th
door theduke1989 Aug 19, 2015 om 13:59
Geldzaken & recht

Sieraden.com neemt mij product niet terug

Hallo,

Ik heb bij sieraden.com onderdeel van brandfield.com een swarofski armband gekocht, helaas was de armband niet goed in de smaak gevallen, maar buiten dat paste de armband niet. Dus ik via een retourformulier alles netjes ingevuld en gevraagd of ze de volledige bedrag konden terug storten.

Hun antwoord was, dat er krasjes op zaten en dat ik voor de krasjes zelf de kosten moest dokken.

Ik heb de armband op 10-08-2015 gekocht, het gekregen op 11-08-2015, en het als cadeau gegeven op 13-08-2015.

Zij heeft het alleen gepast letterlijk alleen gepast helemaal niet gedragen. Alles weer terug in de doos, garantie, label alles netjes zat nog dicht en erop.

En dan krijg ik zo'n antwoord, dat kan toch niet.
Ik moet toch niet elke keer als ik een product koop het controleren foto's maken ??

747 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ekiem
door ekiem - Aug 19, 2015 om 19:12
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

" Ik moet toch niet elke keer als ik een product koop het controleren foto's maken ?? ".

Een rake opmerking maar om eventuele problemen vóór te zijn is het vaak wel zinvol om inderdaad foto's te maken.
Nu zou het weleens een " welles, nietes " spelletje kunnen worden. Voor hetzelfde geld zaten die "krasjes " er al op.
Ik zou zeggen "wie eist, bewijst " .

Ekiem

ho
door hopetobehelping - Aug 19, 2015 om 20:41
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste theduke1989,

het zal uw woord tegen het woord van sieraden.com zijn.
Uw aankoop is een zogenaamde koop op afstand, in de volgende informatie leest u er meer over, klik hier. Ook de verzendkosten dient u terug te krijgen.

De kosten voor het retour zenden zijn voor uw rekening als de verkoper u hierover vooraf heeft geïnformeerd. Heeft de verkoper dat niet gedaan dan zijn ook de retour kosten voor de verkoper, meer informatie hierover vind u hier.

Bij de garantie van een product geldt altijd dat de verkoper de eerste 6 maanden aan moet tonen dat het uw schuld is ("Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.").
Dat is anders dan bij u maar ik zou zeggen laat sieraden.com maar aantonen dat u de krassen heeft veroorzaakt. U zou consuwijzer er eens over kunnen bellen, 088-0707070, en hun om advies vragen.

Natuurlijk hoeft u van elk product dat u aanschaft geen foto's te maken, bewijs dan maar eens dat het foto's zijn van de staat waarin het product teruggestuurd is. Als u enkele getuigen zou hebben die gezien hebben dat de armband zonder krassen geretourneerd is dan zou u dat meer helpen naar mijn idee (getuigen zou ik overigens zelf niet hebben, zou er niet eens aan denken en het gewoon terug sturen). Of getuigen die bevestigen dat er krasjes op zaten toen het uit de verpakking gehaald werd, dat zou u ook nog kunnen helpen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Pi
Pieter Wester - Mar 25, 2024 om 12:03
Computers & telefonie

Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?

Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.

De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee ... Lees meer