scareface
door scareface Feb 28, 2008 om 01:40
Computers & telefonie

Simlock vrij maken

hallo

is het niet zo dat als jou mobiel na het contract simlock vrij moet worden gemaakt door de provider??

gr scareface

1125 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 28, 2008 om 02:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dan hoor je van de provider de unlockcode te krijgen.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2008 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op uw vraag dat de provider het mobieltje simlockvrij MOET uitvoeren is het kort en krachtig met NEE te beantwoorden. De vraag zal altijd van de consument afkomen om inlockcode aan te vragen na de contraktperiode van het abonnement. Het is een slimme zet van het bedrijf om dat op deze manier te doen , het levert geld op voor het bedrijf zolang u bij hen verblijft met bellen. Zou het anders moeten ? Eigenlijk wel maar dat zal nooit gebeuren als het niet verplicht wordt gemaakt

groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Feb 28, 2008 om 08:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Scareface,

Een provider moet alleen op aanvraag van jou, de unlockcodes aanleveren. Geen van de provider zal dit uit zichzelf doen, domweg doordat er dan meer te verdienen valt! Sim-only is minder interessante markt dan die met sim + mobiel. Overigens kun je al na een jaar deunlockcodes opvragen en hoef je dus niet te wachten totdat je contract erop zit. Je kan hem ook eerder dan 1 jaar unlocken, maar dat kost je bij een provider flink wat geld en loont zich niet. Ga dan naar een Unlockboer. Die zijn goedkoper.

mvg, papabear

ve
door verwijderd - Feb 28, 2008 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

wel de code geven, het vrijmaken behoeven ze niet zelf te doen

ve
door verwijderd - Feb 28, 2008 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net wat hier staat na een jaar kunnen ze je op aanvraag de unlock code kosteloos toe sturen,en anders via een winkel de telefoon simlock vrij maken. let wel niet alle telefoons kunnen simlock vrijgemaakt worden en bij sommigen telefoons kan het weer wel maar dan is het vrij prijzig.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2008 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat voor mobile telefoon heeft u?? ik weet dat je bij sommige telefoonaanbieders op internet de codes kan opvragen als uw mobiel ouder is dan een bepaalde tijd, bij nokia is dat bijvoorbeeld :

http://www.nokia-unlocken.nl/, je kan ook bij google intypen Simlock vrijmaken en dan zelf uw telefoon eruit pikken

ve
door verwijderd - Feb 28, 2008 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

-----De OPTA heeft bepaald dat een simlock er na één jaar gratis afgehaald moet worden indien de klant daar om vraagt. Hierdoor kun je het toestel weer gebruiken met sim-kaarten van de overige providers.

De simlock kan eraf gehaald worden door een zgn. "unlock-code" in te toetsen op je toestel. Deze unlock-code kun je aanvragen bij de provider die de simlock erop heeft gezet.------

 Unlock codes aanvragen

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

JA en dit geld zowel een prepaid als een abbonement .

Dit is dankzij de europese wet nu geregeld.

U kunt bij u provider de codes telefonisch aan vragen of via een korte briefje waar u deze opvraagt.

Dit diennen ze dan ook binnen 10 dagen te geven.

Bij de meeste providers kan u ook terecht in winkels bv vodafone, orange , t-mobile enz enz hebben zulke shops en zullen u direct kunnen helpen meen voor de zekerheid uw contrackt mee en een id kaart.

een tip, kijk eens bij veel gestelde vragen of FAQ daar staat soms ook te hoe u dit kan aanvragen.

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor T-Mobile : http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-contact/veelgestelde-vragen.aspx

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor ! Niks verplichting provider ! Daar zul je zelf om moeten vragen. En dan nog : Na ontvangst van de benodigde code (s), zul je het zelf moeten regelen !

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na 1 jaar dient de provider, op uw verzoek, de unlockcode te overhandigen. Bij t-mobile kunt u dit via internet doen. Er staat ook op hoe u de telefoon moet unlocken(zelf goede ervaring mee)

Als u de code aanvraagt na bijv. een half jaar dan kost dat klauwen geld.

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens....Vergeten te melden....

Na 1 jaar moet de provider op uw aanvraag de code gratis verstrekken

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankzij deze code is bij diefstal je toestel iets beter beschermd tegen misbruik!
Maar na een jaar kun je altijd via winkeltjes voor €5,- dit laten doen, maar eerder is alleen officieel strafbaar maar niet geregistreerde is het lastig een boete sturen!

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor 5 euro doen ze het overal dus geen gezeur over de provider ja of nee