grandpa
door grandpa Apr 29, 2015 om 13:48
Geldzaken & recht

Senioren status ineens eraf

Ik ben in Juni 2012 in zwanenveld gaan wonen in een seniorencomplex, boven 50+ en onder waar ik zit 55+. Reden was dat ik in een grote eengezinswoning zat de trap niet meer kon belopen, en dus alles gelijkvloers wilde hebben, en natuur ook voor de rust. Nu komt het PORTAAL heeft de seniorenstatus eraf gegooid, dus nu kan iedereen erin. Boven mij woonde een v5ouw, nu zit haat zoon erbij, en sinds kort nog een jong stel. dus 4 volwassenen een kind van 6 jaar 3 honden en 2 katten Daarnaast woon een vrouw met vriend, en haar 2 zonen van rond de 25. Schujin boven mij zijn sinds vandaag 2 dames komen wonen rond de 30 denk ik, dus met de rust is het gedaan. Ik heb ongveer voor 8000 euro onkosten gemaakt om hier te gaan wonen. Kan dat zo maar kunnen zij zomaar ineens de senioren status eraf halen, ben ik toch voor niets gaan verhuizen. ik heb 31 jaar gewoon op het andre adres en ging daar niet echt met plezier weg

5927 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat kan zomaar. En afgezien daarvan, zijn die woningen blijkbaar groot genoeg voor een gezin.
Ook een 50+ er kan kleine kinderen, honden en katten hebben.

En ook senioren zijn niet altijd per se rustig.

grandpa
door grandpa - Apr 29, 2015 om 14:46
26 Antwoorden / 8 Vragen

Ok dus ze kunnen elk moment die status eraf halen, lekker 8000 euro voor niets uitgegeven.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2015 om 14:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo grandpa,

Afgezien van het feit dat een woningbouwvereniging de 'status' van een gebouw kan veranderen is het natuurlijk wel even wennen.
Denk je 'rustig' te gaan wonen en wordt het toch een 'levendige bedoening'.
Hopelijk heb je niet teveel overlast of burengerucht en kun je toch nog plezierig wonen.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat stelt zo'n status nou voor? Er kan wel een dove 50+ wonen die zijn tv knoerhard heeft stasn, of iemand die met een stok rondloopt.

Dat is het nadeel van een flat. Je hebt mensen om je heen wonen. Hogere leeftijd is niet per se rustiger.

Ze gaan nu zelfs kamers verhuren aan studenten in verzorgingstehuizen.

Alles woont dan weer door elkaar. Daar hebben uw uitgaven toch niets mee van doen.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 14:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=grandpa schreef op woensdag 29 apr 2015, 14:46]Ok dus ze kunnen elk moment die status eraf halen, lekker 8000 euro voor niets uitgegeven.

Komt steeds vaker voor de laatste jaren dat seniorenwoningen die status verliezen. Je mag tegenwoordig al blij zijn dat er niet direct naast je of boven je 'probleem' mensen als ex-gedetineerden, ex-verslaafden enz. enz. gehuisvest worden.

Die 8000,- euro heb je toch niet voor niets uitgegeven? In die andere woning kon je de trap niet meer op. Nu heb je alles gelijkvloers in ieder geval.

En echt niet alle senioren zijn altijd rustig. Wat denk je dat er gebeurd als mensen doof worden? Of de kluts kwijt raken?

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2015 om 15:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar u schrijft zelf dat u denkt dat het met de rust gedaan is. Dat is dus een aanname. En u bent ook met redenen verhuisd, alles gelijkvloers. En noemt u mij eens 1 verhuizing die niets kost? Wacht het eerst eens af, wees vriendelijk, maak een babbeltje indien dat kan, "wie goed doet, goed ontmoet", toch? Ik wens u plezierig wonen.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 15:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Boven mij woonde een vrouw, nu zit haar zoon erbij, en sinds kort nog een jong stel. dus 4 volwassenen een kind van 6 jaar 3 honden en 2 katten.......

Hierover zou je de verhuurder eens kunnen bellen of zij hiervan op de hoogte zijn. Logeren voor bepaalde tijd mag natuurlijk, maar het is niet de bedoeling dat er illegaal allerlei anderen in die woning trekken.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 15:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......sinds vandaag 2 dames komen wonen rond de 30 denk ik, dus met de rust is het gedaan......

Je zit je al op te winden voordat er ook maar iets aan de hand is. Op deze manier ga je je zeker ergeren aan ieder geluidje wat je straks hoort.

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2015 om 15:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest...."
Zie ook de laatste 2 reacties van @carola.83, met name het advies om contact met de verhuurder op te nemen.

grandpa
door grandpa - Apr 29, 2015 om 17:31
26 Antwoorden / 8 Vragen

Kijk we schieten hier wel mis, dat je niet weet waar je tussen komt te wonen of wat er komt te wonen weet ik zelf ook wel, dat is het risico van het verhuizen.
Dat je nergens echt rust kunt vinden snap ik zelf ook wel.
Maar ik zit er wel mee, dat ik een seniorenwoning huur, daar 8000 euro voor betaal waar ik voor gekozen heb, en dat ik nu ineens niet meer in een senioren woning zit.
Ik denk als u een stacaravan huurt, en dan in een tent komt te zitten u daar ook geen vrede mee vind, of u huurt een stationcar, en bij ophalen krijgt u een FIAT 500.
Daar zit ik dus mee.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2015 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grandpa,

Je hebt het nu wel steeds over die € 8000, maar ik neem aan dat je die besteed hebt aan opknappen, inrichting, etc.
Je vergelijkingen gaan dan een beetje mank.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik denk als u een stacaravan huurt, en dan in een tent komt te zitten u daar ook geen vrede mee vind, of u huurt een stationcar, en bij ophalen krijgt u een FIAT 500........

Dit slaat nergens op. Je huis wordt toch niet een krot of de helft kleiner?

Misschien wordt het wel gezelliger als er niet alleen grumpy grandpa's wonen? Of misschien willen de 30-jarige jongedames wel eens bij je komen stofzuigen als je door je rug bent gegaan?

grandpa
door grandpa - Apr 29, 2015 om 18:36
26 Antwoorden / 8 Vragen

Zal het nog een keer proberen, we vergeten even alles en beperken ons tot de vraag, kan een woningvereniging ineens de staat van de woning veranderen.
Dus je huurt het ene je tekent daar een contract voor.
De dag daarop heb je ineens iets anders.
De vraag is dus, is dit contractbreuk van de woningvereniging Ja of nee..
of ik nu een oude knarrige oude man ben heeft er niets mee te maken, ik heb 6 kleinkinderen dus ik kan drukte en herrie wel aan.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat kan die wbv doen. Een status hangen ze er zelf aan. Stelt dus niets voor.

Dus u mag ook rustig gaan samenwonen met een vijftig minner.;-)) kan de huisbaas u ook niet verbieden. Net zo min als dat hij kan verbieden dat u een hond neemt, of jongerenmuziek draait.

Leven en laten leven dus.

bo
door boiler - Apr 29, 2015 om 18:47
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=grandpa schreef op woensdag 29 apr 2015, 18:36], kan een woningvereniging ineens de staat van de woning veranderen.
Dus je huurt het ene je tekent daar een contract voor.
De dag daarop heb je ineens iets anders.

Ja, dat kan, de woningen zijn niet van u.
Er wijzigt niets aan uw woning, de vergelijking gaat niet op.
Als het nou drugsdealers, alcoholisten en zwervers zouden zijn heb je een punt. Nu is het aanstellerij, opa....

me
door menekse - Apr 29, 2015 om 19:12
53 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb hetzelfde mee gemaakt. Wilde heel graag met mijn kinderen in een bepaalde flattenblok wonen. Was voor 55+. Wegens mijn leeftijd kwam ik daar niet voor in aanmerking. Ik ben destijds verhuisd naar een flat die zeker niet mijn voorkeur verdiende. Geld geïnvesteerd in de woning. Twee jaar later was de 55+ flat voor iedereen toegankelijk. Het zij zo.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 19:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=grandpa schreef op woensdag 29 apr 2015, 18:36]Zal het nog een keer proberen, we vergeten even alles en beperken ons tot de vraag, kan een woningvereniging ineens de staat van de woning veranderen.

Die vraag was in de 1e reactie al - bevestigend - beantwoord.

door 1953 - Apr 29, 2015 om 20:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat vervelend dat het u overkwam.

Ja, de verhuurder mag de status van de woningen wijzigen.

Zo kan een sociale huurwoning bij leegstand, uit de verhuur worden gehaald en worden verkocht.