dg
door dgijzen Sep 17, 2014 om 16:36
Geldzaken & recht

Shoppen met een pensioen

ik heb een kapitaal pensioenbij ASR waar mee ik kan shoppen
Als ik bij de ASR mijn kapitaal pensioen wil voorzetten moet ik 150 betalen voor de offerte die ik krijg .. ik dat gebruikelijk ? en als ik bij een andere verzekering mijn kapitaal pensioen wil overzetten , moet ik dat dan ook gaan betalen ?

2866 4 Rapporteer

ge
door gerboe - Sep 17, 2014 om 17:14
806 Antwoorden / 0 Vragen

U moet tegenwoordig apart betalen voor financiële diensten. Vroeger zaten de tarieven in de producten verdisconteerd maar dat mag niet meer. U zult overal moeten betalen. Maar de kosten verschillen. Kijk bijvoorbeeld eens op www.moneywise.nl voor de verschillen.

lo
door loekoek - Sep 19, 2014 om 12:37
30 Antwoorden / 5 Vragen

Ook vroeger moest er al betaald worden; toen noemde men het administratiekosten. In de guldentijd betaalde ik hfl 100,- (aan ABP) voor het overzetten van opgebouwd GAK-pensioen naar het ABP

he
door heikwith - Sep 19, 2014 om 13:26
9 Antwoorden / 2 Vragen

Heus niet overal moet voor een offerte worden betaald.
Bij Nationale-Nederlanden (NN) kun je een gratis intake gesprek krijgen.
Daarbij geef je aan, dat je zonder advieskosten een offerte wil ontvangen.
Dan wordt je teruggebeld, waarbij wordt gecontroleerd of je voldoende kennis in huis hebt om zonder advies de juiste keuze te maken.
Pakt dat goed uit, dan worden in datzelfde gesprek alle gegevens genoteerd om een offerte uit te kunnen brengen.
Je krijgt daarna (nog steeds zonder kosten) dezelfde dag een offerte toegestuurd.
Pas na het accepteren van de offerte, wordt 199 euro in rekening gebracht.
Accepteer je offerte niet, dan kost het je dus niets.
Belangrijk is dus, dat je bij het eerste contact al zegt, dat je zonder advies wilt werken.
Bij NN kost je het dus maar 199 euro om een lijfrenteverzekering om te zetten in bv een bankspaarlijfrente.

ge
door gerboe - Sep 19, 2014 om 16:07
806 Antwoorden / 0 Vragen

@heikwith: u hebt gelijk. Ik had het niet goed gelezen en veronderstelde dat het om afsluiten van een product ging. Maar je hoeft inderdaad lang niet overal voor een offerte te betalen.