de
door denizeeeeeee Apr 24, 2012 om 18:03
Auto & vervoer

Scooter verzekering

ik zit met het volgende:

een aantal weken geleden is mijn vespa lx50 gestolen de dader en scooter zijn 20 min na diefstal teruggevonden.
de scooter was all risk verzekerd.
na taxatie zou de verzekering een bedrag van 900 aan schadekosten naar mij overmaken (dit is nog niet gebeurd).
ik heb toe de brommer op eigen kosten voor 1130 laten repareren.

2weken terug heb ik met dezelfde vespa een aanrijding gehad.
de scooter werd deze keer na taxatie total-loss verklaard.
nu is er op een veiling door de verzekering een bedrag van 1450 geboden en aangenomen als hoogste bod.
dit bedrag wil de verzekring mij dus uitkeren.

dus:

900 voor de diefstal
1450 voor aanrijding(total loss)

de scooter is allrisk verzekerd en bij total loss verklaring hoort toch gewoon de dagwaarde van de scooter uitbetaald te worden? (1,5% per maand)

de scooter is verzekerd voor een bedrag van 2900
de scooter is 10 maanden oud, dat is dus een percentage van 15% op de nieuwaarde van 2900.......

5984 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 24, 2012 om 18:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je hebt eeb rekening voor die reparatie van € 1130,--, (waarvan € 900,-- vergoed wordt door de verzekeringsmaatschappij)? Zodat je kan aantonen dat de scooter daadwerkelijk gerepareerd is?

Daarna is de scooter bij een aanrijding total loss gegaan.

Er is € 1450,-- geboden (als hoogste bod) voor de restanten van de scooter na de aanrijding.

Wie heeft het "wrak" in bezit? Jij of de verzekeringsmaatschappij?

De scooter is economisch total loss verklaard of technisch total loss (niet meer te repareren)?

Vladja

emcede
door emcede - Apr 24, 2012 om 18:30
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het vermoeden dat je informatie niet helemaal klopt. Je hebt het over een veiling, waarbij door de verzekeraar is geboden. 'Veiling' moet je erg ruim zien indit verband: gaat via internet, een aantal aangesloten, erkende opkopers en/of de,ontagebedrijven wordt uitgenodigd een bod te doen op de bescgasigde scooter. In het kort is de berekening van de schade daarna:
(dag-)waarde -/- opbrengst opkoper = schadebedrag

Vraag duidelijke uitleg aan je tussenpersoon of verzekeraar, dan moet je eruit kunnen komen.

de
door denizeeeeeee - Apr 25, 2012 om 10:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 24 apr 2012, 18:26]Je hebt eeb rekening voor die reparatie van € 1130,--, (waarvan € 900,-- vergoed wordt door de verzekeringsmaatschappij)? Zodat je kan aantonen dat de scooter daadwerkelijk gerepareerd is?

Daarna is de scooter bij een aanrijding total loss gegaan.

Er is € 1450,-- geboden (als hoogste bod) voor de restanten van de scooter na de aanrijding.

Wie heeft het "wrak" in bezit? Jij of de verzekeringsmaatschappij?

De scooter is economisch total loss verklaard of technisch total loss (niet meer te repareren)?

Vladja

de scooter is economisch total loss verklaard
en het wrak is in mijn bezit.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 25, 2012 om 10:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij 50% of meer schade word elk voertuig economisch total loss verklaard.
Auto of Scooter maakt dus niets uit.

Maar U mag deze ook houden en dan WA verder verzekeren.
AR lukt dan niet meer.

U krijgt de dagwaarde minus €1450,- restwaarde dan uitgekeerd.
Maar of je daarvoor een goede scooter terug krijg weet ik niet dus iets bijbetalen en nieuwe en beter of meerdere sloten gebruiken....

Niet vergoede schade kun je ook op de dader die bekend is proberen te verhalen.
WA verzekerden doen dat ook en vermoedelijk probeerde jou verzekeraar dat ook te verhalen indien er loon of uitkeringsbeslag mogelijk is.

de
door denizeeeeeee - Apr 25, 2012 om 11:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

900 voor de diefstal (had al uitgekeerd moeten worden)

voor de aanrijding:
(dagwaarde daalt 1,5% per maand scooter is 10 maanden oud = 15% over het verzekerde bedrag van 2900euro)
dagwaarde is dan 2465 - 1450(opkoper) = 1051 (restantwaarde) te verkrijgen van de verzekering?