sc
door scanner Jan 23, 2010 om 15:30
Huishouden & energie

Schoonmaakazijn

Waar koop je schoonmaakazijn?
In welke verhouding (water/azijn) gebruik je het ?

105590 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon in de supermarkt! Groene fles, meestal te vinden bij de schoonmaakartikelen. Als ik bv de waterkoker schoonmaak giet ik er een halve fles in en de andere helft water. Zelfde bij senseo. Ik gebruik het ook bij het wassen in de wasmachine, omdat ik vaak vind dat er een putlucht aan het wasgoed zit. Nu ik regelmatig in het voorwasvakje wat schoonmaakazijn gooi en meewas is dit probleem gelukkig opgelost.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

in de supermarkt.

Volgens de gebruiksaanwijzing op mijn fles staat:
1/4 schoonmaak azijn, 3/4 water voor koffiezet apparaat, kranen, douchekoppen.
100 ml azijn in 1 liter water voor theepot, serviesgoed, vazen, tegels.
+ schoonmaken vette zeemlappen.
100 ml op 9 liter water voor traplopers, ramen, vloerbekleding, houtwerk

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag scanner,

Schoonmaak azijn wordt ook wel dubbele azijn genoemd. Gewoon bij supermarkt en drogist.

Het is goed zuur. Onverdund prima voor ontkalken en kalkaanslag verwijdering op sanitair. Niet te lang in laten werken: weg is weg en dan met schoon water of zeep sopje (zeep=basisch, dat is de "zuur neutralisator") naspoelen.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

scanner

Koop het in elk geval NIET bij de Gamma, want daar betaal je 3x zoveel als in een supermarkt of drogist.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ read:

Klopt. Gamma is duur. Kwam er deze week achter dat spiritus bij AH-eigen merk? zelfs zo'n 20 % goedkoper was dan mijn laatste leverancier C1000. Dus goed uitkijken is het devies.

H.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo scanner, idd bij de super maar bij mijn ah kan ik het niet vinden, waarschijnlijk weinig vraag of ze verkopen liever duurdere middelen maar bij kruidvat is het zeker te vinden. nu gebruik ik nog natuur azijn van euroshopper onverdund en werkt ook voor ontkalken.

mtvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik heb er heel wat aan gehad
SCANNER

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dag herman,

off topic,

Je wilt het niet geloven Herman, maar de prijs van 1 liter wasbenzine is bij de Gamma € 3,95. In alle andere winkels (inclusief supermarkten) rekenen ze niet meer dan € 1,49.

Met collegiale groet, ReadAC/Ton.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, in de supermarkt dus... haha.

Wanneer je het 1 op 4 verdunt in een gieter, werkt het ook goed tegen onkruid tussen de tegels. Let alleen wel op dat je het bijvoorbeeld niet over gras giet want dan verschroeit het.

Succes!

Minisiss

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo scanner
beste en goedkoop is natuur azijn werkt prima maxy