ge
door gerrie1960 Nov 14, 2006 om 22:13
Geldzaken & recht

Schuld van 33.365.89

ik heb een paar jaar geleden een leningovereenkomst afgesloten bij defam dat bedrag is 33.365.86 en dat was ook gekoppeld aan dexia bank ,mijn vastenlasten zijn nu zo hoog dat ik dexia en de defam niet neer kan betalen,

bij dexia is er ook  een schuld van 1200,00 euro, mijn salaris per maand is 1563,00 incl overuren en reisvergoeding, en mijn vaste lasten zijn 1320,00 per maand,

ik wil aan de defam 100. euro pm, betalen maar gaan daar niet mee akkoord,

nu  willen ze beslag op mijn inkomen leggen of / en beslag op mijn inboedel leggen, en er is al beslag gelegd op mijn loon 197,00 euro, pm.

en ik moet mijn kinderen om de twee weken op halen, dan heb ik ze een weekeinde bij mij,

wat moet ik nu gaan doen, ik kom er niet uit zo,

wat moet of kan ik nu nog doen ? dit is mijn einde raad.

groetjes DB

492 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer je contact op te nemen met het maatschappelijk werk in je woonplaats. Zij kunnen je wellicht doorverwijzen naar de gemeentelijke kredietbank die je kan helpen je schulden te saneren. Zoals je zelf aangeeft staan je schulden in geen verhouding tot je inkomen. Kan je werkgever misschien helpen?

Dat Defam niet accoord gaat met 100 euro per maand begrijp ik goed. Heb je al eens uitgerekend hoe lang het duurt eer je er van af bent?

Als het je lukt om in de schuldsanering te komen dan wachten je enkele zeer zware jaren waarin je feitelijk onder curatele staat. Dat is niet leuk maar daarna ben je wel schuldenvrij en dat is ook heel wat waard.

Ik wens je heel veel sterkte. Zoek hulp dit kan je niet alleen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooropgesteld dat het idioot is dat geldverstrekkers met U in zee gaan, Uw vaste lasten zijn veel te hoog in relatie tot Uw inkomen, zou ik maar heel snel contact opnemen met Uw gemeente of professionele instelling teneinde met U het traject van schuldhulpverlening in te gaan.

Zoek op  "schuldhulpverlening"

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag DB,

Neem contact op met de Gemeentelijke Krediet Bank (GKB)
Als u meerdere schulden heeft, kan een gemeentelijke kredietbank tussen u en de schuldeisers bemiddelen. Dit kan leiden tot een op uw inkomen afgestemde betalingsregeling. Bij uw gemeente kunt u het adres krijgen van een gemeentelijke kredietbank bij u in de buurt. Of kijk op www.volkskrediet.nl voor de adressen van de gemeentelijke kredietbanken in Nederland.

Wellicht heb je aan bovenstaande info wat.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al deze mensen hebben gelijk.

Het enige wat ik er aan wil toevoegen is: Doe het snel! Als ze werkelijk beslag leggen op je inkomen, moet je werkgever alles boven ongeveer 750 euro direkt inleveren. Dit houdt je dus geen maand vol en ga je alleen maar harder en dieper in de shit.

So, act NOW!

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schuldsanering?! Daar moet(en alle) schuldeiser(s) mee akkoord gaan. Op deze wijze komt u niet in de vicieuze cirkel. De laatste optie is het faillissement aanvragen, zodat u aan een schone lei kunt beginnen als het faillissement wordt opgeheven wegens de baten.

Sterkte met deze vervelende situatie.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zich failliet laten verklaren is een volkomen verkeerd advies. Als je failliet wordt verklaard, worden de schulden niet kwijtgescholden en blijven die schulden gewoon staan. Ze achtervolgen je dus nog vele jaren. Bovendien kost het failliet verklaren ook nog eens geld, waardoor de schulden alleen maar toenemen. Dom, dom, nog eens heel dom antwoord !!!!

Alleen de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen kan een oplossing bieden. Daarbij raak je je schulden kwijt na drie of vijf jaar op een minimum te hebben geleefd. Om hiervoor in aanmerking te kunnen komen, zijn er wel een aantal voorwaarden. Volg het advies van Read.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volg het advies van Read en ga, als u dat nog niet gedaan heeft zo snel mogelijk naar de Sociale Dienst ? Kredietbank in uw woonplaats.

Let wel op en mogelijk heeft u ook baat bij een toevoeging van een advocaat (kan de Sociale Dienst of Kredietbank u ook verder in adviseren en anders een juridisch loket) dat aan beslagleggen een limiet is gebonden. U moet wel kunnen leven en het kost soms moeite om schuldeisers dat duidelijk te blijven maken.

Als ik verder lees, tussen de regels door, lijkt het mij ook niet geheel onverstandig om enige psychologische begeleiding te hebben vanuit het oogpunt dat u zich niet gek moet laten maken door de zorgen etc.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Gewoon naar de gemeente gaan naar de schuld sanering.Die mensen die helpen u en dan bent u over 3 jaar van u schulden af.En lenen kost alleen maar geld zeker wat u hebt geleent u kunt beter gaan sparen en niet lenen.groeten Pascal

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor nadere info over schuldsanering, zie:

http://www.wsnp.rvr.org/

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 27, 2007 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

schuldsanering via de WSNP duurt geen 3 jaar maar kan 3 tot 5 jaar duren. Het is een heel zwaar traject. Slechts 10% haalt het einde van het traject. Dit omdat het een financieel technische zaak is met weinig aandacht voor het sociale deel van de cliënt. Het is dus aan te raden ook een maatschappelijk werker in de hand te nemen zodat je ook op sociaal gebied begeleid wordt.

Verder heb je na 3 tot 5 jaar een schone lei. Dit wordt door de rechtbank uitgesproken. Echter een schone lei betekend niet schuldenvrij. Als je er na de WSNP periode weer een janboel van maakt kunnen de oude schulden via de uitspraak van de rechter weer gaan herleven. Velen weten dit niet.

Verder is men bezig om de saneringsperiode te verlengen naar 6 jaar.