Schoolfoto's vernield door sorteercentrum post-nl
Schoolfoto's besteld, komen gescheurd aan, in folie verpakt met schrijven van post-nl; excuses voor ongemak, de beschadiging is waarschijnlijk veroorzaakt in sorteermachine. Ik bellen. Ze noteren de klacht maar doen verder niets. Zijn zij niet verantwoordelijk voor deze vernieling? Ik moet maar contact opnemen met de schoolfotograaf, deze vindt het sneu en stuurt de foto's nogmaals gratis op. Mijn vraag: is het wel terecht dat post-nl hun fout laat oplossen door een ander? (De gedupeerde en de fotograaf)
Hallo 181266ti,
Nee, dat lijkt me niet terecht.
Als ze zelf al aangeven dat het (waarschijnlijk) door de sorteermachine komt, dan zouden ze ook voor de kosten moeten opdraaien.
Als je een klacht meldt bij Post.nl en ze reageren niet naar wens, dan zou ik deze klacht (ook) melden op Klachtenkompas. Klik hier.
Met vr.gr.
Bij post.nl gaat genoeg fout. En in dit geval hebben ze dat eens toegegeven. In basis is de afzender = de fotograaf verantwoordelijk voor de verzending. Dus dat post.nl de schuld effe gemakshalve afschuift naar de fotograaf = grof!
Ik zou de fotograaf dankbaar zijn voor zijn service en hem adviseren om post.nl een stevige rekening te sturen. Aan excuses heeft u en hij niets, ik heb thuis alle muren in alle kamers al 4 lagen dik met post.nl excuses vol behangen.
Zolang de Postwet post en pakket bedrijven blijft beschermen zal er heel weinig gebeuren.
Zelfs al zou het verzekerd verzonden zijn dan is er nog steeds een bedrag dacht €50 eigen risico en misschien kosten de foto`s niet eens €50
post nl hoort dat netjes te vergoeden daar zijn ze voor verzekerd
de fotograaf is dan heel netjes om ze opnieuw op te sturen
maar die moet ook als opdrachtgever de klacht neerleggen bij post nl
die zijn verplicht beschadigde post te vergoeden !
181266ti schreef op dinsdag 21 okt 2014, 20:23: Schoolfoto's besteld, komen gescheurd aan, in folie verpakt met schrijven van post-nl; excuses voor ongemak, de beschadiging is waarschijnlijk veroorzaakt in sorteermachine.
Mijn vraag: is het wel terecht dat post-nl hun fout laat oplossen door een ander? (De gedupeerde en de fotograaf)
Quote:
Kom ik in aanmerking voor een schadevergoeding bij beschadigde of gestolen post?
Wanneer de inhoud of verpakking van uw brief of pakket beschadigd is, geheel of gedeeltelijk ontbreekt, kunt u in aanmerking komen voor een schadevergoeding. U dient de schade binnen één week door te geven aan de klantenservice. Dit kan onder enkele voorwaarden
U bent de verzender en maakt gebruik van een van de volgende diensten:
Brief Aangetekend: 50 euro
Pakket Aangetekend: 500 euro
Brief met Betaalservice: 500 euro
Pakket met Betaalservice: 500 euro
Brief met Verzekerservice: 500 euro
Pakket met Verzekerservice: de opgegeven waarde van de inhoud tot een maximum van 5.500 euro
Voor brieven en pakketten die niet verzekerd zijn, kunt u geen schadevergoeding aanvragen. U kunt wel melding maken van de beschadigde post, zodat wij de betrokken postbezorger kunnen aanspreken.
Bron, klik-> Hier
ronbear schreef op woensdag 22 okt 2014, 12:59: post nl hoort dat netjes te vergoeden daar zijn ze voor verzekerd
de fotograaf is dan heel netjes om ze opnieuw op te sturen
maar die moet ook als opdrachtgever de klacht neerleggen bij post nl
die zijn verplicht beschadigde post te vergoeden !
Je kunt beter eerst je huiswerk gaan doen eer je onzin op een forum gaat dumpen.
Wat je nu schrijft heeft niemand wat aan.
Gompy2 heeft gelijk. U heeft geen recht op schadevergoeding wanneer de brief niet aangetekend of niet verzekerd is verzonden.
Wel mag u blij zijn dat de post nog is aangekomen, zij het beschadigd. En dat u wist dat deze post zou komen alsmede dat er nog wat in de enveloppe zat. (Ik kreeg onlangs een lege, gescheurde, enveloppe en, daarna een -andere- gescheurde enveloppe met excuses en de (op mijn advies binnen de enveloppe vastgeplakte inhoud) er gelukkig nog in.
PostNL (brievenpost) is sinds enkele jaren erg onbetrouwbaar. Gelukkig brengen goedwillende mensen mijn (verkeerd bezorgde) post naar mij toe en breng ik de (bij mij) verkeerd ontvangen post naar de respectievelijke adressen toe. Ik heb zelfs een extra huisnummer boven de brievenbus geplaatst.
Probleem gaat ontstaan wanneer de post niet aankomt en je niet weet dat post naar je verzonden is.
Ergo: Zaken van enige waarde (financieel of emotioneel) kan je eigenlijk niet meer met gewone brievenpost laten verzenden.
Eigenlijk mag je dus alleen waardeloze spullen met een bedrijf versturen wat als ze schade maken die niet vergoeden. Als heel NL zou werken als dit bedrijf is NL failliet.
lamb schreef op woensdag 22 okt 2014, 16:42:
PostNL (brievenpost) is sinds enkele jaren erg onbetrouwbaar.
Ergo: Zaken van enige waarde (financieel of emotioneel) kan je eigenlijk niet meer met gewone brievenpost laten verzenden.
Niet alleen bij brievenpost moet je je hart vasthouden, ook bij pakketten of kleinere pakjes gaat het vaak mis zo te lezen.
Bij brievenpost heb ik een paar keer bankafschriften niet gekregen, dat is op zich niet zo erg, online kan ik het ook zien en eventueel zelf uit printen.
Met pakketten en pakjes wordt het anders.
Ik probeer dat, indien mogelijk, op te lossen door ze te laten bezorgen d.m.v Pakjegemak, of Kiala of andere afhaalpunten bij supermarkten of andere bedrijven.
Er komen er steeds meer en er zijn steeds meer webshops waarbij men de mogelijkheid heeft ze zelf ergens af te halen.
Het is erg vandaag de dag dat je dan alles zelf op moet gaan halen, maar liever dat als een oneindig getouwtrek met een leverancier als een pakje verdwenen is en dat is schering en inslag, zie internet.
De pakketpost hebben ze voor het bezorgen ervan uitbesteed voor het grootste deel.
Bij briefpost is en groot deel van die vaste bezorgers vervangen door geef het maar een naam bv. kerstboom postbezorger of loempia postbezorger.
Daardoor gaat het met die briefpost tegenwoordig vaak mis.
Blijkbaar mag iedereen tegenwoordig post rondbrengen. Laatst was er 1 die naar een straat vroeg met een hele lading op zijn fiets. In een straal van 30 km nooit van gehoord. Thuisgekomen heb ik het opgezocht, hij was slechts 70 km uit de route.
Vind het niet zo vreemd meer dat ik regelmatig aanmaningen krijg , omdat de eerste nooit aangekomen is. Was vroeger zelden. Zal wel niet de enige zijn.
Vraag mij af hoeveel schade Post NL door hun bezuinigen daarmee veroorzaken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer