Senseo geeft vrijwel geen cremea laagje meer
Mijn Senseo latte select HD7850 geeft sinds kort amper meer een cremea laagje bij het zetten van een kopje koffie. Aangezien het een vrij duur apparaat is wil ik proberen zelf de benodigde onderdelen te vervangen (ca 3 jaar oud)
Het apparaat is grondig ontkalkt en op advies van een online onderdelen winkel is het drie-weg ventiel reeds vervangen. Echter zonder resultaat.
Ik gebruik originele Senseo pads.
Ik vermoed dat de temperatuur te laag is of misschien speelt de pompdruk ook een rol. De hoeveel koffie is echter voldoende, ook bij twee kopjes.
Welk onderdeel kan ik het beste als volgende vervangen? De boiler?
Dat is waardevol advies! Ik wist niet dat de thermostaat in de boiler zat. Ik heb deze dan ook direct besteld. Ik laat weten of het de oplossing voor mijn probleem was!
Het loont om dergelijke onderdelen te vervangen omdat de onderdeel prijzen bij de door jou gelinkte webshop niet hoog zijn in relatie tot de aanschafwaarde van het apparaat (ca 160 euro).
Ik had dat probleem ook en heb toen even Philips gebeld omdat zij als maker van dit apparaat wellicht raad wisten.
Volgens de betreffende medewerker was dit een bekend probleem en lag dit aan de "schuimkamer" .
De volgende tekst komt van de site www.onderdelensenseo.nl:
Als u geen of te weinig schuim op uw koffie heeft kan dit komen omdat de schuimkamer niet schoon is De schuimkamer is het onderdeel waar de koffie in komt voordat deze in het kopje komt. In de bodem ziet u een bed van plastic pennetjes. De kamer moet goed schoon zijn.
Het kan ook liggen aan de padhouders. Dit is heel makkelijk op te lossen door ze 5 minuutjes uit te koken in een pannetje water met een schepje soda.
Dit is ook een goede oplossing als de senseo maar halve bakjes geeft.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes ermee
Hoi Khitha,
Mijn schuimkamer en padhouders zijn brandschoon, maar ik kan me voorstellen dat dit een probleem kan zijn in sommige gevallen.
Ik heb zelf ook met Philips gebeld en een dergelijk advies gekregen. Philips geeft overigens alleen maar advies over de voor de consument vrij toegankelijke onderdelen, niet de inwendige delen. Men kon (wilde) dan ook geen antwoord geven op mijn technische vragen en adviseerde mij het apparaat aan te bieden ter reparatie.
Maar bedankt voor je suggestie, wellicht dat een ander er ooit nog iets aan heeft als hij deze vraag vind :-)
Als aanvulling op khitha,
Heb hetzelfde gehad, type HD7825.
De schuimkamer uitgekookt in een pannetje, toen was het weer goed.
@ Brommobieltje,
In mijn tekst staat de zinsnede:
"De schuimkamer is het onderdeel waar de koffie in komt voordat deze in het kopje komt. In de bodem ziet u een bed van plastic pennetjes."
Met andere woorden: dat ding met het tuitje waar de koffie uitkomt ;-)
Ik zou adviseren; probeer je huidige apparaat in te ruilen voor een echte automaat(verkrijgbaar in alle prijsklassen). Senseo heeft nl. niets met echte
koffie te maken en verziekt de smaak van koffiedrinkend Nederland. En zeker dat zgn. "crêmelaagje" is puur chemisch.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik merkte verschil in de dikte van de schuimlaag t.o.v. iemand uit een andere plaats. Die gaf mij de tip om in het vervolg gekookt water te gebruiken omdat het water in mijn woonplaats nogal veel kalk bevat. Het heeft echt geholpen, de schuimlaag is nu weer normaal. Ik heb overigens een gewone standaard Senseo.
Als je dagelijks Senseo drinkt dan ga je de originele filter koffie missen. Onze Senseo staat al maanden ongebruikt in de kast.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer