sa
door saronna Aug 19, 2014 om 21:16
Huishouden & energie

Seats and sofas koop contract ontbinden?

Beste kassa,

15 juni 2014 heb ik een aankoop gedaan van een bankstel (3 + 2 zitter) bij seats and sofas in maassluis.
Hierbij werd mij verteld dat er een levertermijn is van 6 tot 8 weken, maar dat dit waarschijnlijk eerder zal zijn.
In de laatste week van juli heb ik de winkel gebeld om te vragen of hun weten wanneer de bank ongeveer geleverd zal worden. Hierop kreeg ik een antwoord dat ik volgende week moest terug bellen want dan wisten ze meer. Dus ik die week erop ( inmiddels 6 weken) wederom gebeld, met de vraag over de levering. Kreeg ik als antwoord; oh maar dat kan nog wel 4/ 6) weken duren want de max. van de levertijd is 12 weken. Oeps.. dat was ons niet verteld. Toen erna werd mijn vriend gebeld, op de 12e met de melding dat de bank binnen is en of we die binnen 2 dagen kunnen halen. (Wij werken beiden fulltime dus alleen t weekend was een optie). Dus dat ook verteld, werd er snauwerig verteld; nou oke! Dag! En zo de hoorn erop gegooid.

Dus eenmaal aangekomen op de 16 aug. 2014 kwamen we binnen en meldde ons, was het van. Ja wilt u pinnen of contant betalen, waarop ik zei; nou mogen we niet eerst de bank bekijken. Waar ze ook nogal raar van op stond te kijken!
Eenmaal de bank uit de goederen lift gehaald hebben we hem in de winkel opengemaakt en kwamen erachter dat bij allebei stiksels onder de armleuning bij het zitgedeelte los zaten, bij 1 stak er een spijkertje uit, de vulling in de kussens klopt voor geen meter, naden in t zitvlak zaten los. Dus wij een verkoper erbij gehaald, en die gaf toe dat t slordige fouten zijn. En dat er 2 opties zijn. 1. Elke vrijdag komt er een meubelmaker en die kan t met de hand stikken. Maar hij zei er al bij.. daar kan ik je geen garantie op geven dat het mooi word want machinaal is t beste. En optie 2. Een nieuwe bank maar weer met een levertijd van 12 weken. Dus me vriend en ik waren er eigenlijk helemaal klaar mee, de bank met mankementen, onvriendelijk contact tussen klant en personeel. Dus wij zeiden; nou eigenlijk zien wij geen van beiden zitten. We hoeven hem niet meer want onze vertrouwen is in dit bedrijf beschaamd. En toen kregen we eerst te horen dat dat geen optie was. En na lang erop door te hameren dat we hem niet meer wouden gaf ie toch toe. We mochten nog een rondje in de showroom maken voor een andere bank maar daar hadden we geen interesse in!
Ons vertOns vertrouwen is beschaamd, en hebben 30% vd bank betaald.. Terwijl we met lege handen terug zijn gegaan. Is 345 euro.. is er een mogelijkheid dat we dit terug kunnen krijgen?

7678 26 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2014 om 21:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo saronna,

Tja, S&S.... veel klachten over.
..... is er een mogelijkheid dat we dit terug kunnen krijgen? .....
Had je die 30% als aanbetaling betaald?
Er is geen prestatie geleverd, dus moet je dat geld gewoon terugkrijgen.
Heb je dat dan niet terug gevraagd?
En wat was het commentaar van de verkoper?

Kijk even hier wat Consuwijzer er over schrijft.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2014 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

S en S is een verschrikkelijk bedrijf. Ze zijn nergens bij aangesloten. Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand daar nog wat gaat kopen.

U zult ze in de gelegenheid moeten stellen zo'n zelfde bank, maar dan goed te leveren.

Als u zomaar wilt annuleren bent u uw geld kwijt.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 22:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........de bank met mankementen, onvriendelijk contact tussen klant en personeel.......

Dat is een zeer treffende omschrijving van S&S!

Je zult ze inderdaad de gelegenheid moeten geven een andere bank te leveren. Wees wel weer zo verstandig dit nog in de winkel na te kijken.

alfatrion
door alfatrion - Aug 19, 2014 om 23:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de levering geldt dat u de verkoper een ingebrekestelling had moeten sturen. In de voorwaarden van dit soort bedrijven staat vaak dat u het bedrijf dan opnieuw 6 tot 8 weken moet gunnen. Maar dat is onredelijk. Met een levertijd van 6 tot 8 weken, is 2 weken vaak genoeg.

Een groot deel van de frustratie zit hem m.i. in de wel heel lange levertijd. Daar kunt u alleen weinig mee.

U moet de verkoper in beginsel de mogelijkheid geven om een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor vervanging te zorgen. Ook dit heeft u niet gedaan. Misschien dat u kunt aanvoeren dat het bedrijf nooit binnen redelijke termijn tot een vervangend product kon aanleveren. En dat het missen van een bank ernstige overlast is.

tenormin
door tenormin - Aug 20, 2014 om 01:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

in de rij van klachten. Wat jammer dat jullie niet eerst Google raadplegen! Is één elegie van moeilijkheden bij S&S. En is niet nieuw maar jarenlange ellende met deze toko.

sa
door saronna - Aug 20, 2014 om 08:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Oke dus zoals ik goed begrijp had ik op hun voorstellen in moeten gaan terwijl hij zelf al aangaf dat ie bij de reparatie niet de garantie kon geven dat t er beter op werd, of op sommige stiksels überhaupt nog kon repareren.
En anders moest ik 12 weken wachten op een bank terwijl me huisje al 2 weken af is. Mijn vertrouwen is gewoon beschaamd in dit bedrijf en wil er nog geen sec meer mee bezig zijn. Heb inmiddels een andere bank gekocht. Maar toch zit ik met die 30 % die ik moest aanbetalen bij bestelling. (Wat achteraf ook niet ..moet.. zoals ik van andere hoorde).

lo
door lovewinnie - Aug 20, 2014 om 08:24
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben daar ruim 5 jaar geleden een bank besteld en nooit meer. Ten eerste belde ze ons op kort nadat ik bevallen was dat de bank klaar stond om opgehaald te worden. Mijn partner zegt, ja sorry ga vandaag niet halen ben net vader geworden. Heel bot vanuit hun, opslag staat vol, u komt vandaag of hij blijft buiten het magazijn staan op u risico. Pfff dus partner kon gaan zodra ik op de afdeling lag bij te komen :(.

Nog geen 6 maanden laten was het lounge gedeelte ingezakt. ( grote hoekbank ca 1100 euro) en hebben dot zelf laten maken door de meubelmaker. Dit omdat hij terug gebracht zou moeten worden en dan weken later weer ophalen. Das was geen optie. Na 3 jaar hebben we een nieuwe bank gekocht bij een echte meubelzaak. Nu 2,5 jaar later nog als nieuw

Geen zaken doen met hun

Ze moeten de kans krijgen hun fout te herstellen maar hoeveel weken dit mag duren weet ik niet

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@saronna

Na die aanbetaling kunt u nu fluiten. Helaas. Geen een zaak kan u verplichten tot aanbetalen, maar dan hoeven zij ook niets te leveren.

Zelf betaal ik nooit aan, of slecht een symbolisch bedrag.

ma
door manwijf - Aug 20, 2014 om 13:51
574 Antwoorden / 1 Vragen

De reeds gegeven raadgevingen gelden natuurlijk alleen als je te maken hebt met een fatsoenlijk bedrijf. Daar is nu geen sprake van. Als een leverancier niet te goeder trouw blijkt te zijn en dat zijn ze hier niet, dan moet je ze met gelijke munt terug betalen. Asocialen hoef je echt niet met zoveel egards te behandelen. Het reeds aanbetaalde moet gewoon terugkomen. Flinke jongen die mij zonder dat geld de winkel uitkreeg. Recht of geen recht! Laat je niet gek maken! Heb het al een aantal malen aan de hand gehad. Ik blijf altijd netjes, maar ik krijg dat geld echt wel.

ge
door gerjos - Aug 20, 2014 om 15:18
14 Antwoorden / 0 Vragen

ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die daar wat kopen.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@manwijf

Maar de Ts is wel weggegaan, dus nu zal die teruggave niet zo "soepel"lopen.

mahadma
door mahadma - Aug 20, 2014 om 15:52
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Het verbaast mij eigenlijk dat dit bedrijf met meer klachten als klanten nog steeds bestaat,

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 20 aug 2014, 15:52]Het verbaast mij eigenlijk dat dit bedrijf met meer klachten als klanten nog steeds bestaat,

Omdat die kopers pas nadien hier op de site komen, of een andere natuurlijk. ;-)

hutch
door hutch - Aug 20, 2014 om 17:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wanneer leren mensen het eens om EERST te gaan googelen met de naam en/of verdere gegevens het bedrijf betreffende.

Had TS dit wel gedaan, had zij/hij kunnen lezen dat S&S een hoogst malafide club leugenaars is. Hier zijn talloze voorbeelden van.

TS is slachtoffer nummer zoveel en er zullen zeer zeker nog velen volgen.
Vooral degenen die niet op internet gaan zoeken naar reviews, klachten e.d.

Waarom denkt u dat S&S bij geen enkele branchevereniging is aangesloten? Zij zullen NOOIT (kunnen) voldoen aan de gestelde (strenge) eisen van een branchevereniging.
En mochten zij dit wel ooit proberen en mogelijk lukken, ben ik er 100% van overtuigd, dat zij binnen 'no time' eruit geknikkerd worden.

Ik heb S&S al vele malen verzocht om te reageren, maar dat durven zij tot aan vandaag de dag nog steeds niet. En dat zegt alles al.

TS: sterkte verder met dat malafide clubje. Hopelijk lukt het anderen wel om bij S&S weg te blijven...... S&S verkoopt (op een agressieve wijze) 1e klas rommel.
Laat u nooit leiden door lage (verkoop)bedragen, anders wordt leiden lijden.

Cookies
door Cookies - Aug 20, 2014 om 17:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel leuk om te lezen wat ze op klachtenkompas.nl beschouwen als 'afgehandeld'. Heb een pagina of 4 doorgenomen, niet 1 klacht is daadwerkelijk afgehandeld.

Van klachtenkompas.nl
Over Seats and Sofas zijn 337 klachten gemeld op Klachtenkompas.nl.
Van deze klachten heeft Seats and Sofas er 333 afgehandeld en staan er nog 4 open.

sa
door saronna - Aug 20, 2014 om 17:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties..

Alleen jammer dat ik door sommige een beetje als dom iemand word gezien omdat ik daar me bankstel vandaan haalde. Tja voor een beginnend stel heb je daar nog geen ervaring mee. Vandaar dat ik idd "achteraf" hiermee komt. Iedereen maakt toch wel eens een beginners foutje..

Fijne avond

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@peterkeller

Aan dat advies heeft de Ts echt wat. Er is al een ander bankstel gekocht, dus al zou S&S nu nog een goed bankstel leveren, dat wil de Ts niet mee.

En de koop ontbinden? De Ts heeft S&S niet inde gelegenheid gesteld een andere bank te leveren.

pe
door peterkeller - Aug 20, 2014 om 19:27
66 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien in een mailbericht een beetje bluf en hoog van de toren blazen.

Toch nog wel maximaal 14 dagen de gelegenheid geven om tot een oplossing naar uw tevredenheid te bekomen. In een mailbericht meedelen dat nu de maat vol is en dat u 7 dagen na datum van de mail de rechter zult verzoeken de overeenkomst te ontbinden wegens wanprestatie.

Dan mag u (de ondernemer) aan de rechter uitleggen wat u (de ondernemer) als deskundige partij heeft bijgedragen aan een oplossing voor de kwetsbare, niet deskundige partij.

Vaak wordt dan de houding naar de klant wat anders.

czar
door czar - Aug 20, 2014 om 22:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

S&S is toch dat bedrijf dat altijd aan het opruimen is?
Je blijft natuurlijk ook opruimen als je steeds weer rommel binnen haalt :-)

Ik meen dat TS gewoon zijn aanbetaling kan terug eisen.
S&S is in de gelegenheid gesteld het probleem op te lossen. Van hun eerste oplossing het door een meubelmaker te laten herstellen gaven ze zelf al aan dat dat niet de kwaliteit zou opleveren die de klant zou mogen verwachten. Hun tweede oplossing zou weer 12 weken levertijd betekenen.
Beide oplossingen zijn niet redelijk en derhalve is het logisch dat TS daarmee niet akkoord is gegaan. TS heeft dus recht zijn aanbetaling retour te krijgen.
Overigens mag een bedrijf tot 50% aanbetaling vragen, dus daar is S&S wettelijk niet over de schreef gegaan. De klant hoeft er niet mee akkoord te gaan, maar dan zal hij een andere meubelzaak kunnen opzoeken (hetgeen beter geweest was in dit geval).

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, zet die dan maar aan het werk.
Zo niet, dan eens een gepeperde aangetekende brief sturen, met handtekening retour, naar het hoofdkantoor en gericht aan de directie. KLIK hier voor de adresgegevens.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2014 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar daar schrikt S & S echt niet van en gaan ze echt niet door uitbetalen. Meubels duren altijd belachelijk lang. Maar de Ts wilde niet op een nieuwe wachten.

czar
door czar - Aug 20, 2014 om 23:14
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 20 aug 2014, 22:56]Maar daar schrikt S & S echt niet van en gaan ze echt niet door uitbetalen. Meubels duren altijd belachelijk lang. Maar de Ts wilde niet op een nieuwe wachten.
Toch zal TS deze stap moeten nemen.
Er meteen vanuit gaan dat het toch niets zal opleveren is voorbarig.
Misschien dat de directie toch een klantvriendelijker houding zal aannemen. Het zou handig zijn het filiaal en desnoods de naam van de werknemer te noemen in die brief.

TS hoeft niet een extra 12 weken te wachten op een degelijk product, dat is onredelijk.
Een bank kan best binnen, zeg, 2 weken deugdelijk worden gerepareerd. Kennelijk niet door S&S, tenminste, dat zeggen ze zelf.

En dat het een sch**tbedrijf is, dat kun je wel zien aan die schreeuw-reclames (KLIK), maar dat ontslaat hen niet van hun plichten.

ma
door manwijf - Aug 21, 2014 om 09:04
574 Antwoorden / 1 Vragen

Saronna ik denk dat er nog maar een ding rest en dat is met je vriend gewoon teruggaan,bij voorkeur op een druk moment op zaterdag (!) en het aanbetaalde bedrag alsnog terug te eisen. Flink kabaal maken wil nog wel eens helpen. Ze zitten niet te wachten op antireclame en zo jaag je potentiele kopers gelijk de deur uit.

Je kunt ook nog een poging doen om andere gedupeerden te benaderen. Beetje zoeken op internet levert soms verrassend veel op. Kun je ook nog samen gaan. Ze gaan heus de politie niet bellen en/of aangifte doen. Dat zou trouwens nog mooier zijn! Zie je de politieauto al voorrijden? Mooie reclame... Heeft het lokale suffertje in ieder geval ook nog iets te schrijven. Nee, die gaan echt niets doen. Ik mag je niet op stoken, maar ik zou het wel weten. Heel veel sterkte! Niet bang zijn, gewoon doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 24, 2014 om 16:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 20 aug 2014, 17:32]Wel leuk om te lezen wat ze op klachtenkompas.nl beschouwen als 'afgehandeld'. Heb een pagina of 4 doorgenomen, niet 1 klacht is daadwerkelijk afgehandeld.

Van klachtenkompas.nl
Over Seats and Sofas zijn 337 klachten gemeld op Klachtenkompas.nl.
Van deze klachten heeft Seats and Sofas er 333 afgehandeld en staan er nog 4 open.

Klachtenkompas.nl is dan ook een commercieel initiatief, bedrijven mogen flink in de buidel tasten om op het knopje 'afgehandeld' te mogen drukken.

An sich prima enkel klachtenkompas.nl zou daar wat transparanter over moeten zijn.

Overigens wanneer ik hun folder bekijk folder bekijkt krijg ik al heel sterk de indruk om daar met 'n grote boog om heen te lopen.

mahadma
door mahadma - Aug 24, 2014 om 16:42
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Overigens wanneer ik hun folder bekijk folder bekijkt krijg ik al heel sterk de indruk om daar met 'n grote boog om heen te lopen.

Verstandig!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 24, 2014 om 16:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 24 aug 2014, 16:42]Verstandig!
Nu moet ik nog alleen verstand van grammatica krijgen :-)

zoekster
door zoekster - Aug 24, 2014 om 18:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 24 aug 2014, 16:40][quote=carola.83 schreef op woensdag 20 aug 2014, 17:32]Wel leuk om te lezen wat ze op klachtenkompas.nl beschouwen als 'afgehandeld'. Heb een pagina of 4 doorgenomen, niet 1 klacht is daadwerkelijk afgehandeld.

Van klachtenkompas.nl
Over Seats and Sofas zijn 337 klachten gemeld op Klachtenkompas.nl.
Van deze klachten heeft Seats and Sofas er 333 afgehandeld en staan er nog 4 open.

Klachtenkompas.nl is dan ook een commercieel initiatief, bedrijven mogen flink in de buidel tasten om op het knopje 'afgehandeld' te mogen drukken.

An sich prima enkel klachtenkompas.nl zou daar wat transparanter over moeten zijn.

Overigens wanneer ik hun folder bekijk folder bekijkt krijg ik al heel sterk de indruk om daar met 'n grote boog om heen te lopen.
Er staat allerlei niet kloppende informatie hier. Er staan 339 klachten open waarvan er 156 zijn afgehandeld. Verder is 28% tevreden over de afhandeling en 72% ontevreden.

Na de afhandeling volgt er een beoordeling van de klant die kan goed of slecht zijn. Dus alleen zeggen 'afgehandeld' is niet genoeg.

Verder zou ik wel eens willen weten hoe je erbij komt dat een bedrijf moet betalen voor het knopje afgehandeld in te drukken. Als je je aanmeldt als bedrijf op die site staat dat nergens en ik geloof het eerlijk gezegd niet, maar overtuig me.