jaar wel te verstaan. Hadden ze niet kunnen bezorgen omdat de geaddresseerde er niet meer woonde. Was weliswaar smerig geworden, maar toch. Prima service.

En nu? We hebben onze bedrijven verkwanseld en een weg terug is er niet meer. We zullen het hier mee moeten doen. Slecht werk leveren is trouwens persoonsgebonden. Overal werken weggooiers. Wel is het zo, dat wanneer de top niet het goede voorbeeld geeft v.w.b. de mores in een bedrijf, je geen hoop hoeft te hebben dat het personeel er anders over denkt. Goed voorbeeld doet goed volgen! En anders om....

ve
door verwijderd - Oct 24, 2014 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op woensdag 22 okt 2014, 22:20:
mahadma schreef op woensdag 22 okt 2014, 21:46: een keer bij de lurven te pakken, die zitten in de buurt van je kladden en ter hoogte van je hurken...

Fout! Helemaal fout, je hurken zitten veel lager, want daar zit je altijd op...

Het was een hele kleine postbesteller.

Volgende keer maar op zijn falie geven, zit daar ook in de buurt.;-)

ve
door verwijderd - Oct 24, 2014 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

manwijf schreef op vrijdag 24 okt 2014, 10:25:
En nu? We hebben onze bedrijven verkwanseld en een weg terug is er niet meer. We zullen het hier mee moeten doen.

Dat is het hele punt, de grote verkwanseling.
Met geld verdienen is niks mis mee, maar als bedrijfstakken helemaal uitgeknepen gaan worden om zoveel mogelijk winst te genereren, en zeker in dienstverlenende sectoren, dan krijgt iedereen daar mee te maken, in welke sector of op welke manier dan ook.

tijger1 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 10:42:
Volgende keer maar op zijn falie geven, zit daar ook in de buurt.;-)

Dat zou best eens kunnen, maar ik denk dat als je op zijn lazer mikt, en hem daar flink op geeft, het meer effect geeft.
Het meeste effect geeft denk ik toch als je hem op zijn mieter geeft, want dat doet ècht zeer...
Als die dat gehad heeft moet ie een hele tijd rusten want op je stuipen gejaagd worden schijnt ook erg vermoeiend te zijn, zeggen ze...