ap
door apel36 Aug 31, 2015 om 19:08
Huishouden & energie

Schoonmaken afstandsbediening

Hoe kan ik het beste de bediening van mijn sta-op-stoel schoonmaken. Dit voelt wat kleverig aan. Met een sopdoekje lukt het niet, daardoor lijkt het erger te worden. Wie heeft een tip?

22443 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe in een bakje water een scheutje ammonia. Doe handschoenen aan. Doop een punt van dat doekje in het bakje, wring goed uit. Maak een stukje schoon, doop opnieuw, wring uit, stukje schoonmaken enz. enz.

dobby
door dobby - Aug 31, 2015 om 19:58
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=apel36 schreef op maandag 31 aug 2015, 19:08]Hoe kan ik het beste de bediening van mijn sta-op-stoel schoonmaken. Dit voelt wat kleverig aan. Met een sopdoekje lukt het niet, daardoor lijkt het erger te worden. Wie heeft een tip?Je kan bijvoorbeeld iets als dit eens proberen, om maar een willekeurige te noemen.. momenteel USD 1.59, dus iets van 1.40 ofzo denk ik..

Gebruik dit (of soortgelijk spul) al tijden voor kbds, remotes, legacy phones en weet ik veel..

Is ook gewoon hier in NL te vinden, en dan heb je het sneller (tenzij je ook een china dropshipper of dozenschuiver treft), maar dan is het wel een of anderhalve orde duurder..

Delivery vanuit china lijkt momenteel redelijk snel te gaan, minder dan 3 weken over de laatste maand ofzo (kleine pakjes, die gaan altijd sneller mee)

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2015 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even poetsen met spiritus.

Of een beetje groene zeep.

door 58ruud2 - Aug 31, 2015 om 20:45
3 Antwoorden / 6 Vragen

Blue Wonder is ook een goed alternatief !!

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2015 om 23:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Alcohol (96%) werkt ook prima. Verkrijgbaar bij de drogist. Alleen mee poetsen en niet van drinken !!

snah
door snah - Aug 31, 2015 om 23:29
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ,
Het is verstandig om voor het schoonmaken eerst de batterijen eruit te halen .
Eerder genoemde middelen zijn prima plus een oude tandenborstel en wat vochtig keukenpapier moet het lukken .

door 1953 - Aug 31, 2015 om 23:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Volgens de gebruiksaanwijzing van de fabrikant.

Iniedergeval nooit met aceton!

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2015 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 31 aug 2015, 23:44]Volgens de gebruiksaanwijzing van de fabrikant.

Iniedergeval nooit met aceton!

Het schoonmaken van een afstandsbediening staat natuurlijk niet in de gebruiksaanwijzing. Weer flauwekul.

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2015 om 00:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Gebruik zelf in eerste instantie niets, nieuwe afstand bedieningen gaan bij mij gelijk in plastic folie. Maar dat is natuurlijk "in de loop der jaren" wijzer geworden. Gebruikte vroeger voor plakkerig geworden afstand bedieningen anti-static mousse voor o.a. toetsenbord van PC. Hielp prima, dat wel maar sinds inpakken in plastic foil: voor mij in ieder geval, de oplossing.

door 1953 - Sep 7, 2015 om 02:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 31 aug 2015, 23:46][quote=1953 schreef op maandag 31 aug 2015, 23:44]Volgens de gebruiksaanwijzing van de fabrikant.

Iniedergeval nooit met aceton!

Het schoonmaken van een afstandsbediening staat natuurlijk niet in de gebruiksaanwijzing. Weer flauwekul.

Volgens mij las u zeker Zweedse gebruiksaanwijzingen (zonder afstandsbediening).

Weldegelijk staan in vele gevallen van een gebruiksaanwijzing de reiniging omschreven.

zw
door zwaardvis - Sep 7, 2015 om 11:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Kleverig aanvoelen? Dat klinkt als plakplastic. Daar helpt geen schoonmaken tegen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 11:49
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Er bestaat een reiniger voor toetsenborden die uitstekend werkt.
Let op dat u niet met (teveel en dat is al snel het geval) water werkt omdat de besturing electrisch/electronisch is en vocht snel lijdt tot erosie en daarop volgende problemen.