ch
door cherise Sep 15, 2014 om 16:08
Computers & telefonie

Screenshot

Hoe maak ik een screenshot van een rekening afschrift via internet?: Dit heb ik nodig omdat er van een automatische afschrijving teveel van mijn tegoed is afgehaald.

16402 25 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 15, 2014 om 16:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beetje weinig informatie zo. Gebruik je een Windows PC, tablet of telefoon? En in de laatste twee gevallen, gebruik je Android, iOS of Windows op die telefoon of tablet.

mahadma
door mahadma - Sep 15, 2014 om 16:19
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Uitgaande van een laptop:

Toets shift +PrtSc
Ga naar Word (oid)
Zet de cursor bovenaan,
Klik muis rechts
Klik op plakken
Ziedaar.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2014 om 16:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vanaf Vista zit in Windows een eenvoudig knipprogramma. Dat is te vinden via Start - zoeken en staat eventueel bij Bureau-accessoires.
Erop klikken en aan de taakbalk vast laten maken. Dan kunt u voor screenprints het icoon in de taakbalk aanklikken. De rest wijst zich vanzelf (met de cursor omkaderen waarvan u een screenprint wilt hebben, opslaan etc.).
Kijk eventueel ook even klik hier naar een instructievideo.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 15, 2014 om 17:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt ook nog na het drukken op de printscreen toets het geheel plakken in Paint (kan ook met control + v). Kun je het meteen naar jouw zin 'bij'snijden, het beste sla je het dan op als jpg.

Voorbeeldje (klik). Dat is inderdaad 'n printscreen in 'n printscreen.

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2014 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cherise,

Je kunt ook nog het afschrift printen en dan bv. weer scannen.

gerbera
door gerbera - Sep 15, 2014 om 22:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bij ING werkt het alsvolgt. Klik op betreffende afschrijving waarna deze zich opent. Selecteer de regels en klik op de rechtermuisknop. In het rolmenu staat afdrukken. Geef bij afdrukken aan "selectie" afdrukken. Dit kan ook zo met alleen de betreffende afschrijvingsregel.

zw
door zwaardvis - Sep 15, 2014 om 22:49
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 15 sep 2014, 16:38]Vanaf Vista zit in Windows een eenvoudig knipprogramma. Dat is te vinden via Start - zoeken en staat eventueel bij Bureau-accessoires.
klik hier naar een instructievideo.

Die kende ik nog niet, maar hij werkt uitstekend. Weer wat geleerd.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2014 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, daarmee gaat het sneller en gemakkelijker dan via bijv. Paint. Je kunt ook met de cursor teksten op een print van dat programma schrijven en daarvoor zelf een kleur kiezen. Gaat wat klungelig maar werkt goed. Hoe dat werkt: even het vraagteken aanklikken in het kadertje, daar staat het e.e.a. uitgelegd.

zoekster
door zoekster - Sep 15, 2014 om 23:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 15 sep 2014, 16:38]Vanaf Vista zit in Windows een eenvoudig knipprogramma. Dat is te vinden via Start - zoeken en staat eventueel bij Bureau-accessoires.
Erop klikken en aan de taakbalk vast laten maken. Dan kunt u voor screenprints het icoon in de taakbalk aanklikken. De rest wijst zich vanzelf (met de cursor omkaderen waarvan u een screenprint wilt hebben, opslaan etc.).
Kijk eventueel ook even klik hier naar een instructievideo.
Gek, ik heb dat knipprogramma niet. Al gezocht met de verkenner, in windowsonderdelen, bureaublad.

zoekster
door zoekster - Sep 15, 2014 om 23:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Op een forum las ik dat hij niet in Vista Basic zit.

f.weele
door f.weele - Sep 16, 2014 om 13:29
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 15 sep 2014, 22:49][quote=aurora1 schreef op maandag 15 sep 2014, 16:38]Vanaf Vista zit in Windows een eenvoudig knipprogramma. Dat is te vinden via Start - zoeken en staat eventueel bij Bureau-accessoires.
klik hier naar een instructievideo.

Die kende ik nog niet, maar hij werkt uitstekend. Weer wat geleerd.

Dat kan je dus ook doen met filmpjes, waarvan je een bepaald gedeelte als afbeelding wilt opslaan.
Filmpje pauzeren en het knipprogramma gebruiken.
m.vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2014 om 15:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster, dat heb ik inmiddels ook ontdekt.... Misschien heb je klik hier iets aan?
Ik kwam dit klik hier ook tegen, zie ook de rechterkolom. Ik ken die site verder niet.
Het zou best kunnen zijn dat die snipping tool voor XP op jouw Vista werkt, maar er staat ook eentje voor Vista bij.
Anders heb je misschien klik hier iets aan ook al vermoed ik van niet.

zoekster
door zoekster - Sep 16, 2014 om 17:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 15:15]@zoekster, dat heb ik inmiddels ook ontdekt.... Misschien heb je klik hier iets aan?
Ik kwam dit klik hier ook tegen, zie ook de rechterkolom. Ik ken die site verder niet.
Het zou best kunnen zijn dat die snipping tool voor XP op jouw Vista werkt, maar er staat ook eentje voor Vista bij.
Anders heb je misschien klik hier iets aan ook al vermoed ik van niet.
Die laatste link had ik inderdaad ook gevonden, maar dat leverde dus niets op.
Verder vind k het wat riskant om zomaar wat downloads te doen. Denk je dat die eerste veilig is?

Met paint heb ik weleens een printscreen gemaakt, ik denk dat ik het daar voorlopig mee uitzing. Mijn oude bakkie hoeft niet zo lang meer mee, want.....Jippie!!!
Daar heb ik zin in ;-)

Bedankt voor alle moeite, heel aardig van je!

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2014 om 23:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan @zoekster.
W.b. reviews van de sites ben ik klik hier en klik hier tegen gekomen. De Image Resizer waarnaar Seniorweb doorverwijst komt ook van CodePlex klik hier en de site software.informer heeft ook tools van/via CodePlex.
Ik begrijp goed dat je wat huiverig bent om zomaar een programma te downloaden dat je niet kent en van sites die je niet kent.
Wat je anders zou kunnen doen is eerst een herstelpunt maken, downloaden en de download laten scannen door je virusprogramma en dan pas installeren. Is het niet in orde dan kun je terug naar het goede herstelpunt. Let wel op of er vinkjes ergens staan voor zaken die je niet wilt, die dan natuurlijk weghalen.

mo
door mof - Sep 17, 2014 om 13:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Installeer het pakket "ImageMagick" dat als freeware voor Linux, windows en Mac
te downloaden is.

start het programma "display" (dat is de naam van het programma om fotos te laten zien)

doe dat zonder argumenten.

er verschijnt een plaatje van eentovernaar

inhet plaatje op de rechtermuisknop klikken

dan "open" kiezen op het rolldown menu

dan op de button "Grab"

dan enter delay: meestal is iets van 8 seconden voldoende,

dat geeft je tijd om je internetpagina als bovenste laag te zetten

zodra de cursor een kriusje wordt kun je het gebied selecteren dat je wilt vastleggen in een plaatje

dat wordt dan ook prompt gepresenteerd

in het plaatje rechtermuisknop aanklikken

dan save

geef naam met extensie (bijv naam.gif of naam.jpg waar je naam kunt kiezen als je eigen bedachte naam voor het bestand) en klaar is kees.

endemion
door endemion - Sep 17, 2014 om 19:49
237 Antwoorden / 3 Vragen

Komt toch vaker voor dat je van het een of ander een screenshot wilt maken. Dat gedoe met print screen en dan gaan copy pasten enzo, best omslachtig.

Ben zelf op gegeven moment Cropper gaan gebruiken. Dan wordt er automatisch een bestand aangemaakt op het moment dat je op "PrtSc" drukt of "Alt" + "PrtSc". Zelf eerst een selectie vakje trekken is ook mogelijk.

Handig tooltje om geïnstalleerd te hebben.

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2014 om 20:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die croppertip had aurora1 ook gegeven. Is dus veilig.

Ga ik hem ook maar installeren. Al maak ik eigenlijk nooit een printscreen.

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2014 om 21:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ondertussen weten we nog steeds niet voor wat voor apparaat cherise de vraag stelde...

endemion
door endemion - Sep 18, 2014 om 03:20
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 17 sep 2014, 20:08]Die croppertip had aurora1 ook gegeven. Is dus veilig.

Ga ik hem ook maar installeren. Al maak ik eigenlijk nooit een printscreen.
Tja dan had ik 'm wellicht niet hoeven noemen en had ik me die moeite kunnen besparen. Vervelend altijd die lui die klik hier's gebruiken zonder er ff kort bij te zetten waar ze naar linken.

Los daarvan lijkt het erop dat het aanhalen van Cropper door aurora1 op basis van een zoekactie was en niet persoonlijke ervaring.
Is dus veilig. Vind ik niet zo op z'n plek en ook wel een beetje beledigend, alsof aurora1 een vd weinige betrouwbare mensen is hier en onder de mensheid for that matter (de maker vh tooltje en ook mee). Daarnaast alsof andere mensen niet kunnen bepalen of een stukje software veilig is (yourself included). Het komt sowieso heel zelden voor dat onbetrouwbare software bovenaan (misschien moet bovenaan tussen haakjes) in een zoekopdracht verschijnt en als dat al eens gebeurt weet je anti virus software je tegenwoordig ook wel te waarschuwen over zo'n site als je die probeert te bezoeken.

Onbetrouwbare software komt trouwens ook zelden op je computer door een gerichte download van een site die van een bepaald programma (stommiteiten met nep downloadknoppen daargelaten). Het is namelijk behoorlijk wat gedoe om helemaal een website op te gaan zetten om vervolgens een stukje malware op die manier te gaan verspreiden. Binnen no time staat je website op een zwarte lijst, dan houd het eigenlijk al grotendeels op. Vervolgens zal het niet lang duren voordat de software zelf bekend is bij anti virus/malware bedrijven als dat niet al eerder het geval is. Dan is het helemaal over of je moet het interessant vinden om dat minieme percentage dan dan nog over blijft "targetten". Maja wie is zo gek die knappe koppen die malware schrijven iig niet.

[quote=diumenge schreef op woensdag 17 sep 2014, 21:01]Ondertussen weten we nog steeds niet voor wat voor apparaat cherise de vraag stelde...
Denk dat je toch wel mag aannemen dat het om een Windows machine gaat. Anders wordt dat er doorgaans wel expliciet bij gezegd of is er iig meer blijk van dan dat hier het geval is dat dat niet het geval is. Neemt niet weg dat je wel een punt hebt wbt de vaak te vage vraagstelling van mensen. Precieze in woord en geschrift is veel belangrijker dan de meeste mensen beseffen zo is een persoon bijvoorbeeld geen mens. Dit "kleinigheidje" zorgt ervoor dat men zichzelf veelal tekort doet simpelweg door zichzelf neer te zetten als een persoon ipv een mens.

diumenge
door diumenge - Sep 18, 2014 om 06:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=endemion schreef op donderdag 18 sep 2014, 03:20][quote=diumenge schreef op woensdag 17 sep 2014, 21:01]Ondertussen weten we nog steeds niet voor wat voor apparaat cherise de vraag stelde...
Denk dat je toch wel mag aannemen dat het om een Windows machine gaat. Anders wordt dat er doorgaans wel expliciet bij gezegd of is er iig meer blijk van dan dat hier het geval is dat dat niet het geval is. Neemt niet weg dat je wel een punt hebt wbt de vaak te vage vraagstelling van mensen. Precieze in woord en geschrift is veel belangrijker dan de meeste mensen beseffen zo is een persoon bijvoorbeeld geen mens. Dit "kleinigheidje" zorgt ervoor dat men zichzelf veelal tekort doet simpelweg door zichzelf neer te zetten als een persoon ipv een mens.

Kans is inderdaad groot dat het een Windows machine betreft. Aan de andere kant neemt het aantal tablets en smartphones (met bank apps) natuurlijk heel snel toe en weten mensen juist daar vaak niet hoe een screenshot te maken.

Afijn, of cherise wel of niet geholpen is met de antwoorden zullen we misschien wel nooit weten. Anderen zijn er in ieder geval wel mee geholpen.

zoekster
door zoekster - Sep 18, 2014 om 08:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=endemion schreef op donderdag 18 sep 2014, 03:20][quote=zoekster schreef op woensdag 17 sep 2014, 20:08]Die croppertip had aurora1 ook gegeven. Is dus veilig.

Ga ik hem ook maar installeren. Al maak ik eigenlijk nooit een printscreen.
Tja dan had ik 'm wellicht niet hoeven noemen en had ik me die moeite kunnen besparen. Vervelend altijd die lui die klik hier's gebruiken zonder er ff kort bij te zetten waar ze naar linken.

Los daarvan lijkt het erop dat het aanhalen van Cropper door aurora1 op basis van een zoekactie was en niet persoonlijke ervaring.
Is dus veilig. Vind ik niet zo op z'n plek en ook wel een beetje beledigend, alsof aurora1 een vd weinige betrouwbare mensen is hier en onder de mensheid for that matter (de maker vh tooltje en ook mee). Daarnaast alsof andere mensen niet kunnen bepalen of een stukje software veilig is (yourself included). .
Ik weet niet wat er met je aan de hand is, maar het schijnt dat je erg lange tenen hebt. Het was in het geheel niet beledigend bedoeld. Ik was juist blij met je persoonlijke ervaring!

Voor mij ging het hier om. Aurora1 had me hier al over getipt. Ik stond in de startblokken om hem te downloaden, maar toch hoopte ik dat iemand vanuit persoonlijke ervaring kon vertellen of die echt echt veilig was.
Toen jij ook met deze tip kwam en daarbij deze software ook nog eens zelf had gedownload, ging ik definitief overstag. Daar kwam mijn 'is dus veilig' vandaan. Sloeg op jouw reactie.

Ik heb eens een vervelende malware binnen gehaald, weet nog steeds niet hoe dat kwam en ben sindsdien superachterdochtig.

Wat downloads betreft. Ik zou iedereen voor de gratis softonic downloads willen waarschuwen, je krijgt meteen allerlei softonic rommel mee en het is een enorm gedoe om het er weer af te krijgen. Persoonlijke ervaring!

ma
door manwijf - Sep 18, 2014 om 09:53
574 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster
Als ik 'knipprogramma' intik, dan krijg ik ook geen zoekresultaten. Tik ik alleen 'knip' in dan wel. Geen idee waarom.

zoekster
door zoekster - Sep 18, 2014 om 10:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=manwijf schreef op donderdag 18 sep 2014, 09:53]@zoekster
Als ik 'knipprogramma' intik, dan krijg ik ook geen zoekresultaten. Tik ik alleen 'knip' in dan wel. Geen idee waarom.
Ik heb het meteen even geprobeerd, maar helaas nee. Het ligt er echt aan dat ik Vista Basic heb. Daar zit het eenvoudigweg niet bij in het pakket.
Toch bedankt voor de suggestie.

endemion
door endemion - Sep 18, 2014 om 16:22
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 18 sep 2014, 08:23]
Ik weet niet wat er met je aan de hand is, maar het schijnt dat je erg lange tenen hebt. Het was in het geheel niet beledigend bedoeld. Ik was juist blij met je persoonlijke ervaring!

Voor mij ging het hier om. Aurora1 had me hier al over getipt. Ik stond in de startblokken om hem te downloaden, maar toch hoopte ik dat iemand vanuit persoonlijke ervaring kon vertellen of die echt echt veilig was.
Toen jij ook met deze tip kwam en daarbij deze software ook nog eens zelf had gedownload, ging ik definitief overstag. Daar kwam mijn 'is dus veilig' vandaan. Sloeg op jouw reactie.

Ik heb eens een vervelende malware binnen gehaald, weet nog steeds niet hoe dat kwam en ben sindsdien superachterdochtig.

Wat downloads betreft. Ik zou iedereen voor de gratis softonic downloads willen waarschuwen, je krijgt meteen allerlei softonic rommel mee en het is een enorm gedoe om het er weer af te krijgen. Persoonlijke ervaring!
Dat van die lange tenen valt wel mee. Ik neem aan dat je die eigenschap toeschrijft aan mij omdat ik een redelijke lap tekst heb geschreven? Maar dat is meer vanwege die correctheid die ik al aanhaalde in de 2e reactie in die post. Kort en krachtig werkt lang niet altijd. Hoe vaak ik het niet mee heb gemaakt dat ik dacht iets spreekt voor zich en waarop vervolgens dat aspect toch voluit geschreven moest worden. Ook dat stukje "Is dus veilig", is een goed voorbeeld want dat, dat stukje op mijn reactie sloeg daar blijkt nu van dat het extra uitleg nodig had.

Wbt Softsonic, als je daarbij uit komt let dan op nadat je op de hoofdpagina van een stukje software op die grote download knop hebt gedrukt gaat die door naar een volgende pagina, de daadwerkelijke download pagina. Hier kun je normaal gesproken ook een directe link vinden dus zonder die Softsonic adware crap.

Hey ff cropper gebruiken ;)
http://www.imagesup.net/?di=7141105010810

endemion
door endemion - Sep 18, 2014 om 16:25
237 Antwoorden / 3 Vragen

Shit vergeet ik weer eens dat ze bij kassa nog steeds niet voorzien in de gebruikelijke gemakken van dit soort tekst invoer mogelijkheden. Dus nogmaals het linkje maar nu handmatig klikbaar gemaakt.

http://www.imagesup.net/?di=7141105010810