Service- en Administratiekosten Essen
Onlangs kreeg ik de jaarafrekening van Essent voor mijn (prive) energieverbruik. Op deze rekening is een bedrag van € 27,98 aan service- en administratiekosten in rekening gebracht met als omschrijving: verwerking betalingsverkeer. Ik betaal alles per automatische incasso.
Als penningmeester van een vereniging beheer ik 3 locaties waar een zakelijk contract van Essent op staat, betalingen gaan via automatisch incasso. Op geen van de 3 jaarafrekeningen van de zakelijke accounts worden Service- en Administratiekosten in rekening gebracht.
Mag ik hier uit concluderen dat je als consument door Essent genaaid wordt?
Als u de maandelijkse voorschotbedragen betaald via een automatische incasso staat onder de service- en administratiekosten een korting die gelijk is aan de service- en administratiekosten.
Dus u betaald geen service- en administratiekosten.
[quote=jantje7 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 09:20]Als u de maandelijkse voorschotbedragen betaald via een automatische incasso staat onder de service- en administratiekosten een korting die gelijk is aan de service- en administratiekosten.
Dus u betaald geen service- en administratiekosten.
Dank voor het antwoord. Bij mij is dat dus helaas niet het geval, ik ga eens bellen.
Ik sluit niet uit dat hier sprake is van een fout. Afgezien daarvan behoeft u de extra kosten niet te betalen omdat er geen sprake is geweest van 'extra' dienstverlening. Zelfs al zou Essent wel acceptgiro's hebben gezonden, dan is en blijft dat ongevraagd.
M.b.t. navraag: naar mijn ervaring reageert Essent normaliter adequaat indien u het goede klachtenadres bereikt. Een call center is bij lange na niet altijd adequaat dus zoek een klachtadres dat u schriftelijk kunt benaderen.
[quote=jantje7 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 09:20]Als u de maandelijkse voorschotbedragen betaalt via een automatische incasso staat onder de service- en administratiekosten een korting die gelijk is aan de service- en administratiekosten.
Dus u betaalt geen service- en administratiekosten.
Dit klopt niet!
Sinds 1 januari 2014 moet iedere particuliere klant €0,40 per maand betalen, ook als hij automatisch betaalt. Het maandelijks bedrag is verhoogd naar €2,82 en de korting is nu €2,40. Walgelijk!
[quote=ltmvz schreef op vrijdag 15 aug 2014, 10:24]Sinds 1 januari 2014 moet iedere particuliere klant €0,40 per maand betalen, ook als hij automatisch betaalt. Het maandelijks bedrag is verhoogd naar €2,82 en de korting is nu €2,40.
Sinds 13 juni 2014 mag er voor een betalingswijze niet meer inrekening worden gebracht dan de directe kosten die het bedrijf aan de bank moet betalen.
Rabobank: € 0,09
ING: € 0,07 tot € 0,09
ABM amro: € 0,09
De "korting" per maand is €2,42 en niet €2,40 zoals ik hierboven schreef.
Maar, het probleem is waarschijnlijk dat de €2,82 niet alleen in rekening wordt gebracht voor de betalingen. De Essent-man die mij hier gisteren over belde haalde het zelfs in zijn hoofd om te vermelden dat ook het feit dat hij mij opbelde geld kost. (Terwijl zij net zo goed kunnen mailen). En, dat de banken óók kosten in rekening brengen, bijvoorbeeld voor het sturen van afschriften. Toen ik zei dat ik 1 keer per maand gratis een afschrift kreeg van de ING zei hij dat dat onmogelijk is.
Tegen zoveel onbenul is het moeilijk strijden, vrees ik. Volgens de Essent-man zijn zij gewoon "eerlijk".
Beste Wim L.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om je ongenoegen kenbaar te maken. Bij Essent kun je kiezen uit diverse manieren van betalen. Betalen middels automatische incasso bedraagt 0,40 eurocent per factuur. Deze manier van betalen is de goedkoopste manier. Ieder jaar bij de jaarafrekening onder de post kortingen zie je per factuur een korting van 2,42 euro dat je middels automatische incasso hebt betaald.
Graag wil ik voor je nakijken of dit ook op jouw factuur zo staat en wat dan de reden is indien dit niet zo blijkt te zijn. Graag ontvang ik je gegevens, postcode en huisnummer of klantnummer. Deze kun je sturen naar webcare@essent.nl
Ik zie graag je reactie tegemoet.
Hopend je tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Anique
Essent klantenservice
Webcare
[quote=forumessent schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:34]
Ik zie graag je reactie tegemoet.
Hopend je tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Anique
Essent klantenservice
Webcare
Beste Anique
Nu je toch aan het navragen bent, wil ik wel eens weten hoe dat zit met dat Essent meer vraagt voor de automatische incasso's dan het kost. Volgens alfatrion zijn jullie ongeveer 7 cent per a.i. kwijt en jullie rekenen 40 cent. Mag niet meer sinds 13 juni 2014.
Je bent toch niet zo'n webcare die alleen maar vragen beantwoord die je baas welgevallig zijn?
Wiml is allang uit de picture, die heeft zijn vraag in mei al gesteld, dus daarmee ben je rijkelijk laat.
Hou je ons op de hoogte?
@alfatrion, @zoekster:
Inderdaad staat er op de factuur toch €2,82 per factuur voor "Verwerking betalingsverkeer", dus...
Voor de jaarrekening moet eveneens €2,82 betaald worden, denk ik, want men rekent altijd één maand meer dan de verbruiksperiode.
Mijn persoonlijk "probleem" is echter dat ik juist bij dit klantonvriendelijke bedrijf weg ben (ook om die reden), want ik zag het pas op mijn eindafrekening.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer