an
door antoon1 Dec 4, 2010 om 10:50
Computers & telefonie

Simlock vrij maken

Wie kan mij op de volgende vragen antwoord geven: Ik wil mijn iphone 3GS simlock vrij maken, zie dat er via google veel aanbieders zijn die dit aanbieden. Is dit veilig ??

3138 12 Rapporteer

birdies
door birdies - Dec 4, 2010 om 11:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Wat bedoel je met veilig? 95% van die z.g. unlockcodes werkt niet.

invalide
door invalide - Dec 4, 2010 om 11:15
787 Antwoorden / 5 Vragen

Op straat voor €5,- of €10,- en de kleinere telecom winkels die niet bij keten horen doen dit ook vaak.

Wel een simkaart van andere provider meenemen om te testen en daarna pas betalen!
Dus eerst controleren of de Sim Lock weg is, en dan pas want net als online gaat het daar ook wel eens mis.

Ik kom zelf graag in een €10,- winkel die bij aankoop van meer dan €50,- Elektronica onderdelen dit zelfs gratis doet als service!

Of de GS3 er ook tussen zit weet ik dus niet maar wel erg veel gekraakt!

freya
door freya - Dec 4, 2010 om 11:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo antoon1,

Laat die winkeltjes waar je voor een paar euro een telefoon kunt laten unlocken maar links liggen, want dat werkt bij een iPhone niet. Als je op een dergelijke manier je iPhone laat unlocken en je update de firmware (via iTunes), dan kom je tot de ontdekking dat de simlock er weer vrolijk op zit.
Er is maar één goede manier, en dat is via je telecom provider (T-Mobile?). Dit unlocken loopt dan via Apple en iTunes. Daarna is je telefoon écht simlockvrij. Overigens, als je je telefoon inmiddels al langer dan een jaar hebt, dan is de unlock via je telecom provider gratis.

m.vr.gr. Freya

wimmi20
door wimmi20 - Dec 6, 2010 om 18:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

En ja hoor,
alweer een fout advies gescoord.
Dit volkomen foute advies werkt niet bij de I phone.
Lees het goede advies van Freya en laat die invalide maar kletsen.Als je zijn advies opvolgt dan ben je gewoon je geld kwijt

=invalide schreef op zaterdag 4 dec 2010, 11:15: Op straat voor €5,- of €10,- en de kleinere telecom winkels die niet bij keten horen doen dit ook vaak.

Wel een simkaart van andere provider meenemen om te testen en daarna pas betalen!
Dus eerst controleren of de Sim Lock weg is, en dan pas want net als online gaat het daar ook wel eens mis.

Ik kom zelf graag in een €10,- winkel die bij aankoop van meer dan €50,- Elektronica onderdelen dit zelfs gratis doet als service!

Of de GS3 er ook tussen zit weet ik dus niet maar wel erg veel gekraakt!

domantwoord
door domantwoord - Dec 6, 2010 om 18:55
192 Antwoorden / 0 Vragen

Freya, een van de weinigen hier met zinnige antwoorden...........chapeau

nltrotter
door nltrotter - Jan 20, 2011 om 13:55
24 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op de site van T-Mobile, daar staat hoe je heel eenvoudig
met gebruik van iTunes je telefoon simlock vrij kunt maken.
Je hebt alleen wel een simkaart van een andere provider nodig
om dit te kunnen doen.
Maar mij is het gelukt, dus zal het jouw ook vast lukken :-)

hagaman
door hagaman - Jan 20, 2011 om 17:23
107 Antwoorden / 5 Vragen

Invalides en gezonde :) er zijn verschillende manieren om een IPhone te unlocken,

1. De officiele manier,
2. de illegale manier.

officiele manier gaat inderdaad via Tmobile, dat is enigste in NL die dat doet, als je de telefoon zelf hebt aangeschaft met abbonement en het is all 1 jaar geleden, dan zullen ze het bijna gratis ulocken, in sommige gevallen wordt kleine administratieve bedrag gerekent.
Heb je echter de telefoon van iemand overgenomen, dan kost he tje rond de 140 tot 180 euro. Ongeacht of je een bon hebt of niet. Allen voor de abonenemnt eigenaar is het gratis.
En let op als deze Iphone bijvoorbeeld uit het buitenland komt dan is er een kans dat het helemaal niet open kan, ook niet door Tmobile, zo een 3gs had ik ook, paar maanden geleden, deze kwam uit polland, en zelfs voor 140 euro kreeg Tmob deze niet open, toen belde ik polse Orange, en die zou het graag doen, voor 30 euro of zo iets, maar ik moest persoonlijk naar polland, naar een van de orange shops, anders niet.

Dan de illegale manier. Deze manier kan makkelijk en goedkoop, werkt niet voor alle Iphones, dit heeft betrekking tot de versie, dus als je bijvoobeeld nieuweste versie van IOS erin heb geinstallerd, middels Itunes update, dan kan deze nog niet worden simlockvrij gemaakt.
Allen ouder versies, bijvoorbeeld 4.0.1 of 4.0.2 en sommige 4.1.x ook maar niet allemaal, dit is nog niet alles, in sommige modellen IPhone zitten chips die zelfs met oude IOS niet kunnen worden ulockt.
Voordeelen van illegaale unlock, het is goedkoop en snel, je loopt binnen, en kwartier later heb je werkende IPhone, nadeel is je mag deze niet meer updaten, die updates heb je eerlijk gezegd ook niet echt nodig, als je maar hoger dan versie 4 hebt, dan is het all goed.
Waarom geen update, omdat bij simlock wordt ook jailbreak geinstallerd, zonder deze programma is een Iphone niets waard, want zonder jailbraek kan je niets op je iphone gratis installeren. Dus na jailbreak en illegale unlock is een Iphone veel beter dan zonder dat, en met legali unlock :)

Dus mijn advies : ga naar een klein winkel maar wel naar eene waar ze er verstand van hebben, en laat je phone ulocken en jailbreaken, heb ik zelf ook , 3GS, met jailbreak en unlock van redsnow. WErkt perfect, en ik kan ook alle programma's zonder betalen gratis installereen.
Mijn collega's hebben originele simlock vrij maar met nieuwe versie IOS< maar ze kunnen niets gratis installeren, elke keer credit card opgeven 3-4 euro betalen waardeloos :) .

hagaman
door hagaman - Jan 20, 2011 om 17:26
107 Antwoorden / 5 Vragen

o jah, vergeten om te bevestigen dat online simlock is inderdaad 99% oplichterij werkt voor geen meter.

freya
door freya - Jan 20, 2011 om 18:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hagaman:

Toch even een paar kanttekeningen bij je verhaal. Een 'gemiddelde' consument moet je niet (willen) opzadelen met een jailbreak. Het klinkt allemaal leuk, maar is toch meer iets voor een techneut en niet voor een digibeet. En zoals je al aangeeft, het op die manier simlock-vrij maken is alleen maar een softwarematige oplossing en dus niet 'permanent'. Als een digibeet 'per ongeluk' toch een keer zijn iPhone update, dan zit die persoon weer vrolijk met een toestel die voorzien is van een simlock....
Verder valt het 'niet gratis kunnen installeren' best wel mee hoor. Er zijn zat apps in de appstore te vinden die gratis zijn of niet méér kosten dan €0,79, dus dat is nog best te overzien.

Verder is het zo dat T-mobile vanaf 1 januari dit jaar, de iPhones levert zónder simlock. Ook door T-mobile reeds geleverde toestellen kunnen, zonder tussenkomst van T-mobile, m.b.v. iTunes en een simkaart van een andere provider, simlockvrij worden gemaakt. Op internet zijn al genoeg berichten te lezen van mensen die dit inmiddels al succesvol hebben kunnen doen.

Freya

an
door antoon1 - Jan 20, 2011 om 18:30
36 Antwoorden / 33 Vragen

Lieve mensen, allen bedankt voor jullie reacties.
ben er inmiddels achter dat mijn toestel simlock vrij is. heb dit gecontroleerd met een simkaart van een andere provider en die werkt naar behoren.

freya
door freya - Jan 20, 2011 om 18:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=antoon1 schreef op donderdag 20 jan 2011, 18:30]Lieve mensen, allen bedankt voor jullie reacties.
ben er inmiddels achter dat mijn toestel simlock vrij is. heb dit gecontroleerd met een simkaart van een andere provider en die werkt naar behoren.
Heel mooi, maar op welke wijze heb je dit nu geregeld?

Freya

an
door antoon1 - Jan 21, 2011 om 05:46
36 Antwoorden / 33 Vragen

Dag freya, ik kwam er achter, toen ik toch maar de stoute schoenen aantrok en het zelf maar geen proberen door een andere simkaart erin te doen van een andere provider. En tot mijn verbazing accepteerde mijn toestel dit, en kon er gewoon mee bellen etc. Heb de kaart er even een paar dagen in gelaten, opnieuw op laten starten etc. en waarempel, dit toestel is simlock vrij.