Apetjoek
door Apetjoek Jul 17, 2015 om 10:38
Huishouden & energie

Sigaar uit essent doos

kreeg deze week een aanbod van essent om mijn contract voor drie jaar stroom en gas groen vast te zetten met als beloning 150 euro korting op de eerstkomende jaar afrekening , na het lezen van de voorwaardes bemerkte ik dat je genoegen moest nemen met het verhogen van de leverings kosten, nu betaal ik 42 euro per jaar en als ik het aanbod neem 65 euro per jaar (afgerond) en dit is per levering.Wat dan inhoud dat ik per jaar twee maal 23 euro =46 euro meer ga betalen als ik hier de korting per jaar vanaf trek verdien ik 4 euro per jaar.
Mijn vraag is dus heb ik het goed gelezen en begrepen of wilt essent mij een oor aan n##ien ?

3372 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 17, 2015 om 11:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nu blijft de vraag over is dit alleen voor dit meerjarig contract, heeft u dit gecontroleerd met een ander contract van de zelfde leverancier ?

Apetjoek
door Apetjoek - Jul 17, 2015 om 12:09
234 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb het huidige contract (flexibel) dus per maand opzegbaar vergeleken met het driejarige contract

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik bij Essent zelf kijk, zijn de leveringskosten € 23,96 voor elektra en € 23,96 voor gas, bij een jaarcontract. En krijg je daarnaast ook nog € 100 bonus.

Dus kloppen uw leveringskosten wel?

fo
door forumessent - Jul 17, 2015 om 13:37
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kowaski

In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u graag wilt weten of het klopt dat er een verschil in vastrecht zit met het flexibel contract en het drie jarige contract.
Uiteraard wil ik dit graag voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

fo
door forumessent - Jul 17, 2015 om 14:08
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijger1,

Wij hebben verschillende aanbiedingen met een drie jarig contract. Vandaar dat ik de gegevens opvraag om bij deze klant specifiek te kijken naar zijn aanbieding. In deze situatie is een algemeen antwoord niet voldoende.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

ro
door ron530 - Jul 17, 2015 om 15:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Essent rekent bij alle contracten 3,50 euro vastrecht per maand. De leveringskosten zijn netbeheerder afhankelijk Essent heeft daar geen invloed op. Essent bepaald enkel de kale gas/elektra prijs want daar zit met een langdurig contract de winst. Ik kan me wel voorstellen dat de kale energieprijs hoger ligt dan variabel want Essent moet natuurlijk de winst wel ergens vandaan halen.

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar afsluiten via Gaslicht.com want dan bedraagt het vastrecht slechts € 23,96.

https://www.gaslicht.com/energie-vergelijken/essent/zekerheidsgarantie-groene-stroom-en-gas-1-jr-actie-bestaande-klant

Apetjoek
door Apetjoek - Jul 17, 2015 om 16:10
234 Antwoorden / 16 Vragen

Angelique bedankt voor het snelle bellen ik weet nu dat een glas half vol kan zijn maar ook half leeg.
het is maar hoe je het bekijkt.
Tijger bedankt voor uw tip de aktie loopt overigens op 31-07-2015 af en leverd de klant van essent 75 euro op voorm 1 jaar vast zitten op groen spul

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees toch echt een welkomspremie van € 150.

Apetjoek
door Apetjoek - Jul 17, 2015 om 16:47
234 Antwoorden / 16 Vragen

Dat heeft U weer goed gelezen Tijger alleen is dit voor "nieuwe klanten" . Bestaand klanten ontvangen ALLEEN bij Gaslicht.com een premie van 75 euro voor een 1 jarig contrakt en ik ben een bestaande klant bij essent (al 45 jaar dus wordt echt eens tijd om iets te ondernemen dat heet geloof ik switchen) Daarom vallen er zoveel mensen buiten de extra'tjes

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@angelique van Essent

Wat is dat nu een rare reactie? Dat kunt u toch zo zien? Daar hebt u de gegevens van de Ts niet voor nodig.

@kowalski

Ik zou dus van dat aanbod maar geen gebruik maken.

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt helemaal gelijk. Ik zou dan zelf met uw verbruiken maar eens gaan vergelijken op Gaslicht.com.

Misschien dat u bij een andere energieboer dan nog voordeliger uit bent.

Bent u al achter het rare verschil in vastrecht? Ik zou zeker geen drie-jarig contract nemen.

ro
door romy25 - Jul 22, 2015 om 13:20
18 Antwoorden / 0 Vragen

Neem geen contract van 3 jaar en laat je niet meeslepen door een bonus ! De energie prijzen veranderen 2 keer per jaar lees het hier maar : http://cabla.nl/artikel/674755/besparen-met-overstappen-van-energiemaatschappij

En vergelijk gewoon even de energie maatschappijen : http://www.zelfenergievergelijken.nl