ni
door nicoleengelhard Jul 25, 2014 om 21:30
Computers & telefonie

Schrikbarend hoge rekeningen na opzegging abonnement vodafone

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn vodafone abonnement opgezegd bij de plaatselijke telefoonwinkel hier in het dorp. Op hun advies zal ik per 25-07-2014 overstappen naar kpn.
Nu is het zo dat ik al vanaf mijn 14e klant ben van vodafone en ben nu ondertussen 25 jaar dit is dus een beste tijd. Mijn abonnement van de laatste 4 jaar zat zo rond de 60 of 70 euro iedere maand gewoon gelijk of enkele euros meer. Ik heb 2 maanden geleden dus mijn abonnement op gezegd waarnaar deze dus vandaag verliep en ik heb deze week een rekening gekregen van vodafone over mijn gebruik van juni deze was schrikbarend hoog maarliefst € 110,- dus ik heb gebeld en gevraagd of ik hiervan een specificatie kan krijgen nou dat kon wel maar helemaal gespecificeerd mochten ze niet ivm de privicy wet. Maar de meneer aan de telefoon gaf aan dat ik in de maand juni veel data verbruikt heb en in de maand juli is het volgens hem helemaal erg geweest want hier is mijn rekening opgelopen tot € 163,- Nu is het zo dat ik woon en werk op het zelfde adres en het ook nog eens zo is dat de maand juni juli erg druk is in de salon en ik nauwelijks buiten geweest ben (zonder wifi) want mijn werkdagen gingen dagelijks van 9.00 tot s avonds 21.00 en in de salon en het woon gedeelte staat altijd de wifi. Het is gewoon niet mogelijk dat ik zoveel data verbruikt heb want ik heb tenslotte nog nooit zo weinig aan mijn telefoon gezeten dit jaar ivm drukte. Meneer kon zien dat ik op een bepaalde datum veel verbruikt had, hij zei op 2 juni heeft u volgens onze informatie rond de klok van 7 uur savonds zoveel data verbruikt dat alleen kan als u een film kijkt. Nou dat kan niet want op dat moment zat ik in een massage behandeling van 1,5 uur en dan raak je natuurlijk nooit de telefoon aan en de telefoon lag gewoon in mijn salon dus een ander kan dit ook niet gedaan hebben. Nu wil ik weten hoe kan ik voorkomen dat ik deze belachelijk hoge rekeningen moet betalen terwijl ik weet dat ik het niet verbruikt heb en ik het heel frapant vind dat dit nu net precies gebeurd nadat ik het abonnement heb opgezegd. Overigens geldt voor mijn vader die ook woonachtig is op dit adres en ook thuis werkt het zelfde probleem, ook opgezegd en ook ineens een schrikbarend hoge rekening. Vodafone belazerd de boel er moet wat gebeuren ik kan en wil dit soort rare bedragen niet betalen. Wat kan ik doen? Ik heb de rabobank al gebeld om het bedrag van 110 euro terug te stortten en het volgende bedrag 163,- te voorkomen dat het afgeschreven word want ze moeten toch eerst maar eens bewijzen dat het daadwerkelijk zo is want ik kan namelijk bewijzen dat ik alle dagen aan het werk was en absoluut geen telefoon in mijn hand kan hebben hierbij. Mvg

2492 14 Rapporteer

door 1953 - Jul 25, 2014 om 21:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, u had waarschijnlijk beter rechtstreeks uw abonnement bij Vodafone zelf kunnen beëindigen met aangeven dat er nummerbehoud gaat plaatsvinden en dat KPN de nieuwe provider wordt.

ni
door nicoleengelhard - Jul 25, 2014 om 21:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom dan 1953?

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 21:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is een heel moeilijke kwestie. Vodafone legt nl de bewijslast bij u. En zie maar eens echt te bewijzen dat die data niet zijn verbruikt. Men heeft overal een antwoord op. Waar ik me wel over verbaas, is er geen waarschuwings-sms verstuurd?
Dat is volgens mij wel de gedragscode.

Dagelijks komen er klachten over dit gedoe binnen. Ach wat, laat ik u nog een medestander tonen die zich vandaag hier ook aanmeldde
klik HIER
Dit gaat maar door, dag in dat uit en er gebeurt niets.

Bij KPN zijn dit soort klachten een zeldzaamheid. Bij Tele2 heb je ook die klachten, maar Vodafone spant echt de kroon.

(wees maar blij dat u bij ze weg bent, ze jagen iedereen de Vodafonetent uit met dat hoge dataverbruik)

ni
door nicoleengelhard - Jul 25, 2014 om 22:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb wel een sms gehad met hoog data verbruik maar dit was 1 dag nadat de nieuwe datum in was gegaan dus ik dacht dit is van vorige maand nog en dan nog het is gewoon echt niet mogelijk ik ben de hele dag binnen van smorgens tot savonds met wifi en die werkt gewoon want anders doet mijn radio op de laptop het ook niet. Kijk als ik nou eens buiten de deur zal werken en veel onderweg ben dan kan ik het nog eens begrijpen maar ik ben vorige maand en deze maand nauwelijks buiten geweest en de dagen dat die jongen doorgaf als extreem verbruik was is gewoon aan het werk en heb ik de telefoon niet in de handen gehad (ligt gewoon achter mij) van deze maand heb ik overigens geen sms gehad dat ik veel data verbruik had. er klopt gewoon iets niet. Ze denken gewoon die mevrouw gaat weg en de rest van de familie ook dus laten we maar eens het onderste uit de kan proberen te halen want die mensen kunnen het toch niet bewijzen want als de specificaties opvragen dan kunnen wij ons beroepen op het prive gebeuren van de klant dat we die niet vrijkunnen geven dus niet kunnen vertellen waaraan het precies verbruikt is. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 22:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wordt gewoon bestraft dat u weggaat. Zo simpel is het.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 22:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En laat u niet overhalen toch bij Vodafone te blijven.

klik HIER

gerbera
door gerbera - Jul 25, 2014 om 22:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Vodafone beroept zich steeds weer op de wet privacy, maar je hebt toch recht om je eigen gegevens in te zien. Zij kunnen, door de telefoon, precies vertellen wanneer en hoe groot je verbruik is geweest maar datum en tijdstip hebben volgens mij niets met privacy te maken. Ik heb een alles in een pakket, incl. gratis bellen, van KPN en krijg elke maand een overzicht van alle telefoonnummers, incl de tijdsduur, die door mij in die periode gebeld zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 22:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 25 jul 2014, 22:42]En laat u niet overhalen toch bij Vodafone te blijven.

klik HIER
De reactie van Vodafone; "ja maar meneer zoveel voor zo *kuch* weinig geld dat kun je toch ook helemaal never nooit niet verwachten! Uw schuld dus."

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 22:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@gerbera
Bij Vodafone heb je ook gewoon 'n gespecificeerde rekening echter bij data wordt er geen definitie gegeven enkel tijdstip en het verbruik. Terwijl Vodafone dit wel gewoon kan zien (overigens zelfs wettelijk verplicht om hier logs van op te slaan), aangezien al hun data via hun proxyservers gaat.
Het is pure onwil van Vodafone en inderdaad zich beroepen op privacy is onzin, aangezien ze het nu toch al gewoon kunnen zien met welke ip's jij verbinding maakt.

ni
door nicoleengelhard - Jul 25, 2014 om 23:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja en dat is het mooie ik zei meneer vertel mij dan maar even wanneer en hoelaat. Dus de meneer had die gegevens erbij gepakt en zei nou die en die datum zo en zo laat. Ik heb mijn agenda erbij gepakt en daarin staat precies hoelaat ik een klant had en tot hoelang deze duurde en ik kon tijdens deze behandelingen (massages) mijn telefoon niet vast gehad hebben. Maar die meneer beweerd dat zijn gegevens juist zijn. Ik heb toch de specificaties op gevraagd en dan maak ik gewoon fotos van de afspraken in mijn agenda (dat is mijn bewijs dat ik niet gebruik heb kunnen maken van mijn telefoon op die tijdstippen) Ik hoop dat kpn dit soort geintjes niet gaat doen. Ik word iedergeval nooit geen klant meer van Vodafone.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het antwoord van Vodafone zal dan zijn dat uw telefoon dat zelf doet.

Het is namelijk zo dat telefoons die een sim kaart van Vodafone in hun buikje hebben zitten een compleet eigen willetje hebben. Ze maken, zonder dat hun baasje dat weet of wil, op de gekste tijden via 3 G contact met van alles en nog wat. Ze downloaden apps, kijken op You tube, versturen bergen foto's en ga maar door, zodat ze rustig in een uur of wat uw hele data tegoed er door jagen.

Als dank krijgt uw mobieltje dan een aai over het bolletje van Vodafone.

Dank je wel, weer een klant weggejaagd. Dat zal ze leten om normaal binnen hun bundel te blijven.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 28, 2014 om 11:37
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste nicoleengelhard,

Ik kan begrijpen dat je geschrokken bent van deze hoge bedragen.

Wij kunnen je echter geen duidelijkheid geven wat veroorzaakt heeft dat je in korte tijd veel data hebt verbruikt. Wij kunnen en mogen ivm privacywetgevingen namelijk niet in jouw toestel kijken om te zien wat jij op je toestel hebt geïnstalleerd. Wij zien alleen in ons systeem terug dat er daadwerkelijk verbinding is geweest met het 2G of 3G netwerk, en wij kunnen zien hoelang en wanneer deze verbinding heeft plaatsgevonden.

Ook kan ik je vertellen dat veel apps constant verbinding maken met internet, dus ook in de nacht. Als voorbeeld kan ik WhatsApp geven. Stel je krijgt midden in de nacht een berichtje binnen, dan is dit een teken dat WhatsApp verbinding heeft met internet, anders zou je deze berichtjes immers niet ontvangen. Dit is ook het geval bij andere apps. Verder schakelen de meeste smartphones Wi-Fi automatisch uit wanneer het toestel in standby modus wordt gezet.

Je geeft in een van je berichten aan dat je wel een waarschuwing hebt ontvangen maar dat je ervan uitging dat deze onterecht verstuurd was omdat de nieuwe bundel pas was ingegaan. We sturen dit smsbericht niet voor niets. Het was verstandig geweest als je toch navraag had gedaan nadat je dit smsbericht had ontvangen. Dan had je hoge kosten kunnen voorkomen.

Klopt het dat je deze maand geen smsbericht hebt ontvangen? Dit zal uiteraard gecontroleerd moeten worden. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar webcare.nl@vodafone.com. Vermeld in het onderwerp Kassa / nicoleengelhard / vrijdag 25 juli. Vermeld ook de volgende gegevens in de mail: 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Met vriendelijke groet, Linda

laaglander
door laaglander - Jul 28, 2014 om 11:49
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

misschien even niets met deze vraag te maken, maar..

de mobiele aanbieders schermen met privacy.. maar ik ben toch degene over wie het gaat.. mag ik het ook niet weten van mezelf? Het gaat toch over mij, dus waarom dan schermen met privacy?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 28, 2014 om 16:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=laaglander schreef op maandag 28 jul 2014, 11:49]dus waarom dan schermen met privacy?
Omdat Vodafone dat heel toevallig nogal erg goed uitkomt.