fr
door frietpan123 Oct 2, 2015 om 11:03
Geldzaken & recht

Schulden

goeden dag
hoe kan het sinds ik bewindvoering heb zo slecht gaat .
de zorg word nauwelijks betaalt amper geld om te leven,je moet er lang om bedelen nu weer niets ze slikken wel elke maand 89 euro in om zogenaamde dingen die ze voor je doen .
amper reacties als je iets vraagt hoe kom ik aan een andere bewindvoerder

317 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2015 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u door de kantonrechter onder bewind bent gesteld, zult u bij hem een klacht in moeten dienen en eventueel om een nieuwe bewindvoerder moeten vragen.

Ga naar de sociale dienst van uw gemeente en kijk of zij u kunnen helpen.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2015 om 11:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo frietpan123##,

Ik wil een klacht indienen over mijn bewindvoerder. Hoe doe ik dat?

De kantonrechter is er voor om te controleren of een bewindvoerder zijn taken goed uitvoert. Als u van mening bent dat uw bewindvoerder zijn werk niet goed doet, dan kunt u hierover een brief schrijven aan de kantonrechter, waarin u duidelijk uitlegt wat volgens u niet goed gaat. De kantonrechter kijkt vervolgens of de klachten gegrond zijn en gaat, als het nodig is, in gesprek met u en uw bewindvoerder.

Ik wil een andere bewindvoerder

De rechtbank is de instantie die de bewindvoerder heeft benoemd, en is tevens bevoegd de bewindvoerder te ontslaan (artikel319 Fw). Daarvoor is vereist dat de bewindvoerder gehoord wordt, althans behoorlijk opgeroepen wordt voor verhoor en niet verschijnt. De schuldenaar kan een ontslagverzoek indienen bij de rechtbank, een schuldeiser kan dat eveneens doen, en de rechter-commissaris, maar ook de bewindvoerder zelf, bijvoorbeeld op de grond dat er een onwerkbare situatie is ontstaan met de schuldenaar, al zal die laatste situatie meestal ook aanleiding zijn voor een tussentijdse beëindiging op grond van artikel 350 Fw.

De kantonrechter is er voor om te controleren of een bewindvoerder zijn taken goed uitvoert. Als u van mening bent dat uw bewindvoerder zijn werk niet goed doet, dan kunt u hierover een brief schrijven aan de kantonrechter, waarin u duidelijk uitlegt wat volgens u niet goed gaat. De kantonrechter kijkt vervolgens of de klachten gegrond zijn en gaat, als het nodig is, in gesprek met u en uw bewindvoerder.
(Bron)

Met vr.gr.