la
door laraboe Oct 7, 2014 om 20:15
Huishouden & energie

Seats and sofas

Op 3 april 2014 heb ik een bank bij seats and sofas gekocht. Helaas is deze nog steeds niet volledig geleverd. Ik heb de bank 2 keer terug gestuurd omdat er, de eerste keer de kleuren waren verwisseld en de tweede keer omdat er een onderdeel gebroken was. Nu blijkt de bank voor de derde keer terug gestuurd te zijn naar de leverancier omdat er weer beschadigingen waren deze heb ik alleen nog nooit gezien.

Op de koopovereenkomst geven zij aan dat de uiterlijke leverweek week 37-2014 is. Deze is helaas al ruim overschreden . Ik heb al regelmatig contact gehad over wanneer de bank zou komen. Helaas wordt er steeds geen duidelijk antwoord gegeven. In de algemene voorwaarden hebben zij staan dat als ze na de uiterste lever week de bank nog steeds niet geleverd hebben, je de koopovereenkomst eenzijdig kan ontbinden.
Ik heb daarom ook een brief gestuurd met daarin de klacht en dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden.
Seats and sofas geeft nu aan dat wat in de algemene voorwaarden staat hier niet voor geldt. Ook hebben we de klanten serves van Seats and Sofas te pakken proberen te krijgen maar helaas was dit zonder succes.

Ook hebben we de consumentenbond om hulp gevraagd maar omdat Seats and Sofas nergens bij zit aangesloten kunnen we niet beginnen geven ze daar aan.

De grote vraag is nu wat kunnen we nog verder doen?

822 3 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 20:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou de koopovereenkomst schriftelijk kunnen proberen te ontbinden, maar ik denk dat S&S daar niets mee doet en u moet geld van hun zien terug te krijgen. Het is een hopeloze winkel, daar komt u nu achter.

Heeft u een leenbank gekregen voor de tijd dat de bank niet is geleverd?

Hoeveel heeft u betaald voor de bank?

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 20:35
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Het zou verstandig zijn als men voordat men een bank wil kopen EERST gaat googelen op klachten over S&S. Dan weet je in 10 seconden genoeg en koop je daar niet.

hutch
door hutch - Oct 8, 2014 om 14:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

S&S was, is en blijft het meest onbetrouwbare 'bedrijf' om zaken mee te doen.
Zij 'liegen en bedriegen'.

Bij dit ***'bedrijf' is maar één ding belangrijk: zoveel mogelijk geld binnenhalen.
Dit laatste over de ruggen van hun 'klanten', zeg maar slachtoffers.

Daarnaast smeren zij hun slachtoffers 1e klas rommel aan van een hoogst inferieure kwaliteit.

En Mahadma heeft gelijk. U had beter eerst kunnen googelen, dat had u een hoop ergernis bespaard.

"Helaas wordt er steeds geen duidelijk antwoord gegeven."
Dit is heel normaal bij dit 'bedrijfje'.

En dat zij bij geen enkele brancheorganisatie zijn aangesloten zegt eigenlijk alles al. Geen enkele brancheorganisatie wil hen als lid hebben, juist omdat zij haar 'klanten' (lees: slachtoffers) stelselmatig van alles voorliegen en zich ook nog eens niet aan de wet houden.

Wat ik (....) zou doen:
ik zou veel personen meenemen (als getuigen) naar die winkel en verhaal halen op de meest drukke dag van de week, bijv. een zaterdag. Ik zou absoluut niet agressief zijn, maar juist kalm blijven. Wel resoluut. Ik zou hen nog maximaal één week de tijd om die bank te leveren. Zo niet, zou ik hen beloven (!) elke zaterdag terug te komen. Word ik naar buiten verwezen, wat uiteindelijk een mogelijkheid is, zou ik bij de ingang blijven staan en elk nieuw 'slachtoffer' voor de handelwijze van dit malafide clubje waarschuwen.

Niet dat ik daar ook maar iets zou kopen (ik zou van dat clubje nog niet iets gratis willen hebben), maar in uw geval zou ik (....) dat wel doen.