mv
door mvandenhombergh Apr 18, 2014 om 10:13
Huishouden & energie

Sencys laminaatvloer van Praxis

Wij hebben afgelopen maand een Sencys vloer gelegd. De Porto Large. Omdat het vele m2 betrof heeft dit 4 dagen in beslag genomen. Mede ook omdat diverse planken beschadigd waren. In totaal hebben wij 3 dozen vergoed gekregen. Tijdens het poetsen kwamen wij erachter dat de vloer niet schoon te krijgen is. En nu is het duidelijk dat er geen toplaag op zit. Via het garantiefonds is onze klacht doorverwezen naar Praxis klantenservice, maar krijg al 14 dagen lang te horen dat deze klacht bij de leverancier ligt. Ook weet ik inmiddels dat er meerdere klachten zijn met hetzelfde probleem. De vloer is nu na 3 weken gebruik al helemaal beschadigd en niet schoon te krijgen.
Wie heeft er nog meer klachten over het trage systeem van Praxis en het uitblijven van hulp. De vloer kost 37 euro per m2, exclusief plinten, ondervloer, huur materialen en onderdelen en arbeidsloon. Onze vloer is een 65m2 groot.

15071 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Apr 18, 2014 om 10:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Uit uw verhaal begrijp ik dat u de vloer bij Praxis heeft gekocht. U heeft dan verder niets met de leverancier te maken, u heeft de koopovereenkomst met de verkoper. Als een product ondeugdelijk (non-conform) is heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel door de verkoper, als dat niet mogelijk is dan heeft u recht op geld terug.

Als dit een mislukte productie is, maar het product is wel in een goede serie te krijgen, dan kunt u kosteloze vervanging eisen.
klik HIER

Als deze planken eigenlijk nooit op de markt hadden mogen worden gebracht en er is geen vervanging mogelijk dan kunt u de koop ontbinden.

klik HIER

Als ik u was zou ik dit per aangetekende brief doen en tevens per mail.

Mocht u een rechtsbijstandverzekering hebben, dan kunt u die inschakelen, dan gaat het meestal meteen een stuk sneller.
Het juridisch loket kan u misschien ook nog verder helpen.

mo
door monica010 - Apr 18, 2014 om 10:40
71 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als ik het goed begrijp wacht Praxis met een reactie totdat ze iets van de leverancier gehoord hebben. Ik vind 2 weken nog niet zo lang. Heb nog even geduld, neem pas verdere stappen als u over twee weken nog geen reactie heeft gekregen.

pi
door pieterwolters - Apr 18, 2014 om 11:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op vrijdag 18 apr 2014, 10:33]Als een product ondeugdelijk (non-conform) is heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel door de verkoper, als dat niet mogelijk is dan heeft u recht op geld terug.


Nadat de verkoper een kans heeft gehad om het product te herstellen. Aangezien Praxis geen laminaart produceert is het logisch dat daarvoor eerst met hun leverancier in conclaaf gaan.

user123
door user123 - Apr 23, 2014 om 05:23
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

4 dagen werk voor een kamer van 65m2 !!??

Wanneer je ook maar een beetje doorwerkt leg je dat er in 1 dag in...

U klopt het probleem op en daarom hoort u niets.

Stelt u zich gewoon redelijk op, dan komt er ook een redelijke oplossing.

ku
door kumpgood01 - May 2, 2014 om 08:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo

Ook wij hebben deze vloer en na een paar maanden kwamen er gladde plekken bij de bank.
Praxis heeft dit in behandeling en wil uit coulance de laminaat vervangen en wij hebben een offerte aangevraagd voor de legkosten en dit gaan we dan aan Praxis overleggen.
Wie heeft nog meer problemen met deze vloer, want Praxis geeft aan nog nooit klachten te hebben gehad over deze vloer.

je
door jeffvest89 - Jul 2, 2015 om 09:31
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Ik wil ook even reageren over de Praxis Large Porto laminaat vloer.
In Januari hebben wij de vloer gekocht (>50 m2)
februari zelf gelegd, 1-2 maanden later kwamen er al licht plekken in de vloer.
en begon de V naad te rafelen.

in april hebben we een schade geval gehad met een glazen lampen kap
via onze verzekering is er een herstel bedrijf geweest om de putjes te repareren.
Hen hebben we de plekken laten zien, zij gaven aan als dit niet schoon te krijgen is
het slijtage plekken zijn.

Vervolgens hebben we in mei de melding gedaan bij de Praxis dat we het opgelost willen hebben, in de keuken bij het gasfornuis, gootsteen, prullenbak, looppad naar de woonkamer en bij de bank waar we zitten hebben we witte kale plekken wat steeds erger wordt. Aangezien het product binnen 6 maanden al gebreken heeft hebben we aangegeven het aankoopbedrag retour te willen om dan over over 2-3 jaar de vloer in zn geheel te vervangen door een andere. De praxis (Vlaardingen) heeft er lang over gedaan om actie te ondernemen en hebben op 4 juni een 'onafhankelijke' expertise bedrijf langs gestuurd. de 'onafhankelijke' partij (CED) van die zij inhuren werkt voornamelijk voor bouwmarkten (Praxis, gamma, karwei) dus we hadden al een voorgevoel wat de conslusie zou zijn.

De Expertise bezoek:
De meneer die langskwam voor de melding 'slijtage plekken in de laminaat vloer' begon met een vochtmeting, oppervlakte vloer, vragen over welke overvloer, schoonmaak middel, stofzuiger / dweil wilde hij zien, de verpakking van het laminaat en de ondervloer, controle plinten en afstand naar de muur en naar de radiator leidingen.

Het resultaat van het onderzoek:
Ongegrond, de vloer is onjuist gelegd, hoogte verschillen in de vloer, is te strak gelegd en de slijtage plekken komen door externe factoren.

Vervolgens eind juni telefonisch contact met de Praxis gehad dat het resultaat bizar is en niet waar. De vloer is naar onze beleving goed gelegd,
hij ligt nergens tegen de muur aan (had CED niet kunnen zien,want de muurplinten hangen er vast boven), de vloer is kaarsrecht, nieuwbouw woning!, de radiatorleidingen liggen niet tegen de vloer aan, we hebben flexibele kit gebruikt om de ruimte op te vullen in de kleur van het laminaat. Had hij kunnen voelen met zijn vingers dat het zacht is.
De externe factoren is een ruim begrip, dit hadden 1001 dingen kunnen zijn.

Vervolgens 1 juli langs de praxis geweest, gesproken met de winkel manager
hij heeft aangegeven zich aan het rapport vast te houden van CED en dat het pas anders kan zijn als ik het tegendeel bewezen hebt.
Dit heb ik direct bij onze rechtsbijstandverzekering neergelegd, zij hebben aangegeven dat ik een tegen expertise onderzoek moet laten uitvoeren en dat de kosten daarvan door ons moet worden betaald. De goedkoopste tot nutoe: 325 euro, de duurste 700 euro!!!.
De vloer (excl. ondervloer) koste totaal ca. 950 euro.

We hebben 5-6 expertise bureaus gesproken en een aantal ervan hebben al aangeven dat bouwmarkten dit vaker zo doen omdat ze van te voren weten dat mensen geen honderden euro's gaan investeren voor een tegen onderzoek.
Wij zitten ook in dubio of we hiermee verder moeten gaan, ook al krijgen wij een positief rapport is het maar de vraag of de kosten dan uit eindelijk vergoed worden.

Bij de winkelmanager hebben we inmiddels de keus neergelegd om te schikken of om het hard te spelen. Tis inmiddels een principe kwestie geworden.

als ik een advies mag geven: Koop geen laminaat vloer bij de praxis, vooral geen huismerk omdat er dan niet teruggevallen kan worden op de fabrikant.

Helaas geld de regel in de wet 'Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.' niet op en weten bedrijven hier op een smerige manier misbruik van te maken.

Jeffrey

mv
door mvandenhombergh - Jul 7, 2015 om 20:47
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoi juffvest89
Het heeft vele vele maanden geduurd, maar uiteindelijk hebben wij de zaak gewonnen. Het CED heeft ons in ons gelijk gesteld, maar toen begon het getouwtrek over de kosten. Wij hebben een bedrijf toegewezen gekregen die ons een nieuwe vloer heeft gelegd. We mochten ander laminaat of hetzelfde kiezen. We hebben gekozen voor een heel andere vloer. In totaal heeft het 8 maanden geduurd.

je
door jeffvest89 - Aug 22, 2015 om 11:05
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Update:
Op advies van onze rechtsbijstand hebben we de praxis in gebreken gesteld per brief en aangetekende post.
Vervolgens hebben wij een tegen expertise laten doen, hieruit blijkt dat wij gelijk hebben en de vloer niet deugt.
Het verschil in uitvoering is groot, zo heeft onze partij de plinten van de muur gehaald om te kijken of de vloer daad werkelijk overal te strak ligt en de CED niet.
Conslusie: op 1 muur na ligt de vloer volledig vrij en dit kan geen probleem opleveren.

2 weken later heeft de praxis nog altijd niet gereageerd op de brief en ontkent iets gezien/ontvagen te hebben waarop ik de track en trace heb doorgegeven van de aangetekende brief. toegezegd is dat de brief in 2 werkdagen opgehaald word bij de supermarkt om de hoek.
1 week erna heb ik het poststuk retour gekregen en hebben ze geen woord gehouden.

Ondertussen zijn wij schadeloos gesteld en hebben we ons geld terug gekregen van onze rechtsbijstand, met de voorwaarden dat wij de zaak los laten en de zaak nu in handen ligt van rechtsbijstand en de praxis en dat de vloer tenminste 12 maanden moet blijven liggen voor als er een vervolg komt in het mogelijk juridische traject.

Aangezien de vloer zo lelijk is geworden en alleen maar lelijker wordt hebben we een poging gedaan om de praxis ons te laten betalen en wij de rechtsbijstand zodat we een nieuwe vloer kunnen nemen, maar helaas wilt de praxis niet toegeven en heeft aangegeven een mogelijk vervolg te geven aan dit gedoe.

De praxis heeft inmiddels deze vloer van naam laten veranderen, het product is hetzelfde gebleven.
Wij kopen nooit meer iets bij een bouwmarkt wat niet eenvoudig terug gegeven kan worden, maar gaan in het vervolg gewoon naar een speciaal zaak waar de kwaliteit beter is en tot de Praxis ons niet betaald heeft zijn wij geen klant meer bij hen.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer