de
door denotto Aug 14, 2014 om 14:34
Geldzaken & recht

Scootmobiel lift

In het appartementencomplex, waar ik sinds 1 maand woon, is buiten een grote trap met daaraan bevestigd een scootmobiellift. Dit liftje is meer buiten dan in gebruik en de verhuurd blijft zwaar in gebreke met de reparatie daarvan. Momenteel loop ik met krukken (voet in t gips) en juist gisteren met het liftje naar beneden, maar toen ik weer naar boven ging, bleven de leuningen dicht staan en kon ik geen kant meer op. Iemand van de straat heeft mij "gered" en me geholpen er af te komen. De verhuurder gebeld maar vanmorgen stond de lift er nog net zo bij als ik er af gekomen was....Brandweer, gemeente, bouw- en woningtoezicht kunnen niet doen.
Ik ben ten einde raad....en wil wel eens naar buiten...graag jullie advies....

1651 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 14, 2014 om 15:02
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Wie is de verhuurder, stuur een mailtje en een telefoontje naar de directie. Misschien helpt dat.

de
door denotto - Aug 14, 2014 om 15:14
66 Antwoorden / 17 Vragen

Hi, Mahadma,
De verhuurder is Portaal in Leiden (het appartement bevindt zich in Alphen aan den Rijn), je komt er echt niet door naar de directie....jammer genoeg

mahadma
door mahadma - Aug 14, 2014 om 15:24
11539 Antwoorden / 51 Vragen

klik HIER en kijk eens wat dat uitricht. Als dat niet werkt bel dan net na sluitingstijd als de lift niet werkt het noodnummer, dat zal ze als dat een aantal keer gebeurd, toch zeker een keer gaan opvallen.

de
door denotto - Aug 14, 2014 om 15:37
66 Antwoorden / 17 Vragen

Er is voor dat buitenliftje geen noodnummer, de liften in de gebouwen werken nu wel goed....ik ga zo weer ff kijken of t liftje het doet, bedankt voor het formulier....

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2014 om 16:12
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom kunt u geen gebruik maken van de liften in het gebouw of rijd u in een scootmobiel ? In het laatste geval zou ik de brandweer bellen als u vast komt te zitten. Als deze regelmatig op moeten draven om mensen uit de buitenleft te bevrijden zullen zij zeker de verhuurder daar op aanspreken.

de
door denotto - Aug 14, 2014 om 16:54
66 Antwoorden / 17 Vragen

ik kan gebruik maken van de gewone liften, alleen loop ik momenteel met krukken. het gaat hier om een zg scootmobiellift/traplift buiten het gebouw...ik ben al 2 weken bezig met die verhuurder....staat nu alweer een dag stil...mag morgenochtend weer bellen, want die daar over gaat is al naar huis, ik heb nu al 6 namen van Portaal op mn lijstje staan.....voor mensen met een scootmobiel is het een hel, ik ben straks weer zonder krukken...
groet

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2014 om 23:10
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben ten einde raad....en wil wel eens naar buiten...graag jullie advies....Maar als u gebruik kunt maken van de gewone lift kunt u toch naar buiten ook al loopt u met krukken. Kan mij voorstellen dat gebruikers van een scootmobiel hier boos over worden omdat die beperkt worden in hun mogelijkheden. Misschien als die eens aan de bel trekken (zeker als er meerdere zijn) dat dit helpt.

de
door denotto - Aug 15, 2014 om 01:19
66 Antwoorden / 17 Vragen

Na het gebruik van de gewone lift, moet er nog een buitentrap genomen worden van 20 treden....architectonisch geheel verantwoord, maar in hoge mate onhandig als het kleine scootmobielliftje niet functioneert.

costnix
door costnix - Aug 15, 2014 om 15:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als weer eens vast komt te zitten bel dan ook de lokale TV, RTL, SBS. dit levert de woningbouwvereniging slechte publiciteit op. Gaan misschien wel sneller actie ondenemen.

de
door denotto - Aug 15, 2014 om 16:06
66 Antwoorden / 17 Vragen

Dank je "costnix"
heb vandaag een formulier ingevuld voor de rijdende rechter, wellicht met resultaat.
Groet

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2014 om 16:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=denotto schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:06]Dank je "costnix"
heb vandaag een formulier ingevuld voor de rijdende rechter, wellicht met resultaat.
Groet
Probeer ook de belbus van Kassa. Echt zo'n item voor tv.

U kunt een email sturen naar kassa@vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus@vara.nl.

gerbera
door gerbera - Aug 15, 2014 om 16:55
7360 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=denotto schreef op vrijdag 15 aug 2014, 01:19]Na het gebruik van de gewone lift, moet er nog een buitentrap genomen worden van 20 treden....architectonisch geheel verantwoord, maar in hoge mate onhandig als het kleine scootmobielliftje niet functioneert.
Ja, die extra trap veranderd de zaak, kon ik uit uw bericht niet opmaken. Mijn verontschuldiging. In dat geval zijn de tips van costnix en zoekster zeker bruikbaar.