Seat gekocht maar.... Help!
Hallo,
Ik ben ten einde raad..
Ik ben een meid van 18... Met 0,0 verstand van auto's.
Ik heb een Seat Ibiza 1.6 sport gekocht uit het bj; 2001.
€1.795
Inc. APK en afleverbeurt. Heb ik zwart op wit.
Nu tijdens het rijden heb hem inmiddels een week.
Merk ik dat er dingen niet kloppen.
Ik heb hem bij een garage gebracht waar ik mijn vorige auto altijd liet onderhouden.
Wat bleek;
Bougi's zijn zo goed als op, waardoor de auto afslaat, inhoud etc.
Rechter remblok is op.
Rechter remklauw blijft hangen
Moet worden uitgelijnd ivm naar rechts trekken
Bij het lezen van de auto kwamen er 9 fout meldingen naar voren.
Deze gereset even gereden en daarna opnieuw.
Weer kwamen deze fouten naar voren.
Waarvan 1 best gevaarlijk... De ventilator van de motor doet het niet naar behoren.
Waardoor de temp. Van de motor niet goed wordt geregeld.
Nu probeer ik al een een paar dagen tot s avonds 10 uur contact te zoeken met de baas van het bedrijf.
Maar ter vergeefs.
Mailen, bellen langs gaan hij is onberijdbaar.
Niemand is bereid te helpen.
Ook krijg ik het APK formulier niet, ik vermoed dat dit niet eens gedaan is.
Maar internet geeft aan van wel.
Wat kan ik nu nog doen...
Help!!!
Dan maar een aangetekende brief.
Maak gebruik van de volgende voorbeeldbrief
klik HIER
Pas de voorbeeldbrief aan je situatie aan. Haal dat vervangen (het product vervangen) in de brief weg, want van een tweedehands auto is er toch geen tweede dezelfde als vervanger te vinden en laat dat kosteloos herstel staan.
Laat de andere garage nog niets aan je auto doen, want dan verspeel je je rechten op kosteloos herstel. Het is wel handig als zij een schriftelijke verklaring willen geven wat er mis is met de auto. Wellicht zijn ze daar tegen een kleine vergoeding toe bereid. Zo heb je bewijs.
Zet in de brief dat je er een deskundige naar hebt laten kijken en dat die de gebreken heeft geconstateerd.
Dan maar zien wat voor antwoord je krijgt. Als je geen antwoord krijgt of een antwoord waarbij de garagehouder alle verantwoordelijkheid afwijst, dan zijn er nog andere mogelijkheden, laat dat nog even weten hier.
Is het een Bovaggarage?
Bedankt!
Dit ga ik zeker proberen.
Nee volgens mij is het geen Bovag garage.
Het betreft auto66 uit amersfoort
Stuur de brief ook per email. Ook al reageren ze niet. Het is belangrijk dat je bewijsbaar klaagt.
Ja deze recensie had ik al gelezen.
Ik ben vanmiddag op advies van 1 van de reacties hier, een APK rapport wezen halen.
De APK is goed uitgevoerd.. Maar nu weet ik wel waarom hun mij het rapport niet wilde geven.
Er werd zoals al hun mooie praatjes verteld dat alle punten die naar voren kwamen gerepareerd en vervangen zouden worden.
Dit is niet gedaan,
Op het rapport Stond inderdaad dat de rem schijven zo goed als op waren en dat de airbag storing heeft.
Maar mijn verhaal hier is nog maar de helft van wat er is voor gevallen.
Kreeg zo net van Menno demir een app.. Ik bel je zo..
Inmiddels alweer 2 uur verder en geen telefoontje.
Ik ga van de week langs, maar met mijn stiefvader deze was namelijk bij de afspraken en bij de aankoop van de auto.
Als dit niks brengt dan ga ik stappen onder nemen.
Door middel van een aangetekende brief.
En ergens pikte ik op dat mijn rechtsbijstandverzekering misschien iets voor mij kan betekenen..?
[quote=kellx2807 schreef op woensdag 17 sep 2014, 19:40]
En ergens pikte ik op dat mijn rechtsbijstandverzekering misschien iets voor mij kan betekenen..?
Jazeker, in ieder geval kun je in de meeste gevallen daar gratis terecht voor juridisch advies.
Je zou denken dat je voor dit soort consumentenzaken altijd verzekerd bent, maar....
Sommige verzekeraars vinden dat je dan ook de module verkeer erbij moet hebben, terwijl dat er helemaal niets mee te maken heeft.
En sommigen vinden dat je bij een Bovaggarage had moeten kopen en anderen weer dat je meer onderzoek vooraf had moeten doen.
Je zult zelf je verzekering moeten bellen om te vragen in hoeverre ze je juridisch bij zullen staan. Maar als ze dat eenmaal willen dan zal dat zeker invloed hebben op de garagehouder. Die zijn niet zo dol op juristen.
In het geval dat de rechtsbijstandverzekeraar het wil overnemen, zou ik niet meteen zelf de brief gaan sturen als ik jou was. Misschien will die het van het begin af aan al aanpakken, dan ben je altijd beter af.
Wel mooi dat je een getuige hebt, helaas niet echt onafhankelijk, maar beter dan niets. Ik zou je nog wat willen zeggen, maar ik ben bang dat die Menno meekijkt hier.
@kellx2807, nou, je bent als jonge meid wel op de toekomst voorbereid, haha. Jazeker kan een rechtsbijstandsverzekering je daar bij helpen. Maar ik begrijp dan iets niet. Hoe komt de auto dan wel door de APK keuring heen? Bonafide bedrijven doen zoiets niet, vraag me af wat ze dan hebben gejokt om de APK goedkeuring te krijgen voor je auto. Lijkt me niet zo'n frisse toko. Nou weet je zelf best wel dat een auto van 13 jaar niet altijd puik in orde kan zijn, ligt eraan hoeveel vorige eigenaars er waren (kan je ook zien op de RDW site). Is het maar 1 vorige eigenaar geweest die de tuut altijd goed heeft onderhouden, ja, kan je spekkoper zijn. Maar lees de historie van de auto eens. Succes en zit ze maar lekker achter de broek!
Misschien wat ingewikkeld voor je om te lezen, maar hier een uitspraak van een rechter over een tweedehands auto, die toevallig ook €1750,- kostte.
De koper van de auto met de vele mankementen werd in het gelijk gesteld.
klik HIER
Zou je ook nog door kunnen sturen naar je verzekeraar mochten ze je afwimpelen.
Heeft er nu nooit iemand van een aankoopkeuring gehoord?
Zou zoveel ellende besparen, en die louche autohandelaren eindelijk hun brood kosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer