zonnewind
door zonnewind Jan 23, 2015 om 09:06
Geldzaken & recht

Schuldsanering

Ik ben van plan een zakelijke overeenkomst met iemand waarvan beweerd wordt dat hij in de schuldsanering zit. Hoe kom ik daar achter?

5165 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2015 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zonnewind,

Lees hier.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 10:46
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Iemand kan ook in de "Vrijwillige Schuldsanering" zitten. Vaak gebeurd dat via de gemeente.

zoekster
door zoekster - Jan 23, 2015 om 10:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn meerdere schuldtrajecten mogelijk en dat is niet altijd makkelijk te controleren. Het kan zelfs zo zijn, dat die persoon helemaal niet in een schuldtraject zit, maar wel overal schulden heeft gemaakt.
Vraag me af wat voor zakelijke overeenkomst het is. Als het een risicovolle is, is het sowieso uitkijken, ook al heeft die persoon geen schulden.

ro
door ron530 - Jan 23, 2015 om 13:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Op de site van de kamer van koophandel kunt opzoeken of de persoon ingeschreven staat, dat kan op naam, adres of postcode. Als de persoon nog ingeschreven staat zonder toevoegingen als faillissement of opgeheven of verplaatst is er weinig aan de hand. Als u gedetailleerde informatie over die persoon heeft met volledige naam inclusief voorletters, geboortedatum, huisadres en postcode kunt op de site van www.wsnp.org het insolventieregister raadplegen. Is de persoon in het register opgenomen dan is ook de actuele status in te zien inclusief rechtszaak nummer. Dat nummer begint vaak met bijvoorbeeld F/13-0123 vervolgens gaat u naar de site www.rechtspraak.nl waar u het gehele verloop kunt raadplegen.

labren
door labren - Jan 23, 2015 om 14:37
862 Antwoorden / 0 Vragen

kan je in de zakelijke sfeer informatie in winnen bij het BKR

labren
door labren - Jan 23, 2015 om 14:39
862 Antwoorden / 0 Vragen

want als je schuld hebt dan sta je geregistreedt bij het BKR

ro
door ron530 - Jan 23, 2015 om 14:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Enkel bij de BKR aangesloten financiële instellingen kunnen de historie raadplegen.

ma
door marbella10 - Jan 23, 2015 om 14:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst gewoon aan hem zelf vragen. Bij niet beantwoorden kan je altijd nog opzoeken via die wegen die hiervoor al gegeven zijn.

labren
door labren - Jan 23, 2015 om 14:49
862 Antwoorden / 0 Vragen

iedereen kan bij het BKR vragen of er een bepaalt persoon geregistreedt staat

labren
door labren - Jan 23, 2015 om 14:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

kost trouwens zie ik net 12,50 euro om de gegevens op te vragen bij het BKR

ro
door ron530 - Jan 23, 2015 om 15:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:58]kost trouwens zie ik net 12,50 euro om de gegevens op te vragen bij het BKR
Enkel de eigen gegevens zijn op te vragen niet die van een ander.

Helaas ben ik zeg maar een ervaringsdeskundige want ik heb mijn zakelijk faillissement vanaf het begin tot omzetting schuld-sanering en beëindiging daarvan kunnen volgen. Simpelweg summiere gegevens bij de kvk in te voeren en dat was ik even vergeten bij www,curatoren.nl op faillissementen/schuldsaneringen te zoeken.
Om maar gelijk de schending van de van de privacy de kop in te drukken, alle faillissementen/schuldsaneringen worden in de staatscourant gepubliceerd en mogen door derden vrij gebruikt worden.

zo
door zoeker - Jan 23, 2015 om 17:41
78 Antwoorden / 3 Vragen

@labren
Helaas worden lang niet alle schulden aangemeld bij het BKR. Is geen verplichting of zo.

@Zonnewind. Ik ben misschien erg Rotterdams wat dat betreft, want ik zou dat direct aankaarten bij die persoon. Gewoon de vraag stellen, met de uitleg dat dit verhaal over hem/haar de ronde doet en dat je geen gedonder wilt hebben.
Open en eerlijk is mijn insteek...

zo
door zoeker - Jan 23, 2015 om 17:46
78 Antwoorden / 3 Vragen

Herstel.
Ik bedoel dat de aansluiting bij de BKR niet altijd verplicht is (bv geen telecombedrijven meer) en daardoor dus ook niet alle schulden worden aangemeld.

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2015 om 19:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij twijfel niet doen. Kijk ook maar eens naar de programma's van Tros Opgelicht waar men overal voor moet opletten.

marcel75
door marcel75 - Jan 23, 2015 om 20:39
5124 Antwoorden / 4 Vragen

volg deze link Het insolventieregister is gewoon een openbaar register.

ma
door manwijf - Jan 24, 2015 om 12:48
574 Antwoorden / 1 Vragen

Info KvK is ook niet altijd up to date. Ik weet uit ervaring ook dat iemand die schulden heeft alles aan elkaar kan liegen. Ik heb zelf de KvK nog ingelicht. Degene die ik ken had maar liefst 150 schuldeisers en ging na een vrijwillig faillissement (om schuldeisers van zich af te houden) pas vrijwillig de schuldhulpverlening in. Er was toen er geen redden meer aan, omdat hij iedereen en alles had opgelicht. Te idioot voor woorden, dat de WSNP daar ook nog voor gebruikt cq misbruikt wordt trouwens. Ik heb indertijd de schuldhulpverlening zelf gebeld.

in
door inuk - Jan 29, 2015 om 09:43
7 Antwoorden / 2 Vragen

Goede dag,

U kunt de persoon vragen om een uitgebreide BKR registratie,
De persoon kan die zelf bij elke bank aanvragen en deze wordt
dan bij de persoon thuisbezorgt via de post.
Kosten zijn 4,95 euro
Mocht de persoon hier niet aan mee willen werken, dan kunt
u zelf bepalen hoe u verder wilt gaan.

Vriendelijke groet,

zonnewind
door zonnewind - Jan 29, 2015 om 12:04
222 Antwoorden / 61 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik heb besloten met deze persoon maar niet in zee te gaan. Althans geen zakelijke overeenkomst af te sluiten.
Ik had al eerder willen reageren maar het gebeurt regelmatig dat, als je wilt inloggen bij Kassa, dat niet lukt dan krijg je de pagina met: "Weet u zeker dat u wilt uitloggen?" Terwijl ik helemaal niet ingelogd ben. Het zou mooi zijn als Kassa dan ook de gelegenheid geeft om dan te antwoorden met "nee" ik wil niet uitloggen o.i.d. Heel irritant als dat dan een paar keer achter elkaar gebeurt want dan denk je al gauw van "nou laat maar zitten "-(

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2015 om 17:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lijkt mij een verstandig besluit.
De site werkt wel vaker slecht, dus alle begrip. U reageert en dat doet lang niet iedereen die hier vragen stelt. Dank voor het melden.

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 17:48
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Eerst nadenken, onderzoeken en juist beslissen. Verstandig besluit. Dank voor het afmelden.