be
door bertveen Feb 21, 2015 om 20:36
Huishouden & energie

Slaapcentrum

Als ik het verweer van mr. R. Janssen goed samenvat betwist hij de ondeugdelijkheid van het product en de levering, legt hij de bewijslast en het risico bij ons en als kers op de taart wil hij mijn rugklachten relateren aan mijn werkzaamheden! Op dit laatste wil ik kort zijn: ik heb nooit beweerd dat mijn rugklachten NIET aan mijn omstandigheden te wijten zijn, ik heb wel vanaf het begin aangegeven dat ik rugklachten heb en dus een bed zocht dat mijn klachten niet zou verergeren!

Ik wil graag op een drietal punten mijn commentaar geven:
Allereerst het ondeugdelijk product.
Zowel mijn vrouw alsook ik zijn er rotsvast van overtuigd dat het geleverde bed niet overeenkomt met hetgeen wij in de showroom van de zaak in Geleen gezien, geprobeerd en uitgekozen hebben. Dit blijkt o.a. uit het feit dat dit showroom model een stuk lager was dan het aan ons geleverde bed. Mijn vrouw kon zonder enige problemen op het showroom model komen en behield met gemak de voeten aan de grond. Indien mijn vrouw op het geleverde bed wil gaan zitten dan heeft zij serieuze problemen om op dit bed te komen en kan zij haar voeten niet op de grond krijgen. Het verwijt dat dit komt door de extra dikke topper die wij gekocht zouden hebben gaat niet op. Immers, deze topper is slechts 4 cm. dikker maar de afstand tussen de vloer en de voeten van mijn vrouw (indien zij op bed zit) is meer dan deze afstand. Daarnaast is er veel te zeggen over de kwaliteit van het geleverde product. Allereerst schuiven beide bed delen bij de minste beweging uit elkaar en wordt mijn vrouw iedere ochtend wakker op een matras die helemaal ingezakt is terwijl ik de pocketveren van mijn matras in mijn lichaam voel duwen. Voor de duidelijkheid; we praten hier over de omgeruilde matras en niet over de eerste matras die vol met kuilen zat.

Het tweede punt betreft de gebrekkige en ondeugdelijke service:
Vanaf het moment dat wij het bed geleverd hebben gekregen hebben wij regelmatig de zaak bezocht om de problemen te bespreken. Behalve het advies om zo nu en dan het voeten einde of het hoofdeinde van het bed omhoog te zetten, werd er verder niet naar een constructieve oplossing gezocht. Omdat de gang naar de winkel niet het gewenste resultaat opleverde, hebben wij getracht om telefonisch contact op te nemen met de zaak. Helaas is er geen direct telefonisch contact met de verkopende partij mogelijk en ben je verplicht om via een centraal nummer contact op te nemen met de service desk van Slaapcentrum. Ook daar hebben wij diverse malen getracht om onze problemen onder de aandacht te brengen. Telkens kregen wij te horen dat de klacht aan de vertegenwoordiger door gegeven zou worden en hij zou met ons contact op nemen. Uiteindelijk na vele pogingen werden wij door de vertegenwoordiger terug gebeld en hebben wij een afspraak gemaakt. Tijdens zijn bezoek hebben wij hem gewezen op de problemen van de kwaliteit en de constructie van het bed. Op onze opmerking dat wij het bed in de showroom stabieler en van betere kwaliteit hadden ervaren was zijn reactie “dan draaien we nog wel enkele schroefjes erbij in het bed”. Behalve dat deze suggestie voor ons totaal onbegrijpelijk is, is deze vreemde oplossing (gelukkig) niet uitgevoerd, wat alleen aangeeft hoe de verkopende partij denkt over afspraken, service en constructieve oplossingen! De problemen met de vervangende matrassen, die doorliggen en waarvan de binnenvering goed voelbaar is, hebben wij ook regelmatig telefonisch door gegeven aan de service desk, maar tot heden hebben wij hierover geen reactie ontvangen.

Het derde punt van verweer betreft de vertrouwensrelatie tussen de leek (koper) en de expert (verkoper).
Laat duidelijk zijn; wij zijn absolute leken in het kopen van een bed met bijbehorende matrassen. Voor ons is een goede nachtrust het allerbelangrijkste uitgangspunt en wij vertrouwen er op dat het advies dat de verkopende partij geeft ook overeenkomt met ons uitgangspunt. Tijdens onze zoektocht naar het geschikte bed hebben wij direct kenbaar gemaakt dat ik rugklachten hebn dat ik dus een bed zocht dat mijn rugklachten niet zou verergeren! De verkoper heeft ons vervolgens het betreffende bed geadviseerd en ons tevens aangeraden om een iets dikkere topper aan te schaffen. Dit was het bed dat mijn rugklachten zou doen vergeten, aldus de verkoper.
Wellicht dat wij ietwat naïef zijn geweest en de naam van het bed zal hierbij ook een handje geholpen hebben, immers bij het horen van een bed met de naam Medical Rebalance krijg je zowaar het idee dat dit absoluut een goed product is. Intussen hebben wij een ondeugdelijk bed gekregen dat in geen enkel opzicht aan onze verwachtingen voldoet. Alsof dit nog niet genoeg is, staat dit bed al geruime tijd gedemonteerd opgeslagen omdat een goede nachtrust gewoonweg niet mogelijk is. Al met al zijn wij 3000,- euro armer, een product rijker dat in geen enkel opzicht aan onze verwachtingen voldoet en slapen wij nog steeds op een logeerbed.

2611 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2015 om 21:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar gaat dit over?

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2015 om 21:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wie is Mr. R. Janssen en in welk programma heeft u hem gehoord/gezien. Op Kassa? Wanneer. Datum zodat iemand terug kan zoeken waar u aan refereert.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2015 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u over dit onderwerp al eerder een topic geopend hebt, kunt u het vervolg beter daar bij plaatsen.

Nu weet niemand waarover het gaat.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2015 om 23:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eerste vraag van TS. Lijkt me eerder dat hij een reactie aan de beddenleverancier zonder verder enige context hier integraal heeft geplaatst. Altijd handig... wij vullen de rest wel in.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2015 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn kwestie komt mij toch wel vagelijk bekend voor.

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2015 om 23:48
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 23:07]Zijn kwestie komt mij toch wel vagelijk bekend voor.

Bij mij ook wel maar kan het nergens terugvinden, althans, niet onder de naam @bertveen. Plus het feit dat er zoveel matras problemen met "bulten" zijn geweest.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2015 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er komt misschien nog wel een reactie.

Maar inderdaad, de laatste tijd heel veel rare matrassen.