mu
door muldertje59 Dec 15, 2014 om 15:02
Geldzaken & recht

Slecht advies en begeleiding

Ik heb bij het aanvragen van een hypotheek via de Hypotheek Company in Assen een (achteraf) slecht advies gekregen. Ook was de begeleiding erg slecht en moest ik zelf allerlei zaken regelen met o.a. het support center van HC en de geldverstrekker. Daardoor de akte 5 weken te laat gepasseerd. Op mijn klachten wordt door de HC niet gereageerd. Ook de tussenpersoon laat niks meer horen. Wat kan ik hier verder mee? Ik ben het er namelijk niet mee eens dat ik ruim 2300 euro moest betalen voor een zeer slechte dienstverlening.
M. Mulder

559 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo muldertje59,



Heeft u een klacht over een financiële dienstverlener (adviseur, bank of verzekeraar)? Meld die dan eerst schriftelijk bij de directie of interne klachtencommissie van de betreffende financiële dienstverlener. In Tips voor een klachtenbrief (PDF), vindt u een aantal nuttige aandachtspunten.

Leidt dit niet tot een goede oplossing? Of heeft u geen reactie gehad binnen 6 weken? Dien dan binnen drie maanden een klacht in bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.KiFiD.nl). De financiële dienstverlener moet daar dan wel bij aangesloten zijn.

U kunt ook naar de burgerlijk rechter stappen. Maar dit kost veel tijd en geld. Vraag eerst uw rechtsbijstandverzekeraar om hulp. Of vraag uw advocaat een inschatting van de kosten te maken.
(Bron:eigenhuis)

Suc6

mu
door muldertje59 - Dec 15, 2014 om 15:35
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor uw reactie.
Ik had al schriftelijk geklaagd, maar inhoudelijk wordt niets met de klacht gedaan. Ik word doorverwezen naar de tussenpersoon en die reageert gewoon niet. Ik zal de pdf er even bij pakken en desnoods opnieuw beginnen met het neerleggen van de klacht. Ben zeker niet van plan om het hierbij te laten zitten.

Thx Martin

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hebt u dan financiele schade geleden door de slechte service?

mu
door muldertje59 - Dec 15, 2014 om 16:37
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Niet direct financiële schade geleden, maar het bedrag dat ik moest betalen stond niet in verhouding tot de dienstverlening, zeker niet omdat we bijna alles zelf geregeld hebben. En aangezien het bij de notaris verrekend wordt, heb je eigenlijk geen keuze, je moet eerst betalen. Anders gaat immers de overdracht niet door.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kunt natuurlijk de aangegeven klachtenprocedure volgen, zou ik ook doen waarschijnlijk, maar meer dan nep excuses kunt u mijns inziens niet verwachten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer