bl
door blokkerklacht Jan 21, 2012 om 15:00
Elektronica & tv

Schroeischade

We hebben bij Blokker een rechaud gekocht, thuis uitgepakt, op tafel gezet en gebruikt. Er staat nergens in de beschrijving, dat je eerst alles uit elkaar moet halen, de onderkant moet omdraaien om vervolgens alles weer in elkaar te zetten. Nu hebben we een schroeiplek in het tafelkleed en een grote plek op de tafel met barstjes en ingeschroeid materiaal van het beschermingskleed. Het tafelblad moet helemaal afgeschuurd worden. Volgens Blokker is het onze eigen schuld en moeten we daarvoor bij onze eigen verzekering zijn, maar wij zijn van mening dat Blokker aansprakelijk is en dus hun verzekering moet aanspreken. Wat is juist?

3723 26 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 21, 2012 om 15:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een electrisch rechaud of met waxinelichtjes?

Begrijp niet goed dat je dingen los moet schroeven.

Vladja

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2012 om 15:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo blokkerklacht,

Uit je 'verhaal' meen ik op te maken dat je - hoe is het mogelijk - de rechaud verkeerd gebruikt hebt.
Niets gezien en niets geroken???
Bij normaal gebruik moet dit niet mogelijk zijn.
Blokker verwijst je dan m.i. dan ook terecht naar je eigen inboedelverzekering.

Met vr.gr.

lo
door lopers - Jan 21, 2012 om 15:24
44 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd eerst je eigen verzekering aanspreken.
Als ze het nodig vinden gaan ze de schade wel bij Blokker claimen.

ro
door ron530 - Jan 21, 2012 om 15:44
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Sorry maar voor gebruik controleer je toch of alle verpakking en beschermings materialen verwijdert zijn, het ding klakkeloos op tafel zetten is een gevalletje nalatigheid. M.i. gaat geen enkele verzekering de schade uitbetalen.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 21, 2012 om 15:55
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ron530???????

Volgens ts zat de bodem omgedraaid.

ro
door ron530 - Jan 21, 2012 om 16:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Komt er dus op neer dat vraagsteller de warmhoudplaat onderste boven op tafel heeft gezet, dat werkt toch voor geen meter je ziet toch dat het niet klopt.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 21, 2012 om 16:53
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft dat met verpakking-en beschermmaterialen te maken?

ro
door ron530 - Jan 21, 2012 om 17:21
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Sonjaatje, achteraf heeft het helemaal niets met de verpakking van doen maar een weldenkend mens begrijpt toch hoe je zo'n ding gebruikt. Je maakt mij niet wijs dat vraagsteller dat niet wist. Het is simpel, als ik een frituurpan aanschaf dat staat er in de gebruiksaanwijzing ook niet op dat ik die niet ondersteboven mag gebruiken. Beetje logisch denken toch. Vraagsteller is zelf dom bezig geweest en ik vermoed dat de gebruiksaanwijzing pas na het gebeuren is uitgeplozen.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2012 om 17:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

blokkerklacht, eerlijk gezegd snap ik de klacht niet. Als het een elektrische warmhoudplaat is zet je die, op pootjes of sleevoet of wat voor ontwerp ook, toh gewoon op tafel? Is het er één met twee of drie waxinelichtjes kun je helemaal niet fout gaan (maar u schrijft niet wat u heeft aangeschaft). Dus m.i. moet het een elektrische zijn die u, met de warmte kant, aangezet heeft op tafel.

tr
door trappist - Jan 21, 2012 om 17:22
240 Antwoorden / 0 Vragen

Dus het eten was koud, de tafel heet, en uw haarkleur?

diumenge
door diumenge - Jan 21, 2012 om 17:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik het verhaal van Blokkerklacht begrijp, dan zat de warmhoudplaat omgekeerd in het apparaat gemonteerd? Raar verhaal, maar als dat al kan dan merk je het toch bij gebruik?

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2012 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

Dat denk ik bij nader inzien ook:
.....Er staat nergens in de beschrijving, dat je eerst alles uit elkaar moet halen, de onderkant moet omdraaien om vervolgens alles weer in elkaar te zetten......

Vraag aan TS: was dit het geval???

In dat geval kan je natuurlijk wél teruggaan naar Blokker, maar die zullen ook wel vinden dat een weldenkend mens dit onmiddellijk in de gaten heeft.

Schade melden bij je verzekeraar kan geen kwaad. Je ziet dan wel hoe ze reageren.

Met vr.gr.

ro
door ron530 - Jan 21, 2012 om 17:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Blokkerklacht heeft waarschijnlijk een nieuw toetsenbord gekocht en kan omdat het ding op zijn kop ligt geen toets meer vinden.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2012 om 17:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 21 jan 2012, 17:40]Blokkerklacht heeft waarschijnlijk een nieuw toetsenbord gekocht en kan omdat het ding op zijn kop ligt geen toets meer vinden.

haha ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2012 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Alle gekheid op een stokje.
Voor ons mag het dan onbegrijpelijk zijn ... voor TS (=blokkerkracht) is het een serieus probleem.

Dus nogmaals: Zat het gekochte apparaat verkeerd in elkaar?
Zo ja, nogmaals terug naar de winkel voor een 'goed gesprek'.
Als dit (weer) niet helpt kun je ze een brief schrijven waarin je ze aansprakelijk stelt voor de gevolgschade ten gevolge van het leveren van een ondeugdelijk product.
Schade melden bij je eigen verzekeraar!

Met vr.gr.

marjon1
door marjon1 - Jan 21, 2012 om 18:04
284 Antwoorden / 3 Vragen

Kunt u iets duidelijker zijn wat betreft het type rechaud.
Het komt wel voor dat onderdelen andersom worden gemonteerd om het op een kleinere manier te kunnen verpakken, je ziet dat ook wel bij doppen van pannendeksels alleen is het daar natuurlijk meteen duidelijk dat u ze opnieuw moet monteren en bij uw rechaud kan het goed zijn dat dit niet meteen duidelijk is.
Zo kan een onderplaat waar branders inhangen of opstaan te laag zitten waardoor de ondergrond te heet wordt. U moet hem dan omdraaien om die afstand te vergroten. Uiteraard hoort dit wel in een gebruiksaanwijzing te staan met tekst of tekeningen met een waarschuwing dat u 'm zo niet mag gebruiken wegens brandgevaar.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 21, 2012 om 18:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Is voor gebruik de instructie goed gelezen?

Zomaar iets gebruiken dan vervalt de garantie als het fout gaat.

En schroei schade, dat is gevolg schade volgens mijn en zonder type of reactie vragen steller zal dat moeilijk worden, ze verkopen namelijk meerdere modellen.

go
door gooij053 - Jan 24, 2015 om 19:43
18 Antwoorden / 2 Vragen

Je wordt gewoon afgescheept bij de Blokker, bij mij heeft de eigenaar hem zelf getest??, maar bij hem is niks te zien. Het zijn franchisers die op Blokker zitten, en als er een schadegeval is moeten zij dat via hun eigen verzekering declareren, en als hun eigen risico te hoog is, moeten zij het uit eigen zak betalen. Dat is het hem dus.
Lijkt mij raadzaam om dit eens bij vara-kassa te melden.

di
door digioma - Jan 24, 2015 om 22:29
646 Antwoorden / 29 Vragen

Na drie jaar nog? Lijkt me rijkelijk laat!

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2015 om 23:02
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=digioma schreef op zaterdag 24 jan 2015, 22:29]Na drie jaar nog? Lijkt me rijkelijk laat!

Hoi digioma, nee digioma, is vandaag weer een klacht over dat ding, aangezien ik nog meer digi ben dan jij: geen link. FF zoeken misschien? ?

hutch
door hutch - Jan 25, 2015 om 11:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 24 jan 2015, 23:02].... vandaag weer een klacht over dat ding, aangezien ik nog meer digi ben dan jij: geen link. FF zoeken misschien? ?
'At your Service'.....

Klik * *

go
door gooij053 - Jan 25, 2015 om 11:44
18 Antwoorden / 2 Vragen

het gaat om een elektrische buffetwarmer, ik heb de gebruiksaanwijzing goed doorgelezen. de buffetwarmer moet op een vlakke ondergrond staan, dat hebben wij gedaan, de tafel dus. En er lag een tafellaken op de tafel, misschien dat dat de oorzaak kan zijn, maar daar stond niets van vermeld in de gebruiksaanwijzing. Op de doos en buffetwarmer staat ook geen merk vermeld, dus het is lastig om de fabrikant te achterhalen, er stond alleen made in China.

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2015 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gooij53: erg onhandig in meerdere topics je beklag te doen. Hou het gewoon bij je eigen gestarte topic.

door 1953 - Jan 25, 2015 om 13:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=digioma schreef op zaterdag 24 jan 2015, 22:29]Na drie jaar nog? Lijkt me rijkelijk laat!

Tja...mag van de redactie niet meer schrijven dat een topic .. jaar oud is en of het mosterd na de maaltijd is.

Blijkbaar gooij053 de juiste weg gevonden en zelf een topic geopend.

Doch als de handleiding misleidend is of dwaling geeft dan is de fabrikant ketenaansprakelijk voor de gevolgschades.

go
door gooij053 - Jan 25, 2015 om 19:02
18 Antwoorden / 2 Vragen

De Blokker in Haaksbergen doet niks, franchiser heeft hem 1 1/2 uur uitgeprobeerd ( zegt hij). Bij hem waren geen schroeiplekken op de tafel te zien. Dus morgen maar mijn eigen verzekering bellen, zit niks anders op.

li
door liedjestuif - Sep 6, 2015 om 01:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond verjaardag gevierd indisch buffet gemaakt. Met gebruikmaking van elektrische buffetwarmer van blokker.
Handleiding gelezen.Nu..na afloop grote schroeivlek in onderlegger en erger nog... in mn gloednieuwe tafel.
Ben echt niet dom...na googelen blijkt dat het dus meer mensen is gebeurd. De bakken passen fantastisch op 2 verschillende manieren in de houder. Dit ontdek je pas nadat het fout is gegaan.natuurlijk.....als je het ziet dan denk je....jemig je kon hem ook andersom in elkaar zetten. Maar toch... geen enkele waarschuwing hiervoor in de handleiding.

Ik begrijp nu, dat de warmhoudplaat wegens plaatsbesparing óók verkeerd om in de doos zit. Dit werkt het verkeerde gebruik extra in de hand.
Ga maandag eerst maar contact opnemen met m'n verzekeringsmaatschappij. Vervelend einde van een plezierige dag!