el
door ellende Nov 15, 2006 om 21:20
Voeding & gezondheid

Sinaspril

er is pas een item geweest over o.a het gebruik van sinaspril.ik heb deze aflevering gemist.

wel hoorde ik van een vriendin dat het gebruik van sinaspril afgeraden werd kan iemand mij vertellen wat daar de reden van is?

34250 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ellende,

Kijk even op:

http://zoeken.dokterdokter.nl/medicijn/6852750/

Info-over-sinaspril

Wellicht vind je op deze sites een antwoord.

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2006 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De werkzame stof in Sinaspril is Paracetamol.
Zoals u wellicht weet heb ik het niet zo op combinatiemiddelen als dit ook zonder kan.
In dit geval is het gebruik volgens de dosering door de arts/apotheker gewoon veilig omdat het al een oud middel is waar mbt de bijwerkingen veel bekend is.
Paracetamol is koortsonderdrukkend en dit kan bij een niet al te hoge koorts minder nuttig zijn omdat koorts een middel van het lichaam is om infecties snel kwijt te raken.
Bij kinderen is dit vooral een zaak om dit in de gaten te houden en natuurlijk is de ene oorzaak van koorts de andere niet.
Is het een griep of een verkoudheid dan zijn huismiddeltjes als dropwater, zoetigheid tegen de hoest en dergelijke + veel liefde beter dan gelijk naar medicijnen grijpen. (Wel bij een griep regelmatig temperaturen!).
In sommige gevallen bij hoge koorts is het vaak wel zaak om de temperatuur wat te laten zakken met wat Paracetamol en afsponzen met lauw water.
Het alternatief, Aspirine (acetylsalicylzuur) heeft in sommige gevallen het nadeel dat het middel naast koorstremmend te zijn ook bloedverdunnend werkt. Daarom wordt de voorkeur gegeven aan Paracetamol (zonder verdere toevoegingen die onnodig in "Merkmedicijnen"nogal voor komt in de meest vreemde combinaties.

In dit soort gevallen verwijs ik altijd naar het boek "Medicijnen"geschreven door Ivan Wolffers, een boek dat u in menig openbare bibliotheek kan vinden waarbij u alle informatie op een objectieve manier beschreven kunt nalezen.

M.vr.gr;

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Vroeger bevatte Sinaspril geen paracetamol maar acetylsalicylzuur. Acetylsalicylzuur geeft bij kinderen een verhoogde kans op het syndroom van Reye. Dit syndroom wordt gekenmerkt door braken, toenemende sufheid en ademhalingsstoornissen en kan tenslotte zelfs tot de dood leiden. Bij kinderen verdient paracetamol daarom altijd de voorkeur.

Aangezien Sinaspril nu paracetamol bevat is het verhaal van uw vriendin er eentje uit de oude doos.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Rusland is het verboden geweest....

maar nu met Paracetamol, wel goed dus, maar een huismerk kinderparacetamol is ook goed en soms meer smaken dan zure sinasappels, dus per kind een andere smaak kan ook nog, dus waarom duur doen, maar er is nu niets mis mee.

De oude is verdwenen, dus gebruik het maar gerust... maar let wel op houdbaarheidsdatum, huismerken lopen harder, dus meestal verser, en langer houdbaar thuis..

Omdat echte Nederlanders gierig zijn, worden de dure merken minder verkocht, dus daarom kan ik huismerken kopen zonder gierig genoemd te worden, en ik moest toch optimaal inburgeren.....!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2006 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kinderen kun je zonder problemen paracetamol geven, dat is op zich vrij onschuldig en op de doosjes staat de dosering wel te lezen.
Sinaspril is er meen ik ook speciaal voor kinderen en dan bestaat het wel uit paracetamol, maar koop gewoon eigen merk paracetamol, is hetzelfde en kost vele malen minder.....

ve
door verwijderd - Nov 21, 2006 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ellende,

Gisteren (in RADAR) is een rectificatie gegeven over Sinaspril voor kinderen.

Het blijkt dat in RADAR enige tijd geleden is door gegeven dat Sinaspril voor kids is af te raden wegens het bevatten van acitylsalicylzuur (zoals aspro). Gisterenavond is doorgegeven dat tegenwoordig de sinaspril Paracetamol bevat en er dus geen bezwaar is om het aan kinderen te geven.

Ik hoop dat je hiermee een beetje gerustgesteld bent?

Linda

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paracetamol is idd vrij onschuldig, mits het in de juiste dosering gegeven wordt. Het is namelijk bij overdosering echt schadelijk voor de lever.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg na het drinken van een half glaasje in water opgeloste sinaspril een bloedneus van 45 minuten, kijk a u b uit met sinaspril.