patricia2708
door patricia2708 Jul 17, 2014 om 19:25
Auto & vervoer

Schriftelijke bevestiging dat onderdelen werden geleverd, verkoper veranderd zijn standpunt

vorige maand hebben wij een auto gekocht voor 7500. op de terugreis constateerde mijn man dat er iets niet klopte. de dag erna is hij naar een garage gegaan om te laten nakijken wat er aan de hand was. hij hoopte op iets kleins maar het bleek dat de voorassen niet goed waren. Wij hebben contact gezocht met de verkopende partij hij wilde de auto niet terugzien maar vroeg om bewijslast, foto's en filmpjes. dat hebben wij gedaan, aan de hand daarvan heeft hij schriftelijk toegezegd dat wij de onderdelen aangeleverd zouden krijgen maar dat montage voor ons was. dat was prima. nadat de onderdelen bevestigd waren kregen wij een mail dat deze besteld waren maar als de onderdelen niet apk afkeur waren dat wij alsnog een factuur zouden krijgen. waarop wij hebben gezegd dat we de auto dan voor herkeuring zouden aanbieden voor reparatie. en dan weer zouden laten keuren na reparatie. zo gezegd zo gedaan. auto werd inderdaad afgekeurd dat hebben wij hem laten weten, waarop zijn reactie was dat er wel even een RDW inspecteur zou langskomen om de gedemonteerde onderdelen te controleren. ik heb toen contact gezocht met RDW en mij werd bevestigd dat controle op gedemonteerde onderdelen niet gedaan werd omdat dat niet na te gaan is. van kwaad tot erger is er blijkbaar een inspecteur geweest die eea heeft geconstateerd, echter wel erbij gezegd dat het niet geheel na te gaan is aangezien de draagarmen gedemonteerd waren. alles en iedereen trekt zijn handen er vanaf. echter er is een overeenkomst bereikt dat de garage de onderdelen zou leveren aan de hand van gestuurde filmpjes en foto's en nu verdraaid hij het verhaal dat wij kwade bedoelingen hebben etc. maar dat hebben wij niet. wij hadden een auto nodig om van a naar b te komen, hebben daar flink voor moeten ploeteren en zat niet te wachten op deze ellende. Ik wil die rekening dan ook niet betalen die ik van de week in de bus kreeg. het is niet conform afspraak, mijn god duurt eerlijk dan niet meer het langst? alle afspraken zijn wij nagekomen, maar omdat meneer een garage heeft mag hij ineens andere eisen stellen? is een afspraak niet een afspraak?

1119 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 17, 2014 om 20:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe dan ook, de eerste 6 maanden na koop ligt de bewijslast bij de verkoper (indien de verkoper geen particulier is). Dus ik snap sowieso al niet waarom u met die foto's en flimpjes moest komen aanzetten. U heeft dan recht op een gratis reparatie, waarbij de montage zit inbegrepen. U heeft het wat dat betreft niet slim aangepakt, maar u mee laten voeren in de argumenten van de verkoper.

Om hoeveel geld gaat dit? Als ik u was zou ik even bij het juridisch loket klik HIER langsgaan voor hulp met een goede aangetekende brief (als u een email adres heeft, tevens emailen). Of ga chatten.
Het is van belang dat u op schrift heeft dat de auto al een defect had op het moment van koop, wat meteen al bleek op de weg naar huis. En dat de verkoper volgens de wet dan moet zorgen voor herstel.

Als dat eenmaal in kannen en kruiken is, dan moet de verkoper maar naar de rechter gaan om zijn gelijk te halen. Zonder een vonnis valt er immers niets te halen bij u als u niet meewerkt.

zoekster
door zoekster - Jul 17, 2014 om 20:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Of is de verkoper een particulier? Het verhaal nog eens overlezende is mij dat niet duidelijk.

patricia2708
door patricia2708 - Jul 17, 2014 om 21:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

nee het was gewoon een garage. mijn man heeft een proefrit gemaakt, en heeft proberen te controleren wat hij kon controleren. een 4 dagen erna kon hij de auto halen en zou nog een controle beurt krijgen twv 340,--. maar ja dan lijkt mij dat een slechte voorophanging aan het licht komt. na herkeuring kwamen er nog wat mankementen naar voren, en die hebben we gelijk laten maken, wat dom is want dat zouden wij ook moeten aanbieden bij de verkopende garage.... wat dat betreft moet ik mijn hand in eigen boezem steken. echter de eerste afspraak was, welke wij ook schriftelijk bevestigd hebben gekregen is het feit dat hij de onderdelen van de voorassen zou bestellen en versturen op zijn rekening, daarna kwamen er allemaal dreigementen en ineens voorwaarden.
mijn idee is het ook dat hij zich gewoon aan de afspraak moet houden en niet ineens "zijn keutel"moet terugtrekken en zeggen maar als.. als... als. zowiezo moet er een aangetekende brief naar toe en dat gaat i.s.m. juridisch loket of advocaat. het gaat om een bedrag van 894 euro

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2014 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel die onderdelen gekregen? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

patricia2708
door patricia2708 - Jul 17, 2014 om 21:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja wij hebben de onderdelen gehad en gisteren kregen wij de factuur erachteraan

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2014 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan mooi. Volg de adviezen op van Zoekster en laat die boeven dan maar komen.

zoekster
door zoekster - Jul 17, 2014 om 22:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=patricia2708 schreef op donderdag 17 jul 2014, 21:16]zowiezo moet er een aangetekende brief naar toe en dat gaat i.s.m. juridisch loket of advocaat. het gaat om een bedrag van 894 euro
Het advies bij het juridisch loket is gratis.

Tenzij u gratis aan een advocaat kunt komen, zou ik geen advocaat in de arm nemen,als ik u was, want dat kost u veel te veel.

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u daar contact mee opnemen.

mahadma
door mahadma - Jul 17, 2014 om 22:43
11520 Antwoorden / 51 Vragen

mijn god duurt eerlijk dan niet meer het langst? De ene of de andere autohandelaar scheelt veel.

patricia2708
door patricia2708 - Jul 18, 2014 om 06:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

zoekster, de garage heeft de auto niet terug gezien, zit 150 km tussen ofzo. maar wilde wel zien of de speling zodanig was dat het gevaarlijk was. aan de hand van film heeft hij ook geconstateerd dat de speling wel groot was en bevestigde dat we de onderdelen kregen. ik snap dat we recht hebben op gratis reparatie, voor ons was dit prima mijn man kon ze zelf monteren. echter kregen wij daarna een email dat we een factuur konden verwachten als ze niet apk afkeur was, nou dat is van gedemonteerde onderdelen niet na te gaan, daarnaast heeft hij met ons afgesproken ons de onderdelen toe te doen komen en daar heeft hij zich aan te houden.

patricia2708
door patricia2708 - Jul 30, 2014 om 22:23
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nou aangetekende brief gestuurd en kreeg de bevestiging dat we een incasso op ons dak krijgen. Ik snap er echt niets van. We zijn alle afspraken nagekomen. Alle bewijsvoering hebben we aangedragen. Schriftelijk is overeen gekomen dat onderdelen zouden worden aangeleverd. Inmiddels 400 euro betaald aan eigen reparatie. Daarnaast 340 euro bij aanschaf voor een technische check up. Alles ligt vast maar omdat hij besluit zijn keutel terug te trekken krijgen we dit

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat maar rustig op uw dak komen. Een incassobureau stelt niets boor, daar mag iedereen zich voor uitgeven. Verder negeren.

door 1953 - Jul 31, 2014 om 02:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wie eist die bewijst!

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2014 om 08:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=patricia2708 schreef op woensdag 30 jul 2014, 22:23]Alles ligt vast maar omdat hij besluit zijn keutel terug te trekken krijgen we dit
Daar hoeft u toch niet zo verbaasd over te zijn? Mensen die onbetrouwbaar zijn in hun afspraken, worden niet ineens betrouwbaar als je tegen ze in gaat.

U moet zich verder niet onder druk laten zetten, ook niet door een incassobureau. Het wordt pas spannend als hij u voor de rechter daagt. Maar dat doet hij niet, want hij heeft een slechte zaak. En dan kost het hem nog meer.

Mocht u een brief van het incassobureau krijgen, stuur dan 1 keer een mail/brief terug naar het incassobureau dat u de vordering betwist en daarom niet tot betaling over gaat, verder geen verklaring waarom. Dan heeft u uw best gedaan.

patricia2708
door patricia2708 - Aug 14, 2014 om 14:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

brief van incasso is binnen gekomen hoor. vanmiddag naar een advocaat om hem een brief te laten schrijven